Gdzie Ty ten znak widziałeśSolaris U10 pisze:Jako że PAT jest oznakowany znakiem "zakaz ruchu"...
Buspasy
Moderator: Wiliam
-
- Posty: 730
- Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46
- Solaris U10
- Posty: 2716
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
- Solaris U10
- Posty: 2716
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
W porannym szczycie udalem sie na obserwacje buspasa na trasie Lazienkowskiej celem weryfikacji czarnych wizji rzeczywistosci padajacych w roznych placzliwych doniesieniach n/t funkcjonowania buspasa.
Zasiadlem zatem o 6 na przystanku Kanal Goclawski po czym doswiadczylem jak nizej:
6:00 Trasa Lazienkowska pusta, buspas bez puszek. Nieopodal ustawila sie SM z aparatem, wiec puszki beda jechaly 2 lewymi pasami. 6:40 pojawiaja sie pierwsze zageszczenia ruchu przy poczatku buspasa ale zaraz potem znowu jest luzno na wszystkich pasach. 7:00 z za zakretu wylania sie ogon korka na 2 lewych pasach i po kilku minutach siega przystanku. 7:20 przeluznienie - ogon korka zniknal za zakretem. 7:25 korek ponownie sie wylania, tym razem na trwale. 7:40 zaczyna zajmowac zjazd z wiaduktu nad USA wiec od tej godziny pojawiaja sie utrudnienia dla autobusow. O 7:55 siega przystanku Przyczolek Grochowski. Ruch jest okolo 30 samochodow / minute, wiec mamy tu ~5 minut straty.
Nastepnie ogon korka slamazarnie przesuwa sie w strone centrum - to chyba ostatni zwrot. Wybywam.
Korek ani przez chwile nie dosiegnal Grenadierow, wiec nie mogl wplywac na wezel Marsa. Wszelkie biadolenia o wydluzonym dojezdzie z Wawra sa klamliwe (a przynajmniej nieaktualne). Zreszta nie moglo byc tam zadnych utrudnien skoro 525 przyjezdza w czasie, niektore przed czasem. Jedyne istotne opoznienie to -8 (wyjazd z zajezdni).
Korek po przeformowaniu na 1-pasowy siegnalby mniej wiecej do Grenadierow. Nalezy wziac poprawke, ze przy brzydkiej pogodzie ruch bedzie wiekszy i mniej plynny, wiec korek siegnie dalej. Dlatego zaczatek buspasa powinien byc jeszcze przed Grenadierow. A myslac przyszlosciowo - czeka nas tam duzo wiekszy ruch po oddaniu wezla Marsa. Teraz od wezla dojezdza niewiele wiecej samochodow niz pochlania trasa L - korek narasta powolnie i zanim siegnie Grenadierow to szczyt sie konczy. Szeroka estakada nad Plowiecka uwolni to co sie gromadzi teraz na Marsa i bedzie kicha. Zatem albo nalezy konsekwetnie pociagnac buspas po calej Ostrobramskiej (poki pusta), albo przydusic przepustowosc ktorymis swiatlami, a na dojezdzie do nich zrobic buspas.
Zasiadlem zatem o 6 na przystanku Kanal Goclawski po czym doswiadczylem jak nizej:
6:00 Trasa Lazienkowska pusta, buspas bez puszek. Nieopodal ustawila sie SM z aparatem, wiec puszki beda jechaly 2 lewymi pasami. 6:40 pojawiaja sie pierwsze zageszczenia ruchu przy poczatku buspasa ale zaraz potem znowu jest luzno na wszystkich pasach. 7:00 z za zakretu wylania sie ogon korka na 2 lewych pasach i po kilku minutach siega przystanku. 7:20 przeluznienie - ogon korka zniknal za zakretem. 7:25 korek ponownie sie wylania, tym razem na trwale. 7:40 zaczyna zajmowac zjazd z wiaduktu nad USA wiec od tej godziny pojawiaja sie utrudnienia dla autobusow. O 7:55 siega przystanku Przyczolek Grochowski. Ruch jest okolo 30 samochodow / minute, wiec mamy tu ~5 minut straty.
Nastepnie ogon korka slamazarnie przesuwa sie w strone centrum - to chyba ostatni zwrot. Wybywam.
Korek ani przez chwile nie dosiegnal Grenadierow, wiec nie mogl wplywac na wezel Marsa. Wszelkie biadolenia o wydluzonym dojezdzie z Wawra sa klamliwe (a przynajmniej nieaktualne). Zreszta nie moglo byc tam zadnych utrudnien skoro 525 przyjezdza w czasie, niektore przed czasem. Jedyne istotne opoznienie to -8 (wyjazd z zajezdni).
Korek po przeformowaniu na 1-pasowy siegnalby mniej wiecej do Grenadierow. Nalezy wziac poprawke, ze przy brzydkiej pogodzie ruch bedzie wiekszy i mniej plynny, wiec korek siegnie dalej. Dlatego zaczatek buspasa powinien byc jeszcze przed Grenadierow. A myslac przyszlosciowo - czeka nas tam duzo wiekszy ruch po oddaniu wezla Marsa. Teraz od wezla dojezdza niewiele wiecej samochodow niz pochlania trasa L - korek narasta powolnie i zanim siegnie Grenadierow to szczyt sie konczy. Szeroka estakada nad Plowiecka uwolni to co sie gromadzi teraz na Marsa i bedzie kicha. Zatem albo nalezy konsekwetnie pociagnac buspas po calej Ostrobramskiej (poki pusta), albo przydusic przepustowosc ktorymis swiatlami, a na dojezdzie do nich zrobic buspas.
Tylko ile ruchu przerzuciło się na Poniatowski i Siekierkę. Zwłaszcza na tym drugim zaczyna być horror, dziś jechałem z Pragi po 9 do pracy do Konstancina i zator sięgał kościoła - no dramat, najbliższy do wykorzystania zjazd za mostem zablokowany, idąc tropem TŁ tu też trzeba pilnie wdrożyć buspas - a i zapomniałem o jednym znaleźć pieniądze na większą ilość brygad i do jasnej anielki zbudować potężny system P&R, przestać grzebać się latami z remontami (np. Al. Wilanowska, Powązkowska, Wiadukty Gdańskie i kilka innych). I tak dodatkowo zbudować coś na kształt prawdziwej obwodnicy by nią "szedł" prawdziwy ruch.
-
- Posty: 5137
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Dzisiaj rano tuż po 7 jak jechałem 213 Wałem to stały wjazdy z Wału z obu stron oraz z daleka było widać że stała też sama Trasa Siekierkowska. Odkąd dokąd nie wiem.
Później jechałem E-5 to faktycznie też Most Poniatowskiego bardziej zapchany.
Takie obserwacje potwierdzające powyższy post.
Bardzo potrzebny jest most południowy oraz według mnie co raz bardziej most Na Zaporze.
Później jechałem E-5 to faktycznie też Most Poniatowskiego bardziej zapchany.
Takie obserwacje potwierdzające powyższy post.
Bardzo potrzebny jest most południowy oraz według mnie co raz bardziej most Na Zaporze.
Ej, trzeba było pojechać tam i zobaczyć. Relacja bardzo fajna, ale to jest tylko obserwacja punktowa. Na Marsa jest masakra spowodowana - owszem - tylko przebudową skrzyżowania (a konkretnie takimi dziurami, że na jeden cykl świateł przypada b. mało powoli jadących aut), ale na Płowieckiej dzieją się dziwne rzeczy. M.in. dlatego, że kierowcy próbują omijać Ostrobramską (estakada "pod prąd" jest słabo wykorzystywana) i blokują się wzajemnie.mw158979 pisze:W porannym szczycie udalem sie na obserwacje buspasa na trasie Lazienkowskiej celem weryfikacji czarnych wizji rzeczywistosci
[...]
7:40 zaczyna zajmowac zjazd z wiaduktu nad USA wiec od tej godziny pojawiaja sie utrudnienia dla autobusow. O 7:55 siega przystanku Przyczolek Grochowski. Ruch jest okolo 30 samochodow / minute, wiec mamy tu ~5 minut straty.
[...]
Korek ani przez chwile nie dosiegnal Grenadierow, wiec nie mogl wplywac na wezel Marsa. Wszelkie biadolenia o wydluzonym dojezdzie z Wawra sa klamliwe (a przynajmniej nieaktualne). Zreszta nie moglo byc tam zadnych utrudnien skoro 525 przyjezdza w czasie,
Autobusy "radzą sobie" korzystając z zatoczek, pasów do skrętu itp., a także dość bezceremonialnie przepychając się na lewy pas za przystankiem "Trakt Lubelski". W sumie słusznie, ale to tylko powiększa chaos.
Być może. Dlaczego jednak nie rozważa się zmiany polityki w celu puszczenia autobusów Grochowską i Al. Stanów Zjednoczonych? Tam są 3 pasy, więc buspas byłby mniej kontrowersyjny. Nie robi się buspasów wzdłuż torów tramwajowych? Ależ owszem, robi się (np. na Jerozolimskich). Rozpatrywanie wariantów alternatywnych to konieczność (patrz: sprawa Rospudy).mw158979 pisze:Korek po przeformowaniu na 1-pasowy siegnalby mniej wiecej do Grenadierow.
Albo ominąć Ostrobramską, pozostawiając na niej tylko linie zwykłe i jedną przyśpieszoną (mocną poza szczytem). A pośpiechy z Zapłowiecza puścić prosto, z przystankami "Płowiecka", "Gocławek", "Rondo Wiatraczna", "Saska".mw158979 pisze:A myslac przyszlosciowo [...] Szeroka estakada nad Plowiecka uwolni to co sie gromadzi teraz na Marsa i bedzie kicha. Zatem albo nalezy konsekwetnie pociagnac buspas po calej Ostrobramskiej (poki pusta), albo przydusic przepustowosc ktorymis swiatlami, a na dojezdzie do nich zrobic buspas.
Podsumowując, Twoje obserwacje i przemyślenia są zbieżne z tym, co opisała dziś Wyborcza, ale w obu przypadkach brak spojrzenia z dalszej perspektywy. Za to wnioski są takie, jakby analiza dotyczyła całego układu ulic po praskiej stronie... Mimo to bardzo fajnie, że komuś się chce zatrzymać, popatrzeć co się naprawdę dzieje - i to opisać.
pozdrawiam, tomek
-
- Posty: 5920
- Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48
- tarantula01
- Posty: 1714
- Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przy Rospudzie sprawa jest z obszarem Natura2000 i wpływem inwestycji na ten obszar. Wprowadzanie bus-pasa w długofalowej analizie (wykonywanej na rok 2025) ma tylko pozytywne skutki. Dlaczego? Dlatego, że bus-pas poprzez zabranie pasa ruchu ogranicza swobode ruchu pojazdom indywidualnym, przez co zniechęca pojazdy indywidualne do wjazdu do centrum. Obecnie bus-pasy sa wyznaczone odcinkowo, a nie obszarowo i mamy jak mamy, tzn. ruch może się przenieść na inne ulice (bez bus-pasów).st1545 pisze:Być może. Dlaczego jednak nie rozważa się zmiany polityki w celu puszczenia autobusów Grochowską i Al. Stanów Zjednoczonych? Tam są 3 pasy, więc buspas byłby mniej kontrowersyjny. Nie robi się buspasów wzdłuż torów tramwajowych? Ależ owszem, robi się (np. na Jerozolimskich). Rozpatrywanie wariantów alternatywnych to konieczność (patrz: sprawa Rospudy).mw158979 pisze:Korek po przeformowaniu na 1-pasowy siegnalby mniej wiecej do Grenadierow.
Ale skierowanie autobusów poza Ostrobramską pozostawiasz mieszkańcom Łukowskiej spacer do Grochowskiej.st1545 pisze:Albo ominąć Ostrobramską, pozostawiając na niej tylko linie zwykłe i jedną przyśpieszoną (mocną poza szczytem). A pośpiechy z Zapłowiecza puścić prosto, z przystankami "Płowiecka", "Gocławek", "Rondo Wiatraczna", "Saska".mw158979 pisze:A myslac przyszlosciowo [...] Szeroka estakada nad Plowiecka uwolni to co sie gromadzi teraz na Marsa i bedzie kicha. Zatem albo nalezy konsekwetnie pociagnac buspas po calej Ostrobramskiej (poki pusta), albo przydusic przepustowosc ktorymis swiatlami, a na dojezdzie do nich zrobic buspas.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl
zofey pisze:Czy ktoś się jeszcze przejmuje pilnowaniem buspasa na Moście Poniatowskiego? Nieraz w ostatnim czasie widziałem jak cały sznur samochodów po nim jedzie jakby to był zwykły pas ruchu.
Średnio dwa razy w tygodniu jest policja przy PKP Powiśle.Stary Pinwin pisze:Zofey napisał-czy ktoś pilnuje pasa na M. Poniatowskiego?NIKT.Kolega przecinakiem w piątek zgonił dwie puszki z TRAMBUSPASA-odjechały na lawecie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Ze na Marsa jest bajzel to widac bez jechania po opoznionych 520 (~5 minut).st1545 pisze:Ej, trzeba było pojechać tam i zobaczyć. Relacja bardzo fajna, ale to jest tylko obserwacja punktowa. Na Marsa jest masakra spowodowana - owszem - tylko przebudową skrzyżowania (a konkretnie takimi dziurami, że na jeden cykl świateł przypada b. mało powoli jadących aut), ale na Płowieckiej dzieją się dziwne rzeczy. M.in. dlatego, że kierowcy próbują omijać Ostrobramską (estakada "pod prąd" jest słabo wykorzystywana) i blokują się wzajemnie.
Moze dlatego ze i kierowcy moga sobie pojechac tamtedy? Patrzac po frekwencji w autobusach - te z Plowieckiej 0x przyjezdzaja zdecydowanie bardziej napelnione. Oczywiscie w sporym stopniu dzieki Marysinowi i Zaplowieczu ale i tak balbym sie to psuc - bo w imie czego? Ano w imie niczego. Przerzucanie buspasa (hipotetycznego jeszcze) z Ostrobramskiej na Grochowska jest po nic bo przepustowosc wlotu ostrej na trase L (przy zakorkowaniu) wynosi ~25 pojazdow na minute - to jest w sam raz na wlot 1 pasem ruchu. Doplyw wiekszej ilosci pojazdow wiadomo czym skutkuje.st1545 pisze:Być może. Dlaczego jednak nie rozważa się zmiany polityki w celu puszczenia autobusów Grochowską i Al. Stanów Zjednoczonych? Tam są 3 pasy, więc buspas byłby mniej kontrowersyjny. Nie robi się buspasów wzdłuż torów tramwajowych? Ależ owszem, robi się (np. na Jerozolimskich). Rozpatrywanie wariantów alternatywnych to konieczność.mw158979 pisze:Korek po przeformowaniu na 1-pasowy siegnalby mniej wiecej do Grenadierow.
J.w. Jest juz taka linia. I przywozi na trase L 40 osob, wobec 140 w 52xst1545 pisze:Albo ominąć Ostrobramską, pozostawiając na niej tylko linie zwykłe i jedną przyśpieszoną (mocną poza szczytem). A pośpiechy z Zapłowiecza puścić prosto, z przystankami "Płowiecka", "Gocławek", "Rondo Wiatraczna", "Saska".mw158979 pisze:A myslac przyszlosciowo [...] Szeroka estakada nad Plowiecka uwolni to co sie gromadzi teraz na Marsa i bedzie kicha. Zatem albo nalezy konsekwetnie pociagnac buspas po calej Ostrobramskiej (poki pusta), albo przydusic przepustowosc ktorymis swiatlami, a na dojezdzie do nich zrobic buspas.
Analiza i wnioski sa dla trasy L i wlotow.Podsumowując, Twoje obserwacje i przemyślenia są zbieżne z tym, co opisała dziś Wyborcza, ale w obu przypadkach brak spojrzenia z dalszej perspektywy. Za to wnioski są takie, jakby analiza dotyczyła całego układu ulic po praskiej stronie... Mimo to bardzo fajnie, że komuś się chce zatrzymać, popatrzeć co się naprawdę dzieje - i to opisać.
pozdrawiam, tomek
Ciekawe, bo jak czasami się przesiadam na Politechnice z 411 do 520 koło 7:30-8:30 to jednak średnio 520 widuję mniej opóźnione niż w maju lub czerwcu.mw158979 pisze:Ze na Marsa jest bajzel to widac bez jechania po opoznionych 520 (~5 minut).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem