Lewoskręty na Kercelaku

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 sie 2013, 19:02

Jest jakiś powód, że w lewo liczysz trzy, a w prawo tylko Polną?

[ Dodano: Sob 03 Sie, 2013 19:03 ]
Oczywiście od przebicia Waryńskiego cięciwa straciła rację bytu - ale i nie przeszkadza...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 sie 2013, 19:32

MichalJ pisze:Jest jakiś powód, że w lewo liczysz trzy, a w prawo tylko Polną?
Nic nie wspominałem o Polnej (-(
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 sie 2013, 20:37

Tfu, Boya.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 sie 2013, 21:56

Półtorak pisze:Idealnie byłoby z osobną fazą dla 27/T, pojawiającą się tylko wtedy, gdy następuje przestawienie zwrotnicy na lewo. Skoro nie ma mowy o osobnej fazie i o detekcji ustawienia zwrotnicy, to może choć stałe opóźnienie (o 5 sek.?) pałki dla tramów z kier.


Wszystko to oznacza zmianę programu i konieczność dostosowania do nowego rozporządzenia.
Półtorak pisze:A co do czasów sprzed splotów - nie było tak źle.


Pewnie, że nie było źle. Zgodnie z przepisami przejeżdżał jeden skład, bo motorowy kolejnego widział kocie oczy jak przestawiał zwrotnicę a jak dojeżdżał do sygnalizatora to była pozioma pała.
Półtorak pisze:Tak, jak na Nowowiejskiej, gdzie już nie tylko 10, ale i 74 muszą wyczyniać cuda;).


Jakie cuda? Prawoskręt to bajka a lewoskrętowcy przepuszczają nadjeżdżających z naprzeciwka i zjeżdżają ze skrzyżowania.
Półtorak pisze:Moderna skrzyżowania była, a też jest stary program bez odrębnych faz.


Położenie nowej nawierzchni asfaltowej nie zmieniło geometrii skrzyżowania więc nie było powodu do zmiany programu.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 03 sie 2013, 22:36

MisiekK pisze: Wszystko to oznacza zmianę programu i konieczność dostosowania do nowego rozporządzenia.
Istniejące sygnalizacje należało było wszystkie dostosować do nowego rozporządzenia do 31.12.2008. Niech w końcu ktoś jakiś proces wytoczy...
Jakie cuda? Prawoskręt to bajka a lewoskrętowcy przepuszczają nadjeżdżających z naprzeciwka i zjeżdżają ze skrzyżowania.
Grube kilkadziesiąt procent tramwajów wjeżdża na poziomej kresce.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 sie 2013, 22:59

MichalJ pisze:Niech w końcu ktoś jakiś proces wytoczy...
Z którego kodeksu?
MichalJ pisze:Grube kilkadziesiąt procent tramwajów wjeżdża na poziomej kresce.
Gdzie wjeżdża? Bo jeśli za sygnalizator, to nie potwierdzam z autopsji.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Stary Pingwin
Posty: 5832
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 03 sie 2013, 23:41

Proponuję kolegom obserwację, ile samochodów :arrow: Centrum jedzie na tak późnym zielonym, że dla Nowowiejskiej pali się już zielone. Po puszczeniu ruchu na wprost dojeżdżam 10 do osi jezdni i czekam, czekam. Ruszają wozy z Nowowiejskiej i nareszcie kierowcy w Niepodległości raczą stanąć, a koledzy z kierunku poprzecznego puszczą 10. Na kierunku Centrum radar jak przy 17 Stycznia szybko by się zwrócił.
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 sie 2013, 1:28

Z tym się zgadzam.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sie 2013, 10:15

Stary Pingwin pisze:Proponuję kolegom obserwację, ile samochodów :arrow: Centrum jedzie na tak późnym zielonym, że dla Nowowiejskiej pali się już zielone. Po puszczeniu ruchu na wprost dojeżdżam 10 do osi jezdni i czekam, czekam. Ruszają wozy z Nowowiejskiej i nareszcie kierowcy w Niepodległości raczą stanąć, a koledzy z kierunku poprzecznego puszczą 10. Na kierunku Centrum radar jak przy 17 Stycznia szybko by się zwrócił.
Myślę, że to całkiem celny pomysł. Warto uwzględnić przy modernie świateł na Nowowiejskiej.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 04 sie 2013, 12:29

Stary Pingwin pisze:Proponuję kolegom obserwację, ile samochodów :arrow: Centrum jedzie na tak późnym zielonym, że dla Nowowiejskiej pali się już zielone. Po puszczeniu ruchu na wprost dojeżdżam 10 do osi jezdni i czekam, czekam. Ruszają wozy z Nowowiejskiej i nareszcie kierowcy w Niepodległości raczą stanąć, a koledzy z kierunku poprzecznego puszczą 10. Na kierunku Centrum radar jak przy 17 Stycznia szybko by się zwrócił.
Z czasów katowania przeze mnie 174 pamiętam, że tam jest (dla Niepodległości) bardzo krótkie żółte i krótki czas międzyzielony. Wjeżdżając na skrzyżowanie na zielonym (w kierunku Koszykowej) musiałem zwolnić przejeżdżając przez torowisko. Tak do 20km/h, bo nierówno strasznie tam było. I zdarzało mi się zjeżdżając ze skrzyżowania widzieć, że zanim minąłem pasy, to piesi już zielone dostają.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 04 sie 2013, 12:33

MisiekK pisze:
Półtorak pisze:Tak, jak na Nowowiejskiej, gdzie już nie tylko 10, ale i 74 muszą wyczyniać cuda;).


Jakie cuda? Prawoskręt to bajka a lewoskrętowcy przepuszczają nadjeżdżających z naprzeciwka i zjeżdżają ze skrzyżowania.

Chodzi mi o lewoskręt z Niepodległości w Nowowiejską. A cuda to np. skręcanie bezpośrednio przed rozpoczęciem fazy na wprost, by zdążyć przed pojazdami (tramwaje i samochody osobowe) ruszającymi w kier. Centralnego i przed zapaleniem zielonego dla pieszych na wlocie Nowowiejskiej. Ryzykowne, ale niektórzy mają wyczucie.

Piszesz po prostu "zjeżdżają ze skrzyżowania". Nawet w soboty (jak wczoraj) wozów jest tak dużo, że się zjeżdżają i wcześniej przy Centralnym, i przy Nowowiejskiej. A - zgodnie z przepisami - tylko jeden skręci i też nie tak po prostu, bo musi czekać, aż samochody jadące od GUS-u się zatrzymają, a czerwone zapala się im bardzo późno, stąd 10 i 74 wjeżdżają na wlot Nowowiejskiej, gdy 15, 35 i 75 mają od dobrej chwili pałkę. Dobrze, że przeważnie widzą wyłaniającego się trama i czekają, ale już parę razy widziałem, że lewoskręciak ruszał tak wolno, że był najpierw niewidoczny i wyłaniał się zza rogu, gdy 15/35/75 już ruszał, więc musiał poczekać, bo by się nie zmieścił. W Warszawie motorniczowie z każdym problemem sobie poradzą, ale można by - dla bezpieczeństwa - pewne problemy występujące od lat wreszcie poprawić.
MisiekK pisze:
Półtorak pisze:Moderna skrzyżowania była, a też jest stary program bez odrębnych faz.


Położenie nowej nawierzchni asfaltowej nie zmieniło geometrii skrzyżowania więc nie było powodu do zmiany programu.
Nie tylko asfalt, ale też wymiana szyn. Abstrahując od tego, przecież nie tylko zmiana geometrii może być podstawą do zmiany programu. Jak modernizacja, to poprawiajmy za jednym zamachem na takich skrzyżowaniach jak najwięcej elementów wpływających na płynność i bezpieczeństwo ruchu. Bo to strategia rodem z PKP PLK: teraz zamkniemy całą średnicę, bo wymienimy tory na moście, za rok zamkniemy, bo wymienimy sieć trakcyjną, za dwa lata zamkniemy, bo trzeba coś zrobić na Śródmieściu, a za cztery lata na Ochocie.

A tak a propos geometrii - chyba się jednak zmieniła w paru punktach, bo - pamiętasz, etapowanie - stare tory na dwóch łukach przez kilka miesięcy się nie zjeżdżały z nowymi, o czym przekonała się jedna motornicza ;-) .

[ Dodano: Nie 04 Sie, 2013 12:36 ]
Bastian pisze:
MichalJ pisze:Grube kilkadziesiąt procent tramwajów wjeżdża na poziomej kresce.
Gdzie wjeżdża? Bo jeśli za sygnalizator, to nie potwierdzam z autopsji.
Nie chodzi o taką sytuację, o której piszesz, tylko o wjazd pod koniec fazy dla Nowowiejskiej.

[ Dodano: Nie 04 Sie, 2013 12:40 ]
Stary Pingwin pisze:Proponuję kolegom obserwację, ile samochodów :arrow: Centrum jedzie na tak późnym zielonym, że dla Nowowiejskiej pali się już zielone. Po puszczeniu ruchu na wprost dojeżdżam 10 do osi jezdni i czekam, czekam. Ruszają wozy z Nowowiejskiej i nareszcie kierowcy w Niepodległości raczą stanąć, a koledzy z kierunku poprzecznego puszczą 10. Na kierunku Centrum radar jak przy 17 Stycznia szybko by się zwrócił.
100% racji. Tam ewidentnie brakuje też kilku sekund przed rozpoczęciem fazy dla Nowowiejskiej. Kultura kierowców, o czym pisze Stary Pingwin, dokłada swoje, a rozruch swoje. Nowy program, przy detekcji ustawienia zwrotnicy w lewo, powinien przystopować ruch z GUS-u. Marzenie?

[ Dodano: Nie 04 Sie, 2013 12:42 ]
Szeregowy_Równoległy pisze:Z czasów katowania przeze mnie 174 pamiętam, że tam jest (dla Niepodległości) bardzo krótkie żółte i krótki czas międzyzielony. Wjeżdżając na skrzyżowanie na zielonym (w kierunku Koszykowej) musiałem zwolnić przejeżdżając przez torowisko. Tak do 20km/h, bo nierówno strasznie tam było. I zdarzało mi się zjeżdżając ze skrzyżowania widzieć, że zanim minąłem pasy, to piesi już zielone dostają.
Dzięki za potwierdzenie z innego punktu widzenia. Nie tylko autobusy zwalniają, dlatego to "międzyzielone" bardzo by się przydało.
4bis Stalowa - Woronicza

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 04 sie 2013, 14:57

Półtorak pisze:wjazd pod koniec fazy dla Nowowiejskiej.
...jest rzeczywiście wjazdem na czerwonym. Tym niemniej ja taki manewr widuję bardzo rzadko (choć ze dwa razy widziałem), a jeżdżę 10 praktycznie codziennie.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 sie 2013, 9:40

Półtorak pisze:A cuda to np. skręcanie bezpośrednio przed rozpoczęciem fazy na wprost, by zdążyć przed pojazdami (tramwaje i samochody osobowe) ruszającymi w kier. Centralnego i przed zapaleniem zielonego dla pieszych na wlocie Nowowiejskiej. Ryzykowne, ale niektórzy mają wyczucie.
Ja tam nie widuję takich akcji. Ale jeśli do nich dochodzi to czas wysłać tam NR i trzaskać kary.
Półtorak pisze:wjeżdżają na wlot Nowowiejskiej, gdy 15, 35 i 75 mają od dobrej chwili pałkę. Dobrze, że przeważnie widzą wyłaniającego się trama i czekają, ale już parę razy widziałem, że lewoskręciak ruszał tak wolno, że był najpierw niewidoczny i wyłaniał się zza rogu, gdy 15/35/75 już ruszał, więc musiał poczekać, bo by się nie zmieścił.
1. Zjeżdżający ze skrzyżowania ma pierwszeństwo w tej sytuacji - nie można wjechać jeśli nie ma możliwości zjazdu (Rozporządzenie o Znakach i Sygnałach w części tramwajowej to wyraźnie określa).
2. Jeśli lewoskrętowy wysunie się na skręt to już go z Nowowiejskiej widać.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 05 sie 2013, 9:43

Ja tam widuję przejeżdżanie obok sygnalizatora tuż po zapaleniu się 'czerwonego' (częściej) oraz tuż przed jego zgaśnięciem (rzadziej).

Półtorak
Posty: 297
Rejestracja: 31 lip 2013, 22:38
Lokalizacja: Warszawa Gierka

Post autor: Półtorak » 05 sie 2013, 21:38

MisiekK pisze:
Półtorak pisze:A cuda to np. skręcanie bezpośrednio przed rozpoczęciem fazy na wprost, by zdążyć przed pojazdami (tramwaje i samochody osobowe) ruszającymi w kier. Centralnego i przed zapaleniem zielonego dla pieszych na wlocie Nowowiejskiej. Ryzykowne, ale niektórzy mają wyczucie.
Ja tam nie widuję takich akcji. Ale jeśli do nich dochodzi to czas wysłać tam NR i trzaskać kary.
No pewnie, zamiast załatwić przyczynę problemu, łatwiej jest zabrać się za widoczny skutek: motorniczych, którzy zmuszeni są na co dzień coś robić z tym, z czym nie potrafią się raz a dobrze zmierzyć inni.
MisiekK pisze:1. Zjeżdżający ze skrzyżowania ma pierwszeństwo w tej sytuacji - nie można wjechać jeśli nie ma możliwości zjazdu (Rozporządzenie o Znakach i Sygnałach w części tramwajowej to wyraźnie określa).
Zgoda, jest taki przepis.
MisiekK pisze:2. Jeśli lewoskrętowy wysunie się na skręt to już go z Nowowiejskiej widać.
Zależy kiedy ten pierwszy się wysunie. Raz widziałem, że robił to tak wolno, że 14 go nie widziała, gdy zapaliła się pałka i ruszyła na swoje.
4bis Stalowa - Woronicza

ODPOWIEDZ