Tabor SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 gru 2011, 9:24

Glonojad pisze:Innymi słowy wskaźnik można postawić nie tylko w ostrej granicy peronu, ale także go wycofać, byleby wciąż był "przy" końcu peronu. "Przy", a nie "na"
To teraz określmy, ile to jest "przy" i dlaczego PLK ustawiła W4 tam, a nie w innym miejscu. Określmy również, gdzie w razie czego ma stanąć maszynista na Powiślu, Ochocie albo Śródmieściu, żeby wszystko widzieć i nie wypuścić pasażerów w tunel. Określmy również, dlaczego wszyscy od dawna wiedzieli o peronach 200 metrowych, to ktoś chce wpuszczać tam składy które od samego początku miały jeździć w pojedynkę :) No i jak się zachować na tymczasowym peronie na Płudach?
Znaków zapytania jest sporo, a ktoś na to wszystko musi wyrazić zgodę. A jak już wyda, to dobrze wiadomo, że znajdzie się ktoś, kto usiądzie w ostatnim na przykład członie ELFa i będzie narzekał, że musiał przejść. Pójdzie gdzie? Do gazety :D

metron

Post autor: metron » 30 gru 2011, 11:18

kajo pisze:Nie rozumiem tej dyskusji. Od wielu lat wiadomo, że długości peronów w Polsce to 200, 300 i 400 metrów, przy czym głównie 200 i wiedzieli to wszyscy. Zakup tych pociągów był chyba średnio przemyślany i były na tym forum z tego co pamiętam sygnały, że to się może tak skończyć. Standardem przy zakupie powinny być jednostki o długości ,66m (jak EN 57) i 100m, ewentualnie jakieś wersje pośrednie wzajemnie uzupełniające się. Teraz przydałby się przetarg na jednostki o długości 92m albo krótsze dla uzupełnienia.

Osobiście proponuje zamianę z KM.

Ciekawe tylko czy podróżni jadący do Działdowa będą chcieli jechać pociągiem bez kibla

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 30 gru 2011, 16:38

Glonojad pisze:A teraz czekam na tradycyjny pokaz "kultury" i jazdy po rodzinie, skoro argumentów merytorycznych zabrakło.
Śmieszny jesteś - najpierw postulujesz żeby pojazd wyjeżdzał za peron a teraz komuś zarzucasz brak argumentów. Zresztą dyskusja nie dotyczy tego jak można wskaźniki ustawiać tylko tego jak fizycznie są one ustawione na owych dwóch przystankach. A i żeby zmieniać przepisy trzeba mieć o nich jakiekolwiek pojęcie, a nie sugerować wyjazd cześci czoła pociągu za peron.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 gru 2011, 22:34

Ciekawe tylko czy podróżni jadący do Działdowa będą chcieli jechać pociągiem bez kibla
i w ustawieniu "bokiem" do tego...

metron

Post autor: metron » 31 gru 2011, 0:55

Tak patrząc obiektywnie to Koleje Mazowieckie zrobiły lepszy interes na ElF-ie niż SKM. Pociągiem KM jedzie się wygodniej, odnoszę wrażenie że ten pociąg jest cichszy od pociągów SKM
Teraz okazuje się że pociągami KM można lepiej zarządzać, można puścić je w pojedynkę i bezproblemowo połączyć nie martwiąc się że nie zmieszczą się w peronach

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 31 gru 2011, 9:11

O jeden czlon za duzo maja SKM i tyle do tego za dlugie 'dzioby', nie jestem fanem takich pociagow szczegolnie dla aglo bo to tylko zmarnowane cenne metry.

btw czy technicznie wykonalne byloby odpiecie jednego czlonu z elfa i 'przeszczepienie' go do innego (tez elfa oczywiscie)?
Powiedzmy skm kupuje 4 czlonowe elfy i przepina do nich jeden czlon z dluzszych = wszyskie elfy w skm sa 5 czlonowe o dl ~100m.

Awatar użytkownika
marcin89
Posty: 832
Rejestracja: 13 paź 2008, 16:03
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: marcin89 » 31 gru 2011, 11:02

Teoretycznie tak, ale praktycznie to by był dość skomplikowany proces (wózki jacobsa, do tego cześć napędzana i masa innych drobiazgów). Podsumowując musiałyby wrócić do pesy na taki zabieg. Z punktu ekonomicznego nieopłacalne.

alojz
Posty: 2664
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 05 sty 2012, 21:27

Przetarg na ,,Wykonanie sześciu obsług 4 poziomu utrzymania, dwóch obsług 3 poziomu utrzymania elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14WE oraz wykonania prac dodatkowych związanych z obsługą 3 i 4 poziomu"
http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonly ... niu112.pdf

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 08 sty 2012, 19:55

ELF 010 obsmarowany, przynajmniej na dwóch członach.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 10 sty 2012, 10:53

przewoz pisze:ELF 010 obsmarowany, przynajmniej na dwóch członach.
,


wczoraj z bazgrołami jeździł na S1 / 3 człony do czyszczenia /

Skoro SKMWA ma obecnie sporą rezerwę to czy nie mogą czyścić z tego badziewia od razu jak tylko się to pojawi, a nie wysyłają obsmarowany skład w trasę ??

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 11 sty 2012, 10:07

^^ tak na prawdę nie wiadomo jaką SKM ma rezerwę. Część nowych ELFów może być np na serwisie. A grzebią przy nich, bo w starszych ELFach pojawiają się przeróbki (choćby poręcze, chyba coś kombinują z wyciszeniem, bo nawet te co wyły jak nie wiem, to są już nie takie głośne).
Tak więc jak widać rezerwa zerowa, bo i chyba wczoraj 010 widziałem w trasie. Kolejny dzień... Zaraz będą kłopoty z myciem.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 11 sty 2012, 11:43

Widać że Pesa znalazła sposób na terminowość dostaw, robią byle to jeździło choćby 1 dzeń, a później zamawiający musi odesłać pojazdy do serwisu gdzie dopiero przygotowują pojazd do ruchu. :( ](*,)

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 16 sty 2012, 0:59

Obrazek

SKM: osiem pociągów do remontu

Stosunkowo nowy tabor Szybkiej Kolei Miejskiej się starzeje. Osiem z 25 pociągów wymaga przebudowy.


Na razie SKM ogłosiła przetarg na ich utrzymanie. Do remontu trafią pociągi 14WE Newagu z 2005 r. kupione jeszcze za prezydentury Lecha Kaczyńskiego w stolicy. To słynne składy efektowne z zewnątrz, ale zbudowane na bazie układu napędowego ze starych EN-57.

Remonty będą odbywały się od marca tego roku do końca 2013 r. W ich trakcie kolejne pociągi będą wyłączane z ruchu. Usługa pochłonie ok. 2,3 mln zł.

A to dopiero początek. Prezes SKM Leszek Walczak powiedział portalowi Rynek Kolejowy, że za rok chce rozpocząć generalną przebudowę wózków i napędu w 14WE.

Trzy linie SKM w Warszawie obsługują pociągi Newagu: osiem 14WE i cztery 19WE oraz PESY 13 elfów, czyli 27WE.
http://www.zw.com.pl/artykul/10,652288_ ... montu.html
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
chester
Posty: 3937
Rejestracja: 25 paź 2009, 22:07
Lokalizacja: Natolin

Post autor: chester » 16 sty 2012, 9:24

Pamiętam kupowanie pierwszych trzech 14WE, ale kiedy jeszcze dokupili dwa?
Dlaczego pieprzone pierożki są dobre, a pieprzone życie już nie? (B. Schaeffer)
Historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła.

Nxo
Posty: 651
Rejestracja: 22 lut 2011, 10:42
Lokalizacja: Otwock Mały

Post autor: Nxo » 16 sty 2012, 9:38

Dziś jakieś problemy taborowe na S1

zamiast 2x14 we w 2 kursach jest 1X14 we
a zamiast 1x27We jest 2x14 WE

ODPOWIEDZ