Strona 58 z 63

: 03 cze 2013, 19:05
autor: KwZ
Może by i się nadawała, ale przez najbliższe 40 lat nikt tego nie zrobi. Choćby i z tego powodu, że wyszedłby na wierzch bezsens poszerzania Prostej. A to jeden z mniejszych problemów.

: 03 cze 2013, 19:13
autor: Wiliam
Metro nie będzie przy każdej przecznicy żeby się Świętokrzyska nadawała na wyłączenie ruchu. Po za tym ulica wiedzie na most. Nie mówię że przez to ma być wielka, ale w ogóle powinna zostać. Nie mam natomiast nic przeciwko tempo30.

: 03 cze 2013, 20:05
autor: kajo
KwZ pisze:Choćby i z tego powodu, że wyszedłby na wierzch bezsens poszerzania Prostej.
I tak wyjdzie.

Ja bym widział wyłączenie ruchu tam gdzie go obecnie i tak nie ma, czyli od KP do ronda ONZ, albo nawet nieco dalej. Ewentualnie faktycznie Tempo 30 i tylko ruch lokalny. Ale pewnie i tak KM nie będzie odgrywała tam wielkiej roli.

: 03 cze 2013, 22:00
autor: BJ
Wiliam pisze:Nie mam natomiast nic przeciwko tempo30.
Które bez progów będzie fikcją. I oby nikt na to nie wpadł, bo lepsze 40-50 niż 30 i progi co 50 m, od których można kurwicy dostać.
Ew. w ogóle wywalić stamtąd samochody.

: 03 cze 2013, 22:21
autor: Poc Vocem
BJ pisze:Które bez progów będzie fikcją.
A może by tak... szykany? To nie niszczy tak zawieszenia, a szybko pojechać się nie da.

: 04 cze 2013, 0:10
autor: Adam G.
BJ pisze:
Wiliam pisze:Nie mam natomiast nic przeciwko tempo30.
Które bez progów będzie fikcją. I oby nikt na to nie wpadł, bo lepsze 40-50 niż 30 i progi co 50 m, od których można kurwicy dostać.
Ew. w ogóle wywalić stamtąd samochody.
Po tych uliczkach na Muranowie gdzie chcą zrobić tę strefę 30, i tak raczej nie jeździ się szybciej niż 40. Zwolnienie o 10km/h nie będzie tragedią ani fikcją :) Wiadomo, trafi się ktoś kto się spieszy i pojedzie 50-60, ale znaczna większość samochodów już teraz nie przekracza tam 30.

: 04 cze 2013, 13:31
autor: Aligator
Może by i się nadawała, ale przez najbliższe 40 lat nikt tego nie zrobi. Choćby i z tego powodu, że wyszedłby na wierzch bezsens poszerzania Prostej. A to jeden z mniejszych problemów.
Jedno MAŁE ale.
Za 10 lat Prosta będzie kompletnie inną ulicą - o ile wcześniej można było zastanawiać się nad sensem poszerzania, to w świetle obecnych planów poszerzenie staje się koniecznością.
Kolejno jadąc od ONZ do Towarowej planowane - i mniej lub bardziej zaawansowane projekty biurowców:
01. "Mercedes" przy ONZ zmieni się w 180m drapak,
02. Biurowiec już zaprojektowany w miejscu rudery przy ONZ (realizacja jak tylko skończą z metrem (blisko 150m),
03. Skanska w budowie.
04. Biurowiec na parkingu przy skrzyżowaniu Żelazna/Prosta (plan też ok 150m)
05. Budynek 150-180m w miejscu "starej Mennicy" (projekt samej Mennicy, miasto zgodziło się na burzenie starej siedziby).
06. Biurowiec w miejscu "Ruchu" (plan 150-180m)
07. Biurowiec na Prostej przy "Daszyńskim" w miejscu rozebranej kamienicy.
08. Zamiast obecnego IPN 180m,
09. Kompleks biurowy w miejscu Jupiter Center
10. Zagospodarowany "Norblin".
Do tego inwestycje przy Wroniej, Grzybowskiej, Towarowej i Kasprzaka - kolejnych 10 biurowców.
I teraz pytanie, gdzie poza Prostą można zrobić ciąg komunikacyjny , który to wszystko obsłuży?

: 04 cze 2013, 13:33
autor: Stary Pingwin
Metro Daszyńskiego.

: 04 cze 2013, 13:42
autor: MichalJ
Koniecznie tu poszerzyć:
http://goo.gl/maps/p79wV

: 04 cze 2013, 14:04
autor: Aligator
Metro Daszyńskiego.
Zgrywus z Ciebie Pingwinie ;)

: 04 cze 2013, 14:08
autor: Bastian
Aligator pisze:
Metro Daszyńskiego.
Zgrywus z Ciebie Pingwinie ;)
Rację ma. Którędy byś wjechał na tę Prostą? Jana Pawła? Świętokrzyską? Towarową? Kasprzaka? Gdzie tam widzisz rezerwę przepustowości?

: 04 cze 2013, 14:30
autor: KwZ
Aligator, zagadka: jaki sposób przemieszczania ludzi jest najefektywniejszy ze względu na przepustowość na każdy metr szerokości korytarza? Uszereguj odpowiedzi od najmniej efektywnego do najbardziej:
a) tramwaj (wydzielony)
b) metro
c) pieszy (chodnik)
d) autobus (buspas)
e) samochód (pas jezdni)
f) rower (ścieżka)

Wniosek: Prostą należy zwęzić.

: 04 cze 2013, 15:23
autor: Aligator
Aligator, zagadka: jaki sposób przemieszczania ludzi jest najefektywniejszy ze względu na przepustowość na każdy metr szerokości korytarza?
Co ma piernik do wiatraka?
Czy ja zaprzeczam efektywności metra? (nie, więc z jakiego powodu wrzucasz ten wykład?).
Rację ma.
Moim subiektywnym zdaniem nie bardzo. Czy klasa średnia z Mokotowa/Ursynowa zrezygnowała z samochodu po budowie metra?
Wzrost ilości samochodów nas czeka czy się to komuś podoba czy nie. Nawet na poziomie 100 aut na biurowiec region wygeneruje minimum dodatkowe 2000 samochodów (a obstawiam ok 2-3x więcej), więc Prosta będzie koniecznością.
Nie wierzę w to że metro rozwiąże problem, owszem jest kluczową inwestycją, jednak zamykanie się w przekonaniu, że metro będzie panaceum na wszystko jest naiwnością - zwłaszcza że metro na R Daszyńskiego się kończy - i szybko raczej dalej nie pojedzie.
Którędy byś wjechał na tę Prostą? Jana Pawła? Świętokrzyską? Towarową? Kasprzaka? Gdzie tam widzisz rezerwę przepustowości?
Po otwarciu obwodnicy zachodniej spadnie natężenie ruchu na Prymasa i Jerozolimskich (wyleci tranzyt).
Poza tym masz rezerwę (zamknięta Świętokrzyska w sumie wróci do ruchu i nawet w uspokojonej wersji będzie to wzrost przepustowości E-W).

: 04 cze 2013, 16:53
autor: Wiliam
Posiadając metro trzeba zmieniać nawyki, a nie dostosowywać do nich za wielkie pieniądze ulice.

: 04 cze 2013, 18:54
autor: KwZ
Aligator pisze:Co ma piernik do wiatraka?
Czy ja zaprzeczam efektywności metra? (nie, więc z jakiego powodu wrzucasz ten wykład?).
A przeczytałeś mój wniosek? Jeśli nie ma jak dotrzeć, to Prostą należałoby zwęzić, a wygospodarowane miejsce przeznaczyć dla pieszych. Albo cokolwiek innego z powyższej listy, samochód najgorzej wykorzystuje ograniczoną przestrzeń miejską.

To samo z drugiej strony: jej poszerzenie nie spowoduje, że będą mniejsze korki, tylko raczej większe. Bo jeśli ludzie zaczną jeździć do Śródmieścia samochodami, to nie tylko stanie Prosta (pomimo poszerzenia), ale także wszystkie ulice w okolicy, które nie mają rezerw na przyjęcie dodatkowego ruchu.
Aligator pisze:Po otwarciu obwodnicy zachodniej spadnie natężenie ruchu na Prymasa i Jerozolimskich (wyleci tranzyt).
Jak pokazuje doświadczenie, spadek będzie tylko chwilowy. A i tak należałoby zrobić buspas na Prymasa.

BTW, między Jerozolimskimi a Prostą jest jeszcze krytyczny pl. Zawiszy, który już dzisiaj się korkuje na maksa.