Kolej na kolej - czyli Kolejowe ABC

Moderator: JacekM

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 mar 2014, 21:49

Czy ktoś może potwierdzić, że w Korczaku bezprzedziałówka to 111Arow?
Czy często zdarzają się odstępstwa?

I jeszcze jedno pytanie: nie można wybrać wagonu bezprzedziałowego w e-ic.
Czy to więc przypadek, że wagon 18 to bezprzedziałówka?
ŁK

Awatar użytkownika
tomstak
Posty: 1286
Rejestracja: 31 sty 2012, 2:00

Post autor: tomstak » 27 mar 2014, 0:09

Paweł_K pisze:IR Matejko - w sobotę stał dość długo (przynajmniej 2 h) na torach w okolicy W-wa Praga (potem widziałem go na wiadukcie nad Wybrzeżem Szczecińskim w kierunku Centralnej). Pytanie - co robił na Pradze? Chyba PR-y nie przygotowują tam składów do odjazdu?
81120/1 Portowiec z WG przyjeżdża przez Jagiellonkę, Targówek i Michałów na WWO, obraca się i zjeżdża przez Michałów, Targówek, WPT i WPA na WPB. Ten skład po obrocie na WPB wyjeżdża później na 13102/3 (1-4 i 6) lub 13112/3 (5 i 7) Matejko.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 27 gru 2014, 19:27

Witam;

Czy jest jakaś strona która informuje o prędkościach dopuszczalnych i planowanych na linii z Warszawy do Gdańska?

Z góry dziękuje.

Pozdrawiam
Łukasz

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 28 gru 2014, 2:35

7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 28 gru 2014, 21:09

Ta mapka to trochę stara jest.
Masz tu obecne prędkości
Dodatkowo deser.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 01 sty 2015, 21:12

A tu spis wszystkich prędkości aktualnych:

http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kon ... -20142015/

oraz planowanych (wersja zero) na rozkład 2015-2016:

http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kon ... -20152016/

Ta ostatnia wersja będzie się zmieniała kilka razy w ciągu roku. Ostatecznego kształtu nabierze w grudniu.

Oktixerek7x
Posty: 77
Rejestracja: 26 maja 2013, 14:24
Lokalizacja: Konin (Wlkp.)

Post autor: Oktixerek7x » 01 mar 2015, 18:54

Czy ktoś wie dlaczego czasami w pociągu tylko "wybijają" (nie wiem jak to określić) te napisy przy kontroli, a czasem dodatkowo jeszcze skanują takim urządzeniem?
Wiem, że nie zależy to od przewoźnika (obie sytuacje podczas podróży KW), więc od czego?

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1853
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 10 mar 2015, 9:38

Z ciekawostek - dziś w Warszawie mamy takiego gościa.
Załączniki
DSC_0113a.jpg
DSC_0111b.jpg

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 13 mar 2015, 20:24

Plesim pisze:Ta mapka to trochę stara jest.
Masz tu obecne prędkości
Dodatkowo deser.
A czy coś takiego dla EIP odcinek Warszawa - Kraków?

Z góry dzięki.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 mar 2015, 8:12

W formie takiego rysunku? Trzeba by skleić to, co jest na CMK i na kolejnych liniach, chyba nikt tego nie zrobił.
Mam zrzut prędkości z GPSa, ale mało dokładny. W skrócie dla EIP: Zachodnia - Włochy 90, przejazd przez Włochy 100, do Grodziska 120, dalej do Olszamowic 160 (z ograniczeniem na czas robót do 100 w rejonie Pilicy i Strzałek oraz stałe 120 w Idzikowicach), do Psar 200 (z ograniczeniami na dwóch przejazdach), od Psar do Starzyn 100, do Kozłowa 160, dalej to przeplatanka głównie 100-110 praktycznie do samego Krakowa.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 14 mar 2015, 8:45

Z przejazdu CMK to ja mam taki obrazek:
Obrazek
Wcale nie było 'do Psar 200'...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 mar 2015, 9:38

Te 160 pomiędzy to właśnie te przejazdy kolejowe, nie ma sensu się chyba pomiędzy nimi rozpędzać za bardzo, pociągi i tak przed czasem jadą sporo. W zasadzie w ogóle można by nie przekraczać 160.
U mnie ten wykres wyszedł gorzej :/
Do Katowic za to jest trochę więcej tego 200.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 14 mar 2015, 9:54

To wystarczy - dziękuje za wykres i opis.

Ja miałem okazję jechać EIP w Niedzielę. Z Centralnego odjechał 5 minut po czasie. W Krakowie był 8 minut przed. 13 minut rezerwy to dużo.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 14 mar 2015, 11:54

10-13 minut to tak lekką ręką potrafią nadrobić. Póki nie skończą obu części mostu nad Pilicą i w otoczeniu, to raczej z tej rezerwy nie zrezygnują, ten kawałek jednotoru może jeszcze dać się we znaki.
Na trasie do Gdańska też jest prawie 15 minut rezerw, oczywiście, jak nic nie stoi na drodze (pod postacią planowo jadących regionalek, wtedy nawet jak ma te 5 minut przed planem, to na Wschodnia wpada planowo lub tylko 1-2 przed czasem, bo przed nim np jechał KM/S3.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 16 mar 2015, 10:41

Rezerwy dla Pendo jest:
Zachodnia - Kraków: 9,7 minuty
Zachodnia - Katowice: 9,2 minuty
Wschodnia - Gdańsk: 15,4 minuty
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ