(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
: 17 maja 2023, 12:56
A kto protestuje?Georg pisze:Ale przecież 8 zastąpiło 22. 8 z 9 nie ma nic wspólnego. Mało tego, jeśli pasażerowie by nie protestowali, to cała 9 jeździłaby na Gocławek.
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
A kto protestuje?Georg pisze:Ale przecież 8 zastąpiło 22. 8 z 9 nie ma nic wspólnego. Mało tego, jeśli pasażerowie by nie protestowali, to cała 9 jeździłaby na Gocławek.
Wszystko jedno czy 8 kursowałoby prosto Waszyngtona zastępując wariantowe 9, a 22 Zieleniecką i Grochowską jak teraz, czy 22 kursowałoby prosto jak kiedyś, i 8 wróciło na Zieleniecką, Grochowską jak kiedyś.
Myśle ze na Gocławiu będą 21 w Zieleniecką i dalej na któryś Żerań oraz jakaś częsta siódemka lub 25 na Okęcie. Dziewiątka zostanie słaba do Gocławka, a 24 do Wiatracznej. Najbardziej po tyłku dostanie odcinek od Wiatracznej do Saskiej, więc kursy skrócone na 521 będą dojeżdżać do Ronda Waszyngtona.Andrzej pisze:Wszystko jedno czy 8 kursowałoby prosto Waszyngtona zastępując wariantowe 9, a 22 Zieleniecką i Grochowską jak teraz, czy 22 kursowałoby prosto jak kiedyś, i 8 wróciło na Zieleniecką, Grochowską jak kiedyś.
***
A do tych co piszą, że nie ma miejsca. Kiedyś jednak ten tramwaj na Gocław powstanie, i prawdopodobnie będzie to mega częsta linia tramwajowa, jadąca z Centrum i skręcająca za rondem Waszyngtona na wysokości Międzynarodowej. I jakoś będzie trzeba ją pomieścić na al. Jerozolimskich.
No chyba że planiści zakładają kolejną linię donikąd jak 11, i tramwaj z Gocławia będzie skręcał w Zieleniecką, zastępując 123 a nie 507.
11 i tak ma krótsze godziny kursowania i nie jeździ w SB i DŚ, więc z nią chyba będzie mniejszy problem niż z 14. Inna sprawa, że są pogłoski o wydłużeniu 11 do Sielec, więc ten Naruciak byłby przejściowo.
Pasażerowie w tym mieście to tylko do centrum dojeżdżają?Andrzej pisze: ↑17 maja 2023, 9:46Zabrano dobrą 8 do Centrum, zastąpiono ją byle czym. To dla wielu rejonów 10 została jedynym tramwajem do Centrum (lub takim którym można gdzieś dojechać).
(...)
A trasa II linii metra dowozi do Centrum, ale nie dokładnie tam gdzie dowozi 10 czy dowoziło 8. A jak pamiętam II linia metra była argumentem do kasacji 8.
Pocięcie 24 spowodowało spadek ilości kursów w al. Waszyngtona, gdzie bynajmniej nie spadła podaż i M2 w żaden sposób nie wpłynęło na potoki pasażerskie. Być może 24 nie powinno być na powrót silne, tylko 9 powinno być jeszcze mocniej podbite.
Znaczy się, 9 ma kursować dwa razy rzadziej na Ochocie z bardzo solidną frekwencją i Ci ludzie mają mieć problem z zapakowaniem się do tramwaju tylko dlatego że jeden użytkownik Wawkomu płacze o bezpośrednią taksówkę na torach z Wolskiej w Aleje Jerozolimskie? @fik, Pan chyba przyszedł do Ciebie
Chciałbym. Przy czym cięcie na Waszyngtona pojawiło się już na etapie powstania 24f.
Co do Gocławia, ja pamiętam konstrukcję: silne 24 (docentrowe) plus 21 (za 509 i owszem 123, ew. E-1). Wtedy silne 9 na Gocławek. Ale to lata świetlne w przyszłości i do tego czasu warunki mogą się istotnie zmienić. Np. na Ochocie wolałbym linię na Daszyńskiego (pół 1?) zamiast linii na Politechnikę (15).Łukasz pisze: ↑17 maja 2023, 13:13Myśle ze na Gocławiu będą 21 w Zieleniecką i dalej na któryś Żerań oraz jakaś częsta siódemka lub 25 na Okęcie. Dziewiątka zostanie słaba do Gocławka, a 24 do Wiatracznej. Najbardziej po tyłku dostanie odcinek od Wiatracznej do Saskiej, więc kursy skrócone na 521 będą dojeżdżać do Ronda Waszyngtona.Andrzej pisze:
Wszystko jedno czy 8 kursowałoby prosto Waszyngtona zastępując wariantowe 9, a 22 Zieleniecką i Grochowską jak teraz, czy 22 kursowałoby prosto jak kiedyś, i 8 wróciło na Zieleniecką, Grochowską jak kiedyś.
***
A do tych co piszą, że nie ma miejsca. Kiedyś jednak ten tramwaj na Gocław powstanie, i prawdopodobnie będzie to mega częsta linia tramwajowa, jadąca z Centrum i skręcająca za rondem Waszyngtona na wysokości Międzynarodowej. I jakoś będzie trzeba ją pomieścić na al. Jerozolimskich.
No chyba że planiści zakładają kolejną linię donikąd jak 11, i tramwaj z Gocławia będzie skręcał w Zieleniecką, zastępując 123 a nie 507.
MeWa pisze:Aktualny harmonogram zakłada przetargi w 2024 r. i zakończenie robót w 2029 r. – ale sami przedstawiciele PKP PLK przyznają, że na razie te daty są jedynie deklaratywne.
Na Okęcie można by podciągnąć 25.primoż pisze: ↑17 maja 2023, 13:3211 i tak ma krótsze godziny kursowania i nie jeździ w SB i DŚ, więc z nią chyba będzie mniejszy problem niż z 14. Inna sprawa, że są pogłoski o wydłużeniu 11 do Sielec, więc ten Naruciak byłby przejściowo.Pasażerowie w tym mieście to tylko do centrum dojeżdżają?Andrzej pisze: ↑17 maja 2023, 9:46Zabrano dobrą 8 do Centrum, zastąpiono ją byle czym. To dla wielu rejonów 10 została jedynym tramwajem do Centrum (lub takim którym można gdzieś dojechać).
(...)
A trasa II linii metra dowozi do Centrum, ale nie dokładnie tam gdzie dowozi 10 czy dowoziło 8. A jak pamiętam II linia metra była argumentem do kasacji 8.Pocięcie 24 spowodowało spadek ilości kursów w al. Waszyngtona, gdzie bynajmniej nie spadła podaż i M2 w żaden sposób nie wpłynęło na potoki pasażerskie. Być może 24 nie powinno być na powrót silne, tylko 9 powinno być jeszcze mocniej podbite.Znaczy się, 9 ma kursować dwa razy rzadziej na Ochocie z bardzo solidną frekwencją i Ci ludzie mają mieć problem z zapakowaniem się do tramwaju tylko dlatego że jeden użytkownik Wawkomu płacze o bezpośrednią taksówkę na torach z Wolskiej w Aleje Jerozolimskie?