PESA 120N - technika, eksploatacja, opinie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 07 sie 2007, 13:40

120N już dostał numery taborowe 3101, co uważam za nie zbyt mądrą decyzję. 120N powinny dostać numery z zakresu 3031-3045.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 07 sie 2007, 15:34

:arrow: W podpisie pod zdjęciem napisano: "Skręcone siedzenia ułatwią podróż wysokim pasażerom". Być może w pewnym stopniu tak, ale chyba lepiej byłoby, gdyby tylko jedno z dwóch siedzeń będących naprzeciw siebie było zamontowane ukośnie. W przeciwnym wypadku ludzie nadal będą obijać się kolanami o pasażerów siedzących przodem do nich.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 07 sie 2007, 15:45

MZ pisze:W przeciwnym wypadku ludzie nadal będą obijać się kolanami o pasażerów siedzących przodem do nich.
I tak wszystko zależy od odległości pomiędzy siedzeniami...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 07 sie 2007, 18:55

Busmann pisze:I tak wszystko zależy od odległości pomiędzy siedzeniami...
:arrow: Odległości (przynajmniej tak wnioskuję ze zdjęcia) są takie, że problemów nie powinno być (nie uwzględniam "problemów" osób, które nie umieją siedzieć normalnie, tylko koniecznie muszą mieć nogi wyciągnięte prosto przed siebie :P).

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 07 sie 2007, 19:45

inż. Glonojad pisze: A 123N to tak naprawdę mutacja 105N2k/2k. Chociaż może rzeczywiście bardziej konsekwetnie byłoby go nazwać 2201+. To jest kwestia "jak bardzo się różni", a chyba nie da się ukryć, że 120N od 116N* różni się dużo bardziej, niż 123N od 105N2k.
No to jeszcze bardziej konsekwentnie: bulwy od 2101, hipolity od 2201, za to stoszesnastki od 3101, a pesy od 3201 ;)

BTW, co oznacza to "planowane są zakupy kolejnych stodwudziestek" by dziennik :-k
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
chruscik
Dysklawiaturzysta
Posty: 1402
Rejestracja: 11 mar 2006, 9:17
Lokalizacja: 411101 - Rakowiec
Kontakt:

Post autor: chruscik » 07 sie 2007, 23:08

piotram pisze:"planowane są zakupy kolejnych stodwudziestek"
ustawiony przetarg :D
MOBILIS Ursus

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 07 sie 2007, 23:13

Jaki ustawiony ? :> PESA spełni wymagania przetargowe postawione przez TW i jaki tu ma być ustawiony :> TW chce to a PESA zrobi to i będzie gites :P

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 07 sie 2007, 23:35

A tak swoją drogą. Ma ktoś wieści kiedy spodziewać się mamy następnej PESY? O-)
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 7:49

chruscik pisze:
piotram pisze:"planowane są zakupy kolejnych stodwudziestek"
ustawiony przetarg :D
Na to trzeba mieć jakiś dowód, chyba, że się jest ministrem Zi0br0... [-X

Sławek
Posty: 57
Rejestracja: 03 sty 2006, 17:09
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: Sławek » 08 sie 2007, 10:58

Piotram pisze:BTW, co oznacza to "planowane są zakupy kolejnych stodwudziestek" by dziennik :-k
Spokojnie! Nie ma mowy o ustawieniu przetargu. To błąd przy skracaniu tekstu tuż przed "łamaniem" gazety. Zdanie brzmiało mniej więcej: "Wszystkie następne kupowane tramwaje również będą niskopodłogowe". Ale się "nie zmieściło" i osoba, która skracała tekst, uznała, że 120 N to po prostu synonim tramwaju niskopodłogowego. Nie mogę winić za to tej osoby, bo w końcu dla niej to czarna magia, ale wyszło, jak wyszło. Może w kolejnych przetargach zwycięży PESA, a może Skoda,czy Siemens, czy jeszcze kto inny, na przykład sympatyczny producent uwielbianych przeeze mnie Hipolitów...

EDIT: Popr. cytowanie

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 08 sie 2007, 19:40

Hehe, widać doskonałe wykonanie ;) I oni chcą robić dla Warszawy niskacze :twisted:

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 08 sie 2007, 19:45

inż. Glonojad pisze:z kołami połączonymi prawdziwą osią.
a dlaczego sztywna oś jest preferowana? czy przy torach dobrej jakości sposób zamocowania kół ma mniejsze znaczenie?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 20:05

Przecież w Warszawie są tory dobrej jakości.

Wagony bez osi prawdziwej (a zwłaszcza bez żadnej osi) mają zwykle bardzo słabą charakterystykę współpracy koło-szyna. Do tego gdy wpadają w poślizg, często różny dla obu kół, występuje chociażby większe zużycie szyn na prostej (bo przy najmniejszej różnicy w prędkości wagon zachowuje się, jakby jechał po łuku i naciera na jedną z szyn).

W skrócie - większość miast doszła do wniosku, że płaska podłoga nie jest aż tyle warta. Zresztą prócz Combino, które z innych powodów poległo, duzi producenci sprzedają wagony tego typu coraz rzadziej, a perkursor - ADTranz - padł...

plocmaster
Posty: 84
Rejestracja: 16 lis 2006, 20:45
Lokalizacja: Płock

Post autor: plocmaster » 08 sie 2007, 20:13

Ale oczywiście płaska podłoga — w sensie superpłaska na całej długości?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 08 sie 2007, 20:51

Płaska w sensie stałej odległości od powierzchni torowiska. Nie w sensie bezstopniowa.

ODPOWIEDZ