Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
ja jeżdżę pociągami od czasu do czasu. Raz wybrałem się linią tłuszczańską, do Jasienicy. Ja rozumiem że było ciepło, ale to nie tłumaczy chyba masowego (!) stania w otwartych drzwiach w czasie jazdy? Burdy nie widziałem, bo było popołudnie, ale patrząc na "etos" jazdy użytkowników tej linii wierzę w opowieści niektórych osób...
Coś nt. linii w kierunku Wołomina
KPP Wołomin pisze:Funkcjonariusze SOK z Tłuszcza zatrzymali 20-letniego Piotra J. Młody mężczyzna wraz z trzema innymi kolegami malował graffiti na wagonach osobowych składu znajdującego się w lokomotywowni stacji PKP Tłuszcz. Zniszczeniu uległo około 80 m kwadratowych powierzchni lakierniczej wagonów. Policjanci z miejscowego komisariatu ustalają pozostałych sprawców tego czynu .
Dyżurny SOK z Tłuszcza około godziny 23:40 otrzymał zgłoszenie o czterech mężczyznach przebywających na terenie lokomotywowni stacji PKP Tłuszcz. Mężczyźni mieli zamalowywać wagony jednostek elektrycznych. Na miejsce niezwłocznie udał się patrol SOK. Funkcjonariusze idąc od strony torów tzw. białostockich na terenie lokomotywowni zauważyli czterech mężczyzn ubranych w ciemne bluzy, którzy za pomocą farb w spreju zamalowywali wagony osobowe. Gdy mundurowi zbliżali się do grafficiarzy, ci porzucili puszki z farbami oraz plecaki i zaczęli uciekać. Po krótkim pościgu sokiści zatrzymali jednego z „malarzy” 20-letniego mieszkańca Warszawy Piotra J. Pozostali mężczyźni zdołali uciec. Sprawcy zamalowali około 80 m kwadratowych powierzchni lakierniczej wagonów składu jednostki elektrycznej.
Mężczyzna został przekazany wraz z zabezpieczonymi 14 puszkami z farbami różnego koloru przybyłym na miejsce policjantom z komisariatu w Tłuszczu. Noc spędził w policyjnym areszcie. Dziś jeszcze zajmą się nim dochodzeniowcy z miejscowego komisariatu. Koleje mazowieckie ustalają sumę strat a policjanci pozostałych trzech sprawców uszkodzenia mienia. Ich zatrzymanie to tylko kwestia czasu.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Hehehe.. jedna ofiara losu. Oby sypnął pozostałych, ale pewnie wielkiego wrażenia na wandalach to nie zrobi. Może jakby ich obciążyć całkowitymi kosztami odmalowania składu...Frencher pisze:Po krótkim pościgu sokiści zatrzymali jednego z „malarzy” 20-letniego mieszkańca Warszawy Piotra J
Ale nie.... postawić skład na Wileniaku, dać wiadra, wodę i myjki i nich szorują Na widoku.
Z tego co mi wiadomo Zubrzyki nie pilnuja tych składów.przewoz pisze:No to jeszcze lepiej... To gdzie ten Zubrzycki od ganiania operatorów i fotografów wtedy był? Pewnie spał.. Ale gdyby w warunku przetargu wpisać jakąkolwiek odpowiedzialność za szkody podczas służby ochrony, pewnie nikt by się nei zgłosił.Bo i skład pomalowano niedaleko Zach
Bardziej mnie wku(piiiiiiiiiiiiiiii) to że jak SOKom na Odolanach się zgłasza jakąkolwiek potrzebę interwencji to robia wszystko zeby nie przyjśc. Naprawde trzeba dobrze sie nagimnastykowac żeby ich ściagnąc.
Zresztą to dotyczy nie tylko Odolan. Jak na Zachodnim mieli swój posterunek ( na poczekalni w pomieszczeniu dawnej informacji) top zgaduj-zgadula gdzie najcięzej ich było ich wezwać?Za odgadnięcie nie ma nagród
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Czy ten artukuł onacza, że będzie więcej pociągów przyśpieszonych? A jeśli tak, to gdzie do Radomia(najbardziej obciążona trasa)?Koleje Mowieckie pisze:PIĘTRUSY JUŻ NA TORACH!
3 września br. na Dworcu Wschodnim w Warszawie odbyła się prezentacja pociągów piętrowych z wagonami typu push-pull. Pociągi te już od 1 września kursują na najbardziej oblężonych trasach Radom – Warszawa oraz Siedlce – Warszawa. Nowoczesne składy zostały zakupione dla Kolei Mazowieckich przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Koszt inwestycji wyniósł 254 mln zł.
– Wierzę, że w tym roku pasażerowie wyraźnie odczują poprawę jakości usług Kolei Mazowieckich. Na tory zaczną sukcesywnie trafiać nowe pociąg, do końca roku zostanie zrealizowana dostawa dziesięciu czteroczłonowych pojazdów niskopodłogowych typu FLIRT oraz 26 piętrowych wagonów środkowych i 11 sterowniczych firmy Bombardier. Dzięki wsparciu unijnemu w ramach RPO WM, planujemy zakup kolejnych 20 sztuk czteroczłonowych, nowoczesnych EZT-ów. Kolejnych 16 EZT-ów znalazło się na liście projektów kluczowych, które będą realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – powiedział Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Wszystkie wagony zamówione przez Samorząd Województwa Mazowieckiego są klimatyzowane, doskonale wyciszone, a dzięki pneumatycznemu odsprężynowaniu zapewniają wysoki komfort podróżowania. Wagony „środkowe” wykonane w standardzie 2 klasy posiadają 133 miejsca siedzące. Wagony sterownicze z przedziałami 1 i 2 klasy posiadają łacznie 85 miejsc siedzących i dysponują wieloma udogodnieniemi dla pasażerów niepełnosprawnych. Piętrowe wagony najnowszej generacji, które zostały dostarczone do Polski, zyskały popularność wśród pasażerów w wielu innych krajach, m.in. w Niemczech, Luksemburgu, Danii i Izraelu.
Podczas spotkania Prezes Zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” Halina Sekita podkreśliła, że wyprodukowane w Niemczech wagony piętrowe, które włączone zostały do eksploatacji 1 września br., kursują na długich i najbardziej obciążonych trasach m.in. do Radomia i Siedlec.
Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego, Piotr Szprendałowicz przypomniał, że podejmując decyzję o zakupie wagonów piętrowych Zarząd Województwa mazowieckiego kierował się potrzebą obsługi połączeń najdłuższych i najbardziej obciążonych, które od grudnia br. mają być przyspieszone. Takie zadanie doskonale spełnia właśnie tabor piętrowy, który w całej Europie Zachodniej skierowany jest do obsługi tego typu połączeń.
W prezentacji pociągu udział wzięli: Marszałek Województwa Mazowieckiego – Adam Struzik, Prezes Spółki KM – Halina Sekita, Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki KM – Waldemar Kuliński, Członkowie Zarządu Województwa Mazowieckiego – Piotr Szprendałowicz oraz Waldemar Roszkiewicz, Skarbnik Województwa Mazowieckiego – Marek Miesztalski oraz Członkowie Zarządu Spółki KM – Czesław Sulima i Grzegorz Kuciński.
1 września br. nowoczesne pociągi piętrowe z wagonami typu push-pull zaprezentowano również w Radomiu i Siedlcach.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
http://www.polskatimes.pl/warszawa/4345 ... ,id,t.htmlPolska The Times pisze:Piętrowe pociągi wjadą do tunelu
2008-09-10 12:00:32, aktualizacja: 2008-09-10 12:03:14
Piętrowe pociągi będą mogły jeździć w tunelu średnicowym. Po tekście "Polski", w którym zaproponowaliśmy wymianę tradycyjnej trakcji na szynę prądową, kolejarze zadeklarowali, że zrobią wszystko, by piętrusy tunelem pojechały.
Piętrowe pociągi kursują od 1 września. Niestety, w centrum Warszawy zatrzymują się jedynie na Dworcu Centralnym. Omijają stacje Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochotę. Powód? Za niski tunel.
Do tej pory kolejarze nie chcieli słyszeć o jakiejkolwiek modernizacji. Teraz zmienili ton. - Zrobimy wszystko, aby piętrowe składy przejeżdżały tunelem do stacji Śródmieście - deklaruje Jacek Nowak, dyrektor oddziału regionalnego PLK w Warszawie. - Bierzemy pod uwagę montaż szyny prądowej w tunelu.
Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że kolejarze wstrzymują się z decyzją o montażu szyny, bo nigdzie w Polsce takie rozwiązanie nie występuje. Obawiają się też, że załatwienie pozwoleń na eksploatację szyny trwałoby długo. A w tym czasie tunel byłby zamknięty.
Niewykluczone, że PLK zdecydują się na częściową modernizację trakcji. Ale wtedy piętrusy będą jeździły wolniej.
Pozdrawiam.
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Powszechnie stosuje się ją w Niemczech w szybkich tramwajach - w tunelach podziemnych (jakby były inne), często o skrajni "dla metra".
W Warszawie znam dwa przypadki zastosowania - w metrze, z tym, że do tego używa się jakiegoś wózka-wagoniku (wagony nie maja pantografu wszak) z odbierakiem (ukłony dla MeWy za nagranie tematu i dla z-cy kierownika T-3 za skrócony opis rozwiązania technicznego) oraz, już historyczne, w przejeździe tramwajowym pod tzw. starym wiaduktem nad żabą (obecnie rozebrane, nie będzie odtworzone).
W Warszawie znam dwa przypadki zastosowania - w metrze, z tym, że do tego używa się jakiegoś wózka-wagoniku (wagony nie maja pantografu wszak) z odbierakiem (ukłony dla MeWy za nagranie tematu i dla z-cy kierownika T-3 za skrócony opis rozwiązania technicznego) oraz, już historyczne, w przejeździe tramwajowym pod tzw. starym wiaduktem nad żabą (obecnie rozebrane, nie będzie odtworzone).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Myślę, że zdjęcie powie więcej niż tysiąc słów :
http://bahn.eu07.pl/bahn/fahrdraht-bhbf/
http://bahn.eu07.pl/bahn/fahrdraht-bhbf/