Moderator: JacekM
-
fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27649
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Post
autor: fik » 15 lis 2023, 8:59
Premo pisze: ↑14 lis 2023, 17:38
To że pasażer zamiast 98zł zapłaci np. 120zł nie sprawi nagle, że wsiądzie w samochód. W pociągach KM podwyżki są praktycznie co roku a tłok w nich jest co raz większy
UTK natomiast
twierdzi, że: "W II kwartale 2023 r. liczba pasażerów w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. wzrosła niemal we wszystkich województwach. Jedynym regionem, w którym ich liczba była minimalnie niższa, było województwo mazowieckie."
Należy zauwazyć, że raportowany spadek jest minimalny (kilkadziesiąt osób dziennie to poziom tak niski, że błędem jest w ogóle jego prezentowanie, ale w UTK tuzy analityki raczej nie pracują), a przy ograniczeniach w ruchu na WWK może przekładać się na postrzegany wzrost zapełnienia poszczególnych połączeń, no ale faktem jest że w mazowieckiem przy ogólnym silnym trendzie wzrostowym następuje stagnacja.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
KwZ
- Posty: 10669
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 15 lis 2023, 9:23
eloelo520 pisze: ↑15 lis 2023, 8:51
A też gołym okiem widać, że rezerwa miejsc parkingowych w centrum nie jest za duża, i jeśli nagle 10000 kierowców więcej stwierdzi że przyjedzie autem, to wątpliwe żeby wszyscy mieli gdzie zostawić auto.
Oidp jednym z argumentów przeciwko appce pokazującej kierowcom wolne miejsca jest to, że w śródmieściu ok. 20% faktycznie zajmowanych miejsc jest na dziko, a taka apka wymusiłaby uporządkowanie sytuacji, czyli zmniejszenie dostępności miejsc. Więc jest jak jest.
Żeby nie było, nie jestem przeciwny podwyżkom biletów, zwłaszcza jeśli wyższe wpływy (a byłoby to ze ~350 mln zł) przełożyłyby się na wyższą jakość. Tylko zwracam uwagę, że 50% to może być szok.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
-
fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27649
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Post
autor: fik » 15 lis 2023, 9:27
Trzeba podnieść dwa razy o 20%, a potem wpisać uchwałą twardy warunek konieczności waloryzacji, gdy inflacja skumulowana od ostatniej zmiany cen przekroczy na przykład 10%.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
Krzysztof_J
- Posty: 504
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
-
Kontakt:
Post
autor: Krzysztof_J » 15 lis 2023, 10:30
KwZ pisze: ↑15 lis 2023, 9:23
Żeby nie było, nie jestem przeciwny podwyżkom biletów, zwłaszcza jeśli wyższe wpływy (a byłoby to ze ~350 mln zł) przełożyłyby się na wyższą jakość. Tylko zwracam uwagę, że 50% to może być szok.
A jaka jest gwarancja, że podwyżka cen biletów przyniesie poprawę oferty? I czy przy poprzednich podwyżkach były jakiekolwiek zmiany na lepsze? (pytam bo nie pamiętam)
-
Wolfchen
- (Busmann)
- Posty: 14826
- Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Wolfchen » 15 lis 2023, 12:00
Nie przypominam sobie, a ostatnio jest raczej coraz gorzej.
fik pisze: ↑15 lis 2023, 9:27
(...) wpisać uchwałą twardy warunek konieczności waloryzacji, gdy inflacja skumulowana od ostatniej zmiany cen przekroczy na przykład 10%.
W Polsce to nie przejdzie, zmieni się skład rady i Ci przegłosują coś innego
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
zxcvbnm
- Posty: 2393
- Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
- Lokalizacja: Garażowany w Wawrze
Post
autor: zxcvbnm » 15 lis 2023, 12:01
fik pisze: ↑15 lis 2023, 8:59
Premo pisze: ↑14 lis 2023, 17:38
To że pasażer zamiast 98zł zapłaci np. 120zł nie sprawi nagle, że wsiądzie w samochód. W pociągach KM podwyżki są praktycznie co roku a tłok w nich jest co raz większy
UTK natomiast
twierdzi, że: "W II kwartale 2023 r. liczba pasażerów w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. wzrosła niemal we wszystkich województwach. Jedynym regionem, w którym ich liczba była minimalnie niższa, było województwo mazowieckie."
Należy zauwazyć, że raportowany spadek jest minimalny (kilkadziesiąt osób dziennie to poziom tak niski, że błędem jest w ogóle jego prezentowanie, ale w UTK tuzy analityki raczej nie pracują), a przy ograniczeniach w ruchu na WWK może przekładać się na postrzegany wzrost zapełnienia poszczególnych połączeń, no ale faktem jest że w mazowieckiem przy ogólnym silnym trendzie wzrostowym następuje stagnacja.
Tylko i wyłącznie przez burdel okołomodernizacyjny. Na LK7 to ruch niemal 50% tego co powinno być.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
-
eloelo520
- Posty: 98
- Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07
Post
autor: eloelo520 » 15 lis 2023, 12:49
Krzysztof_J pisze: ↑15 lis 2023, 10:30
KwZ pisze: ↑15 lis 2023, 9:23
Żeby nie było, nie jestem przeciwny podwyżkom biletów, zwłaszcza jeśli wyższe wpływy (a byłoby to ze ~350 mln zł) przełożyłyby się na wyższą jakość. Tylko zwracam uwagę, że 50% to może być szok.
A jaka jest gwarancja, że podwyżka cen biletów przyniesie poprawę oferty? I czy przy poprzednich podwyżkach były jakiekolwiek zmiany na lepsze? (pytam bo nie pamiętam)
Waloryzacja o inflację ma na celu utrzymanie poziomu, tak samo jak w każdej innej branży.
Obecnie mamy powolny regres oferty i pierwsze symptomy zbliżającego sie zawału, jak te negocjacje z Mobilisem
-
eloelo520
- Posty: 98
- Rejestracja: 07 gru 2022, 11:07
Post
autor: eloelo520 » 15 lis 2023, 12:50
zxcvbnm pisze: ↑15 lis 2023, 12:01
fik pisze: ↑15 lis 2023, 8:59
UTK natomiast
twierdzi, że: "W II kwartale 2023 r. liczba pasażerów w porównaniu z analogicznym okresem w 2022 r. wzrosła niemal we wszystkich województwach. Jedynym regionem, w którym ich liczba była minimalnie niższa, było województwo mazowieckie."
Należy zauwazyć, że raportowany spadek jest minimalny (kilkadziesiąt osób dziennie to poziom tak niski, że błędem jest w ogóle jego prezentowanie, ale w UTK tuzy analityki raczej nie pracują), a przy ograniczeniach w ruchu na WWK może przekładać się na postrzegany wzrost zapełnienia poszczególnych połączeń, no ale faktem jest że w mazowieckiem przy ogólnym silnym trendzie wzrostowym następuje stagnacja.
Tylko i wyłącznie przez burdel okołomodernizacyjny. Na LK7 to ruch niemal 50% tego co powinno być.
To, liczba pociągów się zmniejszyła chyba na każdej linii z powodu remontu Zachodniej.
Plus w 2022 dużo zmienił napływ uchodźców z Ukrainy, z których część już przeniosła się dalej na Zachód Europy i do Kanady.
-
fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27649
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Post
autor: fik » 15 lis 2023, 13:02
Wiadomo, uchodźcy napływali tylko do województwa mazowieckiego. W pozostałych nie napłynęli, więc są wzrosty
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
KwZ
- Posty: 10669
- Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
- Lokalizacja: z Parku Odkrywców
Post
autor: KwZ » 15 lis 2023, 14:16
Krzysztof_J pisze: ↑15 lis 2023, 10:30
KwZ pisze: ↑15 lis 2023, 9:23
Żeby nie było, nie jestem przeciwny podwyżkom biletów, zwłaszcza jeśli wyższe wpływy (a byłoby to ze ~350 mln zł) przełożyłyby się na wyższą jakość. Tylko zwracam uwagę, że 50% to może być szok.
A jaka jest gwarancja, że podwyżka cen biletów przyniesie poprawę oferty? I czy przy poprzednich podwyżkach były jakiekolwiek zmiany na lepsze? (pytam bo nie pamiętam)
Zastanawiam się, czy należy porównywać rok 2012 z 2010, czy raczej z hipotetycznym 2012 bez podwyżki.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!