Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu trasy W-Z

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 sty 2007, 17:30

MeWa pisze:czemu tak myślisz? Jakoś przy Ratuszu i Politechnie przybyły przystanki
No właśnie. Najprostsze rozwiązanie: "przybycie" przystanków. Gdyby jedno i drugie projektowano rozsądnie, także z uzględnieniem koordynacji działania różnych instytucji miejskich, o czym także wspominasz, niczego by nie trzeba dodawać, ograniczając się do przesuwania. Ale, jak wiadomo, mamy w mieście za mało przystanków :evil:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 02 sty 2007, 17:40

Bastian pisze: No właśnie. Najprostsze rozwiązanie: "przybycie" przystanków. Gdyby jedno i drugie projektowano rozsądnie, także z uzględnieniem koordynacji działania różnych instytucji miejskich, o czym także wspominasz, niczego by nie trzeba dodawać, ograniczając się do przesuwania. Ale, jak wiadomo, mamy w mieście za mało przystanków :evil:
Reguła niefartu i praktyka stosowana mówi, że masz rację w 100%. Stacja powstanie zapewne nie tam gdzie potrzeba (vide Ratusz i Pl.Wilsona - stacje wybudowane obok tych miejsc), przystanki dla komunikacji będzie się kombinować w ostatniej chwili, bo oczywiście będzie to robił kto inny, a sam projekt zmian w komunikacji będzie przypadkowy i też zapewne wykonany po albo tuż przed uruchomieniem stacji.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 sty 2007, 17:40

Bastian pisze:
MeWa pisze:czemu tak myślisz? Jakoś przy Ratuszu i Politechnie przybyły przystanki
No właśnie. Najprostsze rozwiązanie: "przybycie" przystanków.
no i przesunięcie na Ratuszu. Zresztą tam chciano zminimalizować utrudnienia podczas budowy do minimum... Na Targowej będzie jednak - siłą rzeczy - więcej zamieszania
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2007, 17:46

A nie zmieszczą się z budową w pasie zieleni? Jeste wszak dość szeroki.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 sty 2007, 17:48

pawcio pisze:A nie zmieszczą się z budową w pasie zieleni? Jeste wszak dość szeroki.
a przejścia podziemne, wyjścia, antresole itp.? Zresztą zauważ, że stacja i tak wchodzi w jezdnię al. "Solidarności".
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sty 2007, 17:49

Wchodzi i słusznie, bo tam być powinna. Oj będzie bałagan!
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 sty 2007, 20:39

Zastanawiam się: ciąć "na Temidę", czy bardziej inteligentniej przeczyścić.. 8-[ .
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 02 sty 2007, 23:31

Zastanawiam się: ciąć "na Temidę", czy bardziej inteligentniej przeczyścić.. 8-[
Jak dla mnie to wszystko można zostawić. Może i było lekko nie na temat, ale z sensem - a to się liczy.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 sty 2007, 0:32

można wydzielić i nowy wątek :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 03 sty 2007, 8:57

Szamot pisze:(...) Projekt WZ jest zależny od Mostu Północnego.
Bynajmniej. IMHO już teraz wydzielenie TTA na trasie W-Z jest wystarczająco uzasadnione i wcale nie trzeba z tym czekać na TMP (tym bardziej, że są kłopoty z wyłonieniem wykonawcy i cała sprawa może się przeciągnąć o kolejnych kilka miesięcy - pewnie wcześniej, niż w 2009, patrząc optymistycznie, się go nie doczekamy; kolejne 2-3 lata mają pasażerowie stać w korkach na trasie W-Z, w imię czego?!). Konieczne byłoby oczywiście wydzielenie buspasa na odcinku Marszałkowska - Młynarska, ale z tym myślę nie powinno być problemów.

[ Dodano: 2007-01-03, 09:01 ]
No i bezapelacyjnie i bezzwłocznie, jeszcze nawet zanim zostanie wydzielone TTA na trasie W-Z, powinien zostać wyznaczony buspas na Targowej, od Zamoyskiego do Wileniaka.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 16 maja 2007, 0:14

:arrow: Dennis, a to odpowiedź na Twoje postulaty ;):
GW pisze:Tramwaje ominą korki na Trasie W-Z

Krzysztof Śmietana, ostatnia aktualizacja 2007-05-15 23:50

Na zablokowanym przez samochody moście Śląsko-Dąbrowskim wreszcie powstanie pas tylko dla komunikacji miejskiej. Najpierw pojadą nim tramwaje, a jesienią także autobusy.

Te rewolucyjne udogodnienia dla pasażerów, o które od dawna zabiegaliśmy w "Gazecie", wiążą się z remontem torów tramwajowych na innej przeprawie przez Wisłę. Dokładnie za miesiąc zacznie się prawdziwa gehenna wszystkich, którzy jeżdżą Al. Jerozolimskimi. Z powodu remontu torowiska od pl. Zawiszy do ronda Waszyngtona do końca września nie będą kursować tramwaje. O jeden pas ma być też zwężona jezdnia Alej. Najgorzej będzie na moście Poniatowskiego, gdzie zostanie tylko jeden pas, na którym będą musiały się zmieścić i autobusy, i prywatne samochody. Roboty są po to, by jesienią tramwaje mogły zacząć jeździć ciszej i szybciej.

Żeby zmniejszyć spodziewane problemy, Zarząd Transportu Miejskiego uznał, że trzeba wprowadzić ułatwienia na innych mostach. Część tramwajów zostanie przeniesiona z Al. Jerozolimskich na Trasę W-Z i dlatego urzędnicy zdecydowali, że trzeba wreszcie wprowadzić tam udogodnienia dla komunikacji publicznej. Zamiast tkwić w korkach, pojadą wydzielonym tylko dla nich pasem. Oznacza to, że samochody będą musiały się zmieścić na drugim. - Policja ma pilnować, żeby kierowcy nie blokowali przejazdu tramwajom - zapowiada szef ZTM Leszek Ruta. Propozycję wstępnie poparł miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - Remont spowoduje gigantycznie utrudnienia. Dlatego uprzywilejowanie komunikacji miejskiej wydaje się dobrym rozwiązaniem - zaznacza. Wczoraj potwierdziliśmy, że zgodził się nawet na przywrócenie zawieszonej kilka lat temu czwórki, która w drodze z Wyścigów na Stalową z pl. Bankowego skręcała na Trasę W-Z.

Równocześnie ZTM chce wycofać z mostu Śląsko-Dąbrowskiego część linii autobusowych (np. 160 i 192) i przenieść je na sąsiedni most Świętokrzyski. Liczy też na lepsze wykorzystanie kolei. Część autobusów będzie dowozić pasażerów do Dworca Wschodniego i stacji Stadion. Miasto chce wynająć kilka składów od kolei, które jeździłyby wahadłowo od Dworca Zachodniego do Wschodniego.

Dyrektor Ruta planuje, że po zakończeniu remontu w Al. Jerozolimskich wydzielony pas dla komunikacji na Trasie W-Z będzie działać nadal. Wtedy oprócz tramwajów będą nim jeździć także autobusy. O taki korytarz dla transportu zbiorowego od wielu lat walczyli specjaliści od komunikacji. Według obliczeń podróż tramwajem lub autobusem z Dworca Wileńskiego do pl. Bankowego w szczycie zamiast 18 min - jak teraz - zajęłaby tylko 5 min.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 16 maja 2007, 0:54

To jest ciekawe:

"Miasto chce wynająć kilka składów od kolei, które jeździłyby wahadłowo od Dworca Zachodniego do Wschodniego."
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 18 maja 2007, 9:44

MZ pisze:Dennis, a to odpowiedź na Twoje postulaty
Dzięki za wklejenie :* A tak na poważnie, to mam informacje na ten temat już od jakiegoś czasu. Tyle, że sytuacja się ciągle zmienia. Raz piszą/mówią, że od jesieni (najbliższej) do tramów dołączą także busy na tym wydzielonym torowisku, a raz, że wręcz przeciwnie. Raz się słyszy, że jednocześnie z wydzieleniem torowiska (jedynie) tramwajowego na W-Z zostanie wydzielony bus-pas na Poniatoszczaku, a raz, że nie dość, iż nie zostanie wydzielony, to jeszcze w dodatku wogóle będzie tylko jeden (w każdym kierunku) :-? Pogubić się można #-o

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 maja 2007, 10:26

Naprawdę, przejmujesz się pierdołami (relatywnie)... ja na przykład raz słyszę, że pewna trasa tramwajowa jest "na 2010", potem, że "po 2020 bliżej 2025", a później, że na "jak najszybciej i niech TW już zamawiają dokumentację"...

Awatar użytkownika
Tymesz
Zbanowany
Posty: 745
Rejestracja: 31 sie 2006, 12:18

Post autor: Tymesz » 18 maja 2007, 11:52

Memento mori

120503141125010703240322100835281205031411251309040905112611040811

ODPOWIEDZ