Wiązowna i okolice

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
kveld
Posty: 1862
Rejestracja: 28 lut 2007, 8:59
Lokalizacja: Marki

Post autor: kveld » 27 kwie 2022, 15:13

Andrzej pisze:
27 kwie 2022, 10:58
Co do Majalandu. Tu chyba priorytetem byłoby zrobienie podjazdów wiązowskich siedemsetek.
Zdecydowanie tak, chociaż przedłużenie L22 i zrobienie podjazdów L50 (przynajmniej w weekendy) też nie byłoby pozbawione sensu. Przy okazji: zaktualizowano schemat https://www.wtp.waw.pl/wp-content/uploa ... wschod.pdf

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 kwie 2022, 20:30

person pisze:
27 kwie 2022, 15:07
Czy ktokolwiek widział mapę z trasami nowych linii?
Nie wymagaj zbyt wiele ;)

Serio zaś, może ZTM zwolnił grafika i nie ma kto przygotowywać mapek? Albo stwierdzili, że lokalsi i tak ogarną? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

michael112
Posty: 3040
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 30 kwie 2022, 22:26

Andrzej pisze:
09 sty 2022, 8:48
Trasa L50 jest słaba. To nie jest trasa porządnej linii dowozowej do PKP, to trasa linii socjalnej. Lepiej wycofać ulicy 3 Maja (blisko torów) i dać dwukierunkowo do PKP Michalin (jest rondo do zawrotki).
Wypisz wymaluj śp 717.

man1956
Posty: 1683
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 maja 2022, 15:22

Linie L 50 i L 51 funkcjonują zaledwie od kilku dni, a już zdarzają się komplikacje. Trafiałem już na kursy, które nie były realizowane. Dziś z kolei na stronie ZTM-u komunikat, że "z przyczyn technicznych do odwołania występują utrudnienia w kursowaniu linii L51. Możliwe opóźnienia oraz odwołania kursów." Może ktoś z Forumowiczów wie, co tu się dzieje?

man1956
Posty: 1683
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 maja 2022, 15:23

Taki sam komunikat pojawił się w odniesieniu do linii L 50.

alojz
Posty: 2716
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 06 maja 2022, 15:30

Brak kierowców, nie kursuje dodatek na L51 oraz dodatek na L50 (rano jeździł).

man1956
Posty: 1683
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 06 maja 2022, 15:48

Dziwne. Obie linie wybitnie wypoczynkowe, pasażerów można policzyć na palcach jednej ręki. Trasy proste i krótkie, postoje czasami godzinne - a chętnych do pracy nie ma. Rozumiem, że oferty płacowe nie są dla kierowców zachęcające?

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 06 maja 2022, 16:37

Myślę, że to podstawowe kryterium, a nie liczba pasażerów czy przebieg trasy :term:

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 maja 2022, 17:00

Emyl pisze:
06 maja 2022, 16:37
Myślę, że to podstawowe kryterium, a nie liczba pasażerów czy przebieg trasy :term:
Zaskoczyłbyś się ale bywa naprawdę różnie. Nieraz już słyszałem w Mobilisie np. takie zdania "w Mobilisie mniej zarabiam niż w MZA ale tu przynajmniej mam spokój, linię na stałe i zmianę w dobrym miejscu".

Autobus Czerwon
Posty: 4327
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 maja 2022, 17:04

Słyszałem kiedyś, że gdy na 179 zmienił się operator z Mobilisu na PKS Grodzisk, to całkiem pokaźne grono kierowców które miało tę linię na stałe, zmieniła z tego powodu pracodawcę. Z tego co zdarza mi się obserwować na pętli na Kabatach to chyba jest w tym ziarnko prawdy, bo zawsze jeżdżą praktycznie Ci sami kierowcy.

Myślę że sporym przyczynkiem do braku kierowców jest też to, że znacznie zwiększył się na nich popyt na rynku w obszarze okołowarszawskim. Robienie uprawnień jest za to nadal skomplikowane i drogie, więc nic dziwnego że kolejki chętnych nie ma. Z tego co obserwuję, aktualnie uprawnienia na autobus robią głównie miłośnicy, desperaci lub bezrobotni którym kurs finansuje pośredniak.

reserved
Posty: 14766
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 maja 2022, 17:09

Autobus Czerwon pisze:
06 maja 2022, 17:04
Słyszałem kiedyś, że gdy na 179 zmienił się ajent z Mobilisu na PKS Grodzisk, to całkiem pokaźne grono kierowców które miało tę linię na stałe, zmieniła z tego powodu pracodawcę.
Kiedyś rozmawiałem z kierowcą jeżdżącym na stałe 179, który powiedział że on woli PKS bo jeździ sobie na stałe pod domem i jak kiedyś nie wytrzyma w tej firmie to po prostu sobie zostawi autobus i pójdzie do domu. :D

Autobus Czerwon
Posty: 4327
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 maja 2022, 17:11

Na pewno nie miałby potem problemów ze znalezieniem pracy, bo praktycznie wszędzie przyjęliby go z otwartymi ramionami xd

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 maja 2022, 17:12

Autobus Czerwon pisze:
06 maja 2022, 17:04
Myślę że sporym przyczynkiem do braku kierowców jest też to, że znacznie zwiększył się na nich popyt na rynku w obszarze okołowarszawskim. Robienie uprawnień jest za to nadal skomplikowane i drogie, więc nic dziwnego że kolejki chętnych nie ma. Z tego co obserwuję, aktualnie uprawnienia na autobus robią głównie miłośnicy, desperaci lub bezrobotni którym kurs finansuje pośredniak.
Teraz to w ogóle się z uprawnieniami pokomplikowało, bo przed kursem trzeba iść do starosta po numerek, na podstawie którego się zapisujesz na szkolenie. Od miesiąca to funkcjonuje. Więc nie dziwię się, że mało kto teraz chce wywalać kupę kasy (teraz pewnie kilkanaście tysięcy dla "golca" z kat. B) na prawko, a potem jeszcze na kursy ;)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

alojz
Posty: 2716
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 06 maja 2022, 17:45

Grodziowi przybyło od maja 19 brygad, czyli na oko 30 kierowców. Plan udało się zrealizować w ok. 90%. Nałożył się na to jeszcze okres wiosenny i odejścia na przewozy turystyczne.

Autobus Czerwon
Posty: 4327
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 06 maja 2022, 18:02

Wolfchen pisze:
06 maja 2022, 17:12
Teraz to w ogóle się z uprawnieniami pokomplikowało, bo przed kursem trzeba iść do starosta po numerek, na podstawie którego się zapisujesz na szkolenie. Od miesiąca to funkcjonuje.
Funkcjonuje to trochę za duże słowo. Znajomy dobre 3 tygodnie się bujał pomiędzy urzędem dzielnicy a OSK żeby mu wydali PKZ. Przez pierwszy tydzień urząd utrzymywał że nie potrafi tego zrobić. Potem co chwile urząd utrzymywał że coś tam jest jeszcze potrzebne, zaś szkoła jazdy to dementowała. Na końcu, żeby się zapisać na egzamin z kwalifikacji wstępnej (która swoją drogą jest największą bzdurą tego kursu), musiał się osobiście pofatygować do WORDu na Odlewniczej. Przy czym kolega jest studentem i miał czas za tym chodzić, osobie pracującej pewnie zeszłoby się dużo dłużej z załatwianiem tego wszystkiego :)

ODPOWIEDZ