Strona 58 z 264

: 25 lut 2007, 19:07
autor: Premo
Na forum gazeta.pl ktoś puścił plotę że SKM jest w zaawansowanym stanie likwidacji
http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html? ... a=58005392
Czy ktoś ma wiedzę na ten temat? Czy to zwykła plota jak setki innych?

: 25 lut 2007, 19:10
autor: jasiu
Akurat fora typu gazeta.pl i onet.pl to nie jest zbyt poważne źródło informacji ;-)

: 26 lut 2007, 22:04
autor: Glonojad
Równie dobrze wykluczenie NEWAGu miało na celu cheć unieważnienia przetargu, bo np. są środki na lepszy, NOWY sprzęt. Hipotez jest wiele, NEWAG się podłożył, to sam jest sobie winien.

: 26 lut 2007, 22:15
autor: MeWa
no nie wiem - wcześniej pewniakiem był właśnie NEWAG i SKM przecież doskonale wiedziała o tym, że dostała pociągi z opóźnieniem.

: 26 lut 2007, 22:19
autor: Glonojad
Ale Newag mógł się przecież powołać na dostawę 14WE-07 dla PRów.
Chociaż może rzeczywiście, wycofam się do swojej pierwotnej teorii, że szukali pretekstu by się wycofać, bo... <wstaw teorię>.

: 27 lut 2007, 16:04
autor: MeWa
Ja bym na Waszym miejscu nie obstawał tak przy SKM w obecnym kształcie - z kilku różnych nieoficjalnych źródeł dopływają informacje, że formuła SKM może ulec pewnym zmianom.

: 08 mar 2007, 17:36
autor: Premo
"Dziennik"
Nowe pociągi dla SKM
Nowosądecki Newag został zwycięzcą przetargu na dostawę dwóch nowych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.

Nowe składy, podobne do tych, które już kursują, są zresztą dziełem tej samej firmy – ruszą na trasę za niecałe pół roku. Mogą zabrać 480 pasażerów, w tym 180 na miejscach siedzących. Mają być przegubowe, tak jak najnowocześniejsze tramwaje.

- Chodzi nam o względy bezpieczeństwa podróżnych – mówi Jerzy Obrębki, członek zarządu Szybkiej Kolei Miejskiej. – W składzie przegubowym pasażerowie czują się bezpieczniej niż w oddzielnych wagonach – dodaje.

W nowych pociągach pasażerowie będą informowani przez megafon, do jakiej stacji dojeżdżają. Będą też mogli zobaczyć na wyświetlaczu, jaką trasą jadą i jak daleko jest jeszcze do najbliższej stacji. Na nowy tabor miasto wydało 7,5 mln zł.

Wiele wskazuje na to, że są to ostatnie zakupy SKM. – Wstrzymujemy się z ogłaszaniem kolejnych przetargów, bo czekamy na decyzję władz, co zrobią z naszą spółką – mówi Obrębki.

W kuluarach Ratusza nie wyklucza się likwidacji spółki. Pociągi mogłyby zostać wydzierżawione Kolejom Mazowieckim. Decyzji na razie nie podjęto.

: 08 mar 2007, 19:02
autor: Glonojad
Premo pisze:To w takim razie powiedz co miało na celu unieważnienie przetargu i wykluczenie z listy oferentów NEWAGu?
No proszę, a któż to był taki pewien likwidacji spółki?

: 08 mar 2007, 19:20
autor: MeWa
inż. Glonojad pisze:
Premo pisze:To w takim razie powiedz co miało na celu unieważnienie przetargu i wykluczenie z listy oferentów NEWAGu?
No proszę, a któż to był taki pewien likwidacji spółki?
no i co złego w tym, że Premo był pewny? Ostatnie zdanie artykułu nie wyklucza przecież tej wersji: "W kuluarach Ratusza nie wyklucza się likwidacji spółki. Pociągi mogłyby zostać wydzierżawione Kolejom Mazowieckim".

Swoją drogą to ja chyba coś przespałem - wysłano zawiadomienie o uniewaznieniu przetargu, a teraz Dziennik informuje o wyborze oferty Newagu :shock:

PS. Już wiem, decyzja Arbitrażu...

: 08 mar 2007, 20:43
autor: Glonojad
Bo Premo przedstawiał to jako "niezbity dowód" na likwidację SKM. A od "nie wyklucza" do pewności to jeszcze bardzo daleko.
A co do arbitrażu to dobrze wiesz. I mam wrażenie, że bardzo z tego powodu nie płakali w SKM...

: 09 mar 2007, 9:34
autor: Premo
"Echa Miasta" opisały inną koncepcję dalszych losów SKM. Otóż miałaby powstać linia Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna-Warszawa Wschodnia. Czyli linia z znikąd do nikąd. Oraz mało realne otworzenia linii Warszawa Główna-Warszawa Gdańska-Targówek
Cena 2 jednostek to nie 7,5mln. Tyle nawet jedna nie kosztuje. Za obie jednostki miasto zapłaci 18mln 800tys czyli 9mln 400tys za 1.

: 09 mar 2007, 10:46
autor: Andrzej
czy te 2 nowe składy pozwolą juz zwiększyć częstotliwość S2 do docelowych 20 minut?

: 09 mar 2007, 11:02
autor: bohunu
Nie, te dwa nowe składy zastąpią dwa wypożyczone EN57 z SKM Trójmiasto.

: 09 mar 2007, 12:14
autor: Glonojad
Po co zwiększać częstotliwość S2, skoro jest wspólny bilet, a od 1.06 ma być koordynacja rozkładów??? Można dać najwyżej tablice liniowe KMemom i wpisać je w rozkład :p

: 09 mar 2007, 13:15
autor: MeWa
Premo pisze:"Echa Miasta" opisały inną koncepcję dalszych losów SKM. Otóż miałaby powstać linia Warszawa Zachodnia-Warszawa Centralna-Warszawa Wschodnia. Czyli linia z znikąd do nikąd. Oraz mało realne otworzenia linii Warszawa Główna-Warszawa Gdańska-Targówek
Cena 2 jednostek to nie 7,5mln. Tyle nawet jedna nie kosztuje. Za obie jednostki miasto zapłaci 18mln 800tys czyli 9mln 400tys za 1.
i po co to by było komu? Wiesz, ten artykuł w Echu Miasta wyglądał mi na mało prawdopodobny...