Zmiany - wakacje 2022

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 cze 2022, 16:14

A to sam autor rozkładu nie widzi co stworzył? To samo było z 17 - 3 minuty odstępu. A błędne daty kursowania? Może tam jest aż tak źle, że....

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 325
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 23 cze 2022, 16:51

Chętnie bym poznał kulturę pracy rozkładowców, bo na razie to takie wróżenie z fusów.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 23 cze 2022, 18:09

person pisze:
23 cze 2022, 11:59
Ale obiektywnie - skoro jest o około 20% mniej pasażerów, to dlaczego, w ramach dyscypliny finansowej, niektóre linie nie miałyby kursować rzadziej?
Chodzi o to by robić to rozumniej i sprawiedliwiej. Np. nie ciąć po cichu w szczycie popularnej linii 523, a zostawiać 143 gdzie są rezerwy.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 23 cze 2022, 18:17

person pisze:
23 cze 2022, 8:53
Andrzej pisze:
23 cze 2022, 8:35
a w innych wyszarpują sobie nawzajem resztki.
...którymi i tak nikt nie jeździ.
Nocna komunikacja to naprawdę uzupełnienie - nie da się zapewnić wszystkim ulicom obsługi.
Zwrot "nie da się" powinien być zakazany we wszelkich urzędach.
Może ludzie nocą wracają uberami, bo jest właśnie taka słaba oferta komunikacji publicznej? Nie mówię, że obsłużona ma być każda ulica, zwłaszcza takie, gdzie komunikacja dzienna pojawiła się dopiero niedawno. Ale jedna linia przy torach co godzinę, plus jedna linia na Wale co godzinę, i plus jedna, która krążyłaby po pozostałych rejonach Wawra (gdzie historycznie komunikacja dzienna jest od bardzo dawna) jest do osiągnięcia.

Awatar użytkownika
karmat
Posty: 325
Rejestracja: 01 gru 2020, 20:25
Lokalizacja: Nowodwory
Kontakt:

Post autor: karmat » 23 cze 2022, 19:32

Georg pisze:
22 cze 2022, 12:54
person pisze:
22 cze 2022, 10:08

Ta linia powinna zniknąć, jeśli są potrzebne cięcia z powodu braku kierowców. Muchy, muchy, muchy.
Też się nad tym zastanawiam. Tym bardziej że w poprzednie wakacje była rzadziej. Może pasażerowie za głośno krzyczeli i teraz się boją?
518 w rozkładzie jest (niestety) co 20 minut.

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 cze 2022, 19:36

O! Jak miło. A dlaczego niestety?
Uważam, że taka częstotliwość w wakacje jest ok. Oczywiście lepiej byłoby zrobić co 10 minut do pl. Wilsona (wspólny przystanek ze 116), ale jak się nie ma co się lubi...

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 cze 2022, 19:52

I to właśnie jest zastanawiające. Można pociąć 518, nie można było tego 188 okroić trochę z godzin kursowania i zrobić co 30 w międzyszczycie oraz ew. w DS? Wizerunkowo na pewno lepiej by to wyglądało.

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 cze 2022, 19:57

Paweł D. pisze:
23 cze 2022, 19:52
I to właśnie jest zastanawiające. Można pociąć 518, nie można było tego 188 okroić trochę z godzin kursowania i zrobić co 30 w międzyszczycie oraz ew. w DS? Wizerunkowo na pewno lepiej by to wyglądało.
188 ma pokrycie w 202+523+175. Nawet jeśli miałbym wybierać czy jechać z dwoma przesiadkami czy czekać pół godziny na 188 to wybrałbym to pierwsze. 188 to jest linia typowo studencka. Wum ma wakacje, politechnika też. A nie ma potrzeby specjalnej linii tylko dla skrętu przy Lotniku. Choć oczywiście wydłużenie 143 jeszcze kawałek z jednoczesną likwidacją 188 byłoby ciekawe.

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 cze 2022, 20:02

518 też ma pokrycie w iluś tam przesiadkach. I parę razy zdarzyło mi się nim jechać od Marymontu do Centrum przed południem i pojedyncze osoby jechały. Gdyby zostawiono tylko kursy w szczycie świat by się nie zawalił.
A poza tym, wybór pasażerów z walizkami może być inny. O pasażerach z niepełnosprawnościami nie wspominając.

Georg
Posty: 5991
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 23 cze 2022, 20:12

Paweł D. pisze:
23 cze 2022, 20:02
518 też ma pokrycie w iluś tam przesiadkach. I parę razy zdarzyło mi się nim jechać od Marymontu do Centrum przed południem i pojedyncze osoby jechały. Gdyby zostawiono tylko kursy w szczycie świat by się nie zawalił.
A poza tym, wybór pasażerów z walizkami może być inny. O pasażerach z niepełnosprawnościami nie wspominając.
To był argument, kiedy nie było 17 do Winnicy. Ale ponieważ teraz jest więc powinno się racjonalnie gospodarować autobusami. Oczywiście należy wspomnieć że 17 powinna być silna. Ale to może w przyszłości się uda

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 23 cze 2022, 21:44

Generalnie na „ślepych” ciągach racjonalnie byłoby przyjąć zasadę, że powinna być na wakacje jedna silna linia, a resztę ciąć w cholerę. Kiedyś np. fik postulował okrojenie co drugiego 509 od/do Tarchomina zamiast na pełnej trasie (można podobnie uciąć 186) 17 może być i co 15’ ale za to 2 nienaruszalnie silna. 516+518 do integracji, ale to osobny, niewakacyjny temat. Natomiast Marymoncka ma szóstkę, więc za karę nie może mieć silnej 17 :term:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25357
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 cze 2022, 22:34

karmat pisze:
23 cze 2022, 15:54
Paweł D. pisze:
23 cze 2022, 10:03
I oczywiście, gdybym ja na miejscu Pani Dyrektor zobaczył rozkład w którym bladym świtem przez pół miasta jadą dwie 9 w odstępie jednej minuty, to bym coś z tym zrobił. Ale kto się przejmuje takimi duperelami.
Czy ktoś w ZTM przed publikacją rozkładów je sprawdza? Taki przypadek nie powinien być trudny do wychwycenia.
Dojazdy weryfikowane są w bardzo ograniczonym zakresie. W zasadzie tyle, co by się nie zajeżdżało. Gdyby chcieć na serio rozpisać wyjazdy i zjazdy na bramie to potem nie dałoby się dobrze rozkładu ułożyć. A jak schodzą się wyjazdy z różnych zajezdni z kursami wariantowymi do różnych krańców przy pierdyliardzie wariantów tras (dowolnego rodzaju), to w Busmanie cokolwiek zobaczyć graniczy z cudem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 23 cze 2022, 23:15

OK, ale mówimy o wyjeździe z tego samego zakładu przez prawie pół miasta. Można chyba sobie zadać trochę trudu i wygenerować tabliczkę rozkładową gdzie takie kwiatki od razu widać? Albo wreszcie zmienić soft, bo co się problem pojawia to wina busmana. Naprawdę nie można wygenerować fragmentu sieci i zobaczyć jak się kursy układają?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 cze 2022, 8:46

Emyl pisze:
23 cze 2022, 21:44
Kiedyś np. fik postulował okrojenie co drugiego 509 od/do Tarchomina zamiast na pełnej trasie
Postulowałem coś takiego? Pijany bądź niespełna rozumu chyba... :oops:
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6932
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 24 cze 2022, 10:56

Chodziło o to, że o ile na Modlińskiej musi być co 5 minut, to już na północnej części Światowida wystarczy co 10 i dalej będzie spoko.

Zablokowany