Awarie i wypadki kolejowe na Mazowszu
Moderator: JacekM
A nie chodziło przypadkiem o 81108?
Przy okazji strona KM wysypała się kompletnie (Error 403).
Przy okazji strona KM wysypała się kompletnie (Error 403).
Ponoć 91329.
- moonwalker
- Posty: 354
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Jak sytuacja wyglada obecnie?
Linia nr 448, godz. 15:11 st.Warszawa Wschodnia, tor nr 23, peron VII. Pociag nr 91328/9 KM relacji Grodzisk Mazowiecki-Warszawa Wschodnia po skonczonym biegu pociagu, wysadzeniu podroznych ruszyl samowolnie z pominięciem sygnału stój na semaforze oraz sygnału radio-stop użytego przez dyżurnego ruchu stacji W-wa Wschodnia. Jazda poc 91328 KM w drogę przebiegu poc. 81109 z toru nr 3 sygnał zezwalający na semaforze K3 i zatrzymal sie na stacji postojowej Warszawa Grochów. Przerwa w ruchu na średnicy podmiejskiej od godz 15:15.moonwalker pisze:Jak sytuacja wyglada obecnie?
mówiąc krótko KM 91328/9 pojechał na semaforze podanym dla poc. 81109.
Czyli 81108/9 Radio-stopem przyblokował ruch, tak? I co, nie da się go ruszyć już tyle czasu?
Dyżurny próbował zatrzymać KMa, ale ten wygląda na to, że zmienił już kanał, więc Radiostop nie zadziałał. Jedynie 81108 zatrzymał się (bo ruszył chwilę później) na rozjazdachPaweł D. pisze:Czyli 81108/9 Radio-stopem przyblokował ruch, tak? I co, nie da się go ruszyć już tyle czasu?
- moonwalker
- Posty: 354
- Rejestracja: 18 sty 2010, 17:06
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Pytanie pewnie bylo o to ze dlaczego od 3h nie mozna wznowic ruchu.
Komisje, badania, dochodzenia, testy urządzeń zapewniających bezpieczeństwo. Chociaż dziwi i mnie to czemu zamknęli całą średnicę.
Dodano po 21 minutach 25 sekundach:
17.42 ruch poszedł po średnicy
Dodano po 21 minutach 25 sekundach:
17.42 ruch poszedł po średnicy
Po średnicy pociągi jeździły, obracały się na Wschodniej bo nie było wjazdu i wyjazdu z peronów na wschód. Tory w okolicach rybki były zablokowane przez pociąg PICu zjeżdżający z części dalekobieżnej przez tory podmiejskie na Grochów (stał "w poprzek" wszystkich torów podmiejskich).
To nie koniec atrakcji w dniu dzisiejszym. Zerwana sieć trakcyjna. Zatrzymanie ruchu pociągów na odcinku Warszawa Wawer - Warszawa Falenica.
EDIT:
Komunikat na stronie PKP:
EDIT:
Komunikat na stronie PKP:
Warszawa Wawer - Warszawa Falenica. Awaria sieci trakcyjnej. Wstrzymany ruch pociągów do około godz. 23:00. Przepraszamy za utrudnienia.
Raz jedyny samochodem pojechałem i dobrze trafiłem...
Nie wiem czy to ma związek z wyżej wymienioną awarią, ale szlaban w Radości "sam" się zamknął na 8 min. pomimo zerowego ruchu pociągów.
Nie wiem czy to ma związek z wyżej wymienioną awarią, ale szlaban w Radości "sam" się zamknął na 8 min. pomimo zerowego ruchu pociągów.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
No ale jeśli zjeżdżał na Grochów, to nie miał chyba powodu zmieniać kanału? Grochów i Wschodnia też na R2. Chyba że zmienił na 150.500MHz lub 150.200MHz? Ale po co?Gontar pisze:Dyżurny próbował zatrzymać KMa, ale ten wygląda na to, że zmienił już kanał, więc Radiostop nie zadziałał. Jedynie 81108 zatrzymał się (bo ruszył chwilę później) na rozjazdachPaweł D. pisze:Czyli 81108/9 Radio-stopem przyblokował ruch, tak? I co, nie da się go ruszyć już tyle czasu?
W maju w zeszłym roku podobna sytuacja miała miejsce na WZS, z peronu 8 sobie zjechał KM na S1 (bodajże odpowiednik dzisiejszego 51428). Też przerwa w ruchu była kilkugodzinna, ale to tylko odczuła linia Działdowska, a nie jak dzisiaj 80% Mazowsza. Dyżurna wtedy zatrzymała pociąg "głosowo", nie przez RS.
Podskarbińska, przez którą przejeżdża, jest na kanale siódmym.
A nie kwadratowo?kajo pisze:No chyba nie do końca, z tego co pamiętam to droga hamowania wzrasta wykładniczo.rufio198 pisze:Może to był TGV?
A tak poważniej- kiedyś mnie uczono żeby wyhamować ze 100km/h potrzeba ok 1 km. Wychodzi na to że pociąg jechał ok 750 km/h . Rekord świata
Ale z tego co pamiętam to chyba pociąg jadący 160 km/h hamuje przez około kilometr. A takie TGV z 300 km/h hamuje przez 3 kilometry.
ŁK
No też prawda. U mnie Podskarbińskiej wcale nie słychać, dlatego myślałem że tam non stop dwójka jest. Chociaż wskaźnik R7 chyba stoi kilkadziesiąt metrów za rozjazdami? Poprawcie jak się mylę.
Może prawidłowym rozwiązaniem na przyszłość byłby nasłuch w pociągu na dwóch kanałach ("starym" i "nowym"). Technicznie to jest proste do wykonania. Dziś się skończyło na niczym, ale w przyszłości, kto wie.
Może prawidłowym rozwiązaniem na przyszłość byłby nasłuch w pociągu na dwóch kanałach ("starym" i "nowym"). Technicznie to jest proste do wykonania. Dziś się skończyło na niczym, ale w przyszłości, kto wie.