Rozkłady tramwajowe - 2021

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sty 2021, 15:36

Tram2000 z Zurychu jest prawdopodobnie w lepszym stanie (a technicznie na pewno jest nowocześniejszy) niż większość krajowych stopiątek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 16 sty 2021, 15:49

Wymiana trupiastych Tatr T4 i KT4 na Tram2000 z Zurychu to złoty interes i duży skok technologiczny. Co do wymiany stopiątek na inne wysokopodłogowe wagony miałbym jednak obiekcje. Choć i tak największym w kraju przykładem niemocy i marazmu jest sytuacja w Grudziądzu, gdzie zamiast wyposażyć istniejące helmuty w niskopodłogowy środkowy człon, co na miasto tej wielkości w zupełności by wystarczyło, miasto rozpisało trzeci przetarg na Moderusy Beta, które ostatecznie podrożały w stosunku do wcześniejszych postępowań, które umorzono ze względu na przekroczony budżet zamawiającego. Dobrze chociaż że w Helsinkach się dało i ichniejsze helmutopodobne tramwaje gruntownie zmodernizowano, dzięki czemu 100% taboru jest dostępne dla osób z ograniczoną mobilnością.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 16 sty 2021, 16:00

ashir pisze:
16 sty 2021, 13:13
fraktal pisze:
16 sty 2021, 11:31
Spadek jest juz teraz i tak nie wiadomo, kiedy powrócimy do tego co było, więc nie wiem, o co te obawy o 105tki.
Zawsze cięcia mogą być większe.
Jeśli miasto zdecyduje się na większe cięcia dla oszczędności tłumacząc to dobrem pasażerów, no to sprawa miasta. Nie wierzę w to, zeby ktoś na serio przejął się jak to nazwałeś, "lobbingiem w sprawie niskopodłogowców" do tego stopnia, aby tylko z tego powodu ciąć rozkłady.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 sty 2021, 17:41

Autobus Czerwon pisze:
16 sty 2021, 15:49
Wymiana trupiastych Tatr T4 i KT4 na Tram2000 z Zurychu to złoty interes i duży skok technologiczny. Co do wymiany stopiątek na inne wysokopodłogowe wagony miałbym jednak obiekcje.
Zależy na jakie. KT4 z Berlina na przykład opcję niskiej wstawki mają, bo są miasta, które ją zrobiły. Podobnie gdański numer z N8, zwłaszcza w kontekście wieloletniego zapuszczenia ichnich stozłomek.

Ale powoli się pojawiaja na rynku niskopodłogowce. Bremeńskie GT8N po kolei stają się geschrottet :(
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 17 sty 2021, 10:06

Rozkłady epidemiczne:

Femina w stronę DC, godz 6-7 (a więc wypadałoby żeby to jakoś brzmiało sensownie)

17 19 35 50
41 08 25 43 56
33 04 14 24 35 45 55

Z pozoru nieźle. Ale realnie odstępy między odjazdami wyglądają tak 4-6-5-5-1-10-0-8-2-5-1.
Te odjazdy 10-0-8 wypadają między 6:25 a 6:35, w porze w której korzystają dojeżdżający na 7 rano do szeroko pojętego centrum
oraz stada pracowników szpitala MSW. Limity epidemiczne są regularnie przekaraczane.

Ale skoro tak wyszło, to tak musiało...

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 sty 2021, 10:37

Jak się nikt nie poskarży, to na pewno się nie zmieni. Ale skarg musi być sporo, bo przy małej liczbie zostaną przypisane "niezrozumieniu przez pasażera założeń reformy".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 sty 2021, 12:04

It's not a bug, It's a feature. Stały problem na przejściach między modułami częstotliwości.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 17 sty 2021, 12:18

Tutaj to nawet nie jest kwestia samego przejścia, tylko sposobu jego realizacji. Ktoś wpisał od pętli 41 co 17-18 minut a potem 13-15-12 zamiast zrobić koordynowalne z 17 (i w efekcie 33) najpierw 20 a potem 15 tak jak jest na tej pierwszej. Że same przejścia są dużo za późno i służą w zasadzie tylko jadącym na 8 (jeśli wsiadają blisko pętli) i 9 to inna kwestia.

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka



I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 17 sty 2021, 13:28

JPII ma pecha do koordynacji. Teraz kiepsko jest rano, ale ładnie wieczorem. Wrócą stare rozkłady, to pewnie znowu 17 i 33 wieczorem będą w parze....
Rozkłady "feryjne" mają pocięte szczyty. A było tak:
(17) 6: [02] [08] [20] [26] [32] [45] [50] [55]
(41) 6: [14] [38]

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 17 sty 2021, 15:18

pawcio pisze:
17 sty 2021, 12:04
It's not a bug, It's a feature. Stały problem na przejściach między modułami częstotliwości.
Jeżeli jest to stały problem, to oznacza że układacz rozkładów tramwajowych nie uczy się na swoich błędach.

No cóż, "komunikacja miejska w Warszawie jest najlepsza z całej Polski" a że mieszkając w centrum miasta przy głównym ciągu tramwajowym północ-południe trzeba wyjść na bardzo konkretną godzinę jak powiatowym miasteczku...

bentes
Posty: 89
Rejestracja: 30 sie 2020, 13:23

Post autor: bentes » 17 sty 2021, 15:30

Dzisiejszy, niedzielny rozkład podstawowego środka transportu zbiorowego z Bemowa w ciąg Jerozolimskich:

08 19 39 59
09 19 39 59
10 19 39 59
11 17 32 47

Już nie oczekuję, że 24 w niedzielę będzie co 10 minut, ale jednak takie obcięcie do 3 kursów na godzinę to przegięcie w przypadku linii kursującej z dużego blokowiska do centrum...

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 17 sty 2021, 15:36

bentes pisze:
17 sty 2021, 15:30
Dzisiejszy, niedzielny rozkład podstawowego środka transportu zbiorowego z Bemowa w ciąg Jerozolimskich:
(...)
Już nie oczekuję, że 24 w niedzielę będzie co 10 minut, ale jednak takie obcięcie do 3 kursów na godzinę to przegięcie w przypadku linii kursującej z dużego blokowiska do centrum...
Przecież z Bemowa do centrum to powinieneś wybrać tramwaj linii 11 (do Metro Bemowo, a jakże) a następnie M2.
Jak to nie da rady? Przecież mamy najlepszą komunikację w Polsce...

Tak, dziś jestem mocno zgryźliwy.

Georg
Posty: 6019
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 17 sty 2021, 15:41

mkm101 pisze:
17 sty 2021, 15:36
bentes pisze:
17 sty 2021, 15:30
Dzisiejszy, niedzielny rozkład podstawowego środka transportu zbiorowego z Bemowa w ciąg Jerozolimskich:
(...)
Już nie oczekuję, że 24 w niedzielę będzie co 10 minut, ale jednak takie obcięcie do 3 kursów na godzinę to przegięcie w przypadku linii kursującej z dużego blokowiska do centrum...
Przecież z Bemowa do centrum to powinieneś wybrać tramwaj linii 11 (do Metro Bemowo, a jakże) a następnie M2.
Jak to nie da rady? Przecież mamy najlepszą komunikację w Polsce...

Tak, dziś jestem mocno zgryźliwy.
11 zawieszona. 10.

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 17 sty 2021, 15:51

Georg pisze:
17 sty 2021, 15:41
mkm101 pisze:
17 sty 2021, 15:36

Przecież z Bemowa do centrum to powinieneś wybrać tramwaj linii 11 (do Metro Bemowo, a jakże) a następnie M2.
Jak to nie da rady? Przecież mamy najlepszą komunikację w Polsce...

Tak, dziś jestem mocno zgryźliwy.
11 zawieszona. 10.
Wiem o tym.
M2 do M Bemowo także dziś nie jeździ.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 sty 2021, 15:57

mkm101 pisze:
pawcio pisze:
17 sty 2021, 12:04
It's not a bug, It's a feature. Stały problem na przejściach między modułami częstotliwości.
Jeżeli jest to stały problem, to oznacza że układacz rozkładów tramwajowych nie uczy się na swoich błędach.

No cóż, "komunikacja miejska w Warszawie jest najlepsza z całej Polski" a że mieszkając w centrum miasta przy głównym ciągu tramwajowym północ-południe trzeba wyjść na bardzo konkretną godzinę jak powiatowym miasteczku...
No ale tam widać, że z 15 minut się robi 18. Z Annopolu raczej jadą równo co 15, tylko się chyba właśnie zaczyna zmieniać czas przejazdu. Problem jest w tym, że w Jerozolimskich, na JPII czy na Marszałkowskiej, Towarowej, Targowej, w Al.Solidarności tramwaj powinien być co cykl świateł. Wtedy nie trzeba by patrzeć na godziny. Tutaj znaczy to 17/41 co 8 minut i 33 co 4. Jeszcze sygnalizacja powinna tym tak sterować, żeby jeden na cykl jechał.
ŁK

Zablokowany