Strona 7 z 21

: 18 wrz 2011, 17:57
autor: Daniel_FCB
Będąc w Bratysławie, spotkałem się z rozjazdem łukowym torów tramwajowych "łamanych", tzn. nie pełny łuk o ciągle takiej samej krzywiźnie, tylko skręt - prosta - skręt. Ktoś wie po co to i na co tak? Wydaje mi się, że przez to tramwaj musi zwalniać bardziej niż na zwykłym rozjeździe...
(Niestety, nie mogę znaleźć żadnego zdjęcia obrazującego problem)

: 18 wrz 2011, 18:43
autor: Bastian
Nie chodziło przypadkiem o to, by zwrotnica nie znalazła się w miejscu, gdzie nie powinna, na przykład na przejściu dla pieszych?

: 01 paź 2011, 15:39
autor: JotPeCet
Wręcz przeciwnie. Przecież tym sposobem rozszeża się powierzchnię kompletu rozjazdów wychodząc poza obręb skrzyżowania.
W tym rozwiązaniu na pewno plusem jest stały kąt przecięcia poszczególnych torów.
A może inne podejście do bezpieczeństwa ruchu - w końcu tramwaj nie odbija nagle w bok... ;)

: 01 paź 2011, 15:51
autor: Bastian
JotPeCet pisze:Przecież tym sposobem rozszeża się powierzchnię kompletu rozjazdów wychodząc poza obręb skrzyżowania.
Nierzadko także poza przejścia, stąd moje pytanie ;)

: 02 paź 2011, 19:39
autor: Glonojad
układ prosta - łuk - prosta - łuk - prosta wydaje mi się mało szczęśliwy z przyczyn eksploatacyjnych :/

: 08 lut 2012, 13:36
autor: Bastian
10 grudnia zeszłego roku powiększyła się sieć tramwajowa w Monachium - oddano do użytku 4,3-kilometrowej długości trasę na prawym brzegu Izary, łączącą Effnerplatz z St. Emmeram :)

Tu więcej: http://www.mvg-mobil.de/projekte/st_emmeram/bau.html


Należy dodać, że perspektywy też są niezłe: m.in. blisko 9-kilometrowy Obwód Zachodni (Westtangente), który ma być gotowy za dwa lata:
http://www.mvg-mobil.de/projekte/westta ... nhalt.html

: 10 lut 2012, 15:08
autor: esbek
Bastian pisze: Należy dodać, że perspektywy też są niezłe: m.in. blisko 9-kilometrowy Obwód Zachodni (Westtangente), który ma być gotowy za dwa lata:
http://www.mvg-mobil.de/projekte/westta ... nhalt.html
Ten projekt jest raczej na etapie "tramwaju do Wilanowa". Na razie wzięli się za końcówkę w Pasing.

: 10 lut 2012, 15:16
autor: Glonojad
dla Wilanowa konsultacji spolecznych nie bylo jeszcze.

: 11 lut 2012, 18:20
autor: Glonojad
Patrząc w google'a wychodzi, że na części trasy jeszcze niedawno leżały poprzednie tory... pocieszające, że nawet zapobiegliwi Niemcy czasem popełniają kretyńskie decyzje ;)

: 11 lut 2012, 18:43
autor: Bastian
Ale to były tory w zupełnie inną stronę ;)

: 11 lut 2012, 19:19
autor: Glonojad
Bynajmniej - sprawdź na Tundrii.

: 24 kwie 2012, 7:25
autor: rhemek
Pesa zbuduje 115 składów dla Pawłodaru (Kazachstan) , co stanowi 100 % ich taboru.
http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1, ... stanu.html

: 24 kwie 2012, 8:43
autor: JacekM
Halo halo, od podpisania memorandum do sprzedaży jeszcze droga daleka... Uwierzę jak pierwsza Pesa postawi pierwszy wózek na kazachskich stepach.

: 25 kwie 2012, 6:02
autor: Glonojad
Znaczy, jak się wykolei? :p

: 25 kwie 2012, 20:09
autor: rhemek
Co Wy macie do Pesy , ze tak jej nienawidzicie? Bo powstała od zera i bez żadnych układów wywalczyła sobie jako jedna z nielicznych polskich firm miejsce na ważnym rynku w Europie? Akurat znam prywatnie ludzi, którzy ciężkimi wyrzeczeniami pracowali na jej dzisiejsza pozycję.