Samolot alternatywą dla pociągu?

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 26 kwie 2012, 8:31

Rosa pisze:Gdybym zresztą mial powiedzieć przez kogo się czuje bardziej okradany to wybrałbym nasze panstwo po prostu dlatego że zabierają mi kasę gdzie tylko mogą i pod byle pretekstem i ja się przed tym nie mogę w żaden sposob uchronić.
Nie widzę powodów do mieszania tutaj przymusu podatkowego.
Rosa pisze:będzie chargeback karty i pieniądze wroca na konto.
Bankructwo polega na tym, że pieniędzy nie ma. Skąd mają się wziąć? Z ubezpieczenia nadzorowanego przez państwo? Jest takie? Jeżeli tak, to jego koszty są przerzucone na klienta. Mam nadzieję, że to widzisz.
Rosa pisze:Bać się moga duzi gracze którzy podpisują z OLT umowy,
Mali bardziej, są dalsi w ewentualnej kolejce dziobania.
Rosa pisze:jeśli port lotniczy w Gdansku przejdzie rozbudowę, zostanie wyposażony w 4 rękawy tylko dla OLT to to juz jest wymierny koszt który poniosa i którego nie odzyskają gdy coś zlego się stanie.
Ale dla Gdańska ryzykiem nie jest bankructwo linii A, bo może wtedy poleci B. Zagrożeniem jest ogólny spadek zainteresowania tym portem lotniczym i wynikające z tego niewykorzystanie majątku.

Rosa, ja się zgadzam, że podejmowanie ryzykownej działalności gospodarczej jest w ogólności korzystne. Ale nie jest tak, aby bankructwo pozostawało bez wpływu na resztę rynku, klientów itd. Ktoś jego koszty musi ponieść.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 07 maja 2012, 20:43

No i na naszym niebie odbywa sie rewolucja. Pasazerowie (i tutaj jest OGROMNA zasługa OLT, jego cen, reklam i tego że mają duże samoloty na krajówkach) nareszcie zaczeli latac po kraju. Podano wyniki lotnisk i takich wzrostów w ilosci obsłużonych pasażerów jeszcze nie było
Warszawa +14.2%
Kraków +20.5%
Gdańsk +25.9%
Wrocław 35.4% (w tym polaczenia krajowe wzrost o 140% !)
Rzeszów +27.5%
Bydgoszcz +40%
Łódź +52 !
Nichlubnym wyjątkiem sa Katowice ze wzrostem tylko 7.5% ale nie ma co się dziwic jak spojrzymy na odległośc od miasta i koszt dojazdu na lotnisko.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2295
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 07 maja 2012, 20:51

Rosa pisze:No i na naszym niebie odbywa sie rewolucja. Pasazerowie (i tutaj jest OGROMNA zasługa OLT, jego cen, reklam i tego że mają duże samoloty na krajówkach) nareszcie zaczeli latac po kraju. Podano wyniki lotnisk i takich wzrostów w ilosci obsłużonych pasażerów jeszcze nie było
Warszawa +14.2%
Kraków +20.5%
Gdańsk +25.9%
Wrocław 35.4% (w tym polaczenia krajowe wzrost o 140% !)
Rzeszów +27.5%
Bydgoszcz +40%
Łódź +52 !
Nichlubnym wyjątkiem sa Katowice ze wzrostem tylko 7.5% ale nie ma co się dziwic jak spojrzymy na odległośc od miasta i koszt dojazdu na lotnisko.
Dokładnie - statystyki są rewelacyjne. Już wiadomo że Warszawa idzie na rekord. 10 mln pax w 2012r. staje się realne.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 07 maja 2012, 20:52

Na samym Okęciu?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 07 maja 2012, 22:18

No na Okeciu, ale może być cięzko.
W zeszłym roku po 4 miesiącach Okecie mialo 2.5 mln pasażerów, teraz ma 2.7 mln. O 200 tys lepiej niz poprzednio ale za 2.5 miesiąca wchodzi Modlin który zabierze częśc charterów no i pasażerów Wizza. Dobrze będzie jeśli Okecie wzrośnie ale jakos nie wierze zeby przybylo az 700 tys pasażerów na Okeciu + pewnie z milion w Modlinie.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8832
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 08 maja 2012, 12:06

Rosa pisze: Podano wyniki lotnisk
Za jaki okres są te wyniki?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 08 maja 2012, 12:07

Porównanie kwietnia 2012 z kwietniem 2011.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 09 maja 2012, 8:37

Pokochaliśmy samoloty. Zamiast jeździć po kraju, zaczęliśmy latać
Szykuje się rekordowy rok w portach lotniczych. Odprawione będą blisko 24 mln pasażerów, zaś ruch pasażerski w Warszawie, Krakowie, Gdańsku czy Wrocławiu rośnie w tempie przekraczającym 10 proc.
Z tego powodu spodziewano się co najwyżej kilkuprocentowego przyrostu pasażerów. Tymczasem w kwietniu na lotnisku odprawiono 814,2 tys. osób – o 14,2 proc. więcej niż rok temu.

– Rekordowo rośnie liczba pasażerów w ruchu krajowym – wyjaśnia Przybylski. Od początku roku obsłużono w tym segmencie 405 tys. osób – o 28,1 proc. więcej niż przed rokiem.
Tanie latanie

Jak na drożdżach ruch krajowy rośnie też w portach regionalnych. We Wrocławiu odprawiono 172,6 tys. osób – o ponad 35 proc. więcej niż rok temu. Na trasach krajowych wzrost przekroczył 150 proc. Z połączeń wewnątrz kraju skorzystało 70 tys. pasażerów.

– Rewolucja na połączeniach krajowych stała się faktem za sprawą OLT Express – twierdzi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodaje, że linii udaje się ściągnąć na pokłady tych, którzy do tej pory preferowali pociągi i samochody, uważając podróż samolotem za zbyt drogą.

Ze zbudowanej już siatki połączeń krajowych OLT korzystają też linie oferujące zagraniczne trasy (OLT rozpocznie takie rejsy w październiku). W stolicy Dolnego Śląska wielu pasażerów przesiada się np. na pokłady samolotów Ryanair i podróżuje dalej do Hiszpanii. Podobne zjawisko występuje w Krakowie. Tam jednak pasażerowie trafiają na pokłady Aerofłotu w drodze do Moskwy.

W podkrakowskich Balicach odprawiono w kwietniu 287,2 tys. pasażerów – o 21 proc. więcej niż rok temu. W ruchu krajowym odprawionych zostało ponad 42 tys. pasażerów – aż o 140 proc. więcej niż rok temu. – Po znakomitych pierwszych miesiącach zakładamy wzrost liczby obsłużonych pasażerów o ok. 15 proc. – deklaruje Jan Pamuła, szef podkrakowskiego lotniska.
Także Tomasz Kloskowski, prezes lotniska w Gdańsku, jest pewny, że tendencja wzrostowa utrzymana zostanie w kolejnych miesiącach. Port im. Lecha Wałęsy obsłużył w kwietniu 244 tys. pasażerów – o 26 proc. więcej niż rok wcześniej.

Prognozy prezesów lotnisk potwierdza też Urząd Lotnictwa Cywilnego. – Z przeprowadzonych przez nas analiz wynika, że ruch pasażerski w najbliższych kilku latach będzie rósł w tempie od 5,5 proc. do prawie 9 proc. – mówi Katarzyna Krasnodębska, rzeczniczka ULC.
Liczy się zagranica

Z wyliczeń urzędu wynika, że na najwyższą dynamikę można liczyć w tym roku. Ruch na krajowych lotniskach wzrośnie o 9 proc., do 23,6 mln pasażerów. Według Krasnodębskiej takiego wyniku należy spodziewać z dwóch powodów. Pierwszym jest organizacja przez Polskę oraz Ukrainę turnieju piłkarskiego Euro 2012. Drugim – otwarcie nowego lotniska dla Mazowsza w Modlinie.

Według ULC Modlin ze względu na swoje dobre położenie oraz przewidywane niskie koszty działalności zachęci przewoźników do otwierania w kolejnych sezonach nowych połączeń. W efekcie na tym lotnisku ma przybywać rocznie od 0,5 do 0,7 mln pasażerów.

Podobnej wielkości ruch lotniczy ma przynieść turniej piłkarski. Jednak efekt będzie jednorazowy.

Według Dariusza Kusia ostateczny kształt rynku będzie zależał też od jesiennego startu OLT Express na trasach zagranicznych. Linia chce ożywić w tym zakresie niewielkie porty, takie jak Bydgoszcz. W kwietniu odprawiono w tym mieście zaledwie tysiąc pasażerów. Choć to wynik o 40 proc. wyższy od zeszłorocznego, to wydaje się, że taki ośrodek stać na więcej.

Gdy wystartował OLT, ruch na trasie z Warszawy do Bydgoszczy wzrósł aż o połowę. Podobnie, a nawet lepiej, może być z połączeniami zagranicznymi. Tym bardziej, że nowa polska linia lotnicza zamierza uruchomić stamtąd aż 12 nowych tras.
Dokąd latamy najczęściej

W 2011 r. polskie porty lotnicze obsłużyły 21,7 mln pasażerów – o 6,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że w ruchu regularnym Polacy najchętniej podróżowali do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Włoch, Irlandii i Francji. Wśród miast największym powodzeniem cieszyły się Londyn, Frankfurt i Monachium. Jeżeli chodzi o trasy wycieczkowe, to najchętniej wybieraliśmy Turcję, Grecję i Egipt. Najbardziej ulubionymi miastami były Antalya, Hurghada oraz Heraklion. cez
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/ ... latac.html

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 21 maja 2012, 12:15

I kolejny artykuł na ten sam temat. Rewolucja trwa :)
Żegnaj, pociągu! 91 proc. wzrost pasażerów na lotach krajowych
W kwietniu na polskich lotniskach, na połączeniach krajowych, pasażerów było o 91 proc. więcej niż rok wcześniej! To przede wszystkim efekt przesiadki do samolotów osób, które wcześniej korzystały z pociągów i samochodów
- Nie lubię latać samolotami, poza tym latanie po Polsce zawsze było drogie. Ostatnio musiałem jechać do Warszawy, a wiele słyszałem o OLT. Postanowiłem więc się przełamać i skorzystać z samolotu, szczególnie że koszty paliwa są ostatnio bardzo wysokie - opowiada Mariusz Andrzejczak, przedsiębiorca z Gdańska. - I powiem szczerze, że jestem zachwycony. Jak znowu będę musiał gdzieś jechać polecę samolotem.

Takich osób są tysiące. W kwietniu 2011 r. w ruchu krajowym w Polsce obsłużono 171 tys. pasażerów. Wszyscy korzystali z połączenia LOT-u do Warszawy - innych po prostu nie było (nie licząc dotowanego przez lubuski samorząd połączenia Warszawa - Zielona Góra z którego miesięcznie korzysta około 500 pasażerów). Wcześniej kilku przewoźników próbowało swoich sił na lotach krajowych, jednak nikomu na rynku utrzymać się nie udało. Powodem były m.in. niska częstotliwość lotów i wysokie ceny.

Morze pasażerów

Zaczęło się to zmieniać w lipcu 2011 r. Należące do państwa i LOT-u linie Eurolot, które do tej pory żyły wyłącznie z latania dla naszego narodowego przewoźnika, postanowiły spróbować swoich sił na własnych połączeniach. Uruchomiły połączenia z Gdańska do Krakowa i Wrocławia. Ceny biletów zaczynały się od 199 zł. I okazało się, że Polacy jednak latać po kraju chcą.

Jednak prawdziwą rewolucję rozpoczął właśnie OLT Express, który od kwietnia uruchomił blisko trzydzieści połączeń między 10 polskimi miastami. Na efekt nie trzeba był długo czekać. Na większości tras samoloty wypełniły się pasażerami, a na lotniska zaczęły pojawiać się tłumy pasażerów podróżujących po kraju.

W kwietniu tego roku w ruchu krajowym w Gdańsku obsłużono 61 tys. pasażerów, o 203 proc. więcej niż rok wcześniej! W Katowicach wzrost wyniósł 175 proc, a we Wrocławiu 140 proc. W sumie w kwietniu 2012 roku na polskich lotniskach obsłużono ponad 327 tys. pasażerów w ruchu krajowy, czyli o 91 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.
Kraków dostawia namiot

Na szczęście prawie wszystkie lotniska w ostatnich latach się rozbudowały. Tylko w tym roku skończono budowę terminali w Gdańsk, Wrocławiu, Poznaniu czy Rzeszowie. Na lawinowy wzrost pasażerów gotowe nie są jedynie krakowskie Balice - największe port regionalny w Polsce. Tutaj rozbudowy infrastruktury pasażerskiej nie było od lat i nagle okazało się, że pasażerów jest tak dużo, że pasażerowie nie mieszczą się w terminalu krajowym. Dlatego lotnisko postawi dla podróżnych... namiot.

- Przez rok do kwietnia frekwencja na lotach krajowych wzrosła nam aż o 80 proc. W maju na pewno znacznie przekroczy 100 proc. W perspektywie najbliższych miesięcy może czekać nas wzrost nawet o kilkaset procent w porównaniu do zeszłego roku. Obłożenie lotów do polskich miast jest znakomite, a przewoźnicy informują nas, że bilety sprzedają się na pniu - mówiła kilka dni temu "Gazecie" Urszula Podraza, rzecznik prasowy Kraków Airport.
....
całośc w linku
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... otach.html

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 21 lip 2012, 23:23

Dziś leciałem z Gdańska do Wwy. Zapłaciłem sporo więcej niż promocyjne 100 PLN, jednak było warto.
35 min. lotu, zupełnie inne podejście do pasażera.
Być może zrobiło to na mnie większe niż na innych wrażenie, bo aż 2 lata nie leciałem nigdzie samolotem, jednak z pewnością teraz w podróżach po Polsce kiedy będę mógł, wtedy będę wybierał samolot. Do przemyślenia pozostaje tylko trasa Wwa-Krk, bo tam pociąg jedzie w miarę szybko (do Katowic się nie wybieram :P ).

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 29 lip 2012, 18:00

Ciekawe porownanie róznych opcji podróżowania (czy w koncu można wklejac artykuły czy tylko linki?)
http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/ ... olsce.html

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 29 lip 2012, 18:10

Rosa pisze:(czy w koncu można wklejac artykuły czy tylko linki?
Na razie proszę tylko linki albo wybrane cytaty z artykułów
15/12/2005-12/7/2019

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 02 paź 2012, 13:18

Szykuje się alternatywa dla polaczeń kolejowych (oraz busowych) Warszawa Berlin. Od marca zaczyna latac na tej trasie Air Berlin, loty będa sie odbywały 3x dziennie a cena obecnie to 400 zł za lot w obie strony.
http://www.fly4free.pl/airberlin-trzy-r ... o-berlina/

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7004
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 02 paź 2012, 13:25

No to witaj Berlinie, koło czerwca planowałem jechać pociągiem, a tu taka niespodzianka!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36841
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 paź 2012, 14:11

Biorąc pod uwagę położenie Dworca Centralnego oraz Hauptbahnhofu... :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ