Strona 56 z 409
: 01 lis 2011, 9:20
autor: Szeregowy_Równoległy
Przecież buspas spowalniający autobusy można pooglądać w realu, Solidarności między Żelazną a Feminą na przykład... Buspas jest, tylko w większości przypadków autobus i tak musi przynajmniej raz z niego zjechać, żeby ominąć albo źle zaparkowaną osobówkę, albo wyprzedzić turlającą się sierotkę, szukającą miejsca parkingowego. O wyjeżdżających z jakiejś uliczki (nie wiem, czy wewnętrznej) za sądami nie wspominam. W praktyce ja wolałem tam jeździć środkowym pasem, pewniej i bezpieczniej. A przy korkach buspas stał tak samo jak inne pasy, więc zysk żaden.
: 10 lis 2011, 8:20
autor: Kleszczu
Mistrzostwo świata. Z zegarkiem w ręką, kilka minut temu - od wjazdu na przystanek przy południowym wlocie na Plac Wilsona do wyjazdu z przystanku na północnym wlocie tegoż placu. Czas - równiutkie 6 minut. 1/3 czasu rozkładowego przejazdu z Centrum do Bohomolca
: 10 lis 2011, 9:00
autor: Majusi
Szeregowy_Równoległy pisze:Przecież buspas spowalniający autobusy można pooglądać w realu, Solidarności między Żelazną a Feminą na przykład... Buspas jest, tylko w większości przypadków autobus i tak musi przynajmniej raz z niego zjechać, żeby ominąć albo źle zaparkowaną osobówkę, albo wyprzedzić turlającą się sierotkę, szukającą miejsca parkingowego... A przy korkach buspas stał tak samo jak inne pasy, więc zysk żaden.
A nie mówiłem...
: 10 lis 2011, 11:25
autor: KwZ
No tak, ale źle zaparkowane i turlające się samochody nie są składnikiem buspasa. I buspas przy korkach stać nie powinien. Na tej zasadzie możemy mówić, że tramwaje są nieefektywnym środkiem transportu, bo czasem parkująca osobówka wstrzyma ruch na kilka godzin.
Bardziej mnie przekonuje to co pisał Glonojad o włączaniu się samochodów ze skrętu na skrzyżowaniu. Ale to nadal są samochody na buspasie, które w ogóle nie mają prawa tam się znaleźć.
: 10 lis 2011, 19:09
autor: Lukasz436
Kleszczu pisze:Mistrzostwo świata. Z zegarkiem w ręką, kilka minut temu - od wjazdu na przystanek przy południowym wlocie na Plac Wilsona do wyjazdu z przystanku na północnym wlocie tegoż placu. Czas - równiutkie 6 minut. 1/3 czasu rozkładowego przejazdu z Centrum do Bohomolca
Hehehe i jak tu przekonywać do tramwaju. A takich kwiatków na trasach są setki...
: 12 lis 2011, 18:51
autor: Glonojad
Ale kto tu właściwie próbuje kogoś przekonać do tramwaju? Bo na pewno nie urząd miasta...
: 14 lis 2011, 14:26
autor: person
O placu Wilsona pisałem już chyba dwukrotnie - czas przejazdu zależy od motorniczego (oraz zwrotnicy po środku). Jeśli prowadzący będzie chciał (i dodatkowo - niestety - pojedzie na późnym pionowym przy południowym zjeździe z placu), to przejedzie sprawnie przez plac. Jeśli nie, to złapie każdą pozioma pałkę (w obu kierunkach)
Priorytety, kurka wodna.
: 26 lis 2011, 14:06
autor: niedofizyk
Może już było, ale spytam: kto odpowiada za rozwleczone pętle indukcyjne na wydzielonych torowiskach? TW czy ZDM? Komu można truć d. o to? Przejechałem się ostatnio na Koło i...
: 08 gru 2011, 14:06
autor: Jarek
No i co na Kole? Tam masz programy w zasadzie stałoczasowe.
: 15 gru 2011, 22:15
autor: JaBaal
Ze skajskrapera:
ITS we Wrocławiu
Może ideału jeszcze nie osiągnęli, ale coś tam
dasię.
: 15 gru 2011, 22:44
autor: Paweł D.
JaBaal pisze:Ze skajskrapera:
ITS we Wrocławiu
Może ideału jeszcze nie osiągnęli, ale coś tam
dasię.
No właśnie... Ale w Warszawie się nie da. Jadąca Marymoncką 17-ka musi się zatrzymać na światłach Przy Agorze bo pętle umieszczono przy sygnalizatorze. Gdyby pętle umieścić paręnaście metrów wcześniej, pewnie wystarczyłoby zwolnić.
: 15 gru 2011, 22:49
autor: KwZ
Wiesz, bo te kilkanaście metrów kabla kosztuje...
: 15 gru 2011, 22:51
autor: JaBaal
Na mnie wielkie wrażenie zrobiło:
wrocławski wątek ze Skajskrapera pisze:3) Bardzka / Krynicka (kierunek: PILCZYCE)
W chwili wjazdu tramwaju na przystanek skrzyżowanie przygotowuje się na przejazd pojazdu szynowego. Zamknięcie drzwi włącza pionową kreskę. Niestety wszystko się sypie, gdy przed tramwajem ustawi się autobus. Choć i wówczas tramwaj nie stoi na przystanku cały cykl, a jedynie ok. 30 sekund.
: 15 gru 2011, 22:52
autor: Paweł D.
KwZ pisze:Wiesz, bo te kilkanaście metrów kabla kosztuje...
Ułamek kosztów związanych z niepotrzebnym zatrzymaniem składu....
wrocławski wątek ze Skajskrapera pisze:Niestety wszystko się sypie, gdy przed tramwajem ustawi się autobus. Choć i wówczas tramwaj nie stoi na przystanku cały cykl, a jedynie ok. 30 sekund.
Ja pierniczę, a u "nasz" przejechać jedynką przez plac Zawiszy w jednym cyklu to dopiero sztuka... a tam aż 30 sekund trzeba czekać na zmianę świateł...
: 15 gru 2011, 23:34
autor: KwZ
Paweł D. pisze:Ułamek kosztów związanych z niepotrzebnym zatrzymaniem składu...
Oczywiście. A teraz to wytłumacz Majusiemu.
Paweł D. pisze:Ja pierniczę, a u "nasz" przejechać jedynką przez plac Zawiszy w jednym cyklu to dopiero sztuka... a tam aż 30 sekund trzeba czekać na zmianę świateł...
Aczkolwiek to wynika raczej z za małej podaży skrzyżowaniu przy założeniu przejazdu na raz. Projektanci układu świateł mając do wyboru szybki tramwaj i rosnące korki - wybierają rozwiązanie obecne.