Zmiana taryfy - 2008

Moderator: JacekM

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 03 wrz 2008, 23:54

Przepraszam nie dokładnie śledzę ten wątek. Mam jednak pytania.
1.
Czy mając bilet 30 lub 90 dniowy(miejski -strefa 1) mogę jeżdzić nocnymi?
2.
Jadąc poza 1 stefę mam oczywiście bilet na 2 strefy . Jeśli dobrze rozumiem taryfę bilet jednorazowy jest ważny tylko przez 120 minut,, a jak linia jedzie dłużej(korki) to mam dopłacać ? Za co?

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 04 wrz 2008, 0:01

Czy mając bilet 30 lub 90 dniowy(miejski -strefa 1) mogę jeżdzić nocnymi?
Możesz (tylko strefa 1)
pasażer pisze:Jadąc poza 1 stefę mam oczywiście bilet na 2 strefy . Jeśli dobrze rozumiem taryfę bilet jednorazowy jest ważny tylko przez 120 minut,, a jak linia jedzie dłużej(korki) to mam dopłacać ? Za co?
Tak, jak przekroczysz te magiczne 120 minut to musisz dokasować drugi jednorazowy (tak wynika z taryfy...)

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 04 wrz 2008, 1:28

solaris8315 pisze:
Czy mając bilet 30 lub 90 dniowy(miejski -strefa 1) mogę jeżdzić nocnymi?
Możesz (tylko strefa 1)
To wydawało mi się oczywiste ,że tylko w 1 strefie ale zapytałem dla pewności
,
pasażer pisze:Jadąc poza 1 stefę mam oczywiście bilet na 2 strefy . Jeśli dobrze rozumiem taryfę bilet jednorazowy jest ważny tylko przez 120 minut,, a jak linia jedzie dłużej(korki) to mam dopłacać ? Za co?
Tak, jak przekroczysz te magiczne 120 minut to musisz dokasować drugi jednorazowy (tak wynika z taryfy...)
Toż to rozbój w biały dzień Czy proponujący (ZTM) i uchwalający (radni) nie mogli się zastanowić ( nie chcieli),że czasami linia rozkładowo jadąca 65 min jedzie 100. albo i 130. Jeszcze jedna sprawa, skąd wziąć ten dodatkowy bilet - przecież kiermani nie mają obowiązku posiadania biletów (może się mylę).?
Swoją drogą jechałem kiedyś wieczorem (po 21) 519 z Powsina i na pytania o bilet kierman mówił pasażerom, że ma tylko te po 4,20. Biedni pasażerowie kupowali i kleli pod nosem. Zastanawiałem się tylko po co mu one skoro to linia z 1 strefy?

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 04 wrz 2008, 8:11

pasażer pisze:kiermani nie mają obowiązku posiadania biletów
Mają.

pasażer pisze:Zastanawiałem się tylko po co mu one skoro to linia z 1 strefy?
1. Bilet normalny na 1 strefę
2. Bilet ulgowy na 1 strefę.
3. Bilet normalny na 2 strefę
4. Bilet ulgowy na 2 strefę.

Kierowca powinien takie posiadać bo przecież może tak się zdarzyć, że w grafiku wypadnie mu linia podmiejsca i co? Ma sprzedawać na 1 strefę w 2 strefie?
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 wrz 2008, 9:00

pasażer pisze:Jeszcze jedna sprawa, skąd wziąć ten dodatkowy bilet - przecież kiermani nie mają obowiązku posiadania biletów (może się mylę).?
Jak to skąd?
Mnie w domu nauczyli bycia zapobiegliwym - dopóki jeździłem na podstawie biletów czasowych (w Łodzi innych nie ma ;) ), to zawsze miałem kilka w zapasie (również po to, by nie szukać kiosku w drodze powrotnej; czasami też mogłem komuś odsprzedać...).

Kup dwa bilety na zapas. To nie boli.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 04 wrz 2008, 10:15

pasażer pisze:czasami linia rozkładowo jadąca 65 min jedzie 100. albo i 130.
Jasne, pokaż mi gdzie (poza jakimiś szczególnymi wypadkami) taka sytuacja ma miejsce.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 04 wrz 2008, 11:23

Tm pisze:
pasażer pisze:czasami linia rozkładowo jadąca 65 min jedzie 100. albo i 130.
Jasne, pokaż mi gdzie (poza jakimiś szczególnymi wypadkami) taka sytuacja ma miejsce.
Ot hipoteza jakieś zatrzymanie ruchu przez PP, BOR itp.

[ Dodano: Czw 04 Wrz, 2008 11:27 ]
mateusz72 pisze:
pasażer pisze:kiermani nie mają obowiązku posiadania biletów
Mają.
Bylem w błędzie
pasażer pisze:Zastanawiałem się tylko po co mu one skoro to linia z 1 strefy?
1. Bilet normalny na 1 strefę
2. Bilet ulgowy na 1 strefę.
3. Bilet normalny na 2 strefę
4. Bilet ulgowy na 2 strefę.

Kierowca powinien takie posiadać bo przecież może tak się zdarzyć, że w grafiku wypadnie mu linia podmiejsca i co? Ma sprzedawać na 1 strefę w 2 strefie?
Prościej sprzedać dwa na 1 strefę niż wciskać w 1 bilet z 2

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 wrz 2008, 11:31

pasażer pisze:Ot hipoteza jakieś zatrzymanie ruchu przez PP, BOR itp.
Aha, takie sytuacje zdarzają się codziennie jak mam rozumieć?

pasażer
Posty: 885
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:19
Lokalizacja: Warszawa- Praga Południe

Post autor: pasażer » 04 wrz 2008, 11:36

geograf pisze:
pasażer pisze:Jeszcze jedna sprawa, skąd wziąć ten dodatkowy bilet - przecież kiermani nie mają obowiązku posiadania biletów (może się mylę).?
Jak to skąd?
Mnie w domu nauczyli bycia zapobiegliwym - dopóki jeździłem na podstawie biletów czasowych (w Łodzi innych nie ma ;) ), to zawsze miałem kilka w zapasie (również po to, by nie szukać kiosku w drodze powrotnej; czasami też mogłem komuś odsprzedać...).

Kup dwa bilety na zapas. To nie boli.
Mnie też. Jak się jedzie okazjonalnie to skąd mam znać prawdziwy czas przejazdu a nie rozkładowy. Sparzyłem się kiedyś jadąc do Lublina , korek przed Kołbielą i przy ed Kajki spowodował, że w Garwolinie byłem juz spóźniony o 45 min i opóżnienie rosło dalej. Tak się może zdarzyć na liniach podmiejskich i dlatego piszę o przebiegu ponad 120 min.

[ Dodano: Czw 04 Wrz, 2008 11:39 ]
geograf pisze:
pasażer pisze:Ot hipoteza jakieś zatrzymanie ruchu przez PP, BOR itp.
Aha, takie sytuacje zdarzają się codziennie jak mam rozumieć?
Oczywiście ,że nie.

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 04 wrz 2008, 13:40

Jeśli dobrze rozumiem taryfę bilet jednorazowy jest ważny tylko przez 120 minut,, a jak linia jedzie dłużej(korki) to mam dopłacać ? Za co?
Nie musisz na bilecie jest zapis gdzie skasowany, ponadto taka sytuacja jest raczej nie do pomyślenia. Ograniczenie czasowe zostało wprowadzone ze względu na metro. :idea:
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 04 wrz 2008, 14:43

Sindbad pisze:Nie musisz na bilecie jest zapis gdzie skasowany
To od dzisiaj zmienili system Monetela? I to chyba nie we wszystkich wozach gdyż godzinę temu jeszcze nie podawał takiej informacji.

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 04 wrz 2008, 15:49

To skasuj bilet jednorazowy i przeczytaj co jest wydrukowane.
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 04 wrz 2008, 16:03

Plesim pisze:Nie musisz na bilecie jest zapis gdzie skasowany


To od dzisiaj zmienili system Monetela? I to chyba nie we wszystkich wozach gdyż godzinę temu jeszcze nie podawał takiej informacji.
Sindbad pisze:To skasuj bilet jednorazowy i przeczytaj co jest wydrukowane.

Data, godzina, linia, brygada, numer taboru. Miejsca skasowania nie ma.
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 04 wrz 2008, 16:14

Sindbad pisze:Ograniczenie czasowe zostało wprowadzone ze względu na metro. :idea:
to ograniczenie czasowe to kretynizm (na szczęście niezbyt uciążliwy). W naprawdę skrajnych przypadkach nie można wykluczyć, że na przykład czas przejazdu z Os. Górczewska do Międzylesia wyniesie 120min. Zaś tłumaczenie się metrem jest bez sensu... Ile jest osób, które po wejściu do metra spędzają w nim więcej niż 120min?
noidea

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7820
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 04 wrz 2008, 16:20

Adam G. pisze:Ile jest osób, które po wejściu do metra spędzają w nim więcej niż 120min?
Na pewno jedna -członek modteamu WAWKOMu :D
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ