Strona 7 z 9

: 27 lip 2011, 21:26
autor: Czotyk
No nie. Rozumuję tak, że jak ktoś będzie chciał szybko odjechać to pójdzie na peron zbiorczy gdzie są (albo powinny być) wszystkie rozkłady. Chodź pasażerowie są nie przewidywalni.

: 27 lip 2011, 21:29
autor: Szeregowy_Równoległy
Ale jednocześnie zakładasz, że przynajmniej część z pasażerów będzie chciała sobie iść i posiedzieć w tramwaju przed odjazdem. A z tym już mógłby być problem.

: 27 lip 2011, 21:32
autor: Czotyk
No tak. Ktoś może chcieć upiec 2 pieczenie przy jednym ogni czyli posiedzieć i odjechać pierwszym tramem. No to w tej sytuacji lepszy jest pomysł Glonojada ale ja się niestety pod nim nie podpiszę z prostej przyczyny: Lubię siedzieć w tramwajach :)

: 27 lip 2011, 21:34
autor: JKTpl
Wy tu sobie bebebebe, a ja powiem, że kiedyś widziałem jednostkowy przypadek (to raczej musiało być wklepanie przez ekspedytora) na OS. GÓRCZEWSKA...
Tam na budzie wisi wyświetlacz. Wyświetla on godzinę i temperaturę. Wtedy ponadto wyświetlał informacje w formacie: "L-26 15:44", "L-10 15:47", "L-26 15:50" (godziny zmyślone). Jednak jak siepostarać, to dasie.

: 27 lip 2011, 21:36
autor: fraktal
Glonojad pisze:Dlatego najlepszym rozwiązaniem są pętle z peronem zbiorczym a być może - co już może wydawać się kontrowersyjne - bez dostępu pasażerów do wagonu przed odjazdem. Tyle, że wtedy na przystanku zbiorczym zapewnić trzeba dobre warunki obsługi. Zadaszenie całoperonowe co najmniej
No tramwaje i tak mają więcej przystanków technicznych do postoju bez pasażerów niż autobusy. A na takie ulewy jak są teraz w wawie to żadne zadaszenie nie pomoże, musiałaby być to zabudowana poczekalnia z przeszklonymi drzwiami. Tylko czy to realne? :>

: 27 lip 2011, 21:37
autor: MeWa
JKTpl pisze:Wy tu sobie bebebebe, a ja powiem, że kiedyś widziałem jednostkowy przypadek (to raczej musiało być wklepanie przez ekspedytora) na OS. GÓRCZEWSKA...
Tam na budzie wisi wyświetlacz. Wyświetla on godzinę i temperaturę. Wtedy ponadto wyświetlał informacje w formacie: "L-26 15:44", "L-10 15:47", "L-26 15:50" (godziny zmyślone). Jednak jak siepostarać, to dasie.
ciekawe... no ale to powinien też być standard na pętlach.

: 27 lip 2011, 21:40
autor: Szeregowy_Równoległy
JKTpl pisze:Wtedy ponadto wyświetlał informacje w formacie: "L-26 15:44", "L-10 15:47", "L-26 15:50" (godziny zmyślone). Jednak jak siepostarać, to dasie.
Ale dalej to nie rozwiązuje zasadniczej kwestii: stoją dwie sztuki 26, każda na innym torze. Która z tych dwudziestek szóstek ruszy pierwsza?

: 27 lip 2011, 21:46
autor: fraktal
Wystarczy założyć wyświetlacze przednie na tramwaju, które informowałyby o czasie do odjazdu. Ta 26, która ma krótszy czas do odjazdu, ruszy pierwsza. ;-)

: 27 lip 2011, 21:49
autor: Czotyk
Jedyny przypadek gdzie spotkałem się z tą samą linią na dwóch peronach to Młociny a i tak wszyscy na zbiorczym wsiadają. I zadaszony jest :D . Ten problem nie jest aż tak szeroki na szczęście.

Szeregowy, mówisz o 26 a na Wiatraku nie ma opcji, żeby 26 stało na dwóch torach. Na Os. Górczewska tak jest? Tam chyba 5 torów jest a linii 3 więc mogliby sobie tak robić.
fraktal pisze:Wystarczy założyć wyświetlacze przednie na tramwaju, które informowałyby o czasie do odjazdu. Ta 26, która ma krótszy czas do odjazdu, ruszy pierwsza. ;-)
No i Swingi tak wyświetlają.

: 27 lip 2011, 21:53
autor: Szeregowy_Równoległy
Czotyk pisze:Szeregowy, mówisz o 26 a na Wiatraku nie ma opcji, żeby 26 stało na dwóch torach. Na Os. Górczewska tak jest? Tam chyba 5 torów jest a linii 3 więc mogliby sobie tak robić.
JKTpl pisał o Górczewskiej, i do tego się odnosiłem.

: 27 lip 2011, 21:55
autor: Łukasz
Czotyk pisze:Jedyny przypadek gdzie spotkałem się z tą samą linią na dwóch peronach to Młociny a i tak wszyscy na zbiorczym wsiadają. I zadaszony jest :D . Ten problem nie jest aż tak szeroki na szczęście.
[sciana] Ty jesteś naprawdę jakiś ułomny. Całość zaczęła się od tego, _czy cztery jedynki mogą stać na Banacha_, żeby nie robić SWL.

: 27 lip 2011, 21:55
autor: fraktal
Czotyk pisze:No i Swingi tak wyświetlają.
Założyć we wszystkich tramwajach, powiedzmy od 105-ek wzwyż, a w zasadzie w dół, jeśli chodzi o wiek. W każdym razie - w 105-kach i nowszych.

: 27 lip 2011, 21:56
autor: JKTpl
Czotyk pisze:
fraktal pisze:Wystarczy założyć wyświetlacze przednie na tramwaju, które informowałyby o czasie do odjazdu. Ta 26, która ma krótszy czas do odjazdu, ruszy pierwsza. ;-)
No i Swingi tak wyświetlają.
Skoro jeszcze jesteśmy na Górczewskiej... Tam w mojej opinii 2/3 wsiadających dochodzi do tramwaju od jego tyłu. Dojście od przodu jest niewygodne i tylko dla niewielu mieszkańców os. Górczewska.

A gdyby tak (zakładam przypadek dwóch swingów) ta niewpuszczająca nosiła dekorację 26 KONIEC TRASY... To by się chyba zmieściło :>

: 27 lip 2011, 21:58
autor: Szeregowy_Równoległy
JKTpl pisze:A gdyby tak (zakładam przypadek dwóch swingów) ta niewpuszczająca nosiła dekorację 26 KONIEC TRASY... To by się chyba zmieściło :>
Pewnie tak, ale zaraz ZTM by się dopatrzył, że tak nie może być, i by wysłał swoje Szwadrony Śmierci w Fabiach.

: 27 lip 2011, 22:05
autor: MeWa
fraktal pisze:Wystarczy założyć wyświetlacze przednie na tramwaju, które informowałyby o czasie do odjazdu. Ta 26, która ma krótszy czas do odjazdu, ruszy pierwsza. ;-)
albo jedną zbiorczą tablicę z odjazdami i numerami stanowisk.

[ Dodano: Sro 27 Lip, 2011 ]
Czotyk pisze:Ten problem nie jest aż tak szeroki na szczęście.
ja się spotkałem na Placu Narutowicza dla tramwajów jadących w Nowowiejską w różnych momentach... I były takie sytuacje, że tramwaj, który teoretycznie powinien pierwszy odjechać (wszystkie znaki na niebie i ziemi na to wskazywały z punktu widzenia pasażera) wcale pierwszy nie był.