Tramwaje Hyundai Rotem
Już bez przesady.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
W każdym razie skracanie 33 do pętli Piaski jest o tyle słabe, że drugi tramwaj obsługujący fragment trasy do Młocin, czyli 26 jeździ dopiero od Reymonta, to nie tak jak z skróconej 17, z której na tym samym przystanku -Metro Marymont - można przesiąść się w 6.ashir pisze: ↑02 maja 2023, 23:20Zacznijmy od tego, że w szczycie co 3 kurs, czyli co 12 minut jest skrócony do pętli Piaski i to kwestia oszczędności, która nie powinna mieć miejsca. Natomiast jest to też efekt uboczny istnienia socjalu dla motorniczych na tej pętli. Bez niego może by nie było pokusy do skracania kursów, bo Kielecka też bez socjalu.fraktal pisze: ↑02 maja 2023, 22:50Wszystko fajnie jak tak sobie teoretyzujesz, ale wiesz dobrze, że na liniach co 4 minuty zazwyczaj są kursy wariantowe. Tak więc załóżmy, że chcesz dojechać 33 z Arkadii do przystanku Aspekt. Ucieka Ci kurs po pełnej trasie, czekasz 4 minuty i kurs skrócony "Piaski", czekasz następne 4 minuty, kurs po pełnej trasie, ale 105tka, czekasz kolejne 4 - znowu kurs skrócońy, niski i nastepne 4 kurs po pełnej trasie niski. Ile więc czekałeś? 16 minut? A dodaj do tego lekkie opóźnienie i już masz 20 minut. I powiedzmy 30-stopniowy upał w dzień.
To tylko przykład - nie przeglądajcie rozkładów 33 czy tak fajtycznie jest.![]()
Na szczęście w tej chwili na 33 jeździ więcej Swingów niż jest zaznaczonych w rozkładzie. Ale co będzie gdy 105tki będą musiały jeździć a kolejne Hyundaie zostaną na statkach? Ile tych przymusowych brygad na 105tki będzie? Tego na razie nie wiadomo.
Na 33 to w ogóle jest patologia, bo całki są wysokie, a dodatki niskie (bo jeżdżą tylko do Piasków). Już teraz, gdyby tylko ZTM się wysilił to wszystkie brygady całodzienne mogłyby być obsługiwane przez tramwaje niskopodłogowe, ale o czym ja mówię, jak nawet nie potrafią prawidłowo oznaczyć w rozkładzie wszystkich skróconych kursów...
Pisałem o tym kilka tygodni temu, to dostałem ***, że się nie da przecież.ashir pisze:Na 33 to w ogóle jest patologia, bo całki są wysokie, a dodatki niskie (bo jeżdżą tylko do Piasków). Już teraz, gdyby tylko ZTM się wysilił to wszystkie brygady całodzienne mogłyby być obsługiwane przez tramwaje niskopodłogowe, ale o czym ja mówię, jak nawet nie potrafią prawidłowo oznaczyć w rozkładzie wszystkich skróconych kursów...
Można się od biedy przesiąść z takiego skróconego 33, już tak strasznie z niskich się nie wysiada.
ŁK
Bez większych problemów dałoby się zamienić w szczycie B dodatki i całki na Piaski/Młocinach. Nie sprawdzałem tylko czy dotyczy to wszystkich przypadków i jak się to przełoży na koniec szczytu popołudniowego.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27036
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ale po co? Na T1 jest w opór placu.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Chyba już wszystkie planowe zostały zrealizowane.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Według planu mialo zostać 147 składów a teraz jest ich ok. 160-170 to chyba jeszcze coś poleci
Chyba, że tak znacząco wzrośnie plan, że więcej stopiątek ocaleje.

Chyba, że tak znacząco wzrośnie plan, że więcej stopiątek ocaleje.

32-33 składy miały pójść na żyletki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4464
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
To w sumie zabawnie, bo nadal zostało trochę składów bez NG III. A składy po NG III to już w ogóle pojeżdżą do niewiadomo kiedy, a tymczasem SIL w nich nadal tkwi jakoś na przełomie XIX i XX wieku.
Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba miał być skasowany cały zakres 12xx i kilka 13xx.
tatra
Jeszcze nie tak dawno temu bo w tym roku TW wrzucały taką infografikę z planowymi ilościami taboru. Tylko na tej podstawie oceniłem, że jeszcze z 20 składów powinno polecieć.



-
- Posty: 4464
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Jakaś przekłamana jest ta grafika. W Helsinkach 100% taboru jest niskowejściowe, zaś w Rydze tylko 31%. Praktycznie przy każdym mieście wychodzi rozbieżność.