Koleją na warszawskie lotnisko

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2493
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 04 cze 2012, 8:08

bepe pisze:Weźmy pod uwagę, że stację uruchomiono w środku "roku kolejowego". Zakładam, że w nowym rozkładzie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy (albo częstszy - zależy, ile pociągów będzie tam jeździć).
Otwarcie stacji nie powinno być zaskoczeniem. Zresztą OIDP pociągi na lotnisko wykazane były w rocznym rozkładzie jazdy.
Polityka złym doradcą w pracy!

przewoz
Posty: 6096
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 cze 2012, 9:26

bepe pisze:Nie pamiętam, żeby któryś peron był wtedy wyłączony.
Ty nie pamiętasz, ale nie wiesz czy wszystkie tory były czynne. Tam się dużo dzieje, niekoniecznie rzeczy widocznych dla nas.

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 cze 2012, 10:46

JotPeCet pisze:
bepe pisze:Weźmy pod uwagę, że stację uruchomiono w środku "roku kolejowego". Zakładam, że w nowym rozkładzie zostanie wprowadzony takt 15-minutowy (albo częstszy - zależy, ile pociągów będzie tam jeździć).
Otwarcie stacji nie powinno być zaskoczeniem. Zresztą OIDP pociągi na lotnisko wykazane były w rocznym rozkładzie jazdy.
W cegle są, tylko że cegły już nikt poza mną nie kupuje. :) Rozkład w cegle nie do końca pokrywa się z faktycznie wprowadzonym, ale zmiany są nieduże, a półgodzinne dziury są jak miały być.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7821
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 cze 2012, 12:52

Przydałoby się na Śródmieściu uzupełnienie zapowiedzi pociągu lotniskowego o informację, że pociąg otwiera drzwi również na peron środkowy (dla nas to normalne, ale dla obcokrajowców nie). Dziś zatrzymałem grupkę Anglików, którzy po usłyszeniu zapowiedzi na peronie środkowym przerażeni rzucili się do biegu na peron skrajny...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2203
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 04 cze 2012, 14:31

Premo pisze:To co się dzieje na linii lotniskowej to kompletna paranoja. Nawet ja nie potrafiłem się w tym wszystkim połapać. Po pierwsze żadnej informacji z którego peronu odjeżdżają pociągi. Pociągi SKM są albo w ogóle nie wyświetlane, albo jak już są wyświetlone to nie ma informacji o peronie. Na dodatek każda linia odjeżdża z innego więc podróżni muszą biegać z peronu na peron. Kolejnym problemem jest to że część jeździ przez śródmieście a część przez centralny.
Żeby tego było mało na trasie jeżdżą pociągi 2 przewoźników. Spółkom udało się dogadać że przez czerwiec będą wzajemnie honorować bilety, a potem kicha. Posypią się kwity.
Masz 21 lat i nie możesz się połapać! Taki post to 70 latek może napisać.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14765
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 cze 2012, 15:56

Adam G. pisze:Jeszcze raz podkreślam, że do tego potrzebna jest perfekcyjna informacja pasażerska i w polskich warunkach nie zaryzykowałbym wdrażania czegoś takiego (choć we Wrocławiu się o dziwo udało).
Mocno bym z tym polemizował, szczególnie jak istniał dworzec zastępczy - burdel, jak na Wschodnim... 8-(
Jak jest obecnie - nie wiem.

[ Dodano: |4 Cze 2012|, 2012 15:58 ]
MichalJ pisze:W cegle są, tylko że cegły już nikt poza mną nie kupuje.
Ja też mam, ale nawet nie aktualizuję, bo nie ma sensu :P
MichalJ pisze:Rozkład w cegle nie do końca pokrywa się z faktycznie wprowadzonym, ale zmiany są nieduże, a półgodzinne dziury są jak miały być.
I to mnie włąśnie najbardziej zdziwiło.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 | 36 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3552
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 04 cze 2012, 18:20

Adam G. pisze:W wielu krajach na świecie w rozkładzie w ogóle nie ma numeru peronu, i ludzie sobie radzą.

Z tym że do tego potrzebny jest porządny system informacji pasażerskiej, a nie jego polska karykatura...
Które kraje masz na myśli?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 11868
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 cze 2012, 18:23

Przejechałem się tym cudem. S3S 15:38 z lotniska. Z jaką prędkością to się porusza? Bo wrażenia są takie, jakby słowo "prędkość" było nadużyciem. To nie ma prędkości, to mozolnie próbuje zdobywać kolejne metry, a jak obraz za oknem zacznie przesuwać się szybciej, to stop, przystanek. No i wg elektrodeski ruszył minutę przed czasem, a na Wschodnim był cztery po czasie. No i, cholera, "Witamy w Warszawie", które mnie powitało jak wsiadałem na lotnisku, oraz opowieść o trasie pociągu, w wersji angielskiej czytana przez gościa, który najwyraźniej inspirował się reklamą bodajże Heyah (tą ze "Sru!"), zapowiedź "Przystanek: Warszawa Służewiec", która rozległa się moment po opuszczeniu tej stacji... Pierdoły, ale zdecydowanie do poprawki. No i czy to naprawdę nie mogłoby jeździć punktualnie? Tak co do minuty? Planowana przeze mnie trasa S3S + 140 (6 minut na przesiadkę) byłaby się posypała. A to nie SKM powinna być tą mniej pewną częścią Planu. Biegania w Planie nie uwzględniałem.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 cze 2012, 18:26

Dziś przejechałem się w drugą mańkie.

S2 na Zachodni nadjechał punktualnie, choć do końca był dreszczyk, na który peron (wyświetlacz nie wiedział). Gdy po 'lekko' sztucznej zapowiedzi głosowej udałem się na 3 peron zauważyłem, że peronu system nie znał, ale tor - a i owszem (jakby to pierwsze z tego drugiego nie wynikało). No cóż.

Na Alejach J. ze dwie minuty poczekałem i tyleż spóźniony na Rakowiec wjechałem.

Zajętość - ok. 20% siedzących.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3552
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 04 cze 2012, 18:29

Przejechałem się tym cudem. S3S 15:38 z lotniska. Z jaką prędkością to się porusza? Bo wrażenia są takie, jakby słowo "prędkość" było nadużyciem.
Linia 440 - Vmax = 60km/h
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

ashir
Posty: 19643
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 04 cze 2012, 18:30

Szeregowy_Równoległy pisze:Przejechałem się tym cudem. S3S 15:38 z lotniska. Z jaką prędkością to się porusza? Bo wrażenia są takie, jakby słowo "prędkość" było nadużyciem. To nie ma prędkości, to mozolnie próbuje zdobywać kolejne metry, a jak obraz za oknem zacznie przesuwać się szybciej, to stop, przystanek. No i wg elektrodeski ruszył minutę przed czasem, a na Wschodnim był cztery po czasie. No i, cholera, "Witamy w Warszawie", które mnie powitało jak wsiadałem na lotnisku, oraz opowieść o trasie pociągu, w wersji angielskiej czytana przez gościa, który najwyraźniej inspirował się reklamą bodajże Heyah (tą ze "Sru!"), zapowiedź "Przystanek: Warszawa Służewiec", która rozległa się moment po opuszczeniu tej stacji... Pierdoły, ale zdecydowanie do poprawki. No i czy to naprawdę nie mogłoby jeździć punktualnie? Tak co do minuty? Planowana przeze mnie trasa S3S + 140 (6 minut na przesiadkę) byłaby się posypała. A to nie SKM powinna być tą mniej pewną częścią Planu. Biegania w Planie nie uwzględniałem.
Trochę zbaczając z tematu, ale nie polecam opcji 140+pociąg. Grodzio nawet w DŚ pokazał, że pomimo braku korków 15 minut na przesiadkę z autobusu na pociąg może być za mało. Inna sprawa, że KML odjechał 20 minut opóźniony. :razz:

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 11868
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 cze 2012, 18:37

Stalowe midi-140 mnie nie zawiodło, bo odjechało o czasie. Zawiodła mnie SKM, bo przez jej opóźnienie musiałem biegać, a bieganie, podobnie jak każdy inny wysiłek fizyczny, może mnie zabić ;P
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 cze 2012, 19:34

80 km/h się jedzie. Nie wszędzie oczywiście. Jak ja jechałem, to na każdym przystanku przeczekiwał, żeby nie być przed czasem.

Awatar użytkownika
chester
Posty: 2819
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 04 cze 2012, 19:53

rufio198 pisze:
Przejechałem się tym cudem. S3S 15:38 z lotniska. Z jaką prędkością to się porusza? Bo wrażenia są takie, jakby słowo "prędkość" było nadużyciem.
Linia 440 - Vmax = 60km/h
W kierunku lotniska jeszcze jest ostrzeżenie na wjazd w stację zakończoną kozłem, oidp 20 km/h.
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

przewoz
Posty: 6096
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 cze 2012, 20:12

A na wyjeździe w jest 40km/h (po boku albo ostry łuk). Ale potem już 60 (przy czym maszyniści w tunelu robią próbę hamulca), od Służewca 80, od Alej albo 60 (po dalekobieżnych) albo 50 (po podmiejskich - ciasne łuki).

ODPOWIEDZ