Strona 580 z 603

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 26 mar 2021, 23:10
autor: Autobus Czerwon
Bywalec pisze:
26 mar 2021, 18:48
Na Wielkanoc mimo zawieszenia linii 18 oraz standardowego braku 31, ciąg ulicy Woronicza obsługiwać będzie 35, które krańcować będzie na pętli Woronicza. Zatem nie będzie powtórki z Bożego Narodzenia kiedy to ten ciąg obsługiwały tylko tramwaje wyjazdowe i zjazdowe.
Trochę kiepsko że tylko do Woronicza, ale z drugiej strony w sumie i tak nie ma kogo wozić na Służewiec no i miło że w końcu pomyślano o zapewnieniu jakiejś komunikacji tramwajowej na tej ulicy w święta. Osobiście jako rozwiązanie docelowe widziałbym skomasowanie 4 i 18 w jedną linię jeżdżącą przez Most Śląsko-Dąbrowski, oczywiście po otwarciu M2 na Bródno, jedynie miałbym wątpliwość co do południowego krańca. Bo jeśli np. 18 pojechałaby na Wyścigi (tak jak 4), a 10 na Służewiec (w zastępstwie 18), to może dałoby się ładnie skoordynować 18 i 35 na bardzo długim wspólnym 10 kilometrowym odcinku. A Wyścigom żeby nie było smutno że mają jedną linię mniej, zawsze można przedłużyć tam 14 skoro już i tak musi jeździć.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 26 mar 2021, 23:31
autor: Łukasz
Rzeczywiście akurat okolice pętli Służewiec to puste biurowce (bnp się wyprowadziło na Karolkową), ale to strefa dojścia z Suwaka - No i z pociągów.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 27 mar 2021, 0:06
autor: Autobus Czerwon
Łukasz pisze:
26 mar 2021, 23:31
Rzeczywiście akurat okolice pętli Służewiec to puste biurowce (bnp się wyprowadziło na Karolkową), ale to strefa dojścia z Suwaka - No i z pociągów.
Przede wszystkim myślę że wszystkie biurowce w całym mieście w święta są puste :P

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 27 mar 2021, 10:15
autor: Łukasz
Autobus Czerwon pisze:
Łukasz pisze:
26 mar 2021, 23:31
Rzeczywiście akurat okolice pętli Służewiec to puste biurowce (bnp się wyprowadziło na Karolkową), ale to strefa dojścia z Suwaka - No i z pociągów.
Przede wszystkim myślę że wszystkie biurowce w całym mieście w święta są puste :P
Nie wszystkie, ale te nawet nie mają szans być niepuste.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 27 mar 2021, 20:55
autor: Kelly
Glonojad pisze:
26 mar 2021, 19:42
Wymiana 4 z 18 końcówkami jest potrzebna od lat - nie tylko ze względu na pory i godziny kursowania ale i ze względu na tabor - na 18 spokojnie mogą jeździć Ubooty czy krótkie Hultaje, o ile nie jedzie na Służewiec oczywiście. Do tego 18 ma na północy z 35 parę przystanków więcej, więc jest byłaby naturalną parą do koordynacji.

No ale kryterium minimalizacji zmian uwala tego typu pomysły.
Wow, aż dwa :D
4 z 35 jest tak naturalnie skoordynowana, że w szczycie potrafią jechać w rozkładowym odstępie minuty od Bankowego na Wyścigi.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 27 mar 2021, 21:51
autor: michael112
Trzy: MRA, Muranów i Muranowska.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 28 mar 2021, 19:20
autor: KwZ
Dodam, że na moje oko 4 z Wileńskiego i ew. Bródna ma większe szanse zebrać jakichś pasażerów bezpośrednio do Mordoru niż 18 z wygwizdowa na Jagiellońskiej. Przy okazji taka relacja* będzie chronić łącznik międzymetrowy. W czasie wychodzi mi 51 min tramem i 37 min metrem metrem, a 15 min to dużo, więc pewnie niewiele osób by się skusiło.
Historycznie to siła Mordoru bardzo wzrosła, a FSO spadła.

Skoordynowanie w parę 18 z 4 wynika pewnie z sparowania 15 i 35, które dawno temu potrafiły obie jeździć Filtrową (nie licząc objazdów to 35 już od 10 lat jest na Wyścigach) .

Z Wileńskiego np. z linii wołomińskiej bezpośrednio 4 przez WZ, Marszałkowską, Puławską, Woronicza na Służewiec, 51 min. Zamiast M2 + łącznik + M1 + 18/31 obecnie, wg jakdojade ~37 min; 41 min M2+17/41 z przesiadką na ONZ (do Postępu, uwzględnione 5 min z DwW do przystanku).

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 28 mar 2021, 20:03
autor: Autobus Czerwon
KwZ pisze:
28 mar 2021, 19:20
Historycznie to siła Mordoru bardzo wzrosła, a FSO spadła.
Błagam, przestańmy myśleć stereotypami, bo powoli przestają być one aktualne. Siła Mordoru będzie już tylko maleć - powstające obecnie budynki to już praktycznie wyłącznie mieszkania. Cały kwartał biur Postępu-Domaniewska-Wołoska-Marynarska od którego wzięła się nazwa Mordor ma być jeszcze w tym roku wyburzony na rzecz budowy osiedla mieszkaniowego.

Za to na miejscu FSO powstają osiedla mieszkaniowe, których z roku na rok będzie coraz więcej + przesiadki na pętli z Białołęki i Legionowa.

Poza tym to Bródno ma dostać metro, a nie okolice Jagiellońskiej, więc nie widzę powodu dlaczego by nie ulepszyć komunikacji tramwajowej na Jagiellońskiej, nawet kosztem Bródna które przecież dostanie metro.

Nie możemy podporządkowywać komunikacji w całej aglomeracji pod dojazd na Mordor, który już nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii. I to nie jest coś co się stanie za 10 lat - to się dzieje tu i teraz.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 28 mar 2021, 20:59
autor: KwZ
To ja proszę o czytanie ze zrozumieniem. Jeśli piszę o historii, to będzie ostatnie 20 czy 40 lat. Służewiec Przemysłowy już dawno nie jest, a ruch na Służewiec odkąd się zaczęły budować biurowce tam bardzo wzrósł. Czego świadectwem jest istnienie 31.

No i też nie piszę o komunikacji w całej aglomeracji, tylko akurat o tych liniach, co tu jeżdżą.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 28 mar 2021, 23:01
autor: fik
Z Białołęki i Legionowa na Mordor raczej lepiej zrobi 17 w Winnicy i S3/RL w Legionowie niż 18 na Żeraniu. Na ciąg Marszałkowskiej w całości 2/R9+M1. 18 na północ od MRA obecnie uparcie omija istotne punkty, na prawym brzegu specjalnych generatorów potoku nie łapie i obawiam się, że rozwój terenów post-FSO może nie być wystarczający.

Osobiście oba sloty na Jagiellońskiej widziałbym skoordynowane przynajmniej na Wileński. Może być 4, może też być 25, czemu nie.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 28 mar 2021, 23:03
autor: Łukasz
Wileński-Mordor to jednak M2 plus pociąg. Oczywiście zależy, w które konkretnie miejsce, ale bardzo duża część jest teraz na południe od Marynarskiej. Mieszkania rzeczywiście spowodują pewne wyrównanie potoku i przeciwpotoku, ale główną mordorowość zabiorą okolice Daszyńskiego (BNP Paribas już się wyniósł z obłego budynku przy pętli na Karolkową) - no i pandemia.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 29 mar 2021, 0:52
autor: Bastian
Autobus Czerwon pisze:
28 mar 2021, 20:03
KwZ pisze:
28 mar 2021, 19:20
Historycznie to siła Mordoru bardzo wzrosła, a FSO spadła.
Błagam, przestańmy myśleć stereotypami, bo powoli przestają być one aktualne. Siła Mordoru będzie już tylko maleć - powstające obecnie budynki to już praktycznie wyłącznie mieszkania. Cały kwartał biur Postępu-Domaniewska-Wołoska-Marynarska od którego wzięła się nazwa Mordor ma być jeszcze w tym roku wyburzony na rzecz budowy osiedla mieszkaniowego.

Za to na miejscu FSO powstają osiedla mieszkaniowe, których z roku na rok będzie coraz więcej + przesiadki na pętli z Białołęki i Legionowa.

Poza tym to Bródno ma dostać metro, a nie okolice Jagiellońskiej, więc nie widzę powodu dlaczego by nie ulepszyć komunikacji tramwajowej na Jagiellońskiej, nawet kosztem Bródna które przecież dostanie metro.

Nie możemy podporządkowywać komunikacji w całej aglomeracji pod dojazd na Mordor, który już nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii. I to nie jest coś co się stanie za 10 lat - to się dzieje tu i teraz.
Zatem na Żeraniu budują się osiedla, więc komunikację należy wzmacniać, zaś na Służewcu budują się osiedla, więc komunikację można osłabiać - dobrze cię czytam? ;)

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 29 mar 2021, 9:44
autor: Autobus Czerwon
Bastian pisze:
29 mar 2021, 0:52
Autobus Czerwon pisze:
28 mar 2021, 20:03

Błagam, przestańmy myśleć stereotypami, bo powoli przestają być one aktualne. Siła Mordoru będzie już tylko maleć - powstające obecnie budynki to już praktycznie wyłącznie mieszkania. Cały kwartał biur Postępu-Domaniewska-Wołoska-Marynarska od którego wzięła się nazwa Mordor ma być jeszcze w tym roku wyburzony na rzecz budowy osiedla mieszkaniowego.

Za to na miejscu FSO powstają osiedla mieszkaniowe, których z roku na rok będzie coraz więcej + przesiadki na pętli z Białołęki i Legionowa.

Poza tym to Bródno ma dostać metro, a nie okolice Jagiellońskiej, więc nie widzę powodu dlaczego by nie ulepszyć komunikacji tramwajowej na Jagiellońskiej, nawet kosztem Bródna które przecież dostanie metro.

Nie możemy podporządkowywać komunikacji w całej aglomeracji pod dojazd na Mordor, który już nigdy nie wróci do stanu sprzed pandemii. I to nie jest coś co się stanie za 10 lat - to się dzieje tu i teraz.
Zatem na Żeraniu budują się osiedla, więc komunikację należy wzmacniać, zaś na Służewcu budują się osiedla, więc komunikację można osłabiać - dobrze cię czytam? ;)
Nie, tramwajów na Służewiec można już nie wzmacniać bo póki co wystarczy aktualna liczba kursów, tramwaje na Jagiellońskiej trzeba będzie wzmocnić w dalszej perspektywie (a w tej bliższej zwiększyć liczbę kursów do Wileńskiego poprzez przekierowanie 18, plusy tego rozwiązania już padły na forum), a liczbę tramwajów na Bródno będzie można niedługo zmniejszyć dzięki otwarciu M2. Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 30 mar 2021, 23:31
autor: Bastian
Autobus Czerwon pisze:
29 mar 2021, 9:44
Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.
To argument za czym? Przecież nie ma takiej linii.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 31 mar 2021, 1:16
autor: Nieciej
Autobus Czerwon pisze:
29 mar 2021, 9:44
Bastian pisze:
29 mar 2021, 0:52

Zatem na Żeraniu budują się osiedla, więc komunikację należy wzmacniać, zaś na Służewcu budują się osiedla, więc komunikację można osłabiać - dobrze cię czytam? ;)
Nie, tramwajów na Służewiec można już nie wzmacniać bo póki co wystarczy aktualna liczba kursów, tramwaje na Jagiellońskiej trzeba będzie wzmocnić w dalszej perspektywie (a w tej bliższej zwiększyć liczbę kursów do Wileńskiego poprzez przekierowanie 18, plusy tego rozwiązania już padły na forum), a liczbę tramwajów na Bródno będzie można niedługo zmniejszyć dzięki otwarciu M2. Dodatkowo w związku z zatracaniem charakteru biurowego przez Służewiec, nie musi mieć super dojazdu zewsząd (np. z linii wołomińskiej którą jako przykład podał KwZ), w związku z czym moim zdaniem też nie musi być bezpośredniego tramwaju z Dworca Wileńskiego na Służewiec.
Puławskiej na odcinku Woronicza-Wyścigi będzie wsio ryba czy mają 18, czy 4 z wygwizdowa, jakim są Wyścigi do Centrum i na pl. Bankowy - tzw. Służewcowi (biurowemu czy mieszkaniowemu) niekoniecznie wszystko jedno czy mają tramwaje stamtąd donikąd przez Gdański i Starzyniaka czy na Wileński, Żabę i Żerań Wsch.
Znaczenie tramwajów może zaistnieć tylko dla mieszkańców bloków, które powstaną między Jagiellońską i Wisłą - a tych będzie mało i będą kameralne/niskie (przykłady już stoją, a tramwajów nabitych po dach jakoś nie widać i się nie spodziewam nawet przy takiej częstotliwości kursowania). Po drugiej stronie są firmy/sklepy/hale magazynowe i resztki FSO, które tam pozostaną - na 20-piętrowe bloki bym nie liczył, a na tłumy walące z nich co rano na zachodnią stronę Jagiellońskiej tym bardziej - mimo wszystko będzie daleko i niewygodnie. Przesiadka z Warszawy-Pragi też wygodniejsza na Odrowąża, jeśli już konieczna.
Osiągnięcie tam zapotrzebowania na tramwaje z czasów funkcjonowania FSO (i nie tylko, nie pomnę już co tam jeszcze było i już tego nie ma) przy jednoczesnym braku "Trasy Toruńskiej", znanej dziś jako S8, uważam za NIEMOŻLIWE.