[Historia] Autobusy

Moderatorzy: JacekM, Dantte

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 wrz 2009, 10:03

W dniu 14.02.1992 podjęto decyzje o zakupie 9 szkieletów 280 i 10 skrzyń biegów ZF. W dniu 12.07.1992 roku sprowadzono na teren T4 wszystkie pudła i części do montażu 280.26A potocznie nazwane później karosowańce. Pudła uzbrojono w części od kasatów oprócz blach. Zmontowano w ten sposób 9 automatów które w latach 1993/94 weszły do służby były to wozy -
2052
2316 +2008
2504> 2555
2597
2667 +2007
2819> 2483 +2006
2962
3008> 2077 +2009
3151 +2003

Wozy te dostały tablice rejestracyjne i dowody od kasatów dlatego mimo złożenia w 1993 roku figurowały jako dużo starsze.

Z ciekawostek dodam iż słynną 10 skrzynię zapakowali do 2558 podczas remontu kapitalnego pod koniec 1993 roku ten wóz w 1998 roku trafił do OSK jako 9056 pierwszy automat 280 w OSK (drugim był 9021 ex 5521). Wóz 9056 został odstawiony na Ostrobramskiej już w roku 2005 ale w związku z dostawą SU18 prze holowali go do R13 po czym w roku 2006 po likwidacji R9 i szukania miejsca dla wozów został prze holowany na R9 gdzie w marcu go zdjęto ze stanu a w kwietniu poszedł na złom i w lipcu tego samego roku dokonał harakiri (ale wóz nadal żyje gdyż skrzynia jeździ nadal w 5162).
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 wrz 2009, 10:11

Harakiri to samobójstwo - autobus, jako pozbawiony wolnej woli, nie może go dokonać.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 23 wrz 2009, 10:17

Może i nie może, ale nareszcie jest jakiś ciekawy post w temacie. A Jelcze M11 (exL11/2) o numerach 90-94 zostały pocięte czy sprzedane, bo tego kurcze nie wiem :?:

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 23 wrz 2009, 10:31

beni pisze:2962
Ten wóz to podwójny składak. Złożony z częsci Ikarusa 280.T4 o numerze 2644(II) ktory to przed 1989 r był solówką 375 z 1983 r.
beni pisze:2555
To również podwójny składak. Złożony z częsci Ikarusa 280.T4 o numerze 2431(II) który to przed 1989 r był solówką 360 z 1983 r.
beni pisze:3008> 2077 +2009
Na jego kabinie jeszcze do niedawna można było dojrzeć (słabo bo slabo, ale jednak) przebijajace numery 3008 i 827 (prod. 1982), co może swiadczyć że i ten woz został zmontowany z części po składaku.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 23 wrz 2009, 10:43

2052 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2052(ex2374) z 1981 roku)
2077 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2077(ex3008,ex827) z 1982 roku)
2316 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2316 z 1981 roku)
2483 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2819(ex2488) z 1984 roku)
2555 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2504(ex2431,ex360) z 1983 roku)
2597 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2597 z 1982 roku)
2667 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2667(ex365) z 1983 roku)
2962 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2644(ex375) z 1983 roku)
3151 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2813 z 1980 roku) :D

Jeśli ktoś jest ciekawy i chcę wiedzieć to samo o karosowanych solówkach to niech tu zajrzy około 20:00.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 23 wrz 2009, 11:18

vip6744 pisze:Może i nie może, ale nareszcie jest jakiś ciekawy post w temacie. A Jelcze M11 (exL11/2) o numerach 90-94 zostały pocięte czy sprzedane, bo tego kurcze nie wiem :?:
Proszę bardzo - początkowo wersja dwudrzwiowa L11/2 po remoncie na M11 z częściami od ikarusów.

Wóz 90 - Remont 14.05.1996r z przebudową na M11 wystawiony na handel w czerwcu 2002 roku lecz z braku zainteresowania skasowany na terenie T4 w dniu 15.12.2002r.

Wóz 91 - Remont 17.07.1996 z przebudową na M11 ostatni kurs liniowy 17.01.2003 roku w dniu 15.02.2003 roku skreślony ze stanu a w dniu 21.05.2003r pocięty (T4) na złom.

Wóz 92 - Do 12.04.1990 roku z numerem 612, remont w dniu 16.02.1996 roku z przebudową na M11, wystawiony w czerwcu 2002 roku na handel lecz i jego nikt nie kupił i w dniu 12.01.2003 na terenie T4 dokonał żywota.

Wóz 93 - Do 12.04.1990 roku z numerem 1401, remont w dniu 15.10.1996 roku z przebudową na M11, wystawiony na handel w czerwcu 2002 roku ale i jego nikt nie chciał i w dniu 22.11.2002 roku pocięty na T4.

Wóz 94 - Do 12.04.1990 roku z numerem 801, remont w dniu 16.11.1996 roku z przebudową na M11, ostatni kurs liniowy w dniu 12.02.2003 roku (ostatni), z dniem 02.03.2003r zdjęty ze stanu a w dniu 21.05.2003r pocięty (T4) na złom.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 23 wrz 2009, 11:53

Bardzo dziękuję za te informacje.

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 23 wrz 2009, 19:46

Z wyciągu kasetologii lewarkowo-automatowej Cz. 6:
Kaseta w: | Pochodzi z:
5703.......| 2559
5115.......| 602
5547.......| 2923
5734.......| 225, 2949 i 2465
5511.......| 2699
5736.......| 3126, 227 i 2399
2991.......| 3075 i 5120
5707.......| 2585
5631.......| 267 i 1656
5796.......| 2976

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 23 wrz 2009, 19:57

Idąc za ciosem karosowanych przegubów przez kolejne trzy wieczory będę prezentował Wam drodzy miłośnicy karosowane solówki czyli wozy, które odziedziczyły dowody rejestracyjne i tablice po innych Ikarusach 260 lub 280 oficjalnie skasowanych.
Dziś na pierwszy ogień pójdą zajezdnie Inflancka, Redutowa oraz Woronicza.
A prezentuje się to tak:
ZEA R-5 Inflancka:
50 (późniejszy 1231) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 615 z 1982 roku)
60 (późniejszy 1232) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 60(ex460) z 1982 roku)
76 (późniejszy 1233) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 76 z 1983 roku)
ZEA R-5 Redutowa:
1401 (późniejszy 440) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2122(ex2958) z 1981 roku)
1407 (późniejszy 442) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1010 z 1983 roku)
1409 (późniejszy 443) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1409 z 1983 roku)
1410 (późniejszy 444) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 610 z 1982 roku)
1414 (późniejszy 445) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1042 z 1984 roku)
ZEA R-1 Woronicza:
401 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1011 z 1983 roku)
404 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1659(ex666) z 1983 roku)

W 2007 roku żywot zakończyły wozy 401, 440, 444 i 445, zaś w 2008 roku pozbyto się wozów 404, 442, 443, 445 i 1231.

Dzisiaj to by było na tyle. Jutro część druga czyli wozy z zajezdni Pożarowa, Chełmska oraz Ostrobramska. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 24 wrz 2009, 22:53

Z wyciągu kasetologii lewarkowo-automatowej Cz. 7:
Kaseta w: | Pochodzi z:
5749.......| 1329
5114.......| 422 423 i 637
5762.......| 1467
5562.......| 2300 i 2230
5711.......| 609
5304.......| 1322 i 2604
5544.......| 1424
2971.......| 255
5590.......| 2989
5722.......| 3035

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 24 wrz 2009, 23:05

Zgodnie z zapowiedzią prezentuję drugą część Ikarusów 260 karosowanych w latach 1991-1992 w ZNA T-4 Włościańska. Dziś nadszedł czas na zajezdnie Pożarowa, Chełmska oraz Ostrobramska.
A prezentuje się to tak:
ZEA R-8 Pożarowa:
1002 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1331(ex222) z 1981 roku)
1005 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1005 z 1983 roku)
1009 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1009 z 1983 roku)
1012 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1012 z 1983 roku)
1015 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1015 z 1983 roku)
1101 (późniejszy 612) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2763 z 1979 roku)
1118 (późniejszy 1086) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 118(ex252) z 1982 roku)
ZEA R-9 Chełmska:
287 (późniejszy 9062) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1455(ex607) z 1982 roku)
288 (późniejszy 9063) (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 3128(ex2890 z 1980 roku)
289 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 289 z 1982 roku)
ZEA R-10 Ostrobramska:
1212 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2212 z 1981 roku)
1237 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 2276 z 1979 roku)
1240 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1071(ex601) z 1982 roku)
1241 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1633(ex5) z 1981 roku)
1244 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1073(ex603) z 1982 roku)
1245 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1486(ex32) z 1981 roku)
1246 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1694(ex288) z 1982 roku)

W 2005 roku sprzedano wóz 1240, a w wyniku zniszczeń po wypadku skasowano wóz 1237, w 2007 roku żywot zakończyły wozy 612, 1002, 1009, 1012, 1086, 1212, w 2009 roku pozbyto się wozu 1015, zaś w 2009 roku wozów 1244 i 1245.

Wóz 289 jak większość wie będzie cieszył nasze oko przez kolejne lata, ale w historycznym kremowo-czerwonym malowaniu. Autobus jest już pomalowany - dzisiaj widziałem. Najkrócej go pisując - "MIODZIO".

Dzisiaj to by było na tyle. Jutro część trzecia czyli wozy z zajezdni Kleszczowa, Piaseczno oraz Stalowa. Zapraszam.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 24 wrz 2009, 23:16

vip6744 pisze:1009 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1009 z 1983 roku)
1015 (dowód rejestracyjny i tablice od kasata 1009 z 1983 roku)
Co?
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 24 wrz 2009, 23:21

W poprzednim spisie zapomniałes o wozie 402 ex 820(II) exex 218 z 1981

Awatar użytkownika
vip6744
Posty: 642
Rejestracja: 13 lis 2008, 16:10
Lokalizacja: Ursus - elita stolicy.

Post autor: vip6744 » 24 wrz 2009, 23:35

Przepraszam za pomyłkę, już poprawiłem Tyrystorze :oops:

Janku1236, piszę wozy zajezdniami. Wóz 402 to ex 820, a więc będzie jutro w piaseczniakach. Spokojnie. =;

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 25 wrz 2009, 19:26

Z wyciągu kasetologii lewarkowo-automatowej Cz. 8:
Kaseta w: | Pochodzi z:
5516.......| 710
5411.......| 2320
5771.......| 2050
5286.......| 1224
2320.......| 332
5770.......| 5771, 2290 i 2221
5746.......| 1261
5748.......| 2614
5591.......| 302
2070.......| 5172

ODPOWIEDZ