KM na Bielanach

Moderator: Wiliam

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 18 mar 2012, 23:05

adw pisze:Niemniej pod żadnym pozorem nikt o zdrowych zmysłach nie zaakceptuje propozycji zmniejszania podaży autobusów na Broniewskiego do metra
A ktoś proponuje coś takiego? (tylko nie przywołuj postu 195)
adw pisze:
Mieszkańcy okolic Powązkowskiej z pewnością nie pogardziliby półkursami 122 Maczka-Pl.Wilsona
Zapewniam cię, że nikt nie pogardziłby dodatkowymi autobusami pod domem. Ja np. nie pogardziłbym bezpośrednim autobusem do Falenicy oraz do Grot, ale to jeszcze nie znaczy, że ich potrzebuję.
adw pisze:Podkreślam ponownie, że propozycja 185 wynika z bezkosztowej możliwości czasowego rozwiązania problemu braku taboru dla 122, zwiększenia podaży na Powązkowskiej i Krasińskiego, nikt na tym wiele nie straci, wielu zyska, wozów nie trzeba będzie szukać.
Naprawdę twierdzisz, że z pl. Wilsona na Powązki jest tak samo blisko jak na Gwiaździstą?

Najpewniej trzeba by dołożyć brygadę, a jak już szukać dodatkowego wozu, to lepiej go dać na 122.
adw pisze: niepojęte jest, że 114 i 122 kończą pracę tak wcześnie
Litości. Ostatni kurs 114 z Sadów do metra jest o 23.57 (na Podgrodziu 0.19), a odwrotnie o 23.41 (na Młocinach-UKSW 0.15). To jest "tak wcześnie"?
Na 122, jakby się uprzeć, można jeszcze jeden kurs dołożyć, ale na pewno nie więcej.
KwZ pisze: O N46 już była mowa, że tej dodatkowej minuty rozkład nie udźwignie.
Czy jest na Młocinach jakieś N46, które odjeżdża lub przyjeżdża jako inna linia (oprócz BWL 170, które przechodzi z N01)? Jeśli na Młocinach nic się nie przebiera, to rozkład bez najmniejszego problemu wytrzyma tę dodatkową minutę. Tu bym akurat ustąpił żoliborzanom, dla świętego spokoju chociażby. No chyba że zaraz zaczęliby domagać się zwiększenia częstotliwości, żeby ludzie do apteki na Bohomolca nie napływali takimi falami...

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 18 mar 2012, 23:06

adw pisze:Popatrz popołudniami ile osób wsiada na Sadach i podjeżdża tylko do Przasnyskiej - to jakby ktoś chciał podważać bliskość tych przystanków.
No ile? 3 osoby? 5 osób? Samemu zdarza mi się iść od Sadów do Elbląskiej jak mi ucieknie 122... Przy Sadach aby podjechać do Przasnyskiej wsiadają przypadkowi ludzie albo starsi.
adw pisze:Nie mówiąc już o tym, że niepojęte jest, że 114 i 122 kończą pracę tak wcześnie, podczas gdy jest bardzo duże zainteresowanie dojazdu z metra na Żoliborz tymi liniami grubo po g. 23. Przypomnijmy, że ZTM nie zapewnia komunikacji nocnej nawet do Sadów z Pl.Wilsona, gdy metro jeszcze jeździ, autobusów już dawno nie ma!
Z tym się akurat zgodzę - zwłaszcza że 122 zapewnia komunikację obszarom pozbawionym nocnego - a skoro takie 153 czy 198 mają kursy po 24, to czemu 122 by nie mogło mieć z 1-2 skróconych kursów (do Reymonta, dalej są nocne) więcej?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 18 mar 2012, 23:08

KwZ pisze:Ja tam widzę, że N46 ma łamany takt, jako jedyna linia nocna, o której bym to wiedział.
Ursynowskie nocki też mają łamany takt.

Odjazdy N34 z Kabat:
22: 45
23: 15, 58
0: 28, 58
1: 28, 58
2: 28
3: 03, 33
4: 03, 33

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2012, 23:17

bepe pisze:Naprawdę twierdzisz, że z pl. Wilsona na Powązki jest tak samo blisko jak na Gwiaździstą?
No akurat jest 8-(
bepe pisze:Na 122, jakby się uprzeć, można jeszcze jeden kurs dołożyć, ale na pewno nie więcej.
23.24 to też jest znacznie po 23. O tej porze to nie ma też żadnego tramwaju na Ochotę z centrum.
bepe pisze:Ursynowskie nocki też mają łamany takt.
Nie wiedziałem ;)
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 18 mar 2012, 23:23

adw pisze:To jakiś nieudany, przedwczesny, prima aprilisowy żart? Czy poniżsi ludzie (zupełnie przypadkowe zdjęcie z 13 lutego) to jacyś statyści, którzy w ramach spisku próbują oszukać, że tramwaje na Broniewskiego nie wygrały ze 114/122?
Większa część pasażerów 114 wysiada przy Sadach Żoliborskich. Dalej linia jeździ z kiepską frekwencją aż do przystanku Conrada.
Tramwaje nie wygrają z 122 bo linia ta jeździ zupełnie gdzie indziej
adw pisze:Kolejna sprawa, że po kasacji 520 nie da się na Pragę Płd. łatwo dojechać, ale obecnie pozostaje płacz i jazda 114+M+502/514 itp. Jeśli sądzisz, że ludzie korzystają w takich przypadkach z tramwaju i jadą z Broniewskiego np. 35 do Trasy Łazienkowskiej aby tam po 40 minutach tłuczenia się biec na linie na Pragę Płd., to chyba nie jesteś z Warszawy albo urządzasz sobie totalną prywatę!
Zależy ktora część Broniewskiego
Piaski: 103+M wysiadka przy politechnice i masz tam te swoje 520
Rudnickiego: 197+M jak wyżej
Włościańska: 186+114 a w szczytach promocja bo 414
Sady Żoliborskie: 122+M
No widzisz, jednak sie da inaczej, bez 114 na Broniewskiego
KwZ pisze:Gdyby nie budowa M2C, to byś miał bezpośrednie 28. Sorry.
o zapomniałem jeszcze o tym fakt!
adw pisze:114 wymaga dodatkowych kursów na odcinku Pl.Wilsona-UKSW. Ewentualnie, jeśli ZTM nie chce marnować taboru, niech się weźmie do roboty i zrobi na Żoliborzu i Bielanach lokalne dowozówki wzorem Ursynowa i innych dzielnic. Z Pl.Wilsona największy ruch naziemny kieruje się do Sadów - nie rozumiem, czemu 114 jeździ co 10 minut i przy rzadszym 122 nieraz właśnie 10 trzeba stać (nie mówiąc co się dzieje wieczorem) a jednocześnie obok ZTM marnuje tabor na jeżdżących również po pl. Wilsona 6, 15, 181, 185.
114 nie wymaga dodatkowych kursów na odc Pl.Wilsona-UKSW!! Człeku, przejedź sie 114 po Broniewskiego to zobaczysz ze frekwencja jest porównywalna do tej na linii 181 na Marymonckiej czyli słaba.
bepe pisze:Ale z głupoty rzuconej przez kolegę 195
przepraszam :oops:
Główną myślą która chciałem się podzielić było to czy konieczne jest to aby 114 jeździło wzdłuż linii tramwajowej, reszta fakt może i głupota...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 mar 2012, 23:27

195 pisze:Zależy ktora część Broniewskiego
Piaski: 103+M wysiadka przy politechnice i masz tam te swoje 520
Rudnickiego: 197+M jak wyżej
Włościańska: 186+114 a w szczytach promocja bo 414
Sady Żoliborskie: 122+M
No widzisz, jednak sie da inaczej, bez 114 na Broniewskiego
A zewsząd 33+520 na Feminie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 18 mar 2012, 23:34

KwZ pisze:
No akurat jest 8-(
Faktycznie. Myślałem, że tam jest dalej :wstyd:

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 18 mar 2012, 23:52

bepe pisze:adw napisał/a:


Mieszkańcy okolic Powązkowskiej z pewnością nie pogardziliby półkursami 122 Maczka-Pl.Wilsona


Zapewniam cię, że nikt nie pogardziłby dodatkowymi autobusami pod domem. Ja np. nie pogardziłbym bezpośrednim autobusem do Falenicy oraz do Grot, ale to jeszcze nie znaczy, że ich potrzebuję.
Tu nie chodzi o kaprys trasy przez całe miasto, a o dowóz do podstawowej przesiadki - metra, położonej kilka przystanków dalej.
bepe pisze:adw napisał/a:
Podkreślam ponownie, że propozycja 185 wynika z bezkosztowej możliwości czasowego rozwiązania problemu braku taboru dla 122, zwiększenia podaży na Powązkowskiej i Krasińskiego, nikt na tym wiele nie straci, wielu zyska, wozów nie trzeba będzie szukać.


Naprawdę twierdzisz, że z pl. Wilsona na Powązki jest tak samo blisko jak na Gwiaździstą?

Najpewniej trzeba by dołożyć brygadę, a jak już szukać dodatkowego wozu, to lepiej go dać na 122.
185 do Powązek jedzie tyle samo co do Gwiaździstej!!! Faktycznie może być minuta różnicy w jedną lub drugą stronę!!! Ma długie postoje (!) i nie wpłynie to znacząco na rozkład. Nie trzeba więc żadnych dodatkowych wozów (!).
bepe pisze:adw napisał/a:
niepojęte jest, że 114 i 122 kończą pracę tak wcześnie


Litości. Ostatni kurs 114 z Sadów do metra jest o 23.57 (na Podgrodziu 0.19), a odwrotnie o 23.41 (na Młocinach-UKSW 0.15). To jest "tak wcześnie"?
Na 122, jakby się uprzeć, można jeszcze jeden kurs dołożyć, ale na pewno nie więcej.
Cieszę się przynajmniej z tak połowicznej zgody. Tam gdzie 114 nie dociera, kwestia szybkich ostatnich zjazdów 122 ma spore znaczenie, niestety :neutral:
JacekM pisze:adw napisał/a:
Popatrz popołudniami ile osób wsiada na Sadach i podjeżdża tylko do Przasnyskiej - to jakby ktoś chciał podważać bliskość tych przystanków.

No ile? 3 osoby? 5 osób? Samemu zdarza mi się iść od Sadów do Elbląskiej jak mi ucieknie 122... Przy Sadach aby podjechać do Przasnyskiej wsiadają przypadkowi ludzie albo starsi.
Jak rano spieszysz się do metra i ucieknie ci 122 z Przasnyskiej jadące co 10 minut to musisz w dużych radosnych podskokach biec na 114 na Sady lub czekać kolejne 10 minut na 122? A co dopiero, jak ktoś do pracy spieszy się przed południem i ma 122 co 15 minut?
JacekM pisze:adw napisał/a:
Nie mówiąc już o tym, że niepojęte jest, że 114 i 122 kończą pracę tak wcześnie, podczas gdy jest bardzo duże zainteresowanie dojazdu z metra na Żoliborz tymi liniami grubo po g. 23. Przypomnijmy, że ZTM nie zapewnia komunikacji nocnej nawet do Sadów z Pl.Wilsona, gdy metro jeszcze jeździ, autobusów już dawno nie ma!

Z tym się akurat zgodzę - zwłaszcza że 122 zapewnia komunikację obszarom pozbawionym nocnego - a skoro takie 153 czy 198 mają kursy po 24, to czemu 122 by nie mogło mieć z 1-2 skróconych kursów (do Reymonta, dalej są nocne) więcej?
Patrzcie no...a podobno tak uporczywie wcześnie kończą wszystkie linie... 122 do Maczka powinno jeździć do 0:00 albo i 0:30.
195 pisze:adw napisał/a:
To jakiś nieudany, przedwczesny, prima aprilisowy żart? Czy poniżsi ludzie (zupełnie przypadkowe zdjęcie z 13 lutego) to jacyś statyści, którzy w ramach spisku próbują oszukać, że tramwaje na Broniewskiego nie wygrały ze 114/122?


Większa część pasażerów 114 wysiada przy Sadach Żoliborskich. Dalej linia jeździ z kiepską frekwencją aż do przystanku Conrada.
Tramwaje nie wygrają z 122 bo linia ta jeździ zupełnie gdzie indziej
Tym bardziej przyznać należy, że 122 winno jeździć częściej - bo jedzie tam, gdzie tramwaje nie sięgają.

[ Dodano: |18 Mar 2012|, 2012 23:56 ]
195 pisze:bepe napisał/a:
Ale z głupoty rzuconej przez kolegę 195


przepraszam
Główną myślą która chciałem się podzielić było to czy konieczne jest to aby 114 jeździło wzdłuż linii tramwajowej, reszta fakt może i głupota...
Pojawił się kiedyś pomysł zamiany tras 114 ze 122 od Conrada do Sadów. Być może to jest jakieś rozwiązanie. Tramwajowy szlak miałby tylko nieco rzadszą linie autubusową (zawsze można dojechać też tramwajem do Sadów) a szlak beztramwajowy (Powązkowska) miałby nieco częstszą linię 114 zamiast 122 (na czym zależy i ZTM-owi i mieszkańcom). A więc... ma to sens?

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 18 mar 2012, 23:58

adw pisze: Jak rano spieszysz się do metra i ucieknie ci 122 z Przasnyskiej jadące co 10 minut to musisz w dużych radosnych podskokach biec na 114 na Sady lub czekać kolejne 10 minut na 122?
Tak może powiedzieć każdy, komu ucieknie autobus.

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 19 mar 2012, 0:03

W większości przypadków dowozówek do metra, gdy ktoś ma do przejechania kilka przystanków, taka sytuacja nie występuje z uwagi na dość częstą dostępność dowozówki. Tymczasem tutaj niezbędne okazuje się przejście na zupełnie inny, oddalony przystanek, aby nie czekać 15 minut na kolejny autobus. Oczywiście skrajnie da się znaleźć takie miejsca na peryferiach, gdzie i dowozówka typu 203 jeździ rzadko, jednak mamy tu do czynienia z sytuacją podobną do 192 - 192 jeździ jednak z wygodniejszym rozkładem niż 122, choć zapotrzebowanie na tę linię nie jest tak duże, jak podaż, w szczególności na odcinku północnym.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 mar 2012, 0:23

adw pisze:Tam gdzie 114 nie dociera, kwestia szybkich ostatnich zjazdów 122 ma spore znaczenie, niestety :neutral:
Jakich szybkich?! Przecież ci tłumaczę, że masz później to 122, niż są tramwaje na Ochotę!
adw pisze:Jak rano spieszysz się do metra i ucieknie ci 122 z Przasnyskiej jadące co 10 minut
Naprawdę wiele dowozówek jeździ co 10 min, już tak nie biadol.
adw pisze:Pojawił się kiedyś pomysł zamiany tras 114 ze 122 od Conrada do Sadów. [...] A więc... ma to sens?
Słabością tej propozycji jest to, że Broniewskiego-Bemowo mają obsługiwać tramwaje: 35 i 28. Takie 122 stałoby się ich dublem i na wzmocnienie nie ma co liczyć.

Jeżeli mamy się przerzucać takimi pomysłami to ja proponuję zamienić 180 ze 111 między Esperanto a Chomikami.
--> Czas jazdy jest podobny (nawet nieco by się wyrównał), częstotliwość ta sama, tabor podobny (oidp od solówek przez nerwoplany po przeguby).
--> Powązkowska/Piaski (choć nie ZP Przasnyska, gdzie mieszka adw) zyskuje dojazd do metra i to w dobrym kierunku - południowym. Tj. zamiast jechać średnio po drodze na pl. Wilsona, dowozówka będzie w lepszym kierunku na pl. Bankowy, który sam w sobie jest ciekawszym miejscem - chociażby jako punkt przesiadkowy na Pragę (w okolicach Wileńskiego). Ale różnica jest głównie psychologiczna - czas przejazdu z 12-14 min zmieni się na 11-15.
--> Zdejmuję nadliczbowych pasażerów ze 122, nie ma problemu z tłokiem na tej ostatniej.
--> Cmentarze zyskują dojazd do metra (pozwoli ew. skrócić 409).
--> Minus: wydaje mi się, że na 111 są częściej przeguby niż na 180 => Powązkowska+Piaski może jednak nie są aż tak duże i takie 111 będzie jednak pustawe.
Co myślicie o tym?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 19 mar 2012, 0:25

KwZ pisze:adw napisał/a:
Jak rano spieszysz się do metra i ucieknie ci 122 z Przasnyskiej jadące co 10 minut

Naprawdę wiele dowozówek jeździ co 10 min, już tak nie biadol.
No właśnie! Wiele dowozówek jeżdzi co 10 min, przykładowo przywoływane 192. A 122 jeździ co 10 minut wyłącznie w szczycie. Poza szczytem, wieczorami, czy w weekendy co 15-20 minut (!).

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 mar 2012, 0:26

adw pisze:częstą dostępność dowozówki
Przyjęło się mówić o dostępności w sensie strefy dojścia / wygody przesiadki (przestrzennie), a czasowo raczej o częstotliwości / czasie następstwa.
adw pisze:nie czekać 15 minut na kolejny autobus
10 =;
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

adw
Zbanowany
Posty: 141
Rejestracja: 04 lis 2011, 9:38

Post autor: adw » 19 mar 2012, 0:28

KwZ pisze:Powązkowska/Piaski (choć nie ZP Przasnyska, gdzie mieszka adw) zyskuje dojazd do metra i to w dobrym kierunku
Nieprawda, choć w 100% gorąco popieram kwestię wzmocnienia całej Krasińskiego na południe od Wilsona w obsługę częstą linią dowozową do tej stacji metra.

Ale tak poza tym pomysł 111 oceniam kiepsko. Choćby dlatego, że linia ta jest wystarczająco pokręcona już teraz i jej dalsze wydłużanie jest tylko przyspieszeniem do gwoździa trumiennego, potem będzie pudrowanie trupa jak od kilku lat jest ze 127.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 19 mar 2012, 0:32

adw pisze:A 122 jeździ co 10 minut wyłącznie w szczycie. Poza szczytem, wieczorami, czy w weekendy co 15-20 minut (!).
A przywoływane 154, które pełni podobną rolę do 122, jeździ co 15/20/20. I nawet jeśli jeszcze fafnaście razy powtórzysz, że 122 jeździ wieczorami czy weekendy co 15 min, to to tego nie zmieni.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Zablokowany