Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

limak
Posty: 97
Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:37
Lokalizacja: Targówek

Post autor: limak » 12 sty 2008, 14:11

Mihau pisze:Wszystko pięknie, tylko od kiedy Ikarus ma 18 metrów
Ikarus 435 ma blisko 18 metrów, podobnie Ikarus 417.

Dzulikiewicz
Posty: 730
Rejestracja: 11 cze 2007, 21:46

Post autor: Dzulikiewicz » 12 sty 2008, 15:48

Proboszcz pisze:Na oficjalnej stronie Mercedesa jest mowa o 193 miejscach w CapaCity. Za to na Przegubowcu podano, że MANy mieszczą 150 osób, SU15 158, a SU18 155 :-"
A taki Odkurzacz - 180, zaś Volviak - 185 osób.

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 12 sty 2008, 16:10

Dzulikiewicz pisze:
Proboszcz pisze:Na oficjalnej stronie Mercedesa jest mowa o 193 miejscach w CapaCity. Za to na Przegubowcu podano, że MANy mieszczą 150 osób, SU15 158, a SU18 155 :-"
A taki Odkurzacz - 180, zaś Volviak - 185 osób.
odkurzacz 180 w porównaniu do 155 su18? chyba jak się ludzi na dachu posadzi.

Awatar użytkownika
Mihau
Posty: 98
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Ursynów Płn.

Post autor: Mihau » 12 sty 2008, 16:53

limak pisze:
Mihau pisze:Wszystko pięknie, tylko od kiedy Ikarus ma 18 metrów
Ikarus 435 ma blisko 18 metrów, podobnie Ikarus 417.
Naprawde sądzisz, że gazeta miała te pojazdy na myśli (przy czym 417 już nie jeżdżą od dłuższego czasu, a 435 jeżdżą dwa)?

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 12 sty 2008, 17:05

A to interesujące, bo ciekawe jak na tych dodatkowych dwóch metrach ma wejść tyle ludzi
Liczbą pasażerów na miejscach stojących można dowolnie manipulować. Jaką oficjalnie pojemność mają Ikarusy, a ile wynosi rekord?

Awatar użytkownika
Mihau
Posty: 98
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Ursynów Płn.

Post autor: Mihau » 12 sty 2008, 17:17

Premo pisze:
A to interesujące, bo ciekawe jak na tych dodatkowych dwóch metrach ma wejść tyle ludzi
Liczbą pasażerów na miejscach stojących można dowolnie manipulować. Jaką oficjalnie pojemność mają Ikarusy, a ile wynosi rekord?
Ikarus to inna bajka. W autobusach niskopodłogowych, zwłaszcza w tych z układem siedzeń 2+2 na dużej powierzchni, aż tak bardzo pojemnością nie możesz manipulować. Chyba, że uwzględniając pasażerów ułożonych poziomo pod sufitem, nawet w dwóch warstwach

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 12 sty 2008, 17:24

Mihau pisze:W autobusach niskopodłogowych, zwłaszcza w tych z układem siedzeń 2+2 na dużej powierzchni, aż tak bardzo pojemnością nie możesz manipulować
Nie rozumiesz chyba o co chodzi. Można uznać że na m2 mieści się 4,5 lub 6 osób jak kto woli.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 sty 2008, 17:40

NIe do końca, bo to determinuje zamawiający akurat.

Ale sztuczki różne są, tramwaje w układzie Pesy na przykład notorycznie mają zaniżaną liczbę pasażerów albo masę jednego przyjmowaną niską.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 12 sty 2008, 17:50

inż. Glonojad pisze:NIe do końca, bo to determinuje zamawiający akurat.
To na jakiej podstawie Mercedes podał pojemność?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 sty 2008, 18:05

Na jakiej miał ochotę. Powinno być to napisane w materiałach, jak nie jest, to znaczy że wyższej raczej niż niższej, albo wręcz wpisał dopuszczalną masę pasażerów nie badając, czy się fizycznie zmieszczą... podawałem kiedyś przykład dwóch identycznych Bombardierów bardzo różniących się deklarowaną pojemnoscią.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 12 sty 2008, 18:31

No już! Dosyć tego OT!
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 12 sty 2008, 18:35

Ile kosztuje 18 metrowy Solaris a ile 20 metrowy Mercedes?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 sty 2008, 18:36

Premo pisze:Ile kosztuje 18 metrowy Solaris a ile 20 metrowy Mercedes?
SU 18 chyba 1.400.000 PLN... A mercedes jest znacznie droższy...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Mihau
Posty: 98
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Ursynów Płn.

Post autor: Mihau » 12 sty 2008, 19:13

No i czy to jest opłacalne? Niewielka różnica w pojemności (te prawie 40 miejsc różnicy to chyba tylko na papierze), a w cenie duża. Lepiej chyba kupić więcej 18-metrowców i zwiększyć częstotliwość linii (a najlepiej to zrobić ten cholerny tramwaj) niż bawić się w 20-metrowce

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 12 sty 2008, 19:15

Mihau pisze:Lepiej chyba kupić więcej 18-metrowców i zwiększyć częstotliwość linii (a najlepiej to zrobić ten cholerny tramwaj) niż bawić się w 20-metrowce
Otóż to... =D>
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ