Tarchomin i Nowodwory (III)
Moderator: Wiliam
A właściwie dlaczego 17 ma pozostać na Tarchominie Kościelnym? Za mała pętla tramwajowa na Nowodworach? Gdyby jednak 17 dojeżdżała dalej, Nowodwory utrzymałyby bezpośredni dojazd do Dw. Centralnego. Konieczność takiego połączenia (Nowodwory-Dw. Centralny, z wiadomych względów...) jest często podnoszonym argumentem przeciw likwidacji/skracaniu 518.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
518 to bardzo dobra zmiana. Od początku trzeba było to zrobić. 518 powinno być tylko do Marymontu, ale z przyzwoitą częstotliwością. Tu zgadzam się z Osą, choć wolałbym 508, a nie 510, bo mieszkańcy od razu będą chcieli popchnąć 510 na Centralny i zrobią wybrane kursy dublujące 17.
511 w 101? Absolutnie nie. Jednak 511 jest szybsze. Pewnie chodzi o Prozy, przy której nie zatrzymują się tramwaje. Ale przecież można dojechać z Marymonckiej na Most 17, a potem przeskoczyć w częstą 2. Od północy można zamiast przesiadać się na Prozy, przesiąść się w 17 przy Cm. Włoskim. To nie jest jakaś ogromna różnica czasowa.
Dodano po 48 sekundach:
511 w 101? Absolutnie nie. Jednak 511 jest szybsze. Pewnie chodzi o Prozy, przy której nie zatrzymują się tramwaje. Ale przecież można dojechać z Marymonckiej na Most 17, a potem przeskoczyć w częstą 2. Od północy można zamiast przesiadać się na Prozy, przesiąść się w 17 przy Cm. Włoskim. To nie jest jakaś ogromna różnica czasowa.
Dodano po 48 sekundach:
Może to jest właśnie pole do ustępstw? Też bym myślał o 17 na Nowodworach. Ale nie wiem, czy brygad by wystarczyło.wincenty pisze:A właściwie dlaczego 17 ma pozostać na Tarchominie Kościelnym? Za mała pętla tramwajowa na Nowodworach? Gdyby jednak 17 dojeżdżała dalej, Nowodwory utrzymałyby bezpośredni dojazd do Dw. Centralnego. Konieczność takiego połączenia (Nowodwory-Dw. Centralny, z wiadomych względów...) jest często podnoszonym argumentem przeciw likwidacji/skracaniu 518.
A 17 to nie będzie miało za długiej trasy na Nowodwory? Już teraz jest dosyć długa... Chyba że może zamiana krańców, czyli skrócenie 17 do Kieleckiej/Zajezdni Woronicza, a wydłużenie 33 do Służewca?
Ale przecież 17 i 33 różnią się zasadniczo częstotliwościami. A KS 33 z krańca Piaski byłoby bardziej brygadożerne niż 17 z Marymontu.
Sporo omijanych przystanków. Do tego większość pasażerów, a przynajmniej bardzo duża część, korzysta z całej trasy, a nie odcinka i w dodatku to i tak nie koniec ich podróży. Jeśli uznać, że nie ma o co walczyć, to i trzeba by przyznać, że w ogóle linie przyspieszone nie maja sensu.MisiekK pisze:Po co? Różnica na przelocie będzie taka, że nie ma o co walczyć.TGM pisze:Przy całkiem sporej liczbie pomijanych przystanków obecnie i bardzo dobrej planowanej częstotliwości to chyba mogliby z tego zrobić dwie linie, zwykłą i przyspieszoną albo ekspresową przynajmniej w g. szczytu.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.
Na Nowodworach nie będzie pętli tylko tymczasowa nakładka. 2 wyczerpie jej przepustowość i dostępne zasoby taboru dwukierunkowego.wincenty pisze:A właściwie dlaczego 17 ma pozostać na Tarchominie Kościelnym? Za mała pętla tramwajowa na Nowodworach?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Czyli wszystko jasne. A na kiedy planuje się dalsze wydłużenie do Winnicy?pawcio pisze:Na Nowodworach nie będzie pętli tylko tymczasowa nakładka. 2 wyczerpie jej przepustowość i dostępne zasoby taboru dwukierunkowego.wincenty pisze:A właściwie dlaczego 17 ma pozostać na Tarchominie Kościelnym? Za mała pętla tramwajowa na Nowodworach?
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
6 kursów w szczycie, 4 poza szczytem i 3 w weekendy Na Krakowskim i od Miodowej do Słowackiego odpadnie. Pewnie trzeba będzie wzmocnić ten ciąg jakąś linią 301 (316) z PTK do pl. Wilsona lub 106 (144) na tej samej trasie i wtedy można również wywalić 178 i zostawić skrócone w całości do Metra R. Daszyńskiego.
518 nie zmieniać numeru na 510 bo będą się domagać wydłużenia do dw. Centralnego.
518 nie zmieniać numeru na 510 bo będą się domagać wydłużenia do dw. Centralnego.
"Livin' On A Prayer"
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
----------
Aby się dowiedzieć kim jestem, trzeba mnie najpierw poznać.
----------
Linie blisko mojego domu.
M2, 106, 162, N14, N16, N64.
Szkoda, że na tych planowanych zmianach mają ucierpieć linie 705 i 735, ale widać że ZTM działa tak żeby jednemu coś można było dać to innemu trzeba zabrać... Absurdalne jest wydłużanie 134 do Marymontu (która to już linia będzie do metra z Zielonej Białołęki)??
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
Ano właśnie, kiedyś mówiło się o wydłużeniu do pl. Wilsona 222, ale podobno czekano na elektryki.Bon Jovi pisze: Pewnie trzeba będzie wzmocnić ten ciąg jakąś linią 301 (316) z PTK do pl. Wilsona lub 106 (144) na tej samej trasie
Nawet do stacji lądowania na Włościańskiej byłoby bliżej

Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27744
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No tak, linie z Zielonej Białołęki są dobre, pod warunkiem że ty możesz z nich korzystaćzeus pisze:Szkoda, że na tych planowanych zmianach mają ucierpieć linie 705 i 735, ale widać że ZTM działa tak żeby jednemu coś można było dać to innemu trzeba zabrać... Absurdalne jest wydłużanie 134 do Marymontu (która to już linia będzie do metra z Zielonej Białołęki)??

the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
Po co 518 do Marymontu? Przecież ZTM 4 lata temu wywalił z powodu praktycznie wożenia much 508. Ludzie nie chcieli tym jeździć wybierali linie do Młocin, dlatego 508 skasowano pół roku po otwarciu mostu północnego. Albo zostawić 518 bez zmian albo kasacja. Po skróceniu tej linii do Marymontu za kilka miesięcy przestanie istnieć. To są przymiarki do likwidacji 518.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36953
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
A bliższą Modlińską czym wozić, skoro wyleciało z niej 511?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Bez sensu są te przymiarki ZTM do skrócenia 518 - to nie wypali, bo najpierw wygasza popyt potem zlikwidują... Modlińską lepiej wozić całodziennym 326 i do tego można to uzupełnić 705/735. Dlaczego nie można zmienić 518 tak jak było dawniej żeby jeździło do pl. Trzech Krzyży? (Wtedy nie było by argumentu o korkach na Świętokrzyskiej). Może jeśli już ZTM się upiera na wzmacnianie 516 to może warto by było coś pomyśleć z trasą tej linii np. albo na Młociny Mostem Północnym albo na Marymont przez Most Grota? Albo może powrócić do dawnej koncepcji linii jeżdżącej przez dwa mosty tzn. jakieś 1XX z Marymontu przez Most Grota, Modlińską i Mostem Północnym do Młocin... 

N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride