Rozkłady tramwajowe - 2021
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tram2000 z Zurychu jest prawdopodobnie w lepszym stanie (a technicznie na pewno jest nowocześniejszy) niż większość krajowych stopiątek.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
-
- Posty: 4131
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Wymiana trupiastych Tatr T4 i KT4 na Tram2000 z Zurychu to złoty interes i duży skok technologiczny. Co do wymiany stopiątek na inne wysokopodłogowe wagony miałbym jednak obiekcje. Choć i tak największym w kraju przykładem niemocy i marazmu jest sytuacja w Grudziądzu, gdzie zamiast wyposażyć istniejące helmuty w niskopodłogowy środkowy człon, co na miasto tej wielkości w zupełności by wystarczyło, miasto rozpisało trzeci przetarg na Moderusy Beta, które ostatecznie podrożały w stosunku do wcześniejszych postępowań, które umorzono ze względu na przekroczony budżet zamawiającego. Dobrze chociaż że w Helsinkach się dało i ichniejsze helmutopodobne tramwaje gruntownie zmodernizowano, dzięki czemu 100% taboru jest dostępne dla osób z ograniczoną mobilnością.
Jeśli miasto zdecyduje się na większe cięcia dla oszczędności tłumacząc to dobrem pasażerów, no to sprawa miasta. Nie wierzę w to, zeby ktoś na serio przejął się jak to nazwałeś, "lobbingiem w sprawie niskopodłogowców" do tego stopnia, aby tylko z tego powodu ciąć rozkłady.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Zależy na jakie. KT4 z Berlina na przykład opcję niskiej wstawki mają, bo są miasta, które ją zrobiły. Podobnie gdański numer z N8, zwłaszcza w kontekście wieloletniego zapuszczenia ichnich stozłomek.Autobus Czerwon pisze: ↑16 sty 2021, 15:49Wymiana trupiastych Tatr T4 i KT4 na Tram2000 z Zurychu to złoty interes i duży skok technologiczny. Co do wymiany stopiątek na inne wysokopodłogowe wagony miałbym jednak obiekcje.
Ale powoli się pojawiaja na rynku niskopodłogowce. Bremeńskie GT8N po kolei stają się geschrottet
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Rozkłady epidemiczne:
Femina w stronę DC, godz 6-7 (a więc wypadałoby żeby to jakoś brzmiało sensownie)
17 19 35 50
41 08 25 43 56
33 04 14 24 35 45 55
Z pozoru nieźle. Ale realnie odstępy między odjazdami wyglądają tak 4-6-5-5-1-10-0-8-2-5-1.
Te odjazdy 10-0-8 wypadają między 6:25 a 6:35, w porze w której korzystają dojeżdżający na 7 rano do szeroko pojętego centrum
oraz stada pracowników szpitala MSW. Limity epidemiczne są regularnie przekaraczane.
Ale skoro tak wyszło, to tak musiało...
Femina w stronę DC, godz 6-7 (a więc wypadałoby żeby to jakoś brzmiało sensownie)
17 19 35 50
41 08 25 43 56
33 04 14 24 35 45 55
Z pozoru nieźle. Ale realnie odstępy między odjazdami wyglądają tak 4-6-5-5-1-10-0-8-2-5-1.
Te odjazdy 10-0-8 wypadają między 6:25 a 6:35, w porze w której korzystają dojeżdżający na 7 rano do szeroko pojętego centrum
oraz stada pracowników szpitala MSW. Limity epidemiczne są regularnie przekaraczane.
Ale skoro tak wyszło, to tak musiało...
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jak się nikt nie poskarży, to na pewno się nie zmieni. Ale skarg musi być sporo, bo przy małej liczbie zostaną przypisane "niezrozumieniu przez pasażera założeń reformy".
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
It's not a bug, It's a feature. Stały problem na przejściach między modułami częstotliwości.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Tutaj to nawet nie jest kwestia samego przejścia, tylko sposobu jego realizacji. Ktoś wpisał od pętli 41 co 17-18 minut a potem 13-15-12 zamiast zrobić koordynowalne z 17 (i w efekcie 33) najpierw 20 a potem 15 tak jak jest na tej pierwszej. Że same przejścia są dużo za późno i służą w zasadzie tylko jadącym na 8 (jeśli wsiadają blisko pętli) i 9 to inna kwestia.
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.
JPII ma pecha do koordynacji. Teraz kiepsko jest rano, ale ładnie wieczorem. Wrócą stare rozkłady, to pewnie znowu 17 i 33 wieczorem będą w parze....
Rozkłady "feryjne" mają pocięte szczyty. A było tak:
(17) 6: [02] [08] [20] [26] [32] [45] [50] [55]
(41) 6: [14] [38]
Rozkłady "feryjne" mają pocięte szczyty. A było tak:
(17) 6: [02] [08] [20] [26] [32] [45] [50] [55]
(41) 6: [14] [38]
Jeżeli jest to stały problem, to oznacza że układacz rozkładów tramwajowych nie uczy się na swoich błędach.
No cóż, "komunikacja miejska w Warszawie jest najlepsza z całej Polski" a że mieszkając w centrum miasta przy głównym ciągu tramwajowym północ-południe trzeba wyjść na bardzo konkretną godzinę jak powiatowym miasteczku...
Dzisiejszy, niedzielny rozkład podstawowego środka transportu zbiorowego z Bemowa w ciąg Jerozolimskich:
08 19 39 59
09 19 39 59
10 19 39 59
11 17 32 47
Już nie oczekuję, że 24 w niedzielę będzie co 10 minut, ale jednak takie obcięcie do 3 kursów na godzinę to przegięcie w przypadku linii kursującej z dużego blokowiska do centrum...
08 19 39 59
09 19 39 59
10 19 39 59
11 17 32 47
Już nie oczekuję, że 24 w niedzielę będzie co 10 minut, ale jednak takie obcięcie do 3 kursów na godzinę to przegięcie w przypadku linii kursującej z dużego blokowiska do centrum...
Przecież z Bemowa do centrum to powinieneś wybrać tramwaj linii 11 (do Metro Bemowo, a jakże) a następnie M2.bentes pisze: ↑17 sty 2021, 15:30Dzisiejszy, niedzielny rozkład podstawowego środka transportu zbiorowego z Bemowa w ciąg Jerozolimskich:
(...)
Już nie oczekuję, że 24 w niedzielę będzie co 10 minut, ale jednak takie obcięcie do 3 kursów na godzinę to przegięcie w przypadku linii kursującej z dużego blokowiska do centrum...
Jak to nie da rady? Przecież mamy najlepszą komunikację w Polsce...
Tak, dziś jestem mocno zgryźliwy.
11 zawieszona. 10.mkm101 pisze: ↑17 sty 2021, 15:36Przecież z Bemowa do centrum to powinieneś wybrać tramwaj linii 11 (do Metro Bemowo, a jakże) a następnie M2.bentes pisze: ↑17 sty 2021, 15:30Dzisiejszy, niedzielny rozkład podstawowego środka transportu zbiorowego z Bemowa w ciąg Jerozolimskich:
(...)
Już nie oczekuję, że 24 w niedzielę będzie co 10 minut, ale jednak takie obcięcie do 3 kursów na godzinę to przegięcie w przypadku linii kursującej z dużego blokowiska do centrum...
Jak to nie da rady? Przecież mamy najlepszą komunikację w Polsce...
Tak, dziś jestem mocno zgryźliwy.
Wiem o tym.
M2 do M Bemowo także dziś nie jeździ.
No ale tam widać, że z 15 minut się robi 18. Z Annopolu raczej jadą równo co 15, tylko się chyba właśnie zaczyna zmieniać czas przejazdu. Problem jest w tym, że w Jerozolimskich, na JPII czy na Marszałkowskiej, Towarowej, Targowej, w Al.Solidarności tramwaj powinien być co cykl świateł. Wtedy nie trzeba by patrzeć na godziny. Tutaj znaczy to 17/41 co 8 minut i 33 co 4. Jeszcze sygnalizacja powinna tym tak sterować, żeby jeden na cykl jechał.mkm101 pisze:Jeżeli jest to stały problem, to oznacza że układacz rozkładów tramwajowych nie uczy się na swoich błędach.
No cóż, "komunikacja miejska w Warszawie jest najlepsza z całej Polski" a że mieszkając w centrum miasta przy głównym ciągu tramwajowym północ-południe trzeba wyjść na bardzo konkretną godzinę jak powiatowym miasteczku...
ŁK