Strona 7 z 165

: 24 lut 2006, 9:19
autor: JacekM
[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze: Stacja metra Telegraf?


Jan Fusiecki 24-02-2006 , ostatnia aktualizacja 24-02-2006 00:20

Dlaczego drugą linię metra przesunięto tak, żeby przebiegała obok osiedla, które ma powstać na terenie klubu sportowego Olimpia? Bo interesy robi tam Marian Parchowski, jeden z założycieli spółki Telegraf, która miała być zapleczem gospodarczym Porozumienia Centrum? - pytał podczas czwartkowej sesji Rady Warszawy Andrzej Golimont z SLD

Na żądanie lewicy miejscy urzędnicy tłumaczyli się, jak daleko zaawansowane są przygotowania do budowy drugiej linii metra z Jelonek na Bródno. Odpowiadał Mieczysław Reksnis, który pełni obowiązki dyrektora biura drogownictwa i komunikacji. Zapewniał, że do końca tego roku będą gotowe dokumenty, które pozwolą wystarać się o pieniądze z Unii Europejskiej na odcinek łączący Dworzec Wileński z rondem Daszyńskiego na Woli. Przypomniał, że decyzję o dalszym przebiegu tej na zachód władze miasta podjęły pod koniec stycznia. Tunele przesunęły pod Górczewską. Jedna ze stacji ma powstać u zbiegu tej ulicy z al. Prymasa Tysiąclecia.

- Dlaczego właśnie tam? Wokół są parki. Czy powodem jest osiedle planowane na zielonych terenach klubu sportowego Olimpia przez byłego partnera biznesowego Lecha Kaczyńskiego? Ta stacja powinna nazywać się Telegraf - ironizował radny Andrzej Golimont, nawiązując do artykułów "Gazety". Opisaliśmy interesy Mariana Parchowskiego, byłego działacza PC . Dziś jest szefem klubu Olimpia. Zawiązał spółkę z firmą Insbud i według naszych ustaleń pozbył się za bezcen przeszło 6 hektarów gruntu wycenianego na 60 mln zł.

Teraz teren Olimpii jest już w rękach prywatnych. Czuły na tego typu nieprawidłowości ratusz tym razem okazał się dla biznesmenów łaskawy. W ostatnim dniu urzędowania Lecha Kaczyńskiego naczelny architekt miasta Michał Borowski wydał decyzję o warunkach zabudowy. Dopuszcza ona postawienie nawet 15-piętrowych bloków. Dla radnych SLD sprawa jest jasna: ratusz Lecha Kaczyńskiego wyświadczył przysługę działaczowi PC, który zna braci Kaczyńskich z czasów działalności w "Telegrafie".

- To żarty, które powinny być odłożone w poważnej dyskusji nad budową metra - bronił się Michał Borowski. Mieczysław Reksnis zapewniał, ze miasto zmieniło trasę metra, bo z badań wynikało, że pod Górczewską przewiezie więcej pasażerów.

: 24 lut 2006, 9:41
autor: Dennis
IV Rzeczpospolita w całej krasie #-o I oni na sztandarach mają wypisaną walkę z korupcją i uczciwe państwo ](*,)
A stawianie 15-o piętrowców w parku to już IMHO szczyt głupoty, nawet barbarzyństwa. Ale przynajmniej wyjaśniło się częściowo z jakiego powodu majdrowano przy metrze. Ja sądziłem, że ponieważ oni nie mają kasy (to znaczy mają, ale nie potrafią jej wydać), to wywołali sztuczną dyskusję nad "potrzebnością" metra. No i od razu się okazało, że ponieważ jest potrzebne gdzie indziej, to trzeba wszystko pozmieniać, a to oczywiście całą sprawę opóźni i po drodze skończy się kadencja (nawet oni sami już chyba nie sądzą, że się utrzymają przy włądzy po jesieni). Teraz okazuje się, że powody były dużo bardziej prozaiczne...

: 24 lut 2006, 19:58
autor: Kleszczu
Uczciwe państwo, bez przekrętów i wogóle #-o #-o

: 14 mar 2006, 21:39
autor: Glonojad
A teraz załóżmy, że dofinansowanie UE na II linię metra nie będzie...

: 14 mar 2006, 21:42
autor: MeWa
cóż ładnie mówiąc "ojejku", ale ktoś kto tak zadecydował, powinien postukać się w główkę.
Choć dla metra na dobrą sprawę wystarczyłaby ustawa gwarantująca stałe dofinansowanie z budżetu państwa (pomysł posła PiS-u), albo zmniejszenie janosikowego. No ale PiS nie będzie robił przecież prezentu przyszłym rządom Warszawy.

: 14 mar 2006, 21:46
autor: Glonojad
Wystarczyłoby do dokończenia I linii, do budowy II - niekoniecznie...

: 14 mar 2006, 22:04
autor: MeWa
I linia cierpi na problemy innego typu.
Natomiast odnośnie II linii zależy od przyjętego wariantu finansowania. Oczywiście i tak Warszawa musiałaby się dokładać (sprężyć się), ale przynajmniej byłoby trwałe źródło zewnętrznego finansowania.

: 15 mar 2006, 19:28
autor: Glonojad
I linia owszem, ale miasto już niekoniecznie. Chociaż nie, za tej kadencji akurat to miasto ma góry niewykorzystanego szmalu.

: 18 mar 2006, 22:00
autor: Saper-1022
Tak wypowiadają się internauci poratlu gazeta.pl:

Sondaż
Czy popierasz przesunięcie trasy drugiej linii metra spod ul. Tamki w stronę ul. Karowej?

43%
Nie (1868)

33%
Tak (1445)

24%
Nie mam zdania (1034)

Liczba oddanych głosów: 4347

: 05 kwie 2006, 19:15
autor: MeWa
W dniu dzisiejszym ogłoszono przetarg na studium wykonalności centralnego odcinka II linii metra.

: 05 kwie 2006, 19:16
autor: Siecool
I co panowie wystudiowali? :wink:

: 05 kwie 2006, 19:21
autor: MeWa
dopiero ogłoszono przetarg, więc nic nie mogli wystudiować. ALe studium wykonalności jest niezbędnym elementem każdej inwestycji. To już nie jest dyskusja którędy trasa ma iść, ale omówienie konkretnych rozwiązań...

: 05 kwie 2006, 22:38
autor: Glonojad
Przede wszystkim jest to sprawdzenie, czy budować, a jesli tak, to jak.
Sprawdzone zostaną chociażby wskaźniki ekonomiczne (nie mylić z finansowymi) inwestycji.

: 05 kwie 2006, 22:39
autor: MeWa
Z góry możemy założyć, że budować, bo wątpię, żeby jakieś firmie wyszło co innego ;)

: 05 kwie 2006, 22:49
autor: Glonojad
Będzie się musiała nieźle na gimnastykować, żeby wykazać zasadność robiąc to rzetelnie...