(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 19 maja 2023, 17:45

Andrzej pisze:
19 maja 2023, 16:32
Często słyszy się, że na skrzyżowaniach jakiś tramwaj nie może skręcić w lewo, w prawo, dlatego tak nie można poprowadzić trasy lub objazdu. To czy przy remontach nie można zrobić tych dodatkowych skrętów? A tu się okazuje, że przy remoncie jeszcze skasowano skręt.
Można wszystko wybudować, ale to kosztuje i zbudowanie i utrzymanie. Nie dość, że odcinek ze zwrotnicą jest droższy, to jeszcze trzeba go częściej naprawiać. A z plusów to jeszcze tramwaje muszą wolniej przez nią przejeżdżać. Trzeba ją czyścić, często smarować, bo tramwaj na łuku powoduje hałas. . Taka specyfika i fizyka.
Andrzej pisze:
19 maja 2023, 16:32
Jednocześnie widzę, że urzędnicy nadal są zarażeni chorobą niedasizmu. Nie szuka się sposobów na poprawę, tylko powodów, dla których nic nie można zrobić (bo brak miejsca, bo to, bo tamto).
Akurat na tym forum wiele podobnych tematów było wałkowanych kilkukrotnie i pewne tezy i styl myślenia się wykształciły. Widzimy do czego prowadzi mnożenie numerów linii. Wiemy że plan nie jest z gumy. Że aby gdzieś dać to trzeba gdzieś zabrać. I że jedna linia co 10 jest lepsza niż 3 co 30, bo koordynacja gdzieś się rozjedzie i wychodzi częstotliwość 5-5-20.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7686
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 20 maja 2023, 0:00

Andrzej pisze:
19 maja 2023, 16:32
Na Okęcie można by podciągnąć 25.
Linia 25 jest do pilnej kasacji, a nie podciągania gdziekolwiek.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 maja 2023, 4:31

MisiekK pisze:
20 maja 2023, 0:00
Andrzej pisze:
19 maja 2023, 16:32
Na Okęcie można by podciągnąć 25.
Linia 25 jest do pilnej kasacji, a nie podciągania gdziekolwiek.
Też miałem to napisać, ale pomyślałem, że może dostanie nowe życie na Gocławiu.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 maja 2023, 8:36

Andrzej pisze:
19 maja 2023, 16:32
Na Okęcie można by podciągnąć 25.
Podciąganie 25 gdziekolwiek nie sprawi, że na Ochocie nie będzie mniej kursów w Jerozolimskie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 maja 2023, 8:58

fik pisze:
20 maja 2023, 8:36
Andrzej pisze:
19 maja 2023, 16:32
Na Okęcie można by podciągnąć 25.
Podciąganie 25 gdziekolwiek nie sprawi, że na Ochocie nie będzie mniej kursów w Jerozolimskie.
A właściwie dlaczego 25 zostało? Nie miało wylecieć przy otwarciu M2?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 maja 2023, 9:42

Georg pisze:
fik pisze:
20 maja 2023, 8:36
Podciąganie 25 gdziekolwiek nie sprawi, że na Ochocie nie będzie mniej kursów w Jerozolimskie.
A właściwie dlaczego 25 zostało? Nie miało wylecieć przy otwarciu M2?
Zgadnij :)
ŁK

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 maja 2023, 9:49

Wzmocnienie alej? Bezpośredni dojazd z Bródna do patelni? Cena za skrócenie 517? Bezpośredni dojazd z Centrum do szpitala na Banacha?

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 20 maja 2023, 9:53

Georg pisze:Wzmocnienie alej? Bezpośredni dojazd z Bródna do patelni? Cena za skrócenie 517? Bezpośredni dojazd z Centrum do szpitala na Banacha?
Krzykacze :)
ŁK

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 maja 2023, 10:02

Łukasz pisze:
20 maja 2023, 9:53
Georg pisze:Wzmocnienie alej? Bezpośredni dojazd z Bródna do patelni? Cena za skrócenie 517? Bezpośredni dojazd z Centrum do szpitala na Banacha?
Krzykacze :)
To wiadomo. Krzykacze są powodem istnienia wielu linii. Ale o co konkretnie był krzyk? O sam numerek (tak jak parę lat temu o 103) czy jakąś relację?

Matt Cubis
Posty: 468
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 20 maja 2023, 10:16

Bezpośredni dojazd z Bródna w ciąg Jerozolimskich.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 maja 2023, 10:57

Łukasz pisze:
20 maja 2023, 9:53
Georg pisze:Wzmocnienie alej? Bezpośredni dojazd z Bródna do patelni? Cena za skrócenie 517? Bezpośredni dojazd z Centrum do szpitala na Banacha?
Krzykacze :)
Płaczki, jak to z Ochoty.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 maja 2023, 12:32

Matt Cubis pisze:
20 maja 2023, 10:16
Bezpośredni dojazd z Bródna w ciąg Jerozolimskich.
Z którego Bródno nie korzysta.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Georg
Posty: 6021
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 20 maja 2023, 13:19

Glonojad pisze:
20 maja 2023, 12:32
Matt Cubis pisze:
20 maja 2023, 10:16
Bezpośredni dojazd z Bródna w ciąg Jerozolimskich.
Z którego Bródno nie korzysta.
25 jeździ luźne na tym odcinku? Pasażerowie jednak wolą metro?

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3812
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 20 maja 2023, 13:42

Georg pisze:
20 maja 2023, 13:19
Glonojad pisze:
20 maja 2023, 12:32

Z którego Bródno nie korzysta.
25 jeździ luźne na tym odcinku? Pasażerowie jednak wolą metro?
pawcio pisze:
16 maja 2023, 12:25
Klasyczny przypadek: więcej skarg niż pasażerów.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 455
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 20 maja 2023, 14:42

Może i nie ma potrzeby 25 na Annopol, ale uważam, że powinna być linia z Ochoty do Jerozolimskich niejadąca z Okęcia, bo do 7 lub 9 rano często trudno jest wsiąść. A dzięki takiemu 25 ktoś kto wsiada np. przy Bitwy Warszawskiej, czy placu Narutowicza ma szansę jechać we w miarę normalnych warunkach. Z kolei np. skrócenie 7 do Banacha i zostawienie tylko 9 z Okęcia to też raczej nie najlepszy pomysł. A z drugiej strony można z kolei skrócić 25 np. do Wiatracznej.

ODPOWIEDZ