[Radom] O komunikacji miejskiej

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 wrz 2010, 19:59

MZ pisze:Która nie jeździ koło zajezdni MPK i ITS, więc to między innymi właśnie dlatego linia 7 zbiera w nocy wielu kierowców wracających z drugiej zmiany lub jadących nad ranem na pierwszą.
Szkoda, że na Ustronie "wystarczy" linia 25 lub przesiadki z 7 do 9... :>

PS. Jak od razu skręca w Chrobrego, to strefa dojścia do obecnych przystanków nie przekracza 1200 metrów. A jeśli założyć przejazd Struga - Żwirki i Wigury, to już w ogóle jest OK - pominięcie tylko jednego ZP, a oszczędność 2-3 minut przelotu.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

best_seler
Posty: 48
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:02
Lokalizacja: płynie prąd?

Post autor: best_seler » 28 wrz 2010, 23:54

Karol_1014 pisze:
Bastian pisze:W Radomiu ktoś jeździ komunikacją miejską? 8-(
Ja :P
Ty jesteś wyjątkowy, bo nie jeździsz na biletach, tylko w kabinie za piwo

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 01 paź 2010, 17:19

Obrazek
Nowe trasy autobusów. 19 dojedzie na Malenice

Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji wydłuża trasę linii nr 19. Teraz do ścisłego centrum będą nią mogli dojechać mieszkańcy niewielkiego osiedla domków jednorodzinnych na Malenicach. To nie jedyna zmiana w komunikacji miejskiej w najbliższym czasie


Od soboty "19" będzie jeździła dłuższą trasą. Z pętli przy ul. Kilińskiego (na parkingu obok urzędu miejskiego) pojedzie tak jak do tej pory w kierunku dworca PKP, a dalej aleją Grzecznarowskiego do ronda Matki Bożej Fatimskiej. Z niego zjedzie w ul. Słowackiego, a następnie w Malenicką. Drugą pętlę będzie miała na parkingu przy szkole podstawowej nr 20.

- Od tej pory "19" będzie normalną linią pełnomiejską - mówi Kamil Tkaczyk, wicedyrektor MZDiK odpowiedzialny za komunikację. - Przez ostatnie miesiące kursowała między urzędem a Galerią Feniks, rozkład jazdy był w pewnym stopniu dostosowany do trasy. Autobus nie kursował np. w dni świąteczne, kiedy sklepy nie pracowały. Na trasę wyjeżdżał później niż inne autobusy, a do bazy zjeżdżał wcześniej.

Na wydłużeniu trasy zyskają przede wszystkim mieszkańcy Malenic. - To osiedle dynamicznie się rozwija, teraz po przebudowie ul. Słowackiego zainteresowanie nim pewnie jeszcze wzrośnie - uważa Tkaczyk. - Dojście mieszkańców Malenic do najbliższego przystanku skróci się o ok. 600 m. "19" dojadą i do centrum i do dworca kolejowego, przy którym jest węzeł przesiadkowy, pociągi, busy.

Tkaczyk dodaje, że MZDiK planuje kolejne wydłużenie trasy tej linii. - Nowa pętla może powstać u zbiegu ulic Malenickiej i Skrzydlatej - mówi. - Złożyliśmy wniosek do wydziału zarządzania nieruchomościami urzędu miejskiego. Zatoczka z prawdziwego zdarzenia, na której mogłyby też zawracać długie, 12-metrowe autobusy mogłaby zostać wybudowana w przyszłym roku.

Wkrótce zmieni się też trasa jeszcze jednego autobusu. - Kończy się przebudowa ul. Radomskiego, przy której stanął nowy basen - przypomina wicedyrektor. - Dla jego obsługi wydłużymy jedną linię. Będzie to "dwójka" lub "trojka". Na razie analizujemy jeszcze, która z nich lepiej obsłuży pasażerów.

Do przeanalizowania jest jeszcze sposób poprawy dojazdu młodzieży z Godowa do szkoły przy ul. Wyścigowej. Teraz uczniowie muszą przejść spory odcinek do przystanku linii nr 23.

Wicedyrektor przyznaje, że zmiany przydałyby się też w północnej części miasta. - W planach jest przedłużenie ul. Mieszka I do ul. Witosa. Cmentarz zostałby otoczony ulicami, a do zawracania mogłaby zostać wykorzystana istniejąca już pętlą przy ul. Witosa. Wtedy poprawiłaby się komunikacja Józefowa i Firleja z centrum - mówi Tkaczyk. - Osiedle domków powstałe w Rajcu na razie jest obsługiwane tylko linią 26, ale w ciągu dnia wykonuje ona aż 52 kursy. Obsługę można by poprawić, gdyby przy ul. Kozienickiej powstała pętla. Na razie to niemożliwe, bo tereny wzdłuż drogi należą do Lasów Państwowych. Trzeba by je wykupić.

Poprawy mogą się spodziewać mieszkańcy Wólki Klwateckiej. Pętla w pobliżu bloków socjalnych przy ul. Mroza powstanie do końca roku. Będą na niej zawracały autobusy linii 21.
http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219,84 ... enice.html
Do podkreślonych fragmentów się odniosę, a więc po kolei:

:arrow: Pętla pełnowymiarowa, to dobrze. Jednak jeśli nie nastąpi jakaś rewolucja, to na 19 nie pojedzie nic innego, jak kurduple, ze względu na geometrię ulic w centrum.

:arrow: Biorac pod uwagę zapewnienie dojazdu do szkoły, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skierowanie linii 2 na Prędocinek, z perspektywicznym wydłużeniem na Malczew. Linia 3 na Wyścigowej nie ma większego sensu z powodu wielkiej nadpodaży na końcówce na Idalinie (osiedle domków jednorodzinnych, a obsługiwane byłoby przez 11 solówek na godzinę - lepiej niż całkiem spore osiedle Wośniki)

:arrow: 13 i 23 niezbyt możliwa do usunięcia z Józefowa (duży szpital), więc wieszczę potrzebę uruchomienia nowej linii i/lub przetrasowanie 21.

:arrow: Na Mroza na pewno nie dojedzie linia 21, która jest jedyną linią na ulicy Klwateckiej (a więc jej wycofanie jest niezbyt możliwe). Możliwe jest natomiast skierowanie linii 12, ale mam trzy zasadnicze watpliwości: ta linia ma beznadziejną trasę (kluczy po mieście), nie zapewnia dowozu do dworca oraz przelot w jedną stronę to około 40 minut.

Jak gdzieś się pomyliłem względnie palnąłem głupotę, to niech mnie MZ poprawi :P
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 paź 2010, 23:15

W tym roku informacje o komunikacji cmentarnej pojawiły się jako pierwsze na stronie... Cmentarza Komunalnego :P
Obsługa cmentarza na Borkach
W dniach 30 i 31 października w godzinach około 9:00-18:00 i w dniu 1 listopada w godzinach około 6:30-19:30 będzie uruchomiona linia pospieszna CM, łącząca cmentarze na Borkach i Firleju. Będzie ona kursować ulicami Maratońską, 1905 Roku, Tytoniową, Limanowskiego, Narutowicza, Traugutta, Żeromskiego (powrót przez Wałową, Lekarską i Tochtermana), Malczewskiego, Warszawską, Ofiar Firleja i Barlickiego (powrót przez Barlickiego). Na trasie linii CM będą obowiązywały wyłącznie wybrane przystanki.

Maksymalna częstotliwość kursowania autobusów linii CM będzie wynosiła w dniu 31 października co 10 minut, w dniu 1 listopada co 3 minuty.

W dniu 1 listopada w godzinach około 9:00-17:00 zostaną uruchomione trzy linie dodatkowe, zapewniające dojazd do cmentarza na Borkach:
9BIS: z osiedla Prędocinek do ulicy Maratońskiej (co 6 minut),
15BIS: z Janiszpola (co 16 minut)
17BIS: z osiedla Gołębiów I (co 12 minut).

W rejonie cmentarza na Borkach będą też kursowały stałe linie 1, 7, 8, 12, 13, 14, 16, 17 i 25 (przez Tytoniową, 1905 Roku, Limanowskiego lub Maratońską).

Autobusy linii 1, 7, 8, 13, 14, 16, 17 i 25 będą kursowały w obu kierunkach przez ulicę Tytoniową ze względu na zamknięcie ulicy Limanowskiego.

Obrazek

Obsługa cmentarza na Firleju

Autobusy będą kursować obok obu bram cmentarza (od ulicy Ofiar Firleja dojazd liniami 4, 13 i CM; a od ulicy Witosa dojazd liniami 12, 21 i 23).

W dniach 30 i 31 października w godzinach około 9:00-18:00 i w dniu 1 listopada w godzinach około 6:30-19:30 będzie uruchomiona linia pospieszna CM, łącząca cmentarze na Borkach i Firlej. Szczegóły podajemy wyżej.
Dojazd zapewnią też autobusy linii 4 i 13. Od ulicy Warszawskiej będą one kursowały ulicami Ofiar Firleja oraz Barlickiego do przystanku końcowego Firlej / Barlickiego (również w dniach 29 października i 2 listopada). Autobusy tych linii będą kursowały ze zwiększonymi częstotliwościami.

W dniach 30 i 31 października oraz 1 listopada dojazd zapewnią autobusy linii: 12 (kursującej po stałej trasie), 21 (wykonującej wszystkie kursy na Wincentów, z pominięciem ulicy Klwateckiej - oprócz 30 października) i 23 (wydłużonej od Józefowa ulicami Aleksandrowicza, Warszawską i Witosa do dawnej pętli końcowej linii 12 i 21 koło zakładu Sita). Autobusy wyżej wymienionych linii będą kursowały ze zwiększonymi częstotliwościami.

Obrazek

Źródło: http://www.cmk.radom.pl/index.php?d=2&p=46
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 22 paź 2010, 23:38

:arrow: Bo dyrektor cmentarza nalegał, więc je dostał. Ale to tylko hasłowo potraktowałem, a znacznie bogatszy komunikat będzie na stronie MZDiK w poniedziałek.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 17 lis 2010, 15:59

W ramach "czynów przedwyborczych", nastąpią poniższe zmiany:
MZDiK Radom pisze:Przedłużenie trasy wybranych kursów linii 15 do Makowca od dnia 18.11.2010

W związku z wnioskiem Urzędu Miasta i Gminy w Skaryszewie, od dnia 18 listopada 2010 roku (czwartek) trasa wybranych kursów autobusów linii 15 zostanie przedłużona do nowej pętli końcowej przy ulicy Kościelnej w Makowcu. Korekcie ulegnie też rozkład jazdy tej linii.

Autobusy linii 15 będą wybranymi kursami kursowały w obydwu kierunkach ulicą Słowackiego w Radomiu, a następnie ulicami Radomską oraz Kościelną w Makowcu - do nowej pętli końcowej Makowiec, zlokalizowanej naprzeciwko szkoły.

Na przedłużonym odcinku trasy linii 15 będą obowiązywały następujące przystanki:
- Janiszpol (w kierunku Makowca, za skrzyżowaniem z ulicą Banacha),
- Makowiec / Armii Krajowej (w obu kierunkach, przy ulicy Radomskiej),
- Makowiec / Kościelna (w kierunku Radomia, przy ulicy Radomskiej),
- Makowiec (pętla końcowa, przy ulicy Kościelnej, naprzeciwko szkoły).
Dla autobusów jadących z Makowca przystanek Janiszpol (na pętli końcowej) będzie obowiązywał jako przelotowy.

Odjazdy linii 15 z Kaptura w kierunku Makowca będą wykonywane:
- w dni powszednie o godzinach 6:03, 6:44, 8:30, 10:30, 14:10, 14:50, 15:30, 18:12 i 20:15;
- w soboty o godzinach 6:12, 8:01, 10:01, 12:44, 15:21 i 20:01;
- w niedziele i święta o godzinach 6:50, 9:21, 11:24, 15:21, 18:01 i 20:41.

Odjazdy linii 15 z Makowca w kierunku Kaptura będą wykonywane:
- w dni powszednie o godzinach 6:09, 6:46, 7:00, 7:20, 9:06, 11:06, 14:47, 15:27, 16:07, 18:52 i 20:50;
- w soboty o godzinach 6:47, 8:43, 10:43, 13:22, 16:02 i 20:42;
- w niedziele i święta o godzinach 7:23, 10:03, 12:03, 16:02, 18:42 i 21:22.

Na mocy porozumienia międzygminnego zawartego między Radomiem i Skaryszewem, na wydłużonym odcinku trasy będą obowiązywały takie same ceny biletów oraz uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych jak w Radomiu.

Obrazek
MZDiK Radom pisze:Korekta trasy autobusów linii 3 (skierowanie jej na Idalin) od dnia 20.11.2010

W związku z koniecznością zapewnienia obsługi komunikacyjnej części Idalina i dojazdu do nowej pływalni Neptun przy ulicy Wyścigowej, od dnia 20 listopada 2010 roku (sobota) autobusy linii 3 będą wycofane z pętli końcowej na osiedlu Prędocinek i skierowane na Idalin.


Trasa linii 3 zostanie bez zmian od osiedla Michałów do ulicy Wyścigowej. Dalej autobusy nie będą jednak skręcać w ulicę Armii Krajowej (do pętli Os. Prędocinek). Pojadą ulicami: Wyścigową (prosto obok szkoły), Białą, Rzeszowską, Idalińską, Przejazd, Piękną, Mazowiecką, Wiśniową (w przeciwnym kierunku Sadową) i Wiertniczą do pętli na Idalinie.

Na nowym odcinku trasy zostaną uruchomione przystanki: Wyścigowa / Radomskiego (w obu kierunkach, w okolicach pływalni Neptun) i Rzeszowska / Idalińska (w obu kierunkach). Na dalszym odcinku trasy autobusy miejskie linii 3 będą zatrzymywały się na istniejących przystankach linii 2 i 11 przy ulicach Przejazd, Mazowieckiej i Wiertniczej (przystanek końcowy na Idalinie). Dla linii 3 przestanie jednocześnie obowiązywać przystanek na pętli końcowej Os. Prędocinek.

Korekta trasy linii 3 ma na celu poprawę obsługi komunikacyjnej północno-zachodniej części Idalina oraz zapewnienie dojazdu do pływalni Neptun. Zmiana nie pogorszy w znacznym stopniu obsługi osiedla Prędocinek - do bloków w tym rejonie można dojść od przystanku Wyścigowa / Czackiego (odległość od niego do pętli wynosi około 500 metrów).

Obrazek
W przypadku pierwszej zmianu (linia 15), jest to długo oczekiwana, całkiem pozytywna zmiana.

Natomiast skierowanie linii 3 na Idalin jest kompletnie beznadziejną kiełbasą wyborczą (na dzień przed wyborami wprowadzoną), w dodatku z cudnymi zakrętami, na których ledwo się mieści autobus. A wszystko to, aby na osiedlu domków jednorodzinnych, przy ogrodzonym lesie (wodociąg) krańcowały dwie linie co 15 minut w szczycie i jedna co 20 w szczycie. Częściowo usprawiedliwione jest to tym, że w okolicy nie ma żadnej innej pętli, jednak skierowanie linii 3 na Idalin, powinno spowodować wycofanie z Idalina linii 2 i przerzucenie jej na Prędocinek (względnie zostawienie na Idalinie 2, skierowanie 11 na Janiszpol, a 15 na Prędocinek).
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36662
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 lis 2010, 18:17

Rzeczywiście można się tam połamać. Ale widzę przy okazji, że Biała ma być w przyszłości przedłużona do Gałczyńskiego? Jest wyraźna rezerwa...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 18 lis 2010, 20:07

Bastian pisze:Rzeczywiście można się tam połamać. Ale widzę przy okazji, że Biała ma być w przyszłości przedłużona do Gałczyńskiego? Jest wyraźna rezerwa...
:arrow: Na Zumi zaglądałeś? Bo z powyższej mapki to tak jednoznacznie nie wynika ;).
Rzeczywiście, jest taki plan, ale z niewiadomych powodów od kilkunastu lat teren zarezerwowany pod ten kawałek drogi po prostu zarasta chwastami.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36662
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lis 2010, 12:01

Oczywiście, że na Zumi (lub GoogleMaps) ;)

Zresztą z tej mapki w ogóle nie wynika, gdzie jest Gałczyńskiego :P
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 20 lis 2010, 14:42

Powiem tyle: przejazd tamtędy autobusem jest całkiem klimatyczny, szczególnie podczas mijania się z wywrotka... To już lepiej było bezpośrednio zrobić Wyścigowa - Przejazd...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 22 lis 2010, 0:43

Wolfchen pisze:Powiem tyle: przejazd tamtędy autobusem jest całkiem klimatyczny, szczególnie podczas mijania się z wywrotka... To już lepiej było bezpośrednio zrobić Wyścigowa - Przejazd...
:arrow: Wtedy klimatycznie wyglądałoby mijanie się nawet z samochodem osobowym. W najwęższym miejscu ta droga ma niecałe pięć metrów, więc zapomnij :P.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 lis 2010, 14:38

Pierwszeństwo przejazdu na zwężonym odcinku dla określonego kierunku i po problemie :P

:arrow: Nowe wzory biletów w Radomiu:

Obrazek

Wg mnie tragedia... Jakkolwiek jednorazowe jeszcze da się przeżyć, to okresowe są jakąś pomyłką... ](*,)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 02 sty 2011, 23:04

:arrow: Podsumowanie roku 2010 w radomskiej komunikacji:
komunikacja.radom.pl pisze:Komunikacyjny przegląd wydarzeń roku 2010
Miniony rok przyniósł nam sporo ciekawostek w radomskiej komunikacji miejskiej - głównie w postaci nietypowych objazdów. Ale zacznijmy od stałych zmian tras. W styczniu wariantowe kursy linii 8 na terenie gminy Zakrzew zostały wydłużone z Zatopolic do pobliskiego Golędzina. Linia 19 przestała natomiast okrążać centrum miasta, przejeżdżając między innymi przez ulice Zagłoby, Domagalskiego i Staroopatowską. Stała się dwukierunkowa, a nowy przystanek końcowy zlokalizowano w pobliżu Galerii Feniks. W październiku jej trasę wydłużono do nowej pętli Malenice. Kolejne zmiany nastąpiły w listopadzie, a dotyczyły linii 3 i 15. Pierwsza z nich przestała jeździć ulicą Armii Krajowej, a zaczęła ulicami Wyścigową (wzdłuż pływalni Neptun), Białą, Rzeszowską i dalej na Idalin, natomiast wybrane kursy drugiej z nich skierowano aż do Makowca. Znacznie więcej zamieszania wywoływały wszelkie okresowe korekty tras, a tych - trzeba przyznać - było w minionym roku wyjątkowo dużo. W styczniu i w grudniu skracano trasę linii 10 na Wacynie do ulicy Langiewicza, bo na ulicy Osiowej zamarzała wyciekająca woda. Kolejne etapy przebudowy ulicy 1905 Roku i skrzyżowania na Borkach sprawiły, że autobusy jeździły między innymi ulicami Obrońców (najpierw w jednym, potem w drugim kierunku), Kosowską i jednokierunkowym odcinkiem Wierzbickiej, tymczasowo zmienionym na dwukierunkowy. Roboty drogowe w rejonie budowanego Centrum Słonecznego najpierw spowodowały konieczność przerzucenia linii 6 z ulicy Chrobrego na Malczewskiego. Potem linie ze Struga wylądowały na Kelles-Krauza, a ostatecznie wszystkie wyrzucono na Malczewskiego, Warszawską oraz Kusocińskiego. Ostatniego dnia roku linia 4 pojechała ulicą Pileckiego. Przebudowa ulicy Kozienickiej to objazd dla linii 26 przez Starą Wolę Gołębiowską oraz skierowanie linii 9, 10 i 17 do tymczasowej pętli na terenie Strefy Ekonomicznej. Największy ambaras wywołała jednak przebudowa ulicy Słowackiego. Najpierw autobusy pojechały ulicami Białą i Rzeszowską oraz Bliską. Potem objazdy robiły się już coraz bardziej skomplikowane. Linia 24 trafiła do Natolina i Sadkowa, a linia 15 na ulicę Gałczyńskiego. Uruchomiono dowozówkę na Janiszpol (początkowo jako Z15, potem jako wariantowe kursy linii 15), kursującą między innymi przez nieobsługiwane wcześniej ulice Trawną, Idalińską, Grzebieniową i Banacha. Na tej ostatniej nikt wcześniej nie spodziewałby się autobusów, bo jeszcze wiosną 2010 roku była to droga gruntowa. Utwardzono ją z myślą o objeździe. Majowe ulewy sprawiły jednak, że Janiszpol na pewien czas został odcięty od świata, bo woda płynąca z pól przelewała się przez ulicę Banacha. Wtedy zorganizowano jeden z najdziwniejszych objazdów w historii radomskiej komunikacji miejskiej. Z podstawowej trasy dowozówki zostały praktycznie tylko pętle końcowe. Wariantowe kursy linii 15 były wykonywane przez Natolin, Sadków, Małęczyn Nowy, Małęczyn Stary, Maków i Makowiec. Poza miastem autobusy nie miały żadnych przystanków, więc mimowolnie powstała linia ekspresowa. Z mniejszych objazdów warto przypomnieć linię 2 na ulicach Kieleckiej i Garbarskiej (podczas remontu Głównej), linie 4 i 12 na ulicach Chrobrego i Żółkiewskiego (podczas imprezy na Warszawskiej), linię 16 na ulicach Rapackiego i Sempołowskiej (podczas remontu Daszyńskiego) i linię 18 na ulicy Bakalarza (podczas remontu Potkańskiego). Podczas parafialnych procesji Bożego Ciała autobusy trafiły między innymi na ulice Złotą, Kalińską, Niedziałkowskiego i Wyścigową (koło szkoły). Mieliśmy ponadto kilka standardowych objazdów, powtarzających się corocznie, jak choćby podczas rocznicy Czerwca ’76. Jednak i tutaj pojawiła się nowość, bo autobusy po raz pierwszy trafiły na ulicę Wodną. Były też takie objazdy, których nikt wcześniej nie planował. Podczas procesji na ulicy Szklanej można było zobaczyć linię 10 na ulicy Grzybowskiej, podczas mszy pierwszokomunijnej w kościele na Idalinie linia Z15 zawitała na ulice Kalinową i Piękną, po wypadku na ulicy Witkacego linie 15 (dowozówka na Janiszpol) i 23 trafiły na ulicę Studzienną i gruntową ulicę Źródłową, a po zalaniu ulicy Maratońskiej linie 8 i 12 jeździły przez Dębową, Kosowską, Suchą i Wośnicką do Bulwarowej. Fałszywe alarmy bombowe w sądach przy ulicach Struga i Piłsudskiego też kilkakrotnie dezorganizowały komunikację. To tyle, jeśli chodzi o zawirowania trasowe. Sporo tego było, prawda? A co poza tym? Przy okazji styczniowych korekt tras linii 8 i 19 zmieniły się również nazwy przystanków: Kozia Góra na Wolanowska / Areszt, Cerekiew na Cerekiew / Kościół oraz Grzecznarowskiego / Słowackiego na Grzecznarowskiego / Galeria Feniks. Uruchamiane były różne linie specjalne. Po koncercie z okazji 30-lecia NSZZ Solidarność w amfiteatrze kursowały linie S4, S12, S16, S17 i S23. Na duże widowisko historyczne na Koniówce dowoziła linia 60 (skierowano tam też linie 12 i 15), na Święto Chleba w skansenie linia 70, a podczas Nocy Muzeów jeździła linia 100 (tym razem od Muzeum Wsi Radomskiej aż do Wsoli). MPK zakupiło w minionym roku 12 nowych Solarisów na gaz (numery od 1033 do 1044). Wiosną wycofano natomiast z ruchu cztery ostatnie Ikarusy (numery od 798 do 800). Ostatni z nich na szczęście został w Radomiu. Na dodatek MPK zrobiło kapitalną niespodziankę, przemalowując go w kremowo-czerwone barwy i montując w nim stare kasowniki. 25 kwietnia zorganizowaliśmy tym wozem pożegnalną wycieczkę dla miłośników komunikacji miejskiej. To była najliczniejsza taka impreza w Radomiu - przybyło aż 35 osób (oprócz radomian gościliśmy też reprezentantów Warszawy, Lublina, Kielc, a nawet Białej Podlaskiej, Koszalina, Olsztyna i Jaworzna). Ikarus woził również gości weselnych oraz studentów podczas juwenaliów. Dwukrotnie była podejmowana próba pobicia rekordu jego pojemności, ale za każdym razem było zbyt mało chętnych. Niestety, pod koniec roku okazało się, że MPK chce pozbyć się tego rodzynka, bo... jego utrzymywanie ponoć się nie opłaca. Mamy nadzieję, że do tego nie dojdzie i Ikarus nie wyjedzie na zawsze z Radomia. W 2010 roku eksperymentowano także z malowaniem autobusów. Z gazowego MAN-a z numerem 1015 zdjęto folię OWV z balonikami i pomalowano go w radomskie barwy. To posunięcie było chwalone. Kontrowersje wzbudzało natomiast to, że z kolejnych pojazdów znikały przeplatające się czerwone paski, a w listopadzie Solaris z numerem 844 pojawił się na ulicach przemalowany na żółto-czerwono. W maju na radomskim deptaku stała wystawa zdjęć autobusów, przygotowana przez MZDiK. We wrześniu, z okazji obchodów Dnia bez Samochodu, odbył się festyn, podczas którego gościliśmy zabytkowego Jelcza-ogórka z Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej w Warszawie. Taki był miniony rok w radomskiej komunikacji. Zobaczymy teraz, co przyniesie obecny.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 04 lut 2011, 0:31

:arrow: Nowa usługa. Zobaczymy, czy się przyjmie:
MZDiK Radom pisze:Bilety autobusowe będzie można kupować także przez telefony komórkowe!

W walentynkowym prezencie radomianie dostaną możliwość zakupu biletów autobusowych przez telefon komórkowy. Od 14 lutego zacznie się bowiem półroczny test systemu Mobilet w naszej komunikacji miejskiej. Z nowej usługi będą mogli korzystać wszyscy posiadacze komórek z dostępem do Internetu. Warto przekonać się, że to wyjątkowo łatwe!

Na 11 dni przed rozpoczęciem okresu testowego nowej usługi w Radomiu zorganizowaliśmy konferencję prasową, by między innymi przy pomocy lokalnych mediów promować system Mobilet. W spotkaniu z dziennikarzami uczestniczyli: Andrzej Arendt ze spółki Projekt Parking, Kamil Tkaczyk - dyrektor MZDiK oraz Grażyna Walkiewicz - kierownik Działu Taryfowo-Biletowego MZDiK. Zasady funkcjonowania systemu zostały pokazane podczas prezentacji multimedialnej.

Już od 14 lutego 2011 roku Radom dołączy do grona kilkudziesięciu miast w całej Polsce, których mieszkańcy mogą cieszyć się wygodą i swobodą, jakie daje system Mobilet w komunikacji miejskiej. Warto tutaj przypomnieć, że to nie jest zupełna nowość, bo od 2008 roku ów system działa w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Radomiu.

System Mobilet to nowoczesna platforma, pozwalająca zarówno na kasowanie elektronicznych biletów w komunikacji miejskiej i kolejowej, jak też na rozliczanie rzeczywistego czasu postoju samochodów w strefach płatnego parkowania przy pomocy telefonów komórkowych. Dzięki tej usłudze bilety stają się dostępne wszędzie przez 24 godziny na dobę, natomiast szukanie drobnych pieniędzy w portfelach lub wycieczki do parkomatów to już jedynie niemiłe wspomnienia.

Na polskim rynku system Mobilet jest dostępny od kilku lat i doskonale sprawdza się w praktyce. Dzięki temu spotyka się z coraz większym zainteresowaniem ze strony władz miast lub zarządów komunikacji oraz samych użytkowników. Teraz można z niego korzystać praktycznie we wszystkich rejonach Polski. Elektroniczne bilety komunikacji miejskiej mogą kupować między innymi mieszkańcy Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego, Poznania, Szczecina, Olsztyna, Gorzowa Wielkopolskiego, Lublina i Trójmiasta. Rozliczać rzeczywisty czas postoju w strefach parkowania mogą zaś kierowcy między innymi z Warszawy, Torunia, Bytomia, Opola i Radomia. Łącznie to już niemalże 100 polskich miast i gmin. Od lutego 2011 roku dołącza do tego grona komunikacja w Radomiu, a kilka następnych miast już przygotowuje się do wdrożenia tej nowinki. Dzięki temu system Mobilet jest najpowszechniej stosowaną w Polsce tego typu usługą.

W czym tkwi tajemnica popularności systemu Mobilet? Przede wszystkim jest to bardzo nowoczesne rozwiązanie. Nie korzysta ani z zawodnych wiadomości SMS, ani też z niezbyt wygodnych połączeń głosowych. Dzięki wykorzystaniu mobilnego Internetu udało się osiągnąć maksymalną niezawodność i bezpieczeństwo systemu i do minimum obniżyć koszty związane z korzystaniem z aplikacji w telefonie. Zastosowana technologia jest także całkowicie niezależna od operatorów sieci GSM, co oznacza, że z Mobiletu mogą skorzystać na identycznych zasadach klienci wszystkich sieci komórkowych - polskich i zagranicznych. Aplikacja jest dostępna praktycznie dla wszystkich telefonów komórkowych, obecnie dostępnych na rynku, gdyż wymagany jest tylko dostęp do Internetu w takim aparacie. Ponadto użytkownik korzysta z systemu, poruszając się po intuicyjnym graficznym menu. Aplikacja praktycznie poprowadzi go za rękę od początku do końca. Użytkownik nie musi znać i podawać żadnych specjalnych kodów czy numerów telefonów, innych dla każdego miasta. Nie musi interesować się występującymi rodzajami biletów. System zatroszczy się o to za niego!

Co zatem należy zrobić, aby stać się użytkownikiem systemu Mobilet? Najpierw należy wysłać SMS o treści MOBILET REJ pod numer 7037, a następnie zainstalować darmową aplikację, która będzie zwrotnie przesłana do użytkownika. Można też zarejestrować się bezpośrednio na stronie www.mobilet.pl. Potem trzeba jeszcze tylko zasilić elektroniczną portmonetkę przelewem lub za pośrednictwem systemu Płatności.pl. Dostępna jest także forma rozliczeń przy pomocy polecenia zapłaty. Korzystanie z Mobiletu można zacząć natychmiast, nawet stojąc już na przystanku. Aby kupić bilet za pomocą systemu, wystarczy wybrać z graficznego menu żądany rodzaj biletu i potwierdzić chęć jego skasowania.

Kasowanie biletu i jego przesłanie w aplikacji Mobilet odbywa się zawsze w jednej szyfrowanej wersji. Kontrola polega na pokazaniu kontrolerowi biletu zapisanego w aplikacji. Jest on odpowiednio zabezpieczony przed nadużyciami, jak i przed próbami podrobienia. Wyeliminowane zostały ponadto wszelkie bolączki systemów opartych na technologii SMS. Niemożliwe jest podrabianie, kopiowanie albo przesyłanie między pasażerami wiadomości SMS zawierającej taki bilet. Użytkownik nigdy nie spotka się też ze stresującą i nieprzyjemną sytuacją, gdy wydał już polecenie skasowania biletu, płacąc jednocześnie za niego, ale zwrotny SMS jeszcze nie dotarł. Znane są przypadki, kiedy SMS docierał nawet po kilku godzinach, zaś pasażer był karany za jazdę na gapę. Użytkownikom systemu Mobilet nigdy to się nie przydarzy!

A co stanie się w sytuacji, gdy ktoś niechcący usunie z telefonu już wykupiony bilet lub tuż przed kontrolą rozładuje się mu telefon komórkowy? Wątpliwości te rozwiał podczas konferencji prasowej Kamil Tkaczyk, dyrektor MZDiK: - W tej sytuacji zostanie wystawione wezwanie do zapłaty. Trzeba je przyjąć, a potem złożyć pisemną reklamację. Będziemy mieli wgląd do systemu sprzedaży, więc będziemy w stanie ustalić, czy ktoś rzeczywiście zakupił bilet przed kontrolą.

Unikalną zaletą systemu jest łatwość w korzystaniu z tejże aplikacji we wszystkich z prawie 100 polskich miast i gmin. Użytkownik wybiera jedynie z listy dostępnych usług miasto albo organizatora, z którego usług chce w danym okresie skorzystać i... to wszystko. Rodzaje biletów oraz taryfy są dostępne bezpośrednio w aplikacji. W jakimkolwiek mieście użytkownik chce podróżować z Mobiletem, zawsze ma w telefonie aktualne dane. Warto dodać, że wszyscy, którzy do tej pory korzystali z systemu Mobilet w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego w Radomiu, praktycznie od zaraz będą mogli zacząć kasować też elektroniczne bilety komunikacji miejskiej. Zachęcamy - naprawdę warto spróbować!

Na kilka dni przed uruchomieniem systemu Mobilet w radomskiej komunikacji rozpocznie się kampania promocyjna. We wszystkich autobusach oraz na wiatach przystankowych będą naklejki z informacjami o usłudze. Z kolei w naszych firmowych punktach sprzedaży biletów przy ulicach Traugutta, Malczewskiego, Wernera oraz Armii Krajowej będzie można dostać ulotki z opisem zasad korzystania z Mobiletu oraz aktualnym schematem sieci komunikacyjnej Radomia.

Obrazek
Konferencja prasowa o systemie Mobilet. Od lewej: Kamil Tkaczyk, Andrzej Arendt i Grażyna Walkiewicz.

Obrazek
Prezentacja multimedialna dla radomskich mediów. Dziennikarze oglądali ją z dużym zainteresowaniem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 05 lut 2011, 14:05

Nie korzysta ani z zawodnych wiadomości SMS, ani też z niezbyt wygodnych połączeń głosowych. Dzięki wykorzystaniu mobilnego Internetu udało się osiągnąć maksymalną niezawodność i bezpieczeństwo systemu i do minimum obniżyć koszty związane z korzystaniem z aplikacji w telefonie. Zastosowana technologia jest także całkowicie niezależna od operatorów sieci GSM, co oznacza, że z Mobiletu mogą skorzystać na identycznych zasadach klienci wszystkich sieci komórkowych - polskich i zagranicznych.
:arrow: Połączenie WAP/GPRS jest bardziej podatne na zakłócenia, niż SMS... :-k
:arrow: Jakim cudem technologia jest niezależna od operatorów sieci GSM, skoro transfer leci przez ich stacje bazowe? :D

Swoją drogą, w obecnej sytuacji wydaje mi się dyskusyjne utrzymywanie dystrybucji biletów u prowadzącego pojazd...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ