KM a SKM

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 16 kwie 2007, 18:40

Dziś była sytuacja taka że full-moderna jechała z pomarańczowym plastikiem. Bagażowy w pomarańczowej był pełny żulerstwa. Po prostu nie każdy chciałby spędzić podróż z Siedlec i okolicznych wsi na stojąco. A co do monitoringu co najwyżej może się przydać po zdarzeniu. Dzieje się tak gdyż nikt go na bieżąco nie ogląda. Kierownik siedzi w służbowym a maszynista zajmuje się obserwowaniem szlaku.

Awatar użytkownika
Nazgul
Posty: 705
Rejestracja: 13 sty 2006, 18:19
Lokalizacja: z XI RP

Post autor: Nazgul » 16 kwie 2007, 21:21

przewoz pisze:Wy tu się bijcie, ja napisze tak..

Podjerzewam, że pasażerom SKM coraz bardziej obojetna jest wygoda (bardziej teoretyczna niż praktyczna) pociągów SKM.
Ile to razy widzę całe tłumy w Rembertowie wlewające się do plastikowego kibelka KM mimo, że SKM za 5 minut?
Są takie pociągi, które zapełniają się od Siedlec/Mińska do Miłosnej i potem znowu od Rembertowa dopiero ludzie stoją.
Jednym słowem ludzie w większośći skapowali się że Szybka, to tylko w nazwie i jedzie tyle samo, wygodniejsza niezawsze i wybierają to, co im podjedzie pod nos, a nie czekają na nastepny wygodniejszy (który czasem okazuje się mniej wygodnym kiblem EN57). Oczywiście dotyczy to ludzi mających ważną WKM.
Zgadzam się, sam zawsze rano z Rembertowa jadę pociągiem i obecnie jest mi to praktycznie obojętne, czy wsiądę w KM czy SKM. Podobnie jest z większością pasażerów wsiadających w Rembertowie. SKMka niejako się już "przejadła" i pseudonowoczesność tych pociągów już ma małe znaczenie. Sytuacja może ulec zmianie, kiedy zaczną się upały, gdzie klima może być dużym atutem i ja będę się starał wybrać SKM, choć nie będzie to decydujące.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 20 kwie 2007, 19:51

Dzisiaj 6 obiegów obsługiwało 5 jednostek. 1718 odstawiona 02 padła 01 mimo że dopiero co wróciła z naprawy też padła. 01 szybko naprawiono gdyż już o 15 była w ruchu

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 26 kwie 2007, 18:41

Zastanawia mnie fenomen tej spółki. Twór posiadający jedynie 6 jednostek jest częściej opisywany w prasie Koleje Mazowieckie. Gdy pisze się o kolei prasa używa określenia SKM. Pisze się o "futurystycznych wizjach" mimo że nie mają żadnej szansy realizacji. SKM jako osobna spółka jest rozwiązaniem bardzo drogim. Zakup nowego taboru(40 sztuk o których się pisze w gazetach) kosztowało by miasto co najmniej 600 mln zł. Jeszcze wiele mln za obsługę tych połączeń.

metron

Post autor: metron » 26 kwie 2007, 23:02

Premo pisze:Zastanawia mnie fenomen tej spółki. Twór posiadający jedynie 6 jednostek jest częściej opisywany w prasie Koleje Mazowieckie. Gdy pisze się o kolei prasa używa określenia SKM. Pisze się o "futurystycznych wizjach" mimo że nie mają żadnej szansy realizacji. SKM jako osobna spółka jest rozwiązaniem bardzo drogim. Zakup nowego taboru(40 sztuk o których się pisze w gazetach) kosztowało by miasto co najmniej 600 mln zł. Jeszcze wiele mln za obsługę tych połączeń.

Może dlatego że SKM wyznacza standardy obsługi obecnie niemożliwe do zrealizowania przez Koleje Mazowieckie
W pociągach SKM pasażerowie czują sie o wiele bezpieczniej niż w pociągach KM
W SKM nie widać otwarych podczas jazdy drzwi,pociągi nie jeżdzą ciemne,pełne przepitych meneli chlających wódę i kopcących faje

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 26 kwie 2007, 23:19

Bo SKM to SKM. Przede wszystkim sprawa jest 14WE i od razu wprowadzonej taryfy ZTMowskiej. Ot co.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 27 kwie 2007, 0:36

Nie jestem pewien czy choć 5% mieszkańców Warszawy jechało SKMką więc dla innych liczy się głównie wygląd zewnętrzny a ten w przypadku SKMki jest o niebo lepszy od KM i to się szybko nie zmieni bo jak patrzę na te potworki po renowacji co w maju mają trafić na nasze tory to to wygląda jeszcze gorzej niż oryginał.
2 dni temu rozmawiałem z kimś z Gdańska m in porównując nasze SKMKi i po ujrzeniu zdjęcia ten ktoś był zachwycony wyglądem 14WE narzekając jednocześnie że u nich jeżdżą 30 letnie graty (i przede wszystkim nie ma wspólnego biletu). Musiałem dopiero tlumaczyć że to 14 WE to taka Syrenka z nadwoziem z Astry ale nie ma co się oszukiwać , opakowanie robi swoje. Mając wybór między jazdą starym rzęchem a podobnym rzęchem ale czystym, zadbanym i bezpiecznym zawsze wybierzemy to drugie.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 27 kwie 2007, 13:46

metron pisze:Może dlatego że SKM wyznacza standardy obsługi obecnie niemożliwe do zrealizowania przez Koleje Mazowieckie
Co ty za głupoty gadasz. KM w przeciwieństwie do SKM musiała zaczynać od ruiny pozostawionej przez MZPR. SKM zaczęła od zera z 6 pseudo-nowymi jednostkami. Jak już pisałem wcześniej do 2010r wszystkie jednostki KM będą już zmodernizowane. Poziom bezpieczeństwa w tych jednostkach jest taki sam jak w 14WE.

Awatar użytkownika
kanclerz
Posty: 19
Rejestracja: 22 mar 2007, 8:35
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kanclerz » 27 kwie 2007, 14:26

Premo pisze:Co ty za głupoty gadasz. KM w przeciwieństwie do SKM musiała zaczynać od ruiny pozostawionej przez MZPR. SKM zaczęła od zera z 6 pseudo-nowymi jednostkami.
O jakiej ruinie mówisz bo nie bardzo rozumiem?. A co do 14WE to oprócz silników i sposbie rozruchu to reszta jest nowa i nowym rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14826
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 27 kwie 2007, 15:00

Premo pisze:Jak już pisałem wcześniej do 2010r wszystkie jednostki KM będą już zmodernizowane.
Kible po modernizacji, a "złom w nowym opakowaniu", to nie ma porównania... W 14WE jest przynajmniej miło, czysto i przyjemnie, czego nie powiem o kiblach...
Premo pisze:Skąd te 7 linii się wzięło? To był plan HGW. Poza tym obejmował on też połączenie SKM z KM. Więc o żadnym zapchaniu nie mogło być mowy
A czy ja napisałem, że odnoszę się do planu HGW :shock: ](*,) Liczbę linii podałem "na wariata" jako odległą w czasie możliwość...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 27 kwie 2007, 15:25

przewoz pisze:odjerzewam, że pasażerom SKM coraz bardziej obojetna jest wygoda (bardziej teoretyczna niż praktyczna) pociągów SKM.
Ile to razy widzę całe tłumy w Rembertowie wlewające się do plastikowego kibelka KM mimo, że SKM za 5 minut?
Na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń, chyba nie jest tak do końca jak piszesz.
Ludzie wolą SKM z jednego powodu – ma czytelny rozkład i stałą trasę.

Natomiast rozkład KM kryje w sobie małe pułapki czyhające na niedoświadczonego pasażera.
Np. Kurs z Dw. Wschodniego do Skierniewic o 15:38. Inne pociągi stają na wszystkich napotkanych w Warszawie stacjach, a ten nie. I nie można tego stwierdzić na podstawie rozkładu wywieszonego na dworcu.
I jak się trafi pasażer, któremu się zachce tym pociągiem (jak wieloma innymi KM) dojechać z Wschodniego do Włoch, to jeżeli nie wysiądzie przy Zachodnim, to aż następną okazję będzie miał w Żyrardowie 8-[ .

I do czasu aż KM nie wprowadzi jasnego systemu informacji pasażerskiej odnośnie stacji, na których staje w ramach obowiązywania WKM, ludzie będą się bać wsiadać po pociągów KM, gdyż mogą nie wysiąść tam gdzie sobie zaplanowali.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 kwie 2007, 15:29

Akurat przesadzasz w tym momencie - są pociągi przyspieszone, ale jest ich kilka, są one potrzebne. Bynajmniej nie upatrywałbym w tym jednak głównej przyczyny niechęci podróżnych do korzystania z usług KM.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 27 kwie 2007, 15:35

Problem z tego co widzę leży w informacji pasażerskiej.
Gdyby wszystkie pociągi stawały na terenie Warszawy na wszystkich napotkanych stacjach to problemu nie ma. A tak spotkałem się już nie raz z sytuacja, kiedy to pasażer (który codziennie nie korzysta z KM w ramach WKM) po prostu przepuszczał kilka pociągów KM, i czekał na SKM.

A o tym pociągu do Żyrardowa to nie wspomniałem tak przypadkowo, gdyż parę dni temu rozmawiałem z takim pasażerem, co chciał dojechać ze Wschodniego do Włoch, a wysiadł w Żyrardowie – widziałem ten pociąg, i on rzeczywiście niczym nie różni się (od strony informacji pasażerskiej) od tych, które standardowo stają na wszystkich stacjach.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27608
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 27 kwie 2007, 15:36

Predator pisze: Np. Kurs z Dw. Wschodniego do Skierniewic o 15:38. Inne pociągi stają na wszystkich napotkanych w Warszawie stacjach, a ten nie. I nie można tego stwierdzić na podstawie rozkładu wywieszonego na dworcu.
Nieprawda.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 27 kwie 2007, 15:38

Fikander pisze:
Predator pisze: Np. Kurs z Dw. Wschodniego do Skierniewic o 15:38. Inne pociągi stają na wszystkich napotkanych w Warszawie stacjach, a ten nie. I nie można tego stwierdzić na podstawie rozkładu wywieszonego na dworcu.
Nieprawda.
Stacje wymienione w rozkładzie kończą się na Zachodnim – a za Zachodnim zgaduj zgadula.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ODPOWIEDZ