Metro - wątek typu QnA

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 lut 2006, 22:05

Obecny system się sprawdza, pasażerowie się do niego przyzwyczaili, więc nie widzę powodu do zmian. Zresztą o wadach obu systemów już rozmawialiśmy. Zmiany ustawień by trochę kosztowało - od montażu bądź dostosowania odpowiednich systemów po zmianę przyzwyczajeń bądź przeszkoleń maszynistów.
Nie róbmy też z pasażerów kretynów - chyba na podstawie rozkładu częstości potrafią obliczyć za ile będzie następny pociąg. Rozkład minutowy ani odliczanie DO przyjazdu nie wyeliminują opóźnień składów, które najczęściej powstają na stacjach na trasie.
Hafilip pisze:sygnal "jechac" wydawany sygnalizatorem swietlnym maszynista dostaje dopiero gdy poprzedzajacy go pociag opusci nastepna stacje?
wynika to z zajętości odcinków, nie wiem co to ma do dyskusji.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 02 lut 2006, 22:48

MeWa pisze:wynika to z zajętości odcinków, nie wiem co to ma do dyskusji.
to mianowicie, ze zajetosc odcinka jest jakos sprawdzana, prawda? zapewne czujnikiem... a byl to kotrargument dla tez xxl'a, ze zalozenie takich czujnikow to straszny koszt...

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 13 lut 2006, 12:53

Tm pisze:
dennis pisze:mam na myśli jedynie to, że chyba tylko tam jest możliwe przewidzenie, kiedy nadjedzie następny pociąg.
dlaczego akurat tam?
Pewnie kwestia mentalności społeczeństwa. Przy dużej dyscyplinie można osiągnąć naprawdę zdumiewające efekty. Tam podobno, jak pytasz kiedy masz wysiąść z danego pociągu, żeby się znaleźć tam i tam, informują Cię, że masz to zrobić np o 16.34. Wysiadasz i jesteś dokładnie tam, gdzie chciałeś :D
Tm pisze:
dennis pisze:w naszym wykonaniu wygladałoby to pewnie bardziej, jak prognoza pogody :twisted:
obecnie chcąc wiedziec kiedy będzie nastepny pociąg tez tylko prognozujemy
I tak zapewne pozostanie.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 09 mar 2006, 21:05

Mnie się wydaje że Metro nie ma rozkładu, po to właśnie są te wyświetlacze na początku peronu - one są dla maszynisty, żeby dostosował się do taktu. Tak to jo widza;)

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 09 mar 2006, 22:47

jwojtynski pisze:Metro nie ma rozkładu
wejdz na wyszukiwarke polaczen (http://kirika.ztm.waw.pl/szukajwstep.ztm) i poszukaj czegos z metrem ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25414
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 mar 2006, 22:52

A potem kliknij na linię metra. Co więcej. Rozkład z uwzględnieniem liczby kursujących pociągów utrzymuje stały czas postojów w okresie kursowania (szczyt/międzyszczyt/wieczór) na Kabatach.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 mar 2006, 23:10

a potem sprawdź rozkład w rzeczywistości - wielkie zaskoczenie! Pociągi nie jeżdżą tak jak w tym rozkładzie :)

[ Dodano: 2006-03-09, 23:18 ]
Zresztą nie jest to obowiązujący rozkład, no ale trzeba było jakiś rozkład opracować dla tegoż programu...

Awatar użytkownika
hafilip84
Jego Gryząca Albumowość
Posty: 7641
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:03
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: hafilip84 » 09 mar 2006, 23:22

MeWa pisze:a potem sprawdź rozkład w rzeczywistości - wielkie zaskoczenie! Pociągi nie jeżdżą tak jak w tym rozkładzie :)
tego nie wiem... ja z tego kawalka wyszukiwarki korzystam tylko w poznych godzinach wieczornych i wtedy sie zgadza :P

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 mar 2006, 23:26

no to masz szczęście, jak nie ma awarii to łatwo oszacować przyjazd pociągu. Choć o rozbieżności łatwo - pociąg odjedzie o 1:30 bądź 2 min. wcześniej i już wszystko inaczej potem :)

[ Dodano: 2006-03-09, 23:33 ]
poza tym z tego, co widzę, to i tak są tam błędy :/
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 10 mar 2006, 2:08

Mam 2 pytania:
1) jaka jest aktualnie maxymalna dozwolona prędkość metra?
2) jaki jest minimalny czas, który musi upłynąć między odjazdem dwóch pociągów?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 10 mar 2006, 11:11

levar pisze:Mam 2 pytania:
1) jaka jest aktualnie maxymalna dozwolona prędkość metra?
2) jaki jest minimalny czas, który musi upłynąć między odjazdem dwóch pociągów?

1) 60 km/h
2) poprzedni pociąg musi opuścić następną stację
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 gru 2006, 1:06

inż. Glonojad pisze:Doskonale wiesz, że mozliwość wydłużenia pociągów jest, bo poziom uruchomienia jest skandalicznie niski i dwa czy trzy sześciowagonowe składy możnaby było sformować od zaraz.
nie jest to w jakimkolwiek stopniu prawdą. W przeciwieństwie do innych środków komunikacji, zwłaszcza kolei, Metro przedkłada po prostu bezpieczeńśtwo pasażerów i pociągów przed inne cele. Przeglądy, remonty, wymiany kół, zalecenia producenta, awarie (i długi czas oczekiwania w przypadku alstomów na gwarancji na ich naprawę) - to są rzeczy, któych nie można obejść, jeżeli chce się postęować zgodnie z przepisami.
Chełmska pisze: 2) poprzedni pociąg musi opuścić następną stację
nie do końca tak jest - oczywiście większość odcinków kończy się na stacjach i w praktyce pociąg odjeżdża wtedy, gdy poprzedni opuści następną stację, ale czasem semafory ustawione są przed stacją. Oznacza to w obu przypadkach, że pociąg może odjechać, gdy zwolni się dany odcinek. Zazwyczaj zielone światło zapala się po 1:30, choć nierzadko dopiero po 2-3 minutach, zwłaszcza w godzinach szczytu, gdy przy stacjach końcowych nagromadzi się trochę pociągów.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 05 gru 2006, 10:49

Odstępów, MeWa, odstępów. Odcinek to coś zupełnie innego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 gru 2006, 18:59

tak, masz rację - późno to pisałem :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 16 gru 2006, 2:41

Mewa jakie to ja ci miałem zadać pytanbie na forumspocie?
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

ODPOWIEDZ