Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

czaroT-11
Posty: 701
Rejestracja: 13 sty 2006, 12:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czaroT-11 » 09 wrz 2008, 0:24

Kurcze... Ja tą linią jeżdże od przeszło 19 lat i nigdy nie zauważyłem niczego z opisanych tu wydarzeń... :P Znaczy pomalowane pociągi tak.. Ale to na każdej linii... Liniądo Małkinii jeżdżę często i o różnych porach... Nawet po 23 i nigdy żadnej burdy nie było ;p

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 09 wrz 2008, 0:27

ja jeżdżę pociągami od czasu do czasu. Raz wybrałem się linią tłuszczańską, do Jasienicy. Ja rozumiem że było ciepło, ale to nie tłumaczy chyba masowego (!) stania w otwartych drzwiach w czasie jazdy? Burdy nie widziałem, bo było popołudnie, ale patrząc na "etos" jazdy użytkowników tej linii wierzę w opowieści niektórych osób...

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 09 wrz 2008, 13:25

Coś nt. linii w kierunku Wołomina
KPP Wołomin pisze:Funkcjonariusze SOK z Tłuszcza zatrzymali 20-letniego Piotra J. Młody mężczyzna wraz z trzema innymi kolegami malował graffiti na wagonach osobowych składu znajdującego się w lokomotywowni stacji PKP Tłuszcz. Zniszczeniu uległo około 80 m kwadratowych powierzchni lakierniczej wagonów. Policjanci z miejscowego komisariatu ustalają pozostałych sprawców tego czynu .

Dyżurny SOK z Tłuszcza około godziny 23:40 otrzymał zgłoszenie o czterech mężczyznach przebywających na terenie lokomotywowni stacji PKP Tłuszcz. Mężczyźni mieli zamalowywać wagony jednostek elektrycznych. Na miejsce niezwłocznie udał się patrol SOK. Funkcjonariusze idąc od strony torów tzw. białostockich na terenie lokomotywowni zauważyli czterech mężczyzn ubranych w ciemne bluzy, którzy za pomocą farb w spreju zamalowywali wagony osobowe. Gdy mundurowi zbliżali się do grafficiarzy, ci porzucili puszki z farbami oraz plecaki i zaczęli uciekać. Po krótkim pościgu sokiści zatrzymali jednego z „malarzy” 20-letniego mieszkańca Warszawy Piotra J. Pozostali mężczyźni zdołali uciec. Sprawcy zamalowali około 80 m kwadratowych powierzchni lakierniczej wagonów składu jednostki elektrycznej.

Mężczyzna został przekazany wraz z zabezpieczonymi 14 puszkami z farbami różnego koloru przybyłym na miejsce policjantom z komisariatu w Tłuszczu. Noc spędził w policyjnym areszcie. Dziś jeszcze zajmą się nim dochodzeniowcy z miejscowego komisariatu. Koleje mazowieckie ustalają sumę strat a policjanci pozostałych trzech sprawców uszkodzenia mienia. Ich zatrzymanie to tylko kwestia czasu.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 09 wrz 2008, 13:29

Frencher pisze:Po krótkim pościgu sokiści zatrzymali jednego z „malarzy” 20-letniego mieszkańca Warszawy Piotra J
Hehehe.. jedna ofiara losu. Oby sypnął pozostałych, ale pewnie wielkiego wrażenia na wandalach to nie zrobi. Może jakby ich obciążyć całkowitymi kosztami odmalowania składu...
Ale nie.... postawić skład na Wileniaku, dać wiadra, wodę i myjki i nich szorują :] Na widoku.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 09 wrz 2008, 21:56

przewoz pisze:
Bo i skład pomalowano niedaleko Zach
No to jeszcze lepiej... To gdzie ten Zubrzycki od ganiania operatorów i fotografów wtedy był? Pewnie spał.. Ale gdyby w warunku przetargu wpisać jakąkolwiek odpowiedzialność za szkody podczas służby ochrony, pewnie nikt by się nei zgłosił.
Z tego co mi wiadomo Zubrzyki nie pilnuja tych składów.
Bardziej mnie wku(piiiiiiiiiiiiiiii) to że jak SOKom na Odolanach się zgłasza jakąkolwiek potrzebę interwencji to robia wszystko zeby nie przyjśc. Naprawde trzeba dobrze sie nagimnastykowac żeby ich ściagnąc.
Zresztą to dotyczy nie tylko Odolan. Jak na Zachodnim mieli swój posterunek ( na poczekalni w pomieszczeniu dawnej informacji) top zgaduj-zgadula gdzie najcięzej ich było ich wezwać?Za odgadnięcie nie ma nagród :P
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 10 wrz 2008, 11:38

Koleje Mowieckie pisze:PIĘTRUSY JUŻ NA TORACH!

3 września br. na Dworcu Wschodnim w Warszawie odbyła się prezentacja pociągów piętrowych z wagonami typu push-pull. Pociągi te już od 1 września kursują na najbardziej oblężonych trasach Radom – Warszawa oraz Siedlce – Warszawa. Nowoczesne składy zostały zakupione dla Kolei Mazowieckich przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Koszt inwestycji wyniósł 254 mln zł.

– Wierzę, że w tym roku pasażerowie wyraźnie odczują poprawę jakości usług Kolei Mazowieckich. Na tory zaczną sukcesywnie trafiać nowe pociąg, do końca roku zostanie zrealizowana dostawa dziesięciu czteroczłonowych pojazdów niskopodłogowych typu FLIRT oraz 26 piętrowych wagonów środkowych i 11 sterowniczych firmy Bombardier. Dzięki wsparciu unijnemu w ramach RPO WM, planujemy zakup kolejnych 20 sztuk czteroczłonowych, nowoczesnych EZT-ów. Kolejnych 16 EZT-ów znalazło się na liście projektów kluczowych, które będą realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – powiedział Adam Struzik, Marszałek Województwa Mazowieckiego.

Wszystkie wagony zamówione przez Samorząd Województwa Mazowieckiego są klimatyzowane, doskonale wyciszone, a dzięki pneumatycznemu odsprężynowaniu zapewniają wysoki komfort podróżowania. Wagony „środkowe” wykonane w standardzie 2 klasy posiadają 133 miejsca siedzące. Wagony sterownicze z przedziałami 1 i 2 klasy posiadają łacznie 85 miejsc siedzących i dysponują wieloma udogodnieniemi dla pasażerów niepełnosprawnych. Piętrowe wagony najnowszej generacji, które zostały dostarczone do Polski, zyskały popularność wśród pasażerów w wielu innych krajach, m.in. w Niemczech, Luksemburgu, Danii i Izraelu.

Podczas spotkania Prezes Zarządu Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” Halina Sekita podkreśliła, że wyprodukowane w Niemczech wagony piętrowe, które włączone zostały do eksploatacji 1 września br., kursują na długich i najbardziej obciążonych trasach m.in. do Radomia i Siedlec.

Członek Zarządu Województwa Mazowieckiego, Piotr Szprendałowicz przypomniał, że podejmując decyzję o zakupie wagonów piętrowych Zarząd Województwa mazowieckiego kierował się potrzebą obsługi połączeń najdłuższych i najbardziej obciążonych, które od grudnia br. mają być przyspieszone. Takie zadanie doskonale spełnia właśnie tabor piętrowy, który w całej Europie Zachodniej skierowany jest do obsługi tego typu połączeń.

W prezentacji pociągu udział wzięli: Marszałek Województwa Mazowieckiego – Adam Struzik, Prezes Spółki KM – Halina Sekita, Przewodniczący Rady Nadzorczej Spółki KM – Waldemar Kuliński, Członkowie Zarządu Województwa Mazowieckiego – Piotr Szprendałowicz oraz Waldemar Roszkiewicz, Skarbnik Województwa Mazowieckiego – Marek Miesztalski oraz Członkowie Zarządu Spółki KM – Czesław Sulima i Grzegorz Kuciński.

1 września br. nowoczesne pociągi piętrowe z wagonami typu push-pull zaprezentowano również w Radomiu i Siedlcach.
Czy ten artukuł onacza, że będzie więcej pociągów przyśpieszonych? A jeśli tak, to gdzie do Radomia(najbardziej obciążona trasa)?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 10 wrz 2008, 16:19

Chyba że za pociąg przyspieszony uznamy taki, który omija Ochotę, Stadion i Powiśle :term: Na serio, nie wyobrazam sobie wydzielenia przyspieszonych na zasadzie RB/RE, u nas nie ma takich częstotliwości, a już na pewno nie na linii do Radomia.

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 10 wrz 2008, 20:45

Polska The Times pisze:Piętrowe pociągi wjadą do tunelu

Obrazek

2008-09-10 12:00:32, aktualizacja: 2008-09-10 12:03:14

Piętrowe pociągi będą mogły jeździć w tunelu średnicowym. Po tekście "Polski", w którym zaproponowaliśmy wymianę tradycyjnej trakcji na szynę prądową, kolejarze zadeklarowali, że zrobią wszystko, by piętrusy tunelem pojechały.

Piętrowe pociągi kursują od 1 września. Niestety, w centrum Warszawy zatrzymują się jedynie na Dworcu Centralnym. Omijają stacje Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochotę. Powód? Za niski tunel.

Do tej pory kolejarze nie chcieli słyszeć o jakiejkolwiek modernizacji. Teraz zmienili ton. - Zrobimy wszystko, aby piętrowe składy przejeżdżały tunelem do stacji Śródmieście - deklaruje Jacek Nowak, dyrektor oddziału regionalnego PLK w Warszawie. - Bierzemy pod uwagę montaż szyny prądowej w tunelu.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że kolejarze wstrzymują się z decyzją o montażu szyny, bo nigdzie w Polsce takie rozwiązanie nie występuje. Obawiają się też, że załatwienie pozwoleń na eksploatację szyny trwałoby długo. A w tym czasie tunel byłby zamknięty.

Niewykluczone, że PLK zdecydują się na częściową modernizację trakcji. Ale wtedy piętrusy będą jeździły wolniej.
http://www.polskatimes.pl/warszawa/4345 ... ,id,t.html
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 10 wrz 2008, 20:48

8917 pisze:Ale wtedy piętrusy będą jeździły wolniej.
Lepsze to niż gdyby miały jechac przez Centralną

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 10 wrz 2008, 20:51

Może i lepiej, chociaż pewnie trochę przyblokują średnicę w szczycie...

Czy mogę prosić o przybliżenie, o co chodzi z "szyną prądową"?

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 10 wrz 2008, 20:58

No coś jak trzecia szyna w metrze.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 wrz 2008, 21:02

Tylko na górze. Może być wyżej i mniej się odkształca pod pantografem niż sieć trakcyjna.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 10 wrz 2008, 21:20

Powszechnie stosuje się ją w Niemczech w szybkich tramwajach - w tunelach podziemnych (jakby były inne), często o skrajni "dla metra".

W Warszawie znam dwa przypadki zastosowania - w metrze, z tym, że do tego używa się jakiegoś wózka-wagoniku (wagony nie maja pantografu wszak) z odbierakiem (ukłony dla MeWy za nagranie tematu i dla z-cy kierownika T-3 za skrócony opis rozwiązania technicznego) oraz, już historyczne, w przejeździe tramwajowym pod tzw. starym wiaduktem nad żabą (obecnie rozebrane, nie będzie odtworzone).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
malyniak
Posty: 157
Rejestracja: 24 sie 2006, 19:02
Lokalizacja: Warszawa/Puławy

Post autor: malyniak » 10 wrz 2008, 22:45

Myślę, że zdjęcie powie więcej niż tysiąc słów ;) :
http://bahn.eu07.pl/bahn/fahrdraht-bhbf/

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 11 wrz 2008, 0:24

pawcio pisze:Tylko na górze. Może być wyżej i mniej się odkształca pod pantografem niż sieć trakcyjna.
Wcale sie nei odkształca. Nie trzeba jej naciągać, regulować....
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

ODPOWIEDZ