Komunikacja w Starej Miłośnie

Moderator: Wiliam

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 23 sie 2012, 15:35

Nie lepiej wstrzymać się z takimi obserwacjami do września? W wakacje można sobie liczyć do woli - wszędzie wychodzi mniej pasażerów niż w roku szkolnym.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sie 2012, 15:45

To raz, a dwa - jadąc akurat 198, policzyłem liczbę osób przesiadających się z pociągu do autobusu: 38. Trakt przekroczyła ponad połowa z nich...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 28 sie 2012, 16:57

Wolfchen pisze:jadąc akurat 198, policzyłem liczbę osób przesiadających się z pociągu do autobusu: 38. Trakt przekroczyła ponad połowa z nich...
Fiu, fiu... No to miałeś strasznie zatłoczoną Scanię. A gdzie to w porannym szczycie
tak wędrowali ludzie z S2 do Starej Miłosny? Czy nie pisałem raczej o odwrotnym kierunku?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 sie 2012, 21:02

O ile wiem, to autobusy jeżdżą w dwóch kierunkach. Zaś w porannym szczycie wymiany na poziomie 20 osób są normą - ale tu nie patrzę, kto i gdzie wsiada... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 30 sie 2012, 14:17

Cieszę się, że zauważasz że autobusy jeżdżą w dwóch kierunkach. (O dwukierunkowości tego autobusu już Ci raz tłumaczyłem jak to wygląda więc nie wiem po co do tego wracasz. Chcesz się ze mną teraz podzielić tą wiedzą?).

Dziwiło mnie Twoje wnioskowanie o potoku związanym z dojazdem do pracy w Warszawie poprzez potok ludzi dojeżdżających w tym czasie do Wesołej. Cieszę się, że się z tego wycofujesz...

Pisząc "wymiany na poziomie 20 osób" miałeś na myśli ten konkretny przystanek przy PKP Wesoła, sumarycznie całą trasę czy pomiędzy PKP Wesoła a Starą Miłosną? Część tego objaśniałem, ale jak są wątpliwości to chętnie uściślę. Jeśli miałeś na myśli przystanek przy PKP Wesoła to chciałbym, żebyś zauważył że w pobliżu nie jest tylko stacja kolejowa. Nie bedę się rozpisywał co jest jeszcze, bo właściwie powinno wystarczyć że po drugiej stronie torów kolejowych w stosunku do przystanku 198 jest osiedle Pl. Wojska Polskiego (około 1/6 mieszkańcow całej Wesolej). Dopiszę jeszcze, że w pobliżu jest też specjalistyczna służba zdrowia ktorej nie ma w Starej Miłośnie, szkoła do której do niedawna jeździły dzieci ze Starej Miłosny, koncentracja sklepów (innych niż spożywcze) i usług typowych dla centrum dzielnicy, z ktorych nie wszystkie były dotąd w Starej Miłośnie, etc.

st1545
Posty: 155
Rejestracja: 12 lis 2006, 21:34
Lokalizacja: Wesoła 110

Post autor: st1545 » 03 gru 2012, 20:25

Nie podoba mi się to, co się planuje w związku ze zmianą rozkładu. Wystosowałem więc wniosek do ZTM i prośbę o wsparcie do Rady Dzielnicy.
Dzień dobry,
dziś, korzystając z formularza kontaktowego ZTM dostępnego na stronie www:
http://www.ztm.waw.pl/?c=115&l=1
skierowałem wniosek o zmianę trasy dla pojedynczych kursów linii 198.
Proszę o opinię i ewentualne poparcie w ramach możliwości Rady Dzielnicy.
Załączam kopię automatycznej wiadomości otrzymanej od ZTM zawierającą treść złożonego wniosku i dodatkowe uzasadnienie.

Dnia 3 grudnia 2012 16:59 ZTM <ztm@ztm.waw.pl> napisał(a):


data i czas: 2012-12-03 04:59:58
adres IP: 213.76.146.30
imię i nazwisko: /podane/
email: /prawdziwy/
dane adresowe: /faktyczny adres/
tematyka wiadomości: wniosek - zmiana trasy, nowa linia itp.
temat: 198 i poranne skomunikowanie z kolejami
treść: Wg nowego rozkładu PKP, pociągi ze stacji Warszawa-Wesoła nie kursują pomiędzy 6:55 a 7:23 oraz między 7:59 a 8:25. Dla dojeżdżających do szkoły lub pracy na godzinę ósmą/dziewiątą jest to duża luka. Proszę rozważyć skierowanie w tym okresie linii 198 na PKP Rembertów. Odjeżdżają stamtąd pociągi Kolei Mazowieckich akurat 16 minut po pełnej godzinie. Mogą one zastąpić popularne SKM-ki "12po" z Wesołej.



UZASADNIENIE:

Nowy rozkład PKP wprowadza istotne zmiany dla dojeżdżających z kierunku Sulejówka. Dotychczasowe odjazdy pociągów SKM przesunięto o mniej więcej połowę półgodzinnego okresu (ramowo z 5'/35' po-, na 22'/52' po pełnej godzinie). Analogicznie powinny być przesunięte pociągi Kolei Mazowieckich, ale nie przez całą dobę się to udało. Konkretnie brak jest pociągów pomiędzy 6:55 a 7:23 oraz między 7:59 a 8:25.
Stanowi to utrudnienie dojazdu na Śródmieście ciut wcześniej niż za kwadrans ósma (lub dziewiąta), czyli dla pasażerów zmierzających w tych godzinach do szkoły lub pracy.
Na szczęście pociągi będące odpowiednikami SKM-ki "12po" z Wesołej jadą do Warszawy - ale z Rembertowa. Są to kursy o godz. 7:16 i 8:16. W ramach rekompensaty dla mieszkańców Dzielnicy Wesoła warto skorzystać z możliwości dojazdu tymi pociągami.
Wg poniższej analizy jest to możliwe i celowe:
Obecnie pociągi SKM odjeżdżające z przystanku Warszawa Wesoła o 7:12 i 8:12 są skomunikowane z autobusami linii 198 przyjeżdżającymi na przystanek PKP Wesoła odpowiednio 7:08 i 8:08. Po zmianie rozkładu odjazdy tych pociągów będą wcześniejsze - odpowiednio 6:55 i 7:55. Skomunikowane kursy ze Starej Miłosnej powinny się przesunąć z 6:52s na 6:35s oraz z 7:52s na 7:35s. Pozostałe, dla zachowania równego taktu i czasu na przesiadkę po zmianach w PKP powinny również odjeżdżać regularnie: 5/15/25/35/45/55 minut po każdej godzinie.
Czas jazdy autobusów do Rembertowa wyniesie mniej niż 20min (wg rozkładu linii 198: 10min. do przystanku Wesoła-Ratusz i 514: 10min. stamtąd do PKP). Należy uwzględnić pominięcie przystanków w samym Rembertowie.
Przetrasowanie do PKP Rembertów może objąć kursy 6:45 (nie ma po co jechać do Wesołej, na KM2 6:55 nie zdąży) i 7:55 oraz 7:45 (ew. przyjazd przed 7:59 i tak oznacza, że pasażerowie musieliby przebiegać przez tory tuż przed pociągiem) i 7:55.
W związku z tym proponuję, aby w nowym rozkładzie 4 ww. kursy autobusu 198 przekierować do krańca PKP Rembertów.

/podpis/
Co o tym sądzicie?
A może lepiej wrócić do pomysłu linii 902? Tylko kto by się chciał 2 razy przesiadać... (-;
pozdrawiam, tomek

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 gru 2012, 20:45

Lepiej powócić do 902, po co potworkować 198? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 04 gru 2012, 9:09

A może jednokierunkowe wtyczki 514 (skoro już się majstruje przy rozkładzie tego autobusu, albo jak kto woli 902) umieszczone w rozkładzie jazdy czymś 12-metrowym

na trasie Wola Grzybowska- I Praskiego Pułku - podjazd do PKP Wesoła (jednokierunkowym fragmentem trasy 198) - I PP - Niemcewicza - Wspólna - Grzybowa - PKP Rembertów - Płowiecka

Zaletą tego rozwiązania oprócz rozwiązania problemu z S2 jest też wzmocnienie tej trasy z rana do Płowieckiej.

st1545
Posty: 155
Rejestracja: 12 lis 2006, 21:34
Lokalizacja: Wesoła 110

Post autor: st1545 » 04 gru 2012, 19:10

^^^
Trasa objazdowa zeby przesiadki byly jednoperonowe? (-: Moze jednak podjazd Glowackiego od wschodu? Jak sie odezwie odmownie Pion Przewozow to im moge wyslac i to.
pozdrawiam, tomek

edit: tylko żeby te propozycje były choćby minimalnie atrakcyjne dla SM.
Centrum i PWP i tak zbyt tłumnie z żadnych autobusów nie skorzysta.
WG może jechać na wprost do Rembertowa; no .. prawie na wprost (-;
Ale mieszkańcy Starej Miłosnej bez jakiejś modyfikacji będą kiepsko wyglądać - dowożeni kolejnymi dwoma/trzema kursami 198 na stację bez pociągów.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 04 gru 2012, 19:20

Płowieszczołak pisze:Zaletą tego rozwiązania oprócz rozwiązania problemu z S2 jest też wzmocnienie tej trasy z rana do Płowieckiej.
Zaś koszmarną wadą jazda dookoła świata... A mamy wzdłuż torów piękną, prostą drogę... =;
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 04 gru 2012, 19:50

Niech któreś z porannych 514 zamiast jechać na Wolę Grzybowską robi półkurs do krańca Rembertów-Kolonia. Na przykład rozkładowy wyjazd, który jest na przystanku Armii Krajowej o 6:47, dla tej późniejszej godziny to rozkładowe 7:32 lub 8:04.

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 05 gru 2012, 0:21

Domas pisze:Niech któreś z porannych 514 zamiast jechać na Wolę Grzybowską robi półkurs do krańca Rembertów-Kolonia. Na przykład rozkładowy wyjazd, który jest na przystanku Armii Krajowej o 6:47, dla tej późniejszej godziny to rozkładowe 7:32 lub 8:04.
dobry pomysł tylko do PKP i dalej do pętli AON bo pewnie nigdzie wczesniej się nie zgodzą na zawrotkę

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 05 gru 2012, 15:49

Robert 514 pisze:dobry pomysł tylko do PKP i dalej do pętli AON bo pewnie nigdzie wczesniej się nie zgodzą na zawrotkę
Pomysł nie jest dobry, ale moim zdaniem jedyny sensowny. Mniej więcej 20 minut powinien zająć wariant Armii Krajowej - Rembertów-AON - Armii Krajowej, czyli tyle ile ta wyjeżdżająca brygada ma postoju w Woli Grzybowskiej.

Płowieszczołak
Posty: 274
Rejestracja: 27 lip 2011, 18:08

Post autor: Płowieszczołak » 06 gru 2012, 11:45

A nie lepiej wziąć 143 z Rembertowa-Kolonii. W moim odczuciu 514 w te 20 minut się nie wyrobi. Ponadto po co wprowadzać losowy czynnik związany z przeprawą 514 przez tory kolejowe przy PKP Wesoła w porannym szczycie. Jak się coś nie powiedzie i 514 spóźni się trochę to równie dobrze może go nie być. Ponadto powracająca po tej akcji brygada też nie powinna być spóźniona na swojej pierwotnej trasie, a z tych 20 minut chwilę postoju przy PKP Wesoła też powinno być, żeby ludzie mogli zejść również z peronu a nie tylko się przesiąść ze 198. Jakieś 5 minut 902 powinno poczekać przy PKP Wesoła.

st1545
Posty: 155
Rejestracja: 12 lis 2006, 21:34
Lokalizacja: Wesoła 110

Post autor: st1545 » 06 gru 2012, 14:16

Ok, ale czy ta przesiadka nie zajmie za dużo czasu?
Jeżeli 198 wyjedzie ze Starej Miłosnej np. o 6:35 - żeby zdążyć na SKM 6:55 w Wesołej, to o której powinno odjeżdżać następne (skomunikowane z 902 za torami) żeby zdążyć na 7:16 do Rembertowa?
Przy skręcie na rondzie przy Ratuszu i przystankach nie częstszych niż 514, to mogłyby to być 2 kolejne odjazdy w równym odstępie, czyli 6:45 i 6:55. 7:05 już do Wesołej na następną SKM-kę.
Chyba się nie pomylę szacując, że w wariancie z przejściem przez tory na 902 już pierwszy z wymienionych kursów robi się "na styk" z KM 90480. Nie, dla Starej Miłosnej to się wg mnie średnio opłaca.

Powtórzę - mój wniosek wziął się z tego, że po zmianie rozkładu nie ma sensu tych dwóch wytłuszczonych autobusów kierować do PKP Wesoła. Dowoziłyby tutaj tylko kolejnych potencjalnie marznących ludzi na pusty peron.

pozdrawiam, tomek

ODPOWIEDZ