Warszawskie dworce i przystanki kolejowe

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 27 sty 2010, 20:33

A ja się zastanawiałem co to za poruszenie było po 10 na dworcu. Myślałem, że jakaś afera o kręcenie bez pozwolenia jak to było w metrze a tu takie rzeczy :D
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 sty 2010, 20:35

Komenda Główna SOK do redakcji miesięcznika "Świat Kolei"

Pismo nr I00D2-0604-36/04 z dnia 23-12-2004 r.

(...) Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14 marca 2001 r. (Dz.U. nr 30 poz. 351) fotografowanie, wykonywanie szkiców i rysunków budynków, budowli i urządzeń oraz pociągów i innych kolejowych pojazdów szynowych zabronione jest tylko wtedy, gdy taki zakaz wprowadzi zarządca lub przewoźnik umieszczając na tych obiektach tablice z zakazem fotografowania. Jeżeli brak jest wyraźnego zakazu, a fotografujący posiada ważne zezwolenie wstępu na obszar kolejowy (oczywiscie takie zezwolenie nie jest wymagane, jeżeli fotografujący robi zdjęcia w miejscach ogólnodostępnych (publicznych)), specjalna zgoda na fotografowanie nie jest wymagana. Oczywistym jest również to, ze gdy fotografujący, pomimo że znajduje się w miejscu publicznym lub posiada zezwolenie wstępu na obszar kolejowy, nie może robić zdjęć obiektów, na których znajduje sie zakaz fotografowania.

Komendant Straży Ochrony Kolei - mgr Witold Śląski,

źródło: Świat Kolei nr 1/2005.
Ponadto dodam tyle, że obiekty, których nie wolno fotografować, muszą być oznaczone odpowiednim piktogramem.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ratraciak
Posty: 528
Rejestracja: 15 gru 2006, 17:53
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: ratraciak » 27 sty 2010, 21:58

kebe pisze:
Wolfchen pisze:Ke? :-s
Od kiedy trzeba mieć pozwolenie na filmowanie/fotografowanie dworca? 8-(
No chyba? jest zakaz fotografowania obiektów publicznych...
Najadłeś się grzybków halucynogennych, że takie głupoty wypisujesz?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2010, 22:01

myślę, że nie trzeba zjadać grzybów halucynogennych, żeby potem używać ironii :-k :roll:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 sty 2010, 8:03

Wolfchen pisze:
Ochroniarze powiedzieli, że wypuszczą uwięzionego w toalecie reportera jeżeli ten... pokaże im pozwolenie na filmowanie dworca.
Ke? :-s
Od kiedy trzeba mieć pozwolenie na filmowanie/fotografowanie dworca? 8-(
I za to od razu powinni wylecieć z roboty.

Swoją drogą, dobrze, że był reporterem, miał co pokazać. Ja bym tam siedział nadal... :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2010, 8:52

E tam byś siedział. Zadzwoniłbyś na policję, że jesteś siłą przetrzymywany i by się skończył dzień dziecka.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 28 sty 2010, 8:56

Bastian pisze:Ja bym tam siedział nadal... :P
Do usranej śmierci?
No naprawdę nie mogłem się powstrzymać.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2010, 20:15

Ogłoszone zostały przetargi na remonty Centralnego i Wschodniego. Termin składania ofert na Centralny mija 8 lutego br., a na Wschodni - 10 marca br.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 lut 2010, 20:48

MeWa pisze:Termin składania ofert na Centralny mija 8 lutego br
Chyba marca, bo 3 dni, to mało... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2010, 21:51

Wolfchen pisze:
MeWa pisze:Termin składania ofert na Centralny mija 8 lutego br
Chyba marca, bo 3 dni, to mało... 8-(
wg PKP - luty
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

lukasek1
Posty: 177
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:06

Post autor: lukasek1 » 03 lut 2010, 20:31

Tak powstaje dworzec Warszawa Gdańska
Remont Dworca Gdańskiego
Trwa wielka przebudowa stacji Warszawa Gdańska. Po zakończeniu prac, rola obiektu ma się znacznie zwiększyć. To tu zostaną skierowane pociągi podczas remontu linii średnicowej oraz przebudowy stacji Warszawa Stadion. Ma być nowocześnie i przede wszystkim wygodnie dla pasażerów.
To ma być zupełnie nowa jakość. Koniec z wychodzeniem ze stacji metra po to, żeby do pociągu iść pod gołym niebem.
Gdański i Centralny idą do poprawki
Ciężki sprzęt wjechał na teren Dworca Gdańskiego. Rozpoczęła się gruntowana modernizacja. ...

Nowe perony i układ torowy

Nowe perony będą dwa razy wyższe, niż te obecne. To ma ułatwić wchodzenie i wychodzenie z pociągu. Pojawia się też zadaszenia. Ale z drugiej strony, peronów będzie teraz mniej. W pierwszym etapie wykonane zostaną tylko dwa, więc dokładnie tyle będzie wyjść z tunelu. Pozostałe dwa perony czekają na lepsze czasy.

- Poprzednia ilość peronów wynikała z układu komunikacyjnego lat 70-tych. Teraz zmieniła się rola dworca Warszawa Gdańska – tłumaczy Robert Kuczyński z Polskich Linii Kolejowych. Jego zdaniem, będzie to wystarczająca liczba dla sprawnej obsługi podróżnych. Pierwsi pasażerowie wejdą tu już pod koniec tego roku.

Na tym nie koniec zmian. - Będą wystawione nowe słupy, nowa sieć trakcyjna i przebudowany cały układ torowy, razem ze sterowaniem ruchem kolejowym – tłumaczą eksperci.

Większa rola stacji

To właśnie na stację Warszawa Gdańska, podczas remontu dalekobieżnej części linii średnicowej, zostaną skierowane pociągi, które nie będą zatrzymywały się na Dworcu Centralnym. Jeszcze wcześniej składy ominą tędy tory remontowanej stacji Warszawa Stadion.

"Przymierzają się” do wiaduktów

W tym samym czasie drogowcy szykują się do budowy wiaduktów przy Andersa. Pierwsze pale pod budowę nowych przepraw wbite zostaną już w przyszłym tygodniu, ale wiadukty mają być gotowe dopiero rok po planowanym oddaniu do użytku nowego dworca.

Filip Chajzer
mdaw/par
http://www.tvnwarszawa.pl/28415,1641499 ... omosc.html

[ Dodano: |3 Lut 2010|, 2010 20:34 ]
Że ruch dalekobieżny zostanie tu przeniesiony na jakiś czas to rozumiem. Lecz ,,Jeszcze wcześniej składy ominą tędy tory remontowanej stacji Warszawa Stadion''. Ruch podmiejski też tędy czy jak?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 lut 2010, 20:41

Oni żyją własnym życiem. Pomijam taki "drobiazg", jak brak możliwości wjazdu od strony Radomia na Gdański. Ale Radom pewnie na Centralnym wyląduje...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 03 lut 2010, 20:43

łatwiej Mińsk i Otwock wcisnąć do metra niż do tramwaju nr 7. powtórka rozwiązania z remontu tunelu nie byłaby dobra.

lukasek1
Posty: 177
Rejestracja: 29 sty 2010, 19:06

Post autor: lukasek1 » 03 lut 2010, 20:50

zofey pisze:łatwiej Mińsk i Otwock wcisnąć do metra niż do tramwaju nr 7. powtórka rozwiązania z remontu tunelu nie byłaby dobra.
Czyli tylko wschód a reszta na Zachodnim zakończy. Chociaż na Zachodnim same autobusy, ale trochę linii jest.

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 04 lut 2010, 8:30

1. Zachód wcale nie musi polegać na autobusach. Można zrobić wydajne wahadło Zachodni-Ochota-Śródmieście (9 wagonów co 10 minut z użyciem obu torów), a także zawracać EZT na Centralnym co eliminuje problem najgorszego odcinka torów Centralny-Wschodni i pozwala na prawie bezkonfliktowe powciskanie EZT pomiędzy pospieszne.

2. Dowożenie Wschodu na Wschodni jest totalnie bezcelowe. Wschód chce dojechać na Powiśle, Śródmieście i Ochotę. W 2006 roku tylko się na tym rozwinęły prywatne firmy busiarskie. Chyba że radykalnie poprawi się komunikacje tego dworca ze Śródmieściem poprzez jeżdżące co 4 minuty przegubowce (w co wątpię).

3. Alternatywą dla Wschodu jest właśnie Dworzec Gdański dobrze połączony z metrem.

ps. W grę wchodzi wykorzystanie torów odstawczych stacji Plac Wilsona. Gdyż oczywiście zwiększy się znacząco ruch na centralnym odcinku I linii.

ODPOWIEDZ