KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 16 gru 2007, 9:56

desert_eag pisze:chyba pomyliles krance! po zaproponowanej zmianie trasa 121 wygladalaby tak:
GWIAZDZISTA - Podlesna - Klaudyny - Hlaski - Gdanska - METRO MARYMONT - Slowackiego - METRO SLODOWIEC - Marymoncka - Przy Agorze - Sokratesa - Conrada - CHOMICZOWKA.
I do Kasprowicza maja dojazd, i do SLODOWCA/MARYMONTU moga sie bryknac.
To rozwiazanie ma kolejny plus - czesto wspominane prostowanie 121 przez Podlesna do Marymonckiej byloby wowczas nawet niewskazane.
no tak... gapa ze mnie :/ SORY

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 16 gru 2007, 16:10

MeWa pisze:a kolejna linia da gwarancję, że przestaną się spóźniać i zaczną jeździć regularnie? Poza tym skąd wytrzaśniesz tabor na nią?
Plan ma być od stycznia zwiększony. Gwarancji nie da. Szansę da.

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 16 gru 2007, 16:10

Chodzi mi o obserwację Puławskiej. Mieszkam od 9 lat i nigdy nie widziałem przepełnionego tramwaju. Czasem się zdaża w szczycie B tłok, ale tylko na odcinku od Centrum do Rakowieckiej, więc na pierwszym przystanku jest już luźno. Więc precz z tym 45, bo byłoby to już za dużo dobrego :D
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

michael112
Posty: 2850
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 16 gru 2007, 16:16

XXXX pisze:14, 31, 35, 144, 167, 514, 515, 516, 524


W styczniu 2001 r. były:
4, 18, 19, 35, 36, 122, 167, 514, 515, 516, 524
4 i 35 co 8 minut, 18 co 10 minut, 36 co 16 minut, 19 co 16 minut
144 nie liczę, bo zamiast niego jest 122 (choć ostatnio niestety tylko w stronę Spartańskiej). 31 także, bo zabrano je zaraz po uruchomieniu 35, czyli niejako 35 weszło za 31. A 14 to już stare dzieje, choć tak. O 167 zapomniałem.
groov pisze:Ale te 5xx to były linie NS których kursowanie przejęło metro! Co to są za porównania co było wtedy, a co jest teraz. Autobusy z Puławskiej pokasowano słusznie. Ich kursowanie przejęły tramwaje.
Jak przejęły tramwaje, skoro ich liczba nie tylko się nie zwiększyła, ale wręcz zmniejszyła! A metro jedzie pod al. Niepodległości i nic Puławskiej do metra. Tak naprawdę więc, Puławskiej należy się jeszcze więcej niż 4 oraz 36 co 5/7-8/15 lub 45.
Często ironizuję wypowiedzi takich osób, jakoby ich celem była likwidacja komunikacji miejskiej na Puławskiej albo zostawienie tam jednej, rzadko kursującej linii. Kilka razy czytałem już, jak niektórzy wyciągają łapę jeszcze po 505, a niektórzy nawet po 122, proponując np. połączenie jej ze 118 przez Kazimierzowską. Zresztą ZTM po 122 już łapę wyciągnął, zabierając ją z Puławskiej od Malczewskiego do Madalińskiego w kierunku Bemowa i kierując ją al. Niepodległości, która ma już metro. To miał być objazd Puławskiej, ale po ograniczeniu zasięgu utrudnień pozostawiono ten objazd bez zmian.
Do tego, po uruchomieniu linii tramwajowej do Wilanowa ponoć jedna z linii tam kursujących ma jeździć na Marymont. Prawdopodobnie nie będzie to nowa linia, tylko wyciągną łapę po 36.

Pan Piotr
(XXXX)
Posty: 865
Rejestracja: 26 sie 2007, 18:42
Lokalizacja: Warszawski Uniwersytet Medyczny

Post autor: Pan Piotr » 16 gru 2007, 16:18

groov pisze:
XXXX pisze: 14, 31, 35, 144, 167, 514, 515, 516, 524


W styczniu 2001 r. były:
4, 18, 19, 35, 36, 122, 167, 514, 515, 516, 524
4 i 35 co 8 minut, 18 co 10 minut, 36 co 16 minut, 19 co 16 minut
Ale te 5xx to były linie NS których kursowanie przejęło metro! Co to są za porównania co było wtedy, a co jest teraz. Autobusy z Puławskiej pokasowano słusznie. Ich kursowanie przejęły tramwaje.
... tramwaje, które już były za czasów istnienia linii 5XX

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 16 gru 2007, 16:25

Autobusy 5xx nie miały na celu obsługiwać Puławską, tylko (między innymi) Ursynów. Jaka była wymiana pasażerska na Puławskiej?! A autobusy jechały Puławską głównie dlatego, że była to szybsza ulica od Al. Niepodległości i nie dublowały metra.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
groov
Posty: 341
Rejestracja: 10 gru 2006, 2:54
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: groov » 16 gru 2007, 16:43

hmm...Bo już jest ich wystarczająco dużo w zamian za te 5xx :-s
The fire, baby. It'll burn us both. There's no place in this world for our kind of fire. My warrior woman. My Valkyrie. You'll always be mine.
Always
...and never.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 gru 2007, 16:57

Porównywanie "co było kiedyś", i to poprzez liczbę linii a nie podaż miejsc, ma mniej więcej tyle sensu, co uzasadnianie funkcjonowania jakiejś linii przez "bo od 40 lat tak jeździ".

Ważny jest wyłącznie aktualny (czy potencjalny aktualny) popyt. Bo ten się zmienia, casus tranzytu na Ursynów który się przeniósł gdzie indziej na przykład.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 16 gru 2007, 17:10

groov pisze:Puławska NIE POTRZEBUJE wzmocnienia w żadnym kierunku!
zgadzam się, jest dobrze i nie potrzeba jej więcej brygad

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 16 gru 2007, 19:47

Moim zdaniem dla Ursynowa powinno być alternatywą metro, choć blachmosmrody lecą raczej Puławską ( kiedy nie jest remontowana) ale w końcu również do Piaseczna. A przecież tramwaje jadą tylko do Wyścigów, tam jest pętla i tory się urywają, natomiast metro kończy na Kabatach. Więc tramwaje mają powinny pełnić lokalną funkcję na Puławskiej, a 505 i 122 na pewnym odcinku powinny je tylko wspierać jak chodzi o ruch kołowy. W szczycie tramwaj na Puławskiej pojawia się często co 1-2 minuty, czasem z odstępami, więc czy to nie wystarcza? Nie wiem, jakie jest zdanie forumowiczów mieszkających blisko Puławskiej ( przy tej ulicy, obok). Ale alternatywą PUławskiej ma być tramwaj, a nie autobus. Główne potrzeby wzmocnień trzeba kierować na największe potoki, bo niektóre szczególnie w centrum potoki pasażerskie bardzo się zmieniają, bo ludzie w dzień podróżują np. po cnetrum np. z firmy do knajpy itp., więc ten ruch nie jest stały pod względem głównych potoków. Trudno jest to wytłumaczyć, ZTM musi po porstu przeprowadzić solidną ankietę.
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 16 gru 2007, 20:09

J.E. Bastian się w tej sprawie wypowiedział i należy do osobiście zainteresowanych (a także osobiście testujących "genialny" pomysł ZTM pt. truj-składy). ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 gru 2007, 10:54

groov pisze:Światła między Pl Unii Lubelskiej a Rakowiecką
Mam wrażenie, że od paru dni jakoś lepiej się tam śmiga. Przynajmniej dwukrotnie jechałem w kierunku południowym tramwajem, który z wyjątkiem zwolnienia przed światłami przy Waryńskiego ani na moment między tymi przystankami się nie zatrzymał, przejeżdżając zresztą całą resztę odcinka ze znaczną prędkością.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 17 gru 2007, 12:39

michael112 pisze:
XXXX pisze:14, 31, 35, 144, 167, 514, 515, 516, 524


W styczniu 2001 r. były:
4, 18, 19, 35, 36, 122, 167, 514, 515, 516, 524
4 i 35 co 8 minut, 18 co 10 minut, 36 co 16 minut, 19 co 16 minut
144 nie liczę, bo zamiast niego jest 122 (choć ostatnio niestety tylko w stronę Spartańskiej). 31 także, bo zabrano je zaraz po uruchomieniu 35, czyli niejako 35 weszło za 31. A 14 to już stare dzieje, choć tak. O 167 zapomniałem.
groov pisze:Ale te 5xx to były linie NS których kursowanie przejęło metro! Co to są za porównania co było wtedy, a co jest teraz. Autobusy z Puławskiej pokasowano słusznie. Ich kursowanie przejęły tramwaje.
Jak przejęły tramwaje, skoro ich liczba nie tylko się nie zwiększyła, ale wręcz zmniejszyła! A metro jedzie pod al. Niepodległości i nic Puławskiej do metra. Tak naprawdę więc, Puławskiej należy się jeszcze więcej niż 4 oraz 36 co 5/7-8/15 lub 45.
Często ironizuję wypowiedzi takich osób, jakoby ich celem była likwidacja komunikacji miejskiej na Puławskiej albo zostawienie tam jednej, rzadko kursującej linii. Kilka razy czytałem już, jak niektórzy wyciągają łapę jeszcze po 505, a niektórzy nawet po 122, proponując np. połączenie jej ze 118 przez Kazimierzowską. Zresztą ZTM po 122 już łapę wyciągnął, zabierając ją z Puławskiej od Malczewskiego do Madalińskiego w kierunku Bemowa i kierując ją al. Niepodległości, która ma już metro. To miał być objazd Puławskiej, ale po ograniczeniu zasięgu utrudnień pozostawiono ten objazd bez zmian.
Do tego, po uruchomieniu linii tramwajowej do Wilanowa ponoć jedna z linii tam kursujących ma jeździć na Marymont. Prawdopodobnie nie będzie to nowa linia, tylko wyciągną łapę po 36.
A jak GŁUPKU, ma 122 wrócić na Puławską jadąc ze Spartańskiej, skoro nie ma jak skecić z Malczewskiego w Puławską ](*,) , głupota niektórych jest dobijająca czasem, Skończą remont Puławskiej na odcinku Woronicza Malczewskiego- to wróci 122 na stałem miejsce!!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 gru 2007, 12:41

Rafaello_24 pisze:A jak GŁUPKU, ma 122 wrócić na Puławską jadąc ze Spartańskiej, skoro nie ma jak skecić z Malczewskiego w Puławską , głupota niektórych jest dobijająca czasem, Skończą remont Puławskiej na odcinku Woronicza Malczewskiego- to wróci 122 na stałem miejsce!!
Przez Odyńca?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

195
Posty: 517
Rejestracja: 27 maja 2007, 12:47

Post autor: 195 » 18 gru 2007, 20:51

barluk pisze:103: CM.PÓŁNOCNY-BRAMA GŁ. - ... - Krasińskiego - Pl.Wilsona - Mickiewicza - Potocka - Gwiaździsta - GWIAŹDZISTA (zastąpienie linii 185)
185: URSYNÓW ZACH. - ... - Pl.Wilsona - Słowackiego - WŁOŚCIAŃSKA lub skierowanie dalej ul.Kasprowicza do krańca METRO MŁOCINY (zastąpienie linii 195)
195: NATOLIN PŁN - WŁOŚCIAŃSKA (linia zastąpiona na Bielanach przez 185 i Metro)
1) po co kierować:
a)103 do Gwiaździstej :arrow: będzie mieć te same zadanie co 185 niby
b)185 do Włościańskiej :arrow: będzie dublować się z metrem...
2) 195 skierować przez Marymoncką i Przy Agorze do Metro Młociny i już nie trzeba skracać :-"

ODPOWIEDZ