Strona 7 z 9
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 12:58
autor: Delwin
Aby z DC wyciągnąć 20 minut trzeba nowego wylotu i pociągu na 250-300 km/h bo trzeba nadrobić ruch pomiędzy DC a DZ. To się da- pytanie czy się opłaci. Pociąg HE jeździ na 200 km/h a i tak trasa była pieruńsko droga.
Czy masz dane o tym? Chętnie bym poznał. I kolejne pytanie, czy chcemy, aby tak było. Przy ~8 km z centrum do Okęcia pewnie możemy sobie na to pozwolić, przy ~45 km do Baranowa raczej już nie
Instytut wujka z Reichu czyli doświadczenia własne z wysiadania (wielokrotnego) z samolotu na Okęciu. Większość ludzi idzie na taksę (ostatecznie autobus) lub jest odbierana z lotniska. Mało kto maszeruje na pociąg. Inna sprawa, że nawet w korkach 175 szybciej dojedzie do centrum niż pociąg... Dla Baranowa odpada tania komunikacja miejska (autobus) a dojazd samochodem/taksówką będzie drogi jak diabli, no i niestety dość czasochłonny bo A2 nawet po rozbudowie zapełni sie ruchem dotychczasowym.
Z tych też względów Modlinma ten atut, że kierunek północny i nowy wylot S7 nie będzie miał giga ruchu z licznych ośrodków lokalnych bo generalnie kierunek na Łódź jest mocno zurbanizowany...
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 13:06
autor: fik
Delwin pisze: ↑04 lip 2018, 12:58
Inna sprawa, że nawet w korkach 175 szybciej dojedzie do centrum niż pociąg...
Ja jednym zdaniem całkowicie podważyć swoją wiarygodność
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 13:16
autor: Delwin
Jak często jeżdzisz? Bo ja dość ostatnio i nawet jak 175 jedzie dłużej to jeździ częściej niż pociąg bezposrednio na DC co powoduje dość "ciekawy" efekt na czasie dotarcia do tegoż. Oczywiście jak "trafisz" na rozkładowy do DC to jesteś do przodu.
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 15:17
autor: Emyl
Śródmieście vs DC to z punktu widzenia układu żadna różnica (mimo że patologia z punktu widzenia poszczególnych pasażerów - szczególnie w kierunku przeciwnym), a więc częstotliwość wynosi 15 minut, świątek piątek cały dzień. Niech nie ściemnia!
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 15:32
autor: Delwin
Cóż rzec - ja jeżdzę. Pociąg na Śródmieście jedzie zaś rozkładowo tyle co autobus. Jak "przypasuje" odjazd to autobus lepszy i tyle. Ja bym poprosił może o dowód jaki to tłumy walą na stację przy lotnisku bo jak raz z ciekawości tamtędy jechałem to jakoś gęsto nie było....
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 15:38
autor: kveld
Bujasz. Najbliższe odjazdy: SKM S2 15:39 z lotniska do Warszawy Śródmieście 23 minuty, 175 15:45 z lotniska do przystanku Centrum 31 minut. 8 minut różnicy to jest "rozkładowo tyle samo"? Ciekawe.
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 16:26
autor: Delwin
To sie mości panowie zdecydujcie gdzie jest punkt docelowy - bo w zależności od wersji jest albo Śródmieście albo Centralny (aby był lepszy wynik). 175 podjeżdzą pod Centralny zatem wydawało by się uczciwie podawać DC w każdym przypadku. A przy takim założeniu wyszukiwarka w rozkładzie podaje 31 minut dla pociągu na Śródmieście. Zatem rozkładowo jest dokładnie tak samo...
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 16:38
autor: KwZ
Punktem docelowym jest, załóżmy, wejście południowe do metra centrum. Chyba bardziej środka miasta nie mogę sobie wyobrazić. Od stacji Śródmieście dojście 4 min, od przystanku 175 Centrum 2*, od Centralnego 8*. Po doliczeniu tego (a bez doliczania czasów dojść na lotnisku) wychodzi czas dojazdu 175: 33 min oraz S3: 27 min. Nadal wygrywa SKMka, o 22 %.
* - Googiel twierdzi nawet 3 min od Śródmieścia, 3 min od Centrum 05 i 7 min od DwC, ale prawdopodobnie do tego trzeba doliczyć minutę na wyjście na powierzchnię w przypadku dworców.
Edit: Targeo podaje dla osobówki 24 min w tym 8 korka w Jerozolimskich, Google 25 min i "ruch mniejszy niż zwykle". Istotnie, prognoza na jutro (czyli pewnie średnia) to wg Targeo 34 min (start 15:45), Google'a 16-50 min.
Można argumentować, że do założonego punktu docelowego (a właściwie zbiorczego) z Centralnego jest dalej; istotnie, 4 min dalej, lecz czas przejazdu pociągu średnio (dla jutra, wg koleo) 21 min, czyli razem 29 min. Pociąg nadal wygrywa o 14 %.
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 20:07
autor: Paweł D.
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7, ... xLokWawImg
Ponad 30 mld zł na Centralny Port Komunikacyjny w Baranowie pod Warszawą to dopiero początek. Port to nie tylko lotnisko, to będzie zwornik nowego kolejowego systemu komunikacyjnego w Polsce, którego budowa pochłonie ponad 40 mld zł - wyjawił posłom rządowy pełnomocnik ds. CPK.
Dodajmy do tego budżet na drogi to powoli do 100 mld zł się zbliżamy. Ma rozmach władza, no ma....
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 20:23
autor: reserved
Jaki będzie następny krok? Przeniesienie stolicy do Baranowa?
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 20:27
autor: KwZ
Jaki budżet na drogi? Wszystkie w następnej siedmiolatce? Za 60 mld zł to można wybudować 1000+ km autostrad.
Centralny Port Komunikacyjny
: 04 lip 2018, 21:24
autor: Paweł D.
Ale zaraz, ok. 50 mld to lotnisko z infrastrukturą, ponoć te 40 mld to rozwój systemu kolejowego w Polsce. Na pewno do 100 mld nie brakuje 60.
Hasło "wszystkie drogi prowadzą do Baranowa" coraz bardziej aktualne
Centralny Port Komunikacyjny
: 05 lip 2018, 0:26
autor: osa
Do tego całego CPK dorwali się marzyciele kolejowi od siedmiu boleści i tak będą sobie jeździć po mapie pociągami z Baranowa. Oczywiście niewiele z tego wyniknie, ale co się naplanują, a przy okazji nachapią, to ich. Najpierw była linia przez Puszczę Kampinoską, teraz jest linia do Piszą przez Giżycko. A po drodze jeszcze chyba most nad Jeziorem Śniardwy.
Centralny Port Komunikacyjny
: 05 lip 2018, 0:52
autor: Sebastian
Lepiej myśleć o rozwoju niż i lepszych połączeniach choćby po to, żeby zminimalizować potrzebę korzystania z uwłaczającego godności dworca autobusowego na Placu Defilad.
Centralny Port Komunikacyjny
: 05 lip 2018, 8:11
autor: KwZ
Dworca?