Strona 594 z 603

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 12:56
autor: Łukasz
Georg pisze:Ale przecież 8 zastąpiło 22. 8 z 9 nie ma nic wspólnego. Mało tego, jeśli pasażerowie by nie protestowali, to cała 9 jeździłaby na Gocławek.
A kto protestuje?

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 13:01
autor: Andrzej
Georg pisze:
17 maja 2023, 12:50
Ale przecież 8 zastąpiło 22. 8 z 9 nie ma nic wspólnego. Mało tego, jeśli pasażerowie by nie protestowali, to cała 9 jeździłaby na Gocławek.
Wszystko jedno czy 8 kursowałoby prosto Waszyngtona zastępując wariantowe 9, a 22 Zieleniecką i Grochowską jak teraz, czy 22 kursowałoby prosto jak kiedyś, i 8 wróciło na Zieleniecką, Grochowską jak kiedyś.
***
A do tych co piszą, że nie ma miejsca. Kiedyś jednak ten tramwaj na Gocław powstanie, i prawdopodobnie będzie to mega częsta linia tramwajowa, jadąca z Centrum i skręcająca za rondem Waszyngtona na wysokości Międzynarodowej. I jakoś będzie trzeba ją pomieścić na al. Jerozolimskich.
No chyba że planiści zakładają kolejną linię donikąd jak 11, i tramwaj z Gocławia będzie skręcał w Zieleniecką, zastępując 123 a nie 507.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 13:02
autor: Georg
Pasażerowie z 24, którzy koniecznie musieli mieć bezpośredni tramwaj na Bemowo.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 13:13
autor: Łukasz
Andrzej pisze:
Georg pisze:
17 maja 2023, 12:50
Ale przecież 8 zastąpiło 22. 8 z 9 nie ma nic wspólnego. Mało tego, jeśli pasażerowie by nie protestowali, to cała 9 jeździłaby na Gocławek.
Wszystko jedno czy 8 kursowałoby prosto Waszyngtona zastępując wariantowe 9, a 22 Zieleniecką i Grochowską jak teraz, czy 22 kursowałoby prosto jak kiedyś, i 8 wróciło na Zieleniecką, Grochowską jak kiedyś.
***
A do tych co piszą, że nie ma miejsca. Kiedyś jednak ten tramwaj na Gocław powstanie, i prawdopodobnie będzie to mega częsta linia tramwajowa, jadąca z Centrum i skręcająca za rondem Waszyngtona na wysokości Międzynarodowej. I jakoś będzie trzeba ją pomieścić na al. Jerozolimskich.
No chyba że planiści zakładają kolejną linię donikąd jak 11, i tramwaj z Gocławia będzie skręcał w Zieleniecką, zastępując 123 a nie 507.
Myśle ze na Gocławiu będą 21 w Zieleniecką i dalej na któryś Żerań oraz jakaś częsta siódemka lub 25 na Okęcie. Dziewiątka zostanie słaba do Gocławka, a 24 do Wiatracznej. Najbardziej po tyłku dostanie odcinek od Wiatracznej do Saskiej, więc kursy skrócone na 521 będą dojeżdżać do Ronda Waszyngtona.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 13:18
autor: Georg
Ale to jest patologia. Autobusy nie powinny zastępować tramwaju.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 13:32
autor: primoż
Paweł D. pisze:
17 maja 2023, 6:56
Chodziło mi że 10 nie potrzebuje wsparcia od świtu do nocy, więc warto zastanowić czy jest sens pchania 11 na Centralny, który jest miejscem do przesiadek, które być może niekoniecznie muszą się tam odbywać.
11 i tak ma krótsze godziny kursowania i nie jeździ w SB i DŚ, więc z nią chyba będzie mniejszy problem niż z 14. Inna sprawa, że są pogłoski o wydłużeniu 11 do Sielec, więc ten Naruciak byłby przejściowo.
Andrzej pisze:
17 maja 2023, 9:46
Zabrano dobrą 8 do Centrum, zastąpiono ją byle czym. To dla wielu rejonów 10 została jedynym tramwajem do Centrum (lub takim którym można gdzieś dojechać).
(...)
A trasa II linii metra dowozi do Centrum, ale nie dokładnie tam gdzie dowozi 10 czy dowoziło 8. A jak pamiętam II linia metra była argumentem do kasacji 8.
Pasażerowie w tym mieście to tylko do centrum dojeżdżają?
pawcio pisze:
17 maja 2023, 12:28
Ale dlaczego 24 miałoby być teraz mocne na Woli/Bemowie, skoro pojawiło się metro, które zassało istotną część pasażerów? Od czasu likwidacji 8 zmieniło się mnóstwo rzeczy dookoła.
Pocięcie 24 spowodowało spadek ilości kursów w al. Waszyngtona, gdzie bynajmniej nie spadła podaż i M2 w żaden sposób nie wpłynęło na potoki pasażerskie. Być może 24 nie powinno być na powrót silne, tylko 9 powinno być jeszcze mocniej podbite.
Andrzej pisze:
17 maja 2023, 13:01
Wszystko jedno czy 8 kursowałoby prosto Waszyngtona zastępując wariantowe 9, a 22 Zieleniecką i Grochowską jak teraz, czy 22 kursowałoby prosto jak kiedyś, i 8 wróciło na Zieleniecką, Grochowską jak kiedyś.
Znaczy się, 9 ma kursować dwa razy rzadziej na Ochocie z bardzo solidną frekwencją i Ci ludzie mają mieć problem z zapakowaniem się do tramwaju tylko dlatego że jeden użytkownik Wawkomu płacze o bezpośrednią taksówkę na torach z Wolskiej w Aleje Jerozolimskie? @fik, Pan chyba przyszedł do Ciebie :>

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 13:35
autor: pawcio
primoż pisze:
17 maja 2023, 13:32
Pocięcie 24 spowodowało spadek ilości kursów w al. Waszyngtona, gdzie bynajmniej nie spadła podaż i M2 w żaden sposób nie wpłynęło na potoki pasażerskie. Być może 24 nie powinno być na powrót silne, tylko 9 powinno być jeszcze mocniej podbite.
Chciałbym. Przy czym cięcie na Waszyngtona pojawiło się już na etapie powstania 24f.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 13:49
autor: primoż
Cięcie na Waszyngotna pojawiło się po otwarciu odbudowanego mostu Łazienkowskiego. Wtedy wyszedł piękny kwiatek: tyle samo slotów w relacji Grochów - Centrum i tyle samo slotów na skręcie przy stadionie, pomimo olbrzymich dysproporcji w potokach pasażerskich na korzyść Waszyngtona.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 17:46
autor: tatra
A może 11 od Daszyńskiego w lewo do M.Marymont i wtedy 27 do piachu.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 17:56
autor: primoż
Już przez pewien czas tak jeździło i głownie służyło do przeowzu powietrza.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 18:01
autor: KwZ
Łukasz pisze:
17 maja 2023, 13:13
Andrzej pisze:
Wszystko jedno czy 8 kursowałoby prosto Waszyngtona zastępując wariantowe 9, a 22 Zieleniecką i Grochowską jak teraz, czy 22 kursowałoby prosto jak kiedyś, i 8 wróciło na Zieleniecką, Grochowską jak kiedyś.
***
A do tych co piszą, że nie ma miejsca. Kiedyś jednak ten tramwaj na Gocław powstanie, i prawdopodobnie będzie to mega częsta linia tramwajowa, jadąca z Centrum i skręcająca za rondem Waszyngtona na wysokości Międzynarodowej. I jakoś będzie trzeba ją pomieścić na al. Jerozolimskich.
No chyba że planiści zakładają kolejną linię donikąd jak 11, i tramwaj z Gocławia będzie skręcał w Zieleniecką, zastępując 123 a nie 507.
Myśle ze na Gocławiu będą 21 w Zieleniecką i dalej na któryś Żerań oraz jakaś częsta siódemka lub 25 na Okęcie. Dziewiątka zostanie słaba do Gocławka, a 24 do Wiatracznej. Najbardziej po tyłku dostanie odcinek od Wiatracznej do Saskiej, więc kursy skrócone na 521 będą dojeżdżać do Ronda Waszyngtona.
Co do Gocławia, ja pamiętam konstrukcję: silne 24 (docentrowe) plus 21 (za 509 i owszem 123, ew. E-1). Wtedy silne 9 na Gocławek. Ale to lata świetlne w przyszłości i do tego czasu warunki mogą się istotnie zmienić. Np. na Ochocie wolałbym linię na Daszyńskiego (pół 1?) zamiast linii na Politechnikę (15).

Przy okazji, czy trasa na Gocław ma realne szanse wejść do użytku przed skończeniem odbudowy tunelu średnicowego i zamknięcia Jerozolimskich?

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 18:20
autor: Łukasz
Teraz jest dążenie do minimalizacji zmian, nie spodziewałbym się ruszenia 15 nawet po otwarciu Zachodniego czy Kasprzaka. To byłby ruch niemalże historyczny.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 18:33
autor: pawcio
KwZ pisze:
17 maja 2023, 18:01
Przy okazji, czy trasa na Gocław ma realne szanse wejść do użytku przed skończeniem odbudowy tunelu średnicowego i zamknięcia Jerozolimskich?
A w którym roku będzie średnica? Tylko bez n+2 poproszę, bo to wiem.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 17 maja 2023, 22:34
autor: KwZ
Nie wiem, pytam. Na razie znalazłem ten artykuł, chyba aktualny chwilowo, na Transporcie Publicznym.
MeWa pisze:Aktualny harmonogram zakłada przetargi w 2024 r. i zakończenie robót w 2029 r. – ale sami przedstawiciele PKP PLK przyznają, że na razie te daty są jedynie deklaratywne.

(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

: 19 maja 2023, 16:32
autor: Andrzej
primoż pisze:
17 maja 2023, 13:32
Paweł D. pisze:
17 maja 2023, 6:56
Chodziło mi że 10 nie potrzebuje wsparcia od świtu do nocy, więc warto zastanowić czy jest sens pchania 11 na Centralny, który jest miejscem do przesiadek, które być może niekoniecznie muszą się tam odbywać.
11 i tak ma krótsze godziny kursowania i nie jeździ w SB i DŚ, więc z nią chyba będzie mniejszy problem niż z 14. Inna sprawa, że są pogłoski o wydłużeniu 11 do Sielec, więc ten Naruciak byłby przejściowo.
Andrzej pisze:
17 maja 2023, 9:46
Zabrano dobrą 8 do Centrum, zastąpiono ją byle czym. To dla wielu rejonów 10 została jedynym tramwajem do Centrum (lub takim którym można gdzieś dojechać).
(...)
A trasa II linii metra dowozi do Centrum, ale nie dokładnie tam gdzie dowozi 10 czy dowoziło 8. A jak pamiętam II linia metra była argumentem do kasacji 8.
Pasażerowie w tym mieście to tylko do centrum dojeżdżają?
pawcio pisze:
17 maja 2023, 12:28
Ale dlaczego 24 miałoby być teraz mocne na Woli/Bemowie, skoro pojawiło się metro, które zassało istotną część pasażerów? Od czasu likwidacji 8 zmieniło się mnóstwo rzeczy dookoła.
Pocięcie 24 spowodowało spadek ilości kursów w al. Waszyngtona, gdzie bynajmniej nie spadła podaż i M2 w żaden sposób nie wpłynęło na potoki pasażerskie. Być może 24 nie powinno być na powrót silne, tylko 9 powinno być jeszcze mocniej podbite.
Andrzej pisze:
17 maja 2023, 13:01
Wszystko jedno czy 8 kursowałoby prosto Waszyngtona zastępując wariantowe 9, a 22 Zieleniecką i Grochowską jak teraz, czy 22 kursowałoby prosto jak kiedyś, i 8 wróciło na Zieleniecką, Grochowską jak kiedyś.
Znaczy się, 9 ma kursować dwa razy rzadziej na Ochocie z bardzo solidną frekwencją i Ci ludzie mają mieć problem z zapakowaniem się do tramwaju tylko dlatego że jeden użytkownik Wawkomu płacze o bezpośrednią taksówkę na torach z Wolskiej w Aleje Jerozolimskie?
Na Okęcie można by podciągnąć 25.
*
Często słyszy się, że na skrzyżowaniach jakiś tramwaj nie może skręcić w lewo, w prawo, dlatego tak nie można poprowadzić trasy lub objazdu. To czy przy remontach nie można zrobić tych dodatkowych skrętów? A tu się okazuje, że przy remoncie jeszcze skasowano skręt.
*
Nie jest to forum zamknięte. Mogą tu pisać zarówno zwykli pasażerowie jak ja, oraz piszą ludzie, którzy mają wykształcenie transportowe, na co dzień pracują w branży transportowej, mają duże doświadczenie oraz dostęp do różnych danych i analiz, do których zwykły laik nie ma dostępu, lub nawet aż tak się tym nie interesuje, by się w to zagłębiać.
Jednocześnie widzę, że urzędnicy nadal są zarażeni chorobą niedasizmu. Nie szuka się sposobów na poprawę, tylko powodów, dla których nic nie można zrobić (bo brak miejsca, bo to, bo tamto). Niemal z automatu urzędnik wyszukuje powody, dla których coś się nie da. Może ta mentalność kiedyś się zmieni.