KM na Bielanach

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2012, 22:09

adw pisze:mamy wrócić do dywagacji o powrocie 122 na Spartańską?
Nie, i bez tego ta dyskusja poraża =;
adw pisze:Po nitce 122 na Gwiaździstą może jechać jedna z linii z Klaudyny tj. np. 157/185.
185 już tak jeździło. To dlaczego zostało przeniesione?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 18 mar 2012, 22:11

Georg pisze:Co do 185 taki komentarz. Długa trasa tej linii i opóźnienia mogłyby powodować, że 122 i 185 jeździłyby Krasińskiego stadami (bo nie wiem, czy 185 dałoby radę od Pl.Wilsona jechać punktualnie). Druga rzecz, to czy byłoby możliwe wykonanie lewoskrętu z Powązkowskiej na Cmentarz, tak jak 1XI czy 185 musiałoby objeżdżać rondo przy Al. Prymasa? A to spowodowałoby utratę 3 minut.
Dlatego jednak 185 lepiej skrócić do Pl. Wilsona, a 122 wzmocnić w DŚ do 15 minut i będzie ok.
Pisałem wcześniej o kwestii opóźnień na 185. Owszem - w stronę Powązek nie utrzyma częstotliwości, ale tu potrzebne jest popołudniami jako powrót z pracy/uczelni/szkoły. Kluczowe, że rano utrzyma częstotliwość od Powązek, bo będzie mieć tam postój na równi z Gwiaździstą. Jazda w tę stronę - z domu do metra i do przesiadek jest kluczowa rano. I nawet rozkładu wraz ze 122 będzie się trzymać lepiej niż 122+303 jadące aż z cmentarza przy założeniu zaproponowanej wcześniej zmiany trasy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2012, 22:13

Poza tym nie ma co porównywać 122 i 192, bo to jednak różne klasy dowozówek. 122 imho bardziej przypomina 166, jeśli już: oprócz dowożenia jedzie gdzieś dalej.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 6036
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 18 mar 2012, 22:13

Ale o ile wsparcie 122 w szczycie się przyda, koordynacja w DŚ miałaby rację bytu, o tyle w międzyszczycie linia co 15 minut wystarczy.

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 18 mar 2012, 22:14

KwZ pisze:
adw pisze:mamy wrócić do dywagacji o powrocie 122 na Spartańską?
Nie, i bez tego ta dyskusja poraża =;
adw pisze:Po nitce 122 na Gwiaździstą może jechać jedna z linii z Klaudyny tj. np. 157/185.
185 już tak jeździło. To dlaczego zostało przeniesione?
Bo ZTM musiał upchać na Gwiaździstą kolejny muchowóz pt. 122. No i ulic dojazdowych zabrakło, więc 122 poleciało na jeden ciąg, a reszta (157, 181, 185) na drugi - mamy tu kumulację niepotrzebnej ilości krańcujących linii. I dlatego zaproponowałem skierowanie jednej z nich na Powązki od Wilsona. Lepsze 185 na Powązki, ale jednak jadące z rozkładem z Powązek w stronę centrum, niżeli przeciąganie 181 do Powązek. Czy 157 można zabrać zamiast 185 - do rozważenia.

[ Dodano: |18 Mar 2012|, 2012 22:15 ]
KwZ pisze:Poza tym nie ma co porównywać 122 i 192, bo to jednak różne klasy dowozówek. 122 imho bardziej przypomina 166, jeśli już: oprócz dowożenia jedzie gdzieś dalej.
Ale dla jadących "gdzieś bliżej" to żaden argument, że jedzie gdzieś dalej, więc będzie rzadziej. To wtedy Żoliborzanie powiedzą, to co dzisiaj mówią - "to prosimy o lokalne dowozówki".
Druga sprawa - mieszkańcy Żoliborza to druga kategoria warszawiaków? Nie mają prawa mieć linii tak często jak ursynowianie? Czy co miałeś na myśli?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 18 mar 2012, 22:16

KwZ pisze: @bepe: bo ta propozycja pewnie nieco zaginęła w szumie wychwalania 114...
Widziałem. Ale z głupoty rzuconej przez kolegę 195 i skrytykowanej przez parę innych osób pan adw zrobił jakiś wielki spisek przeciwko Żoliborzowi i przy okazji dorzucił rzekome ścinanie 122.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2012, 22:17

adw pisze:Nie śmiem zabierać 157, choć też zastanowić się można, wszak na Gwiaździstej przez Klaudyny zostałyby wówczas 181 185 {(+205) co jest i tak dużo więcej niż 122 + 185 na Krasińskiego. To wręcz woła o sprawiedliwość społeczną.
Bo 114 ci już zjedliśmy #-o
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 18 mar 2012, 22:19

Georg pisze:Ale o ile wsparcie 122 w szczycie się przyda, koordynacja w DŚ miałaby rację bytu, o tyle w międzyszczycie linia co 15 minut wystarczy.
Z moich obserwacji wynika, że nie wystarcza i że jeżdżąc co 10 minut z pewnością miałaby znakomite obłożenie. Ba - jeździłoby nią więcej osób, bo np. w okolicy Przasnyskiej standardem jest, że ludzie wybierają marsz na 114+122 na Sady z racji tego, że drażni ich ryzyko, że 122 jeżdżące raz na 15 minut jako jedyna linia może nie przyjechać. Popatrz popołudniami ile osób wsiada na Sadach i podjeżdża tylko do Przasnyskiej - to jakby ktoś chciał podważać bliskość tych przystanków. Tymczasem w głąb osiedli jest wyjątkowo jak na Warszawę daleko, Elbląską, Rydygiera i Przasnyską nic nie jeździ, więc podjechanie 300 metrów urządza osoby które do pokonania mają kolejne 500 metrów.

[ Dodano: |18 Mar 2012|, 2012 22:22 ]
bepe pisze:
KwZ pisze: @bepe: bo ta propozycja pewnie nieco zaginęła w szumie wychwalania 114...
Widziałem. Ale z głupoty rzuconej przez kolegę 195 i skrytykowanej przez parę innych osób pan adw zrobił jakiś wielki spisek przeciwko Żoliborzowi i przy okazji dorzucił rzekome ścinanie 122.
Nikomu nie zarzucam spisku. Niemniej pod żadnym pozorem nikt o zdrowych zmysłach nie zaakceptuje propozycji zmniejszania podaży autobusów na Broniewskiego do metra, czy tym bardziej z całej południowej części Krasińskiego do metra, podczas, gdy wielu pasażerów narzeka na w/w częstotliwości i domaga się zwiększenia częstoltliwości na trasach 114/122, w szczególności jeśli chodzi o odcinki Włościańska-metro i Powązki-metro.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2012, 22:23

adw pisze:niżeli przeciąganie 181 do Powązek.
Na szczęście 181 to tylko twoja wyobraźnia =;
adw pisze:Ale dla jadących "gdzieś bliżej" to żaden argument, że jedzie gdzieś dalej, więc będzie rzadziej.
No ale że ty jeździsz "gdzieś bliżej" to nie argument, żeby nie miało jeździć gdzieś dalej.
adw pisze:Druga sprawa - mieszkańcy Żoliborza to druga kategoria warszawiaków? Nie mają prawa mieć linii tak często jak ursynowianie? Czy co miałeś na myśli?
O drugiej kategorii nic nie wspominałem, to jakaś paranoja? Nie tyle nie mają prawa, co nie mają potrzeby.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 18 mar 2012, 22:24

KwZ pisze:
adw pisze:Nie śmiem zabierać 157, choć też zastanowić się można, wszak na Gwiaździstej przez Klaudyny zostałyby wówczas 181 185 {(+205) co jest i tak dużo więcej niż 122 + 185 na Krasińskiego. To wręcz woła o sprawiedliwość społeczną.
Bo 114 ci już zjedliśmy #-o
Wystarczy porównać dostępność 114 na Włościańskiej i 122 na Elbląskiej z dostępnością zestawu 157+181+185 (+122/205) na przystankach marymonckich. Widzisz tu sprawiedliwość, bo ja nie? Chyba nikt nie podważy, że w obu przypadkach dostęp do metra jest najważniejszy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2012, 22:26

adw pisze:Popatrz popołudniami ile osób wsiada na Sadach i podjeżdża tylko do Przasnyskiej - to jakby ktoś chciał podważać bliskość tych przystanków.
Ty podważasz :kekeke: Może dojechali do Sadów tak nielubianymi przez ciebie tramwajami?
adw pisze:gdy wielu pasażerów narzeka na w/w częstotliwości i domaga się zwiększenia częstoltliwości na trasach 114/122,
Poza weekendem, co do którego większość osób się zgadza, głównie ty.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 18 mar 2012, 22:26

KwZ pisze:
adw pisze:Ale dla jadących "gdzieś bliżej" to żaden argument, że jedzie gdzieś dalej, więc będzie rzadziej.
No ale że ty jeździsz "gdzieś bliżej" to nie argument, żeby nie miało jeździć gdzieś dalej.
Mieszkańcy okolic Powązkowskiej z pewnością nie pogardziliby półkursami 122 Maczka-Pl.Wilsona, ale obawiam się, że nie ma na to taboru. Podkreślam ponownie, że propozycja 185 wynika z bezkosztowej możliwości czasowego rozwiązania problemu braku taboru dla 122, zwiększenia podaży na Powązkowskiej i Krasińskiego, nikt na tym wiele nie straci, wielu zyska, wozów nie trzeba będzie szukać.

[ Dodano: |18 Mar 2012|, 2012 22:29 ]
KwZ pisze:
adw pisze:Popatrz popołudniami ile osób wsiada na Sadach i podjeżdża tylko do Przasnyskiej - to jakby ktoś chciał podważać bliskość tych przystanków.
Ty podważasz :kekeke: Może dojechali do Sadów tak nielubianymi przez ciebie tramwajami?
adw pisze:gdy wielu pasażerów narzeka na w/w częstotliwości i domaga się zwiększenia częstoltliwości na trasach 114/122,
Poza weekendem, co do którego większość osób się zgadza, głównie ty.
Znam dużo krytyki wokół 122 nie tylko co do weekendów, z czym zgadza się rzekoma większość, ale także dotyczącej dni roboczych w godzinach wieczornych. Wbrew pozorom dużo osób używa tzn.chciałoby używać 122 około 21-23, jednak tu podaż jest tak kiepska, że z założenia wiele osób szuka jakichś mało atrakcyjnych alternatyw, gdyż w przeciwnym razie pozostaje kwestia czekania na pl.Wilsona po 20 minut na 122.

Nie mówiąc już o tym, że niepojęte jest, że 114 i 122 kończą pracę tak wcześnie, podczas gdy jest bardzo duże zainteresowanie dojazdu z metra na Żoliborz tymi liniami grubo po g. 23. Przypomnijmy, że ZTM nie zapewnia komunikacji nocnej nawet do Sadów z Pl.Wilsona, gdy metro jeszcze jeździ, autobusów już dawno nie ma! Stąd odwieczne prośby o korektę N46 ...Pl.Wilsona-Krasińskiego-Broniewskiego-Pl.Grunwaldzki... to tylko jakieś 1-2 minuty dłużej a zwiększa się obsługa o KS. POPIEŁUSZKI i SADY ŻOLIBORSKIE z możliwością przesiadki do N41/91!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2012, 22:37

Grubo po 23 to wszystkie linie dzienne przestają jeździć, nie tylko 114 i 122. Masz metro jeżdżące i po północy? Farciarz.

Po 21 to wiele linii jeździ co 20 min, poczynając od tramwajów, a także 154 (imo podobne do 122) czy 217.

O N46 już była mowa, że tej dodatkowej minuty rozkład nie udźwignie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 18 mar 2012, 22:39

KwZ pisze:Grubo po 23 to wszystkie linie dzienne przestają jeździć, nie tylko 114 i 122. Masz metro jeżdżące i po północy? Farciarz.

Po 21 to wiele linii jeździ co 20 min, poczynając od tramwajów, a także 154 (imo podobne do 122) czy 217.

O N46 już była mowa, że tej dodatkowej minuty rozkład nie udźwignie.
Tyle tylko, że po tych 114/122 nie ma żadnego nocnego i ludzie zostają z ręką w nocniku na Pl.Wilsona, ewentualnie mogą sobie poczekać na N46 i podjechać 200 metrów do Suzina #-o
Co do samego N46: ciekawa konkluzja, bo z rozkładów wynika, że udźwignie i to nie tylko jedną minutę. I to bez straty na przerwę dla kierowcy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2012, 22:46

Mnie się 185 na Powązkach o tyle nie podoba, że na Marymoncie ma jakiś sens oprócz dowozówkowego, którego na Powązkach mieć nie będzie. Tzn. o ile Marymont (albo i Tarchomin) ma sens wsiąść w 185, żeby jechać na Powiśle, Sielce (a może nawet Ursynów, jak twierdzą niektórzy), to Powązki mieć go nie będą - 180 jedzie krótszą trasą.

Wyginanie 157, żeby najpierw jechało na wschód Stawkami, a potem na zachód Krasińskiego, brzmi jak najbardziej nonsensownie. Przepraszam, 181 brzmi jeszcze gorzej.

[ Dodano: |18 Mar 2012|, 2012 22:51 ]
Tyle tylko, że po tych 114/122 nie ma żadnego nocnego i ludzie zostają z ręką w nocniku na Pl.Wilsona,
No jak się kończy komunikacja dzienna, to się kończy #-o
adw pisze:Co do samego N46: ciekawa konkluzja, bo z rozkładów wynika, że udźwignie i to nie tylko jedną minutę. I to bez straty na przerwę dla kierowcy.
Ciekawa konkluzja. Ja tam widzę, że N46 ma łamany takt, jako jedyna linia nocna, o której bym to wiedział. Czyli wchodzą BWL-ki. Poza tym to nie ja wymyśliłem.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Zablokowany