(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych
Moderator: Wiliam
Gdyby sloty 25 wydłużyć na Okęcie, to średnio z BW1920 byłoby tyle samo miejsca. Chyba że by nagle podaż przyciągnęła popyt.
Ogólnie to skręcać coś będzie, tylko nie wiem czy nie z Rakowieckiej i Pól.
Ogólnie to skręcać coś będzie, tylko nie wiem czy nie z Rakowieckiej i Pól.
ŁK
Bo i nie końcówka ochocka jest tutaj problemem. Strefowanie podaży nie jest złym pomysłem, a czy to będzie się nazywało 9A, 9bis, 9f, 25, 39, 44 czy 77 to już kwestia drugorzędna. Najważniejsze powinno być po ukatrupieniu obencnego 25 wzmocnienie relacji Wiatrak - Jerozolimskie.Krzysztof_J pisze: ↑20 maja 2023, 14:42Może i nie ma potrzeby 25 na Annopol, ale uważam, że powinna być linia z Ochoty do Jerozolimskich niejadąca z Okęcia, bo do 7 lub 9 rano często trudno jest wsiąść. A dzięki takiemu 25 ktoś kto wsiada np. przy Bitwy Warszawskiej, czy placu Narutowicza ma szansę jechać we w miarę normalnych warunkach. Z kolei np. skrócenie 7 do Banacha i zostawienie tylko 9 z Okęcia to też raczej nie najlepszy pomysł. A z drugiej strony można z kolei skrócić 25 np. do Wiatracznej.
Tam to się prosi już od 2015 roku, to jest od czasu uruchomienia M2C, puszczenie minimum pół 1.
- Krzysztof_J
- Posty: 455
- Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
- Kontakt:
To można po prostu puscić 25 na Wiatraczną, zamiast robić kolejne warianty 9.primoż pisze: ↑20 maja 2023, 15:21Bo i nie końcówka ochocka jest tutaj problemem. Strefowanie podaży nie jest złym pomysłem, a czy to będzie się nazywało 9A, 9bis, 9f, 25, 39, 44 czy 77 to już kwestia drugorzędna. Najważniejsze powinno być po ukatrupieniu obencnego 25 wzmocnienie relacji Wiatrak - Jerozolimskie.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36662
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
W jaki sposób załatwi to kwestię "zostawcie tramwaj z Bródna na Aleje!"?
Notabene Ochota również protestowała.
Notabene Ochota również protestowała.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Ochota chciała mieć połączenie z Bródnem, czy z Alejami?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36662
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A żebym to ja wiedział. Ale i to drugie by mnie nie zdziwiło. Parę razy już się okazało, że obrona tabliczek ostatecznie się opłaca...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
To w takim razie uruchomić autobus z Bródna w Aleje lub - co ostatnio w modzie ZTM - wydłużyć co drugie 169 po trasie 25 do DWC/Zawiszy/Naruciaka. Tak, 1xx/2xx lub warianty 169 byłyby dublem szyny, ale i tak obsługiwanie relacji socjalnej przez trakcję ogumioną byłoby mniejszym złem niż zapychanie AlJ tramwajem, którego obecne wykorzystanie jak i pełniona funkcja są wysoce dyskusyjne.
Bo i sam ZTM utwierdza w przekonaniu pasażerów poprzez działania takie, jak skrócenie pół 1 do Naruciaka, pocięcie do co 15' wszystkich silnych linii autobusowych oprócz 189, cięcie wszystkich linii magistralnych w każde święta i podcinanie ich w każde ferie/wakacje*, podczas gdy linie średnie i słabe w bardzo niewielkim stopniu są ruszane, że lepiej mieć wiele tarczek na słupku, bo choćby autobusy/tramwaje podjeżdżały po 5 na raz, to jest pewność stabilniejszej oferty niż przy mniejszej ilości linii za częstych, bo ten sam ZTM zaraz zacznie ciąć i z skiekier zrobią się dziady.
A już na Wawrzyszewie i Chomiczówce to wyszedł majstersztyk: kilka lat temu ZTM, skądinąd niegłupio, skrócił 22 do pętli Piaski, żeby podbić 33 częstotliwość x2 przez cały dzień. Po kilkunastu latach od tego ten sam ZTM skrócił pół 1/3 szczytowego 33 do Piasków. Do tego można dodać pocięcie 116 w DŚ i ciągłe podcinane zdychającego przez korki na moście Grota 114. Doprawdy, znakomite przekonanie ludzi do idei mniej linii, ale za to częściej.
EDIT:
* - jedynym wyjątkiem było ograniczenie kursowania 188 do godzin szczytu w wakacje i pozostawienie 523 niezmienionej częstotliwości w poza szczytem i DŚ, ale w reszcie przypadków reguła jest inna
Ochota tego tramwaju (25, żeby było ściśle) NIE POTRZEBUJE - potrzebują go najwyżej radni Ochoty, Targówka lub może wręcz Białołęki, bo zamiast 25 powinna tam jeździć 7, bo skoro jeździ na Kawęczyńską, to uzupełnianie się 7 i 25 na odcinku Okęcie (Pralka) - Annopol przez Aleje ma dla nich sens.
LINIĘ OBSŁUGUJE
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
ZAKŁAD "PIASECZNO"
R-12
Znaczy zabrać 7 z Kawęczyńskiej i puścić na Bródno po trasie 25?
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27425
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ano właśnie. Ochocie nie potrzeba 25 jako połączenia w Aleje (bo tam jest wystarczająco dużo kursów, by słaba linia nie robiła decydującej różnicy), ani na Bródno (bo tam jest 1, a czasami nawet 414), ale jak ludzie mają jeździć na Pragę Północ (a tam jest jednak kawałek miasta też) z przesiadką, skoro rzekoma dowozówka oferuje taką samą częstotliwość, co linia bezpośrednia? Testowałem to niejednokrotnie, M2+1 wcale nie wychodzi wiele szybciej, a potrafi wręcz wolniej, za to za każdym razem gdy nie przesiadam się na Daszyńskim to się jakoś mniej upodlony czuję.primoż pisze: ↑21 maja 2023, 0:17Bo i sam ZTM utwierdza w przekonaniu pasażerów poprzez działania takie, jak skrócenie pół 1 do Naruciaka, pocięcie do co 15' wszystkich silnych linii autobusowych oprócz 189, cięcie wszystkich linii magistralnych w każde święta i podcinanie ich w każde ferie/wakacje*, podczas gdy linie średnie i słabe w bardzo niewielkim stopniu są ruszane, że lepiej mieć wiele tarczek na słupku, bo choćby autobusy/tramwaje podjeżdżały po 5 na raz, to jest pewność stabilniejszej oferty niż przy mniejszej ilości linii za częstych, bo ten sam ZTM zaraz zacznie ciąć i z skiekier zrobią się dziady.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ale tak jest niestety w większości przypadków, że często te połączenia bezpośrednie wychodzą jednak szybciej niż te z przesiadką, dlatego też trochę się nie dziwię obrońcom 521. Ostatnio potrzebowałem się dostać z Zajezdni Kleszczowa na Wileński, to także odniosłem wrażenie jadąc 517 do Świętokrzyskiej, że w czasie który straciłem stojąc w korku do lewoskrętu w Emilii Plater i już na samej Emilii Plater i Świętokrzyskiej, to gdyby nie skrócono trasy, to byłbym tym autobusem już gdzieś w okolicach Stadionu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tylko Ochota na tę Pragę Północ nie jeździ, bo 25 skreca w Zieleniecką z wolnymi siedzącymi w szczycie.fik pisze: ↑21 maja 2023, 9:22Ano właśnie. Ochocie nie potrzeba 25 jako połączenia w Aleje (bo tam jest wystarczająco dużo kursów, by słaba linia nie robiła decydującej różnicy), ani na Bródno (bo tam jest 1, a czasami nawet 414), ale jak ludzie mają jeździć na Pragę Północ (a tam jest jednak kawałek miasta też) z przesiadką, skoro rzekoma dowozówka oferuje taką samą częstotliwość, co linia bezpośrednia? Testowałem to niejednokrotnie, M2+1 wcale nie wychodzi wiele szybciej, a potrafi wręcz wolniej, za to za każdym razem gdy nie przesiadam się na Daszyńskim to się jakoś mniej upodlony czuję.primoż pisze: ↑21 maja 2023, 0:17Bo i sam ZTM utwierdza w przekonaniu pasażerów poprzez działania takie, jak skrócenie pół 1 do Naruciaka, pocięcie do co 15' wszystkich silnych linii autobusowych oprócz 189, cięcie wszystkich linii magistralnych w każde święta i podcinanie ich w każde ferie/wakacje*, podczas gdy linie średnie i słabe w bardzo niewielkim stopniu są ruszane, że lepiej mieć wiele tarczek na słupku, bo choćby autobusy/tramwaje podjeżdżały po 5 na raz, to jest pewność stabilniejszej oferty niż przy mniejszej ilości linii za częstych, bo ten sam ZTM zaraz zacznie ciąć i z skiekier zrobią się dziady.
ZTM koncertowo schrzanił konsultacje układu, bo nie dał żadnej marchewki - zamiast obiecać wydłużenie 1 na Okęcie, dodatkowe kursy na 9 itd. zaproponowano "wytniemy bo jest metro". No to sobie wycięli.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36662
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A wiadomo, na co miały pójść te brygady po 25?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Na rezerwę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Czyli w mniemaniu pasażerów na nic. A zostawienie 25 to nie była cena za skrócenie 517?