Strona 56 z 82

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 05 lut 2016, 23:06
autor: fraktal
Na przykład dla mnie zasadnicza, bo będzie "niska podłoga". A np szóstka oferuję dużo wygodniejszą przesiadkę do metra (pl. Wilsona, M. Młociny) niż 17stka (M. Marymont). Chodzi mi o dostępność bądź niedostępność wind. Więc generalnie na6-stce powinno być ciut więcej niskiej podłogi niż jest teraz, przynajmniej moim zdaniem.

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 06 lut 2016, 8:17
autor: pawcio
Łukasz pisze:ATSD to ubooty (takie co kiedyś były pomarańczowe) jeżdżą i jeszcze są uważane za niskie?
Oczywiście że tak. I mogą dowolnie podmieniać Swingi.

Dodano po 4 minutach 11 sekundach:
fraktal pisze: Ja nadal podtrzymuję swój postulat, aby część jazzów 128N przenieść z "Żoliborza" na "Mokotów" w zamian za 134N. Pytanie na ile to realne?
Teraz już nierealne. Poza tym to bez sensu. Im krótsza seria na Zakładzie tym wyższa procentowo rezerwa. Docelowo w planie będą bodaj 43 dwukierunki. Wykładnię części na Mokotów zredukowałoby ta liczbę do ok. 40.

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 06 lut 2016, 10:54
autor: Georg
fraktal pisze:Na przykład dla mnie zasadnicza, bo będzie "niska podłoga". A np szóstka oferuję dużo wygodniejszą przesiadkę do metra (pl. Wilsona, M. Młociny) niż 17stka (M. Marymont). Chodzi mi o dostępność bądź niedostępność wind. Więc generalnie na6-stce powinno być ciut więcej niskiej podłogi niż jest teraz, przynajmniej moim zdaniem.
Nie boisz się korzystać z wind? Ja kiedyś korzystałem, bo nie chciało mi się ganiać po schodach i chciałem zobaczyć jak się jeździ, ale jak usłyszałem parę razy o tych, co to utknęli i musieli ich parę godzin wyciągać, to wolę dwa razy wejść po schodach niż dać się złapać w pułapkę jak mysz.

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 06 lut 2016, 11:06
autor: fraktal
Z wind nie - zresztą nie bardzo mam wyjście. Wolę to niż ryzykować schodzenie po schodach zwłaszcza teraz gdy jest mokro i ślisko. Natomiast boję się trochę korzystać z podnośników - takich jak są przy przejściu podziemnym na centrum czy przy tramwajach przy Metrze Marymont. Ale teraz już się przyzwyczaiłem, tyle swingów gania na skróconej i pełnej 17stce, że się przystosowałem. 33 to trochę za długo. Jest jeszcze teraz M. Rondo ONZ z normalnymi windami + przesiadka na M1 i to jest teraz niezła opcja.

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 11:46
autor: michael112
Oczywiście "Mokotów" na 6 to poroniony pomysł. A już na pewno jako wyjazd na Gocławek z włączeniem od KS Polonia.
Było to zrobić jakkolwiek: wyjazd na Młociny jako 33(?) albo jakaś skrócona 17 (skrócona do Młocin czy też skrócona do Marymontu, tam zawrotka i dalej jako 6 na Gocławek). Ewentualnie na Gocławek, jako 9. Wiem, to nie są linie pod ten tabor, ale na Boga to jeden kurs rano i jeden późnym wieczorem!
Poza tym, akurat na 6 idealnie się nadaje Praga, nie zauważył ktoś tego?
Paweł D. pisze:W tej chwili 2 BWL-ki z 6-ki jadą z Huty i jedna z Gocławka jadą na Mokotów, aby przed północą zjechać na R-4. Co za różnica czy w którą stronę ten zjazd będzie? I tak cało miasto wzdłuż zaliczy. W zrobić zjazd z Huty na R-3 jako 33 przecież się nie da. Więc dalej będą to kursy-widmo jak teraz z 31.
Trzeba po prostu przestać traktować 6+31 jako dogmat.
Nie jestem pewny, bo nigdzie nie ma oficjalnego wykazu, ile jest jakich brygad na jakiej linii.
Gdzieś na wawkomie doczytałem, że są trzy brygady wieczorne na 31 w DP. Jednocześnie, linia 14 też ma trzy dodatki.
Z tego idealnie można zrobić 3 BWL-ki 14+31, obsługiwane przez R3 wagonami 134N.
Rano wyjeżdżają jako dodatek na 14.
Po skończonym szczycie A przerzutka w 31, i jeździ tam w międzyszczycie zamiast trzech składów (które zmieniają się w dodatki).
W szczycie B znowu jako dodatki 14.
Wieczorem jako jedyne brygady linii 31, właśnie zamiast tych przejazdów przez całe miasto z 6-tki.
Z punktu widzenia Busmana, powinny być to takie same BWL'ki, jak 6+31, bo ich ilość w systemie się nie zmieni. Zniknie tylko jeżdżenie przez całe, miasto, zamiast tego niezauważalna dla pasażerów przerzutka na Wilanowskiej. Nawet tablic zmieniać nie trzeba, tylko przełączyć na monitorku w kabinie ;) . Oczywiście, o ile komuś nie wpadnie do głowy puszczanie pojedynczych kursów 31 na Banacha, albo 14 na Służewiec. ;)
Prócz tego Mokotów może bez problemu przejąć także pozostałe brygady 14, puszczane wieczorami na 15.

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 13:05
autor: pawcio
Trzeba poczekać na kwiecień i wtedy obejrzeć nowy system. Obecnie to tylko proste nakładanie łat. Ale łączenie 14+31 jakkolwiek sensowne tworzy zestaw łączeń 14+15+31+77. Życzę powodzenia!

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 13:13
autor: michael112
Co ma do tego 77?

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 13:16
autor: Paweł D.
A wysyłanie solówek zamiast składów to jakaś duża oszczędność w wozokm? Jak to aktualnie wygląda?

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 13:45
autor: KwZ
Oidp regułka była prosta: składy to dwa wozy (lub wagon niskopodłogowy), a solówka jeden. Jak się mają do tego 134N będące gdzieś pomiędzy, nie wiem.

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 14:39
autor: pawcio
michael112 pisze:Co ma do tego 77?
Latem sobotnie 15 do Narutowicza łączą się z nocnym 77. Tak o tym też trzeba pamiętać.

Dodano po 38 sekundach:
KwZ pisze:Oidp regułka była prosta: składy to dwa wozy (lub wagon niskopodłogowy), a solówka jeden. Jak się mają do tego 134N będące gdzieś pomiędzy, nie wiem.
Szczeniaczki liczone są jako solówki.

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 15:10
autor: Emyl
To 77 nie powinno zacząć jeździć pod bardziej ludzkim szyldem "9"?

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 15:15
autor: michael112
pawcio pisze:
michael112 pisze:Co ma do tego 77?
Latem sobotnie 15 do Narutowicza łączą się z nocnym 77. Tak o tym też trzeba pamiętać.
Raz: tylko latem - w wakacje 14 często jest w ogóle zawieszone, czego nie popieram, ale tak jest, więc i tak trzeba by pozmieniać rozkłady.
Dwa: tylko w soboty.
Dałby ten Busman radę ogarnąć łączenia 14+15 oraz 14+31, przy założeniu braku łączeń 6+31 i ewentualnym odcięciu tego 77?
Co nie zmienia faktu, że nie wprowadzanie w życie rozsądnych pomysłów tylko z powodu niewydolności oprogramowania jest wg. mnie silnym argumentem, że należy coś zmienić z tymże oprogramowaniem. :twisted: Systemy komputerowe powinny ułatwiać pracę, a nie utrudniać.

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 16:08
autor: pawcio
Toż ruszył właśnie dialog techniczny pod kątem zmiany BusMana na coś bardziej wydolnego.

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 16:09
autor: MichalJ
Pod kątem napisania specyfikacji... To do ewentualnego wdrożenia nowego programu mamy co najmniej 5 lat, a szczeniaki jeżdżą już...

Rozkłady tramwajowe od reformy 4/8 (sezon 2015/16)

: 07 lut 2016, 16:13
autor: pawcio
Fajny horyzont rysujesz. Zapamiętam.