Strona 7 z 30

: 12 lip 2007, 10:28
autor: Wolfchen
Gazeta Wyborcza pisze:Zniszczenia szyb kolejnych pojazdów – pomóż zidentyfikować sprawców!
W związku ze zniszczeniami szyb w kolejnych pojazdach gdyńskiej komunikacji miejskiej, które miały miejsce we wtorek, 10 lipca, zintensyfikowane będą działania mające na celu wykrycie sprawców dewastacji. W środowej „Panoramie”, o godzinie 18.00 w programie III Telewizji Polskiej, wyemitowane zostaną filmy z kamer monitoringu w autobusie nr 7283, na których zarejestrowano sprawców dewastacji.
Na osoby, które rozpoznają wandali uwidocznionych na filmie, nadal czeka nagroda 5 000 zł.
Poza tym, w pojazdach komunikacji miejskiej pojawiła się większa liczba nieumundurowanych patroli pracowników ZKM i policjantów, których zadaniem będzie złapanie sprawców ewentualnych kolejnych dewastacji autobusów i trolejbusów.
Jak zapewnia policja, schwytanie sprawców uszkodzeń pojazdów to tylko kwestia czasu. Nie pozostawaj obojętny – jeśli możesz, pomóż!

: 14 lip 2007, 11:07
autor: Wolfchen
Wsiadamy do trolejbusu przy Dworcu Głównym w Rumi, a wysiadamy z niego na granicy Sopotu z Gdańskiem. Nierealne? Niekoniecznie. Władze Gdyni, Sopotu i Rumi wstępnie porozumiały się w sprawie rozbudowy sieci komunikacyjnej i połączenia trakcją trolejbusową terenu trzech gmin.
Inwestycja ma kosztować 120 mln zł. Pierwsi pasażerowie będą prawdopodobnie mogli przejechać z Rumi do Sopotu pod szelkami w roku 2010.
- Przygotowujemy różne warianty koncepcji tego połączenia - mówi Wanda Strzyżewska, zastępca prezesa Zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. - To, która z nich zostanie wybrana, zależeć będzie już jednak od władz poszczególnych miast zaangażowanych w projekt.
Jedna z nich, najbardziej prawdopodobna, zakłada oprócz budowy nowych odcinków trakcji trolejbusowej w Gdyni, Rumi i Sopocie także zakup całego taboru nowych pojazdów. Mają to być tzw. duobusy, czyli trolejbusy, które w każdej chwili mogą opuścić szelki i poruszać się dzięki pracy agregatów umożliwiających im jazdę bez prądu.
- To właśnie zakup tych pojazdów byłby odpowiedzialny za dużą część kosztów całej inwestycji - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
A koszty te są niebagatelne, bo szacuje się je na 120 mln zł. Projektowi pilotuje Gdynia, która już od jakiegoś czasu myśli o rozbudowie swojej sieci komunikacyjnej. Potrzebuje jednak na to pieniędzy unijnych, a o nie zdecydowanie łatwiej, kiedy wniosek umotywować można integracją metropolii, a więc składa go więcej niż jedna gmina. Dlatego też do rozmów zaproszono Rumię i Sopot. W przyszłości do projektu dołączyć mogą także kolejne gminy, takie jak Kosakowo.
Wniosek o dofinansowanie ma zostać złożony na przełomie roku. Miasta liczyć mogą na kwotę w wysokości 50 proc. wartości inwestycji. Resztę zapłacić będą musiały same.
Szczegółowy model finansowania projektu nie został jeszcze uzgodniony, ale prawdopodobnie poszczególne gminy poniosą koszty zależne od długości sieci trakcyjnych budowanych na ich terenie. Od kalkulacji ewentualnych nakładów zależeć będzie w dużej mierze tempo wprowadzania projektu w życie.
- Jeszcze nie dostaliśmy od gdyńskiego Zarządu Komunikacji Miejskiej szczegółowej symulacji kosztów - mówi Elżbieta Rogala-Kończak, burmistrz Rumi. - Jak tylko dokumenty takie do nas dotrą, zadecydujemy, co dalej. Na pewno jednak sieć komunikacyjną rozbudujemy, bo jest to zapisane w naszej strategii rozwoju miasta.
Rozmowy między Gdynią a Sopotem są jeszcze bardziej zaawansowane. - Mogę powiedzieć, że wszystko jest już ustalone - dodaje Jacek Karnowski, prezydent kurortu. - Trolejbusy jeździć będą aż do granicy z Gdańskiem, do powstającej właśnie hali widowiskowo-sportowej.
A co na to najbardziej zainteresowani, czyli mieszkańcy Trójmiasta?
- Ciekawe, jak drogie będą bilety - mówi Dorota Niedzielska z Gdyni. - Jeżeli ich ceny będą konkurencyjne względem oferty Szybkiej Kolei Miejskiej, to na pewno znajdą się chętni, aby w ten sposób przemieszczać się między miastami.
Widać, że jak się chce, to trolejbusy mogą się stać ekonomicznym i podstawowym środkiem transportu w metropolii... Tylko wszystko zależy od podejścia samorządowców...

: 14 lip 2007, 13:54
autor: MeWa
ekonomicznym i podstawowym środkiem transportu w metropolii
Podstawowym środkem w metropolii nadal będzie SKM. Trundo mówić, żeby tutaj trolejbus był podstawą, skoro Gdańsk tylko zostanie przezeń liznięty. Natomiast ekonomicznym środkiem jest o tyle, bo tam już JAKAŚ sieć istniajał.

: 14 lip 2007, 19:07
autor: Piotrek
Nie wiem, czy Gdańsk naprawdę będzie chciał trolejbusy. Nawet tak krótką trasę, jaka niby ma powstać. Co do Rumi(i) to pewnie się uda. I fajnie :)

: 15 lip 2007, 9:12
autor: Wolfchen
MeWa pisze:Podstawowym środkem w metropolii nadal będzie SKM.
O ile będzie zintegrowana taryfowo z transportem miejskim. Jeśli nadal będzie odrębna taryfa, to sądzę że to trolejbusy przejmą pierwszoplanową rolę (a przynamniej w północnej części)...
MeWa pisze:Natomiast ekonomicznym środkiem jest o tyle, bo tam już JAKAŚ sieć istniajał.
Niekoniecznie. Być może w niedalekim czasie zacznie się opłacać budować sieci trolejbusowe od zera, gdyż prąd jest tańszym paliwem, niż ON, którego ceny wg prognoz mogą znacznie wzrosnąć i spowodować znaczną podwyżkę kosztów utrzymania trakcji autobusowej...

: 15 lip 2007, 10:01
autor: Piotrek
Busmann pisze:. Jeśli nadal będzie odrębna taryfa, to sądzę że to trolejbusy przejmą pierwszoplanową rolę (a przynamniej w północnej części)...
Ja wiem... Szczególnie, że pamiętaj, iż Gdynia cały czas chce mieć SKM na Oksywie. No i też w planach druga linia jak wiadomo (szczegóły np. na urbanrail)

: 15 lip 2007, 10:07
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:Ja wiem... Szczególnie, że pamiętaj, iż Gdynia cały czas chce mieć SKM na Oksywie. No i też w planach druga linia jak wiadomo (szczegóły np. na urbanrail)
Owszem, ale to są dalsze plany (dotyczy to także linii na Dąbrówkę) i słyszałęm, że właśnie będzie to uwarunkowane wspólnym biletem... Jak się czegoś więcej dowiem, to pewnie coś tutaj napiszę. ;)

: 15 lip 2007, 10:12
autor: Piotrek
Busmann pisze:(dotyczy to także linii na Dąbrówkę)
Trolejbusowej?

: 15 lip 2007, 10:14
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:Trolejbusowej?
Nie, kolejowej :P Trolejbus na Miętową i Kacze Buki już dawno jeździ. ;)

: 15 lip 2007, 10:16
autor: Piotrek
Busmann pisze:Trolejbus na Miętową i Kacze Buki już dawno jeździ. ;)
To ja wiem, dlatego mocno się zdziwiłem o czym piszesz.
Nie, kolejowej :P
Myślę, że są pilniejsze sprawy...vide dorobienie stacji na obecnej linii przez Karwiny.

: 15 lip 2007, 10:19
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:Myślę, że są pilniejsze sprawy...vide dorobienie stacji na obecnej linii przez Karwiny.
Właśnie są takie plany, żeby lekko wyprostować tą linię (właśnie przez Dąbrówkę) i zrobić odbicie na Port Lotniczy w Gdańsku. :) Ale to dopiero czysta teoria, tak jak elektryfikacja linii na Kościerzynę...

: 15 lip 2007, 10:21
autor: Piotrek
Busmann pisze:i zrobić odbicie na Port Lotniczy w Gdańsku.
Jakby nie patrzeć połączenie kolejowe z lotniskiem to i teraz jest tylko mocno zniszczone. Można by coś z tym zrobić.
Busmann pisze:tak jak elektryfikacja linii na Kościerzynę...
Eee... [-( ;)

: 15 lip 2007, 10:23
autor: Wolfchen
Piotrek pisze:Jakby nie patrzeć połączenie kolejowe z lotniskiem to i teraz jest tylko mocno zniszczone. Można by coś z tym zrobić.
Oczywiście w ramach SKM.
Piotrek pisze:Eee...
Pomorska Magistrala, czy coś takiego... Będę następnym razem, to się może czegoś szczegółowego dowiem... Bo tego akurat się dowiedziałem podczas luźnych rozmów przy stole na grillu.

: 15 lip 2007, 10:39
autor: Piotrek
Busmann pisze:Bo tego akurat się dowiedziałem podczas luźnych rozmów przy stole na grillu.
U Koteckiego w sobotę? Mi się nie udało dotrzeć ;) EOT.

: 15 lip 2007, 10:42
autor: Wolfchen
Ogólnie jest sporo planów utworzenia kolei metropolitarnej w ramach Związku w celu ograniczenia liczby autobusów podmiejskich... Ale to plany na jakieś 20 lat...
Piotrek pisze:U Koteckiego w sobotę? Mi się nie udało dotrzeć
Nom. Towarzystwo z Gdyni przy lewym skrzydle i po środku, a delegacja z Gdańska na prawym skrzydle ;]