Solarisy 2011+2012

Moderatorzy: JacekM, Dantte

px33
Posty: 1650
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 14 lis 2011, 21:35

Tylko dobrze żeby jeszcze były pogrupowane żeby nie trzeba się było przedzierać przez tysiąc pozycji żeby dotrzeć do tego, co się potrzebuje. Jak wygląda obsługa tego Macrosystemu, bo mam nadzieję, że nie jest aż tak fatalnie jak w nowych R&G

[ Dodano: |14 Lis 2011|, 2011 21:36 ]
Domasq12 pisze:Uważam, że w sterowniku powinny być tylko brygady obsługiwane przez daną zajezdnię (bądź ajenta), ewentualnie wszystkie brygady linii obsługiwanych przez nią.
A rezerwy? A komunikacja zastępcza (ale tutaj przydałaby się funkcja skracania linii do danego punktu)?

Jeśli system ma kilka gigabajtów pamięci to co to za różnica czy zostanie wysłany większy czy mniejszy (nieznacznie, o może kilka megabajtów) plik

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 14 lis 2011, 21:40

Domasq12 pisze:Wozy miały wyjechać dopiero w poniedziałek, nieprawdaż?
I ?
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 14 lis 2011, 21:40

px33 pisze:Tylko dobrze żeby jeszcze były pogrupowane żeby nie trzeba się było przedzierać przez tysiąc pozycji żeby dotrzeć do tego, co się potrzebuje. Jak wygląda obsługa tego Macrosystemu, bo mam nadzieję, że nie jest aż tak fatalnie jak w nowych R&G
Na początku powinny być dwie opcje - wpisz lub wybierz, ułatwiło by to znacznie wybór linii i brygady.
px33 pisze:A rezerwy? A komunikacja zastępcza (ale tutaj przydałaby się funkcja skracania linii do danego punktu)?

Jeśli system ma kilka gigabajtów pamięci to co to za różnica czy zostanie wysłany większy czy mniejszy (nieznacznie, o może kilka megabajtów) plik
OK, uznam, że się znasz (i chyba tak jest :-$ ). Zakładając, że kierowca wybierze opcje wybierz (nawiązując do mojej opinii parę linijek wyżej) to musi szukać na całej liście jednej pozycji, a z tego co wiem to nowy system dla MZA potrafi się zacinać.
Desert pisze:I ?
I to, że zakład pośpieszył się z wypuszczeniem wozów na miasto, było przyczyną już dwóch albo trzech awarii.

Awatar użytkownika
Desert
Zbanowany
Posty: 3030
Rejestracja: 23 lis 2007, 16:09
Lokalizacja: 100-(L)ica

Post autor: Desert » 14 lis 2011, 21:42

Domasq12 pisze:Na początku powinny być dwie opcje - wpisz lub wybierz, ułatwiło by to znacznie wybór linii i brygady.
Muszą być obie jak to w Macrosystemie...
Obrazek
"Jak coś wiem to wiem, a jak czegoś nie wiem to mógłbym wiedzieć czyli i tak wiem, jeżeli się mylę to przepraszam, bo mógłbym się mylić, ale ja się nie mylę."

Domas
(A408 i A451)
Posty: 7375
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:36

Post autor: Domas » 14 lis 2011, 21:44

Desert pisze:
Domasq12 pisze:Na początku powinny być dwie opcje - wpisz lub wybierz, ułatwiło by to znacznie wybór linii i brygady.
Muszą być obie jak to w Macrosystemie...
Szczerze? Spotkałem się jedynie z opcją wybierz (czyli linia+brygada) i wpisz (tutaj tylko linia+kierunek, bez rozkładu), a przydałoby się uzupełnić opcję "wpisz".

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 14 lis 2011, 21:48

:arrow: "ZTM-WG. ROZKŁADU"
:arrow: "ZTM -NAPISY STAŁE"
te opcje masz na myśli ?
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

px33
Posty: 1650
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 14 lis 2011, 21:49

Domasq12 pisze: Na początku powinny być dwie opcje - wpisz lub wybierz, ułatwiło by to znacznie wybór linii i brygady.
Inaczej - wybór z wyszukiwarką na żywo (jak notabene we wszystkich współczesnych systemach informatycznych projektowanych z głową i dla tzw. zwykłego użytkownika). No i grupy. Prawidłowy projekt powinien wyglądać tak:
1. Początkowy ekran wyboru linii, belki z grupami/kategoriami (najlepiej gdyby mogły się zazębiać i tworzyć drzewko możliwości), pole wyszukiwania
1a. Po wyborze grupy lista linii w danej grupie (i podgrup, leksykograficznie), plus pole wyszukiwania
1b. Po wpisaniu czegoś w pole wyszukiwania, lista pozycji wg hierarchii z grup (plus może ewentualnie wybór na podstawie położenia pojazdu i pory dnia/nocy, tak żeby wieczorem sugerowało nocne, a w dzień dzienne, tylko taki bajer wymaga dobrej struktury zapisu albo mocnego sprzętu)

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 14 lis 2011, 21:50

Domasq12 pisze:Uważam, że w sterowniku powinny być tylko brygady obsługiwane przez daną zajezdnię (bądź ajenta), ewentualnie wszystkie brygady linii obsługiwanych przez nią.
Tak jest na przykład w autokomputerach "Macro-System" w Mobilisie.
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Olek007
Posty: 443
Rejestracja: 02 mar 2011, 18:51
Lokalizacja: Wilanów

Post autor: Olek007 » 14 lis 2011, 22:02

beni pisze:Dostawy można podsumować:

SU12 - 1520-33 > R10 (1530-33 w dniu 14.11)
SU18 - 8500-02 > R7 ( dnia 14.11 dojadą )
SU18 - 8550-55 > R6
SM10 - 1020-23 > R7 ( dnia 14.11 dojadą )

Pozdrawiam.
I nówki na Woronicza w końcu przyjechały?

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 14 lis 2011, 22:03

Bez przesady, afera o nic. Wg mnie to dobrze, że są wgrane wszystkie linie i nie ma o co robić szumu. A jak znowu będzie jakaś zetka za SKM-kę, to nawet wszystko już wgrane. :D

1000
Posty: 631
Rejestracja: 23 wrz 2006, 22:09

Post autor: 1000 » 14 lis 2011, 22:05

Olek007 pisze:
I nówki na Woronicza w końcu przyjechały?
Przyjechały - widziałem 3 sztuki na Połczyńskiej ok 21.20

bepe
Posty: 3516
Rejestracja: 04 wrz 2010, 15:33
Lokalizacja: Gocław

Post autor: bepe » 14 lis 2011, 22:08

Jechałem 8551 na 190. Generalnie tak sobie. Brak tylnej rzeźni jest dość dokuczliwy, zwłaszcza na tak obciążonych liniach jak 190. Do tego jeszcze siedzenia zawalające tę rzeźnię są umieszczone dokładnie na wysokości słupka między oknami i sięgającego aż do podłogi, więc ciężko jest wygodnie usiąść. Przednia rzeźnia też nie za duża, a jeszcze zostanie zastawiona biletomatem (brak siedzeń na lewym przednim kole niewiele tu rekompensuje). Z pięciu wyświetlaczy wewnętrznych działał tylko boczny za przegubem. W dodatku system informacji działał do przystanku Młynarska. Potem się zacięło, następnie cofnęło się na Wola-Ratusz, potem kierowca coś próbował naprawić, ale przeskakiwało tylko między tymi dwoma przystankami, więc do Górczewskiej wóz dojechał z Młynarską na wyświetlaczu. Oczywiście od tego umilkł też Knapik. Fajny natomiast jest pomysł z numerem linii na szybie po prawej stronie. Mam też wrażenie, że ogrzewanie działało dość "punktowo", tzn. panowała w pojeździe nierówna temperatura.

fraktal
Posty: 5654
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 15 lis 2011, 0:32

bepe pisze:Jechałem 8551 na 190. Generalnie tak sobie. Brak tylnej rzeźni jest dość dokuczliwy, zwłaszcza na tak obciążonych liniach jak 190.
Ale przecież tylna rzeźnia w solarisach nie była jakaś pokaźna. Po prostu te dwa fotele, które były z przodu zostały przeniesione do tyłu, żeby liczba miejsc siedzących się pewnie zgadzała. Może niepotrzebnie, ale wciąż uważam, że stosunek przestrzeni dodanej w części przedniej do zabranej w części tylnej jest wprost proporcjonalny, jeśli nie zupełnie taki sam. Owszem, biletomat będzie bruździł, ale na razie go nie ma (może dlatego Macrosystem, żeby biletomaty tak podłączyć jak ma Mobilis :-k ), więc nie ma co się na zapas martwić.

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 15 lis 2011, 2:52

Czyli aktalnie jakie autobusy sa i jakie nr tab ? I kiedy dojechały
#5690 07.11.1997-10.09.2013

ashir
Posty: 27967
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 15 lis 2011, 7:15

fraktal pisze:Ale przecież tylna rzeźnia w solarisach nie była jakaś pokaźna. Po prostu te dwa fotele, które były z przodu zostały przeniesione do tyłu, żeby liczba miejsc siedzących się pewnie zgadzała.
A w Mobilisie mają drugą rzeźnię i nie mają dwóch siedzeń z przodu.

ODPOWIEDZ