Solaris będzie produkował tramwaje

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 25 mar 2009, 20:46

No właśnie mam zastzreżenie do takich przetargów. Trudno mi nie uwierzyć, że cos tam było pod stołem. No bo który poważny kupiec kupuje niesprawdzony, ba nieistniejący towar. szczególnie za państwowe pieniądze.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 mar 2009, 22:11

Tramwaje Warszawskie i FPS 123N & PESA 120N ?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36655
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 mar 2009, 22:46

A 13N to niby gdzie były sprawdzane?

A awaryjne na początku były ponoć tak, że życiem przypłaciła to linia do Wilanowa...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 25 mar 2009, 23:05

SławekM pisze:Tramwaje Warszawskie i FPS 123N & PESA 120N ?
Akurat 120N to wagon z linii pojazdów, którą można było zobaczyć w Elblągu kilka miesięcy wcześniej.
Bastian pisze:A 13N to niby gdzie były sprawdzane?
Nowy Jork, Bruksela, Praha... :P
Bastian pisze:A awaryjne na początku były ponoć tak, że życiem przypłaciła to linia do Wilanowa...
Likwidacja Wilanówa to było zachłyśnięcie się techniką motoryzacyjną, wielkie zakupy autobusów, licencja Berliet etc...
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 26 mar 2009, 11:04

MisiekK pisze:
SławekM pisze:Tramwaje Warszawskie i FPS 123N & PESA 120N ?
Akurat 120N to wagon z linii pojazdów, którą można było zobaczyć w Elblągu kilka miesięcy wcześniej.
No jakby nie patrzeć to Elbląg 121N kupił w ciemno :] I jak widać nie zawiódł się.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 26 mar 2009, 13:00

Ale Pesa miała jednak duże doświadczenie w budowie i remoncie pojazdów szynowych, dlatego ryzyko było niewielkie. Natomiast Solaris ma zerowe. A autobus i tramwaj to dwie zupełnie różne kontrukcje.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7685
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 26 mar 2009, 13:22

SławekM pisze:No jakby nie patrzeć to Elbląg 121N kupił w ciemno :] I jak widać nie zawiódł się.
Warszawa już nie brała w ciemno.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 26 mar 2009, 14:07

rhemek pisze:Ale Pesa miała jednak duże doświadczenie w budowie i remoncie pojazdów szynowych, dlatego ryzyko było niewielkie. Natomiast Solaris ma zerowe. A autobus i tramwaj to dwie zupełnie różne kontrukcje.
jakie zerowe? a kto półprodukował (montaż + produkcja osprzętu, podzespołów i wyposażenia) tramwaje bombardiera w polsce?

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 26 mar 2009, 15:53

Jaki to osprzęt PRODUKOWAŁ Solaris Bus&Coach dla Bombardiera?

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 26 mar 2009, 19:31

Tramwaje Bombardiera byly skladane tylko. Solaris nic nie produkował. To tak jakbys dostał gotowy samochód w częściach, złożył, a potem pisał na forum,że masz doświadczenie w ich produkcji...

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 mar 2009, 19:36

Teraz też będzie raczej składał niż coś produkował, nie liczę pudła itd, bo to akurat robić umie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 26 mar 2009, 20:10

No niby tak. Ale ktos mi wyjasni jakim cudem wtedy solaris zaproponował w Szczecinie dużo niższą cenę niż Pesa?

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 mar 2009, 20:18

No niby tak. Ale ktos mi wyjasni jakim cudem wtedy solaris zaproponował w Szczecinie dużo niższą cenę niż Pesa?
Chce wejść na rynek, zaistnieć nabrać doświadczenia i leci prawie bez zysku.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Filimer
Posty: 41
Rejestracja: 25 maja 2008, 13:34
Lokalizacja: Ocean Wolnego czasu, Kraków, Kraków, Kraków...
Kontakt:

Post autor: Filimer » 27 mar 2009, 0:16

Tego u was jeszcze nie było, więc wklejamlink.

Wygląda na to, że już latem Tramino będzie śmigał gdzieś w Polsce. Poszczególne komponenty dostarczą następujące firmy:
Zestawy kołowe - GHH
Silniki elektryczne - VEM Drezno
Przekładnie - Voith
Przeguby i harmonie -Hübner
Hamulce - Hanning & Kahl
System trakcyjny - Medcom
Pantografy - Stemmann
Drzwi - Ultimate
Klimatyzacja - Konvetka.

prosper5250
Posty: 842
Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
Lokalizacja: Białołęka-Ratusz

Post autor: prosper5250 » 27 mar 2009, 10:24

rhemek pisze:Tramwaje Bombardiera byly skladane tylko. Solaris nic nie produkował. To tak jakbys dostał gotowy samochód w częściach, złożył, a potem pisał na forum,że masz doświadczenie w ich produkcji...
Właśnie: w ten sposób to i R-13 mogła by napisać że ma doświadczenie w produkcji autobusów bo składała Ikarusy :hahaha:
kajo pisze:Chce wejść na rynek, zaistnieć nabrać doświadczenia i leci prawie bez zysku.
Zastanawiam się również jak udaje się Solarisowi sprzedawać Urbino w kwotach jak obecnie? Owszem, Urbino to słaby pojazd ale jednak nie beznadziejny, więc jak to możliwe że udaje im się sprzedawać 18 metrów z klimą i 310-cio konnym silnikiem oraz uwzględniając fanaberie zamawiających (w szczególności MZA i ZTM) za milion sto? Może warunki socjalne są jak niegdyś w Biedronce... Albo może montownia powstała w strefie wolnej od podatku, w rejonie o gigantycznym bezrobociu i lokalny Urząd Pracy może jeszcze dokłada firmie za to, że zatrudnia? No bo Michalczewskie Lion'sy przecież więźniowie składali... Tak samo jak kuchnie Amiki montują pensjonariusze Z.K. we Wronkach, który sąsiaduje z fabryką tego producenta AGD...

[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 10:42 ]
Filimer pisze:Tego u was jeszcze nie było, więc wklejamlink
A teraz niech ktoś mi powie jakim prawem ma się ten tramwaj nazywać POLSKIM?
To jest właśnie kwintesencja polskości... Nie mówię, że to żle: robotników polskich chętnie zatrudniają na całym świecie, więc może tym właśnie osiągniemy sukces w Europie? Będziemy europejskimi Chińczykami! Howgh! A, no i dyrektor działu pojazdów szynowych Solarisa to Polak z krwi i kości! :hahaha:
(to tak na zakończenie, bo tyle razy wypisywano tu bzdurki narodowościowe, tymczasem Niemcy pod przykrywką Solarisa sprzedają swoje produkty i jeszcze na dodatek poprzez swoich ludzi...)

ODPOWIEDZ