Strona 59 z 87

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 kwie 2020, 11:52
autor: Bon Jovi
Chodzi o krótszy i szybszy dojazd do bliższej stacji metro Płocka, niż do rodna Daszyńskiego. I tak sporo tramwajów z Młynarskiej skręca w prawo do zajezdni Wola jak się kończą godziny szczytu, tutaj by wędrowała linia prosto nie skręcając w Skierniewicką. Tu jest bliżej do zejścia na stacje metra niż przy rondzie Daszyńskiego i można się załapać na wcześniejszy pociąg metra. Ale, tak, to jest bardzo złe rozwiązanie, bo lepiej dowozić do dalszej stacji metra.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 14 kwie 2020, 12:40
autor: Glonojad
Dowóz to pół biedy, problemem jest odwóz. Pasażer w metrze musi wiedzieć, na której stacji ma wysiąść, żeby dojechać w stronę Koła. I tyle. Pomijając już fakt, że linia na wolski Isengrad przy okazji realizuje kapkę innych funkcji. Na system patrzy się całościowo, nie na minutę czy dwie zysku który się niweluje rzadszym taktem (bo zamiast 24 co 8 lub 4 ma się do wyboru 24 co 8 lub 43 co 16 - w tej samej puli brygad - Nie do zaplanowania zwłaszcza, że metro jeździ bez rozkładu.). No i byłoby to też kosztem pasażerów innych tramwajow, bo skręt na Młynarskiej kosztem pozostałych dwóch faz tramwajowych trzeba zrealizować.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 kwie 2020, 1:20
autor: Bon Jovi
Glonojad pisze:
14 kwie 2020, 12:40
Dowóz to pół biedy, problemem jest odwóz. Pasażer w metrze musi wiedzieć, na której stacji ma wysiąść, żeby dojechać w stronę Koła. I tyle. Pomijając już fakt, że linia na wolski Isengrad przy okazji realizuje kapkę innych funkcji. Na system patrzy się całościowo, nie na minutę czy dwie zysku który się niweluje rzadszym taktem (bo zamiast 24 co 8 lub 4 ma się do wyboru 24 co 8 lub 43 co 16 - w tej samej puli brygad - Nie do zaplanowania zwłaszcza, że metro jeździ bez rozkładu.). No i byłoby to też kosztem pasażerów innych tramwajow, bo skręt na Młynarskiej kosztem pozostałych dwóch faz tramwajowych trzeba zrealizować.
Dziękuję. Argument ma sens i teraz rozumiem, czemu mój pomysł był zły. Jednak od planowania komunikacji, dobrze że są mądrzejsi ode mnie :oops:

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 kwie 2020, 8:51
autor: Glonojad
Tak między nami mówiąc sądzę, że połowa Koła będzie do metra po prostu chodzić piechotą. Metro ma powszechnie przyjętą większą długosć akceptowanego dojścia pieszego.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 kwie 2020, 13:13
autor: pawcio
A 3/4 Koła jest po właściwej stronie Obozowej. To może być trochę casus Marymonckiej.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 kwie 2020, 14:38
autor: Autobus Czerwon
Jaki jest casus Marymonckiej?

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 kwie 2020, 14:52
autor: KwZ
Ja przed otwarciem metra na Bielanach spodziewałem się, że tak z 2/3 trójkąta metro-Marymoncka-Nocznickiego zacznie chodzić do M1 zamiast do tramów na Marymonckiej. Ciekawe, na ile się sprawdziło. A tramwaje na Marymonckiej mają zapełnienie takie se.

Od skrzyżowania Górczewskiej z Syreny do przystanku tramwajowego Młynów jest ok. 900 m, do najdalszych bloków na Młynowie nieco dalej. Dla porównania cała Nocznickiego ma koło 1200 m.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 kwie 2020, 16:28
autor: person
Autobus Czerwon pisze:
15 kwie 2020, 14:38
Jaki jest casus Marymonckiej?
Przed metrem: 6, 15, 17, 27.
Po metrze: 6, 17 (a pewnie gdyby nie Tarcho, to i 17 by nie było).
Metro wyssało ludzi z ciągu Marymonckiej i tak samo będzie na Obozowej.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 kwie 2020, 16:52
autor: fraktal
UKSW jednak jakiś potok tworzy - sama 6 na szczeniakach nie dałaby rady w godzinach szczytu, chyba że na składach. Częściowo też Szpital Bielański.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 15 kwie 2020, 19:31
autor: Autobus Czerwon
person pisze:
15 kwie 2020, 16:28
Autobus Czerwon pisze:
15 kwie 2020, 14:38
Jaki jest casus Marymonckiej?
Przed metrem: 6, 15, 17, 27.
Po metrze: 6, 17 (a pewnie gdyby nie Tarcho, to i 17 by nie było).
Metro wyssało ludzi z ciągu Marymonckiej i tak samo będzie na Obozowej.
O ile w przypadku Marymonckiej, faktycznie 15 można było skrócić do Marymontu-Potok, a 27 do metra, to podaż miejsc w tramwajach na Obozowej i tak chyba drastycznie nie spadnie, bo sama ulica pełni dla tramwajów rolę niejako tranzytową (tak jak właśnie Marymoncka dla 17). Jedyne co tak naprawdę może moim zdaniem spaść, to 23 po oddaniu stacji metra przy Powstańców Śląskich. 20 zostanie, bo na Boernerowo coś musi jeździć, a 24 pewnie po to, żeby kiedyś tam jednak ukatrupić 171.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 16 kwie 2020, 7:21
autor: Glonojad
Akurat z punktu widzenia Nowego Bemowa metro nie będzie aż tak atrakcyjne jak dla Koła. Nie sądzę, żeby, któraś z pary 23/24 spadła, choć może się pojawić nadpodaż miejsc jeśli np. 24 pojedzie co 4 minuty na Gocław.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 16 kwie 2020, 7:26
autor: Os0
Na Gocław to chyba w 2050.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 16 kwie 2020, 7:32
autor: Glonojad
Dlatego sądzę, że oferta 23+24 co 8' każde dla Bemowa pozostanie jednocześnie atrakcyjna i wystarczająca. Choć z oczywistych przyczyn (optymalizacja koordynacji) lepsze byłoby 24 na Borneo a 20 i 23 na Bemowo.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 16 kwie 2020, 10:03
autor: KwZ
Pytanie czy Bemowo chce / opłaca mu się mieć trama co 4 min na WZ, czy raczej co 8 na WZ i co 8 na Jerozolimskie. Ja stawiałbym na to pierwsze.

Komunikacja po M2 do Księcia Janusza

: 16 kwie 2020, 11:06
autor: person
fraktal pisze:
15 kwie 2020, 16:52
UKSW jednak jakiś potok tworzy - sama 6 na szczeniakach nie dałaby rady w godzinach szczytu, chyba że na składach. Częściowo też Szpital Bielański.
Wtedy zapewne nie byłoby szczeniaków na 6, a dzięki temu nie byłoby dysproporcji popytu pomiędzy końcówkami. (niemniej wcale nie uważam, że 17tka na Marymonckiej jest zbyteczna!)