Szybkie pytanie

Moderatorzy: Wiliam, Szeregowy_Równoległy

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 kwie 2014, 20:38

W obecnych czasach wiedza nt. szczegółowej budowy autobusu jest kierowcy autobusu na nic. Bez komputera i kompletu wielu kluczy i tak nic nie zdziała.

Awatar użytkownika
vernalisadonis
Posty: 3101
Rejestracja: 03 cze 2012, 13:12

Post autor: vernalisadonis » 03 kwie 2014, 20:47

Niby tak ale wiesz co to za kierowca, który nie zna nawet najbardziej podstawowych rzeczy. Spytajcie się kogoś np o budowę układu napędowego albo do czego służy skrzynia biegów. Założę się, że większość z waszych znajomych nie będzie w stanie na tak błahe pytania odpowiedzieć. Dzisiejsza wiedza niektórych kierowców opiera się tylko na opanowaniu płytki z pytaniami egzaminacyjnymi.
Warszawa, 08.07.2014r., 8505/4A/519
Wrocław, 04.02.2016r., 4630/010A/146
Bydgoszcz, 05.01.2022 M202/3/55
Komunikacja miejska oraz kolej

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 kwie 2014, 20:49

Ja uważam moje marzenie o byciu kierowcą miejskiego autobusu za pasję. Jest to coś do czego mnie szczególnie ciągnie i od dziecka tak miałem. Owszem, jest to bardzo ciężka i stresująca praca ale wyszedłem z tego założenia, że gdzie teraz znajdę lekką pracę, a jeśli będę robił coś co lubię to łatwiej będę znosił niedogodności. Vernalisadonis, nie jestem miłośnikiem spisującym każdy wóz czy śledzącym nowiny taborowe, jestem jedynie osobą, która orientuje się w sprawach komunikacyjnych i która uwielbia warszawskie autobusy. Nie jestem także specem od budowy autobusu, nie mam o tym zielonego pojęcia choć bardzo bym chciał się choć podstaw nauczyć. Za to jestem osobą, która bardzo by chciała pracować z ludźmi i czuję, że chcę coś zrobić dla tego miasta. Tak, zadziwi was to ale chciałbym jako kierowca służyć ludziom. Dobro dane innym zawsze wraca (a przynajmniej często). Czy zatem zatrudniłbyś mnie? ;)

Owszem, nie wykluczam, że ta praca mnie przeciąży albo nie uda mi się zdać prawa jazdy na autobusy z różnych względów ale po to też teraz robię studia, żeby w razie czego poszukać sobie czegoś innego. Niemniej uznałem, że nie warto rezygnować z marzeń bo jednak jak się pracuje tam gdzie się lubi to jest lepiej bo człowiek wie dlaczego to robi, wie dlaczego wstaje o 2 w nocy i idzie do roboty. To znaczy że nie tylko dlatego, że zarabia pieniądze.

Sierściuch, ja myślę, że pasja i smykałka to trochę podobne rzeczy. Ja bym to zobrazował na tej zasadzie, że smykałka nie musi być pasją ale pasja zazwyczaj jest smykałką. Tzn. ktoś może nie interesować się autobusami ale może mu łatwiej przychodzić np. technika budowy autobusu. A ktoś inny z kolei może kochać autobusy, być miłośnikiem i wtedy jakoś naturalnie będzie mu łatwiej przychodzić ta praca niż komuś z zewnątrz, kto zatrudnił się bo akurat było takie ogłoszenie a potrzebuje pieniędzy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 03 kwie 2014, 21:00

Z drugiej strony można skończyć studia wyższe i dalej tego nie wiedzieć.
Podobnie są miłośnicy znający się na numerologii, ale mogą być tacy znający się na np. klimatyzacji i różnych skrzyniach biegów. I to już coś daje.

Ja np. uważam siebie za niejakiego miłośnika, a jak jest zbudowany silnik kojarzę jeszcze skądinąd.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 kwie 2014, 21:18

Ciekawy nam temat się rozwinął. Przeniosłem go do nowego wątku, żeby tutaj nie spamować tematu. :)

viewtopic.php?f=46&t=10220

Awatar użytkownika
Matrix2441
Posty: 1885
Rejestracja: 08 lip 2010, 17:27

Post autor: Matrix2441 » 05 kwie 2014, 13:34

Które warszawskie Neoplany N4020td mają silnik DAF-a? (poproszę jak coś numery taborowe)

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 05 kwie 2014, 14:07

Czy poniższa trasa autobusu bezpłatnego z Reala na Okęciu do Raszyna jest aktualna? Jeśli tak to czy dobrze rozumiem, że przystankiem dla wsiadających/wysiadających jest już przystanek Młyn?
Trasbus pisze:REAL OKĘCIE – Szyszkowa – aleja Krakowska – Raszyn: aleja Krakowska – Szkolna – Poniatowskiego – Młynarska – aleja Krakowska – Warszawa: aleja Krakowska – Szyszkowa – REAL OKĘCIE.
(zatrzymuje się na wszystkich przystankach)

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 08 kwie 2014, 1:13

Do czego może być potrzebna plastelina w biurach ZTMu :-k :?:
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Sindbad
Posty: 900
Rejestracja: 16 gru 2005, 15:58
Lokalizacja: Służew

Post autor: Sindbad » 08 kwie 2014, 1:40

TGM pisze:Do czego może być potrzebna plastelina w biurach ZTMu :-k :?:
:-D Odpowiedź jest prosta - do plombowania drzwi.
Nie daj się zepchnąć z twojej drogi nawet przez ludzi idących w tym samym kierunku.
S.J.Lec

Awatar użytkownika
Pawel_
Sierściuch
Posty: 8295
Rejestracja: 01 maja 2007, 18:08
Lokalizacja: Zagłębie Szklane :-)

Post autor: Pawel_ » 08 kwie 2014, 13:47

cba.pl. Czy da się jakoś obejść wymyślony przez nich zakaz hotlinkowania? :lol:

Awatar użytkownika
kulikowski
Posty: 894
Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: kulikowski » 09 kwie 2014, 13:20

1) Gdzie są w sieci rozkłady odcinkowe "cegłowe" SRJP? (kiedyś były na przewozy-regionalne.pl ale już nie ma)
2) Czy rozkłady przystankowe (plakaty) KM na kolejowskaz.pl są aktualizowane częściej niż tylko raz do roku przy zmianie rocznego rozkładu jazdy?
3) Czy pociągi mogłyby skręcać z linii obwodowej (od strony Warszawy Wschodniej) na linię wołomińską (w kierunku Tłuszcza i vice versa, koło Tesco na Stalowej) zamiast objazdu Rembertów-Zielonka przez Legionowo?
4) Dlaczego wybrano objazd remontu Rembertów-Zielonka przez Legionowo a nie przez Mińsk?
5) Jak to jest możliwe, że w rozkładzie od 9 III kilka par pociągów przejeżdża przez remont Mostu Średnicowego między Centralną a Wschodnią sekcją dalekobieżną?
6) Gdzie się podziała internetowa baza kolejowa kolej.one.pl ?

Za wszelkie info z góry dziękuję.
7 9 15 128 136 154 172 175 188 208 504 S-2 S-3 RL R8 N32 N38 N88

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 kwie 2014, 13:24

1) rozklad.plk-sa.pl
3) nie
4) bo jazda przez Mińsk wymaga dwukrotnej zmiany czoła i jazdy linią 13 przez Pustelnik
5) bo jeden tor jest czynny
6) www.bazakolejowa.pl. Jeszcze parę dni temu działało, dziś też nie mogę się dostać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 09 kwie 2014, 22:18

Ile dodatkowych minut zarezerwować na Dolinę i Sikorskiego na odc. Puławska-Sobieskiego o 9.30-10 w DP?

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 10 kwie 2014, 7:26

20 minut dodatkowo na postój w korku.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 10 kwie 2014, 12:22

Będę miał w sobotę maksymalnie jakieś 6 godzin na zwiedzenie GOP-u. Startować będę z Zabrza ze stadionu Gwarka (wylot na Bytom) i tam też muszę wrócić i chcę się poruszać wyłącznie tramwajami. Jakie punkty ichniejszej sieci są warte odwiedzenia? Skupić się raczej na metodycznym odhaczaniu sieci linia po linii, czy są może jakieś miejsca z gatunku "must see"?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ