Grójecka i Plac Narutowicza

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25381
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 26 cze 2016, 12:47

Projektant wziął plany z urzędu miasta i tam tych szybów nie było. Wiec zaprojektował rurę odprowadzającą wodę ze studzienki wzdłuż krawężnika. Gdyby ją zaprojektował pół metra płycej albo innym śladem to by nikt niczego nie znalazł.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2016, 14:53

No właśnie mówię, że tak utajnili, że nikt nie wie, gdzie one są. I jestem przekonany, że od zasypania tej pokrywy w ca. 1955-7 nikt w tym miejscu tak głęboko nie kopał.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 cze 2016, 16:05

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje, ... 05948.html ludzie z ZM też mają pomysł na Grójecką
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 cze 2016, 17:13

To dosc czesty postulat, choc tramwaje jako piaty wlot to masakra dla programu sygnalizacji (ale niestety planisci takie szczegoly olewaja i to jeszcze przy uciesze gawiedzi)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2016, 17:23

A masz lepszą propozycję?

Tramwaje można odgiąć i przeciąć jedną jezdnię Alej kawałek przed placem - jeśli to coś pomoże. Albo lepiej odwrotnie - nową jezdnią Alej odgiąć przez tory do obecnego wlotu Grójeckiej (modulo to, że tę działkę ktoś chce zabudować chyba).

Główny wlot od autostrad do centrum miasta przez Niemcewicza to jest kpina z ludzi.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 cze 2016, 17:29

Glonojad pisze:To dosc czesty postulat, choc tramwaje jako piaty wlot to masakra dla programu sygnalizacji (ale niestety planisci takie szczegoly olewaja i to jeszcze przy uciesze gawiedzi)
Wjazd Tramwaj stojący na Jerozolimskich od strony Zachodniego to chyba nie wjeżdża na plac - wygląda to na rampę czołową....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Flash8222
Posty: 7613
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 26 cze 2016, 21:14

Nie, jest to normalna pętla i widać to na tym rysunku.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 cze 2016, 21:24

Doskonale widać, że tory w Alejach (skąd tam tory i po co?) nie mają kontynuacji na placu.

Czy tramwaj jako 5 wlot różni się wiele od ronda Waszyngtona, gdzie wlot tramwajowy i autobusowy są kolizyjne tuż przed rondem?

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 26 cze 2016, 22:22

Nie rozumiem, skąd to parcie do likwidacji wszelakich rond. Ten projekt ewidentnie nie udał się Zielonemu Mazowszu, jest przekombinowany. W miejscu klarownego ronda proponują absolutnie nieprzejrzysty układ pasów ruchu, które przecinają się jak szalone. Mój ulubiony to skręt w lewo z Raszyńskiej w Al. Jerozolimskie otoczony przejazdem na wprost Towarowa->Raszyńska i skrętem w lewo Towarowa->Al. Jerozolimskie. Przecież to się kupy nie trzyma. Zgadzam się, że czas skończyć z przejazdem Al. Jerozolimskie -> Niemcewicza -> Grójecka, ale nie likwidowałbym ronda na pl. Zawiszy.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 cze 2016, 22:44

Flash8222 pisze:Nie, jest to normalna pętla i widać to na tym rysunku.
Nie widzę zakola, a więc czołówka
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 cze 2016, 7:11

MichalJ pisze:Doskonale widać, że tory w Alejach (skąd tam tory i po co?) nie mają kontynuacji na placu.

Czy tramwaj jako 5 wlot różni się wiele od ronda Waszyngtona, gdzie wlot tramwajowy i autobusowy są kolizyjne tuż przed rondem?
Właśnie tym, że kolizje są w różnych miejscach. Z tego samego powodu w węźle Radiowa tramwaje nie przejeżdżają od razu na bok, tylko dalej.

A pomysł likwidacji wyspy na placu Zawiszy jest jak najbardziej słuszny, choć wykonanie nieco kuleje, to fakt. Tym niemniej akurat zarzut dotyczący przycinania się pasów "jak szalone" jest absurdalny - to właśnie na skrzyżowaniu z wyspą przecinają się rzeczy, które normalnie przecinać się nie muszą.

Wyspy centralne - owszem, ale bez tramwajów, a zwłaszcza skrecających. Z tramwajami tylko prawdziwe ronda albo skrzyżowania skanalizowane, bo tutaj mamy gdxies 2x przeskalowane skrzyżowanie bez żadnych korzyści z wyspy - bo akumulacje przecinają tramwaje.

A czemu ma służyć ten dodatkowy tor to nie wiem - likwidacji pętli na pl. Stsrynkiewicza czy Naruciaka?

Tak czy siak: tramwaje puścić prosto Alejami, poprawić południowe ramię skrzyżowania (wystarczy zrobic szerszy pas dzielący, by geometria była lepsza) i opracowanie miałoby szansę na ręce i nogi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

gfedorynski
Posty: 717
Rejestracja: 09 sie 2010, 15:45

Post autor: gfedorynski » 27 cze 2016, 9:55

Właśnie tym, że kolizje są w różnych miejscach. Z tego samego powodu w węźle Radiowa tramwaje nie przejeżdżają od razu na bok, tylko dalej.
O przypomniało mi się, a nie można było tego samego rozwiązania zastosować na Kole i przy Maryninie? Tam jakies priorytety były/będą robione, a przecież przejazd z żółtym mrugającym dla samochodów jest korzystniejszy dla tramwajów i tańszy w realizacji...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 27 cze 2016, 11:45

A czemu ma służyć ten dodatkowy tor to nie wiem - likwidacji pętli na pl. Stsrynkiewicza czy Naruciaka?
W sumie pętla na pl. Zawiszy zamiast pl. Narutowicza brzmi mi sensownie, bo wydaje mi się, że w wielu wypadkach nie ma potrzeby ciągnięcia linii na Ochotę. I byłoby dla 11 jak znalazł.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 27 cze 2016, 14:21

KwZ pisze: W sumie pętla na pl. Zawiszy zamiast pl. Narutowicza brzmi mi sensownie, bo wydaje mi się, że w wielu wypadkach nie ma potrzeby ciągnięcia linii na Ochotę. I byłoby dla 11 jak znalazł.
I odcinać ciąg Filtrowej przy wszelkich sytuacjach nienormalnych? Wjazd Starą Ochotę daje możliwość wyciągania stamtąd ewentualnych linii zastępczych. Na zabawy w czołówki cały czas jest za mało dwukierunków.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 27 cze 2016, 22:08

gfedorynski pisze:
Właśnie tym, że kolizje są w różnych miejscach. Z tego samego powodu w węźle Radiowa tramwaje nie przejeżdżają od razu na bok, tylko dalej.
O przypomniało mi się, a nie można było tego samego rozwiązania zastosować na Kole i przy Maryninie? Tam jakies priorytety były/będą robione, a przecież przejazd z żółtym mrugającym dla samochodów jest korzystniejszy dla tramwajów i tańszy w realizacji...
Geometrycznie właśnie tak tam przecież jest. Co do programu - Marynin niedługo, a na Kole w przyszłym roku kwestia stanie się bezprzedmiotowa.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ