A gdzie ten tor jest?!JotPeCet pisze:Czterotorowa!Przypomnę że tor 4 był remontowany specjalnie dla SKM, która pojawiła się na nim dwa razy
Modernizacja WWK
Moderator: JacekM
Znaczy się, że cały ruch dalekobieżny Warszawa-Gdynia ma odbywać się po jednym (trzecim) torze?bohun pisze:Modlin - trzeci tor do Legionowa jest, można by pomyśleć czy dalej tez ma sens (natężenie ruchu).
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Nie, tak jak się to odbywa teraz na odc. Praga - LegionowoJaBaal pisze:Znaczy się, że cały ruch dalekobieżny Warszawa-Gdynia ma odbywać się po jednym (trzecim) torze?
EDIT Odbywało przed modernizacją
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Pisząc o ruchu dalekobieżnym miałem na myśli
odcinek ze wzmożonym ruchem podmiejskim, tj. do Modlina (ewentualnie Nasielska).ja pisze:Znaczy się, że cały ruch dalekobieżny Warszawa-Gdynia ma odbywać się po jednym (trzecim) torze?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Wiem ![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26847
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dokładnie.Fikander pisze:W peronach trzytorowa.JotPeCet pisze: Czterotorowa!
Chociaż teoretycznie można sobie wyobrazić wyprzedzanie przed/za peronami
![;) ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
A wyprzedzanie torem dodatkowy na trasie z Vmax 160?inż. Glonojad pisze: Chociaż teoretycznie można sobie wyobrazić wyprzedzanie przed/za peronami
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
No! Tylko podwójne tory utratują sprawę.bohun pisze:(...)JaBaal pisze:Modlina, Wołomina, Sulejówka-Miłosny, Otwocka, Piaseczna, Błonia...
Błonie, Miłosna (a nawet Stojadła) - jak najbardziej.
Skoro PLK będą modernizować stację Miłosna, to mogłyby się już i tym zająć.
Tylko nie wiem gdzie te ewentualne nowe tory?
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
![:arrow: :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
[ Dodano: 2007-10-26, 18:35 ]
Po cztery tory w dalszej perspektywie powinny się znaleźć na wszystkich szlakach, przynajmniej do granic obsługiwanych przez przyszłe SKMki.JaBaal pisze:Właściwie to powinienem to pisać w wątku o przebudowie WWK, ale... Jako mały chłopiec jeździłem do rodziny w Brwinowie z Warszawy. To były moje pierwsze w życiu doświadczenia z podrózy koleją. 'Oczywistą oczywistością' wówczas był dla mnie układ czterotorowy. Pamiętam, jak się zdziwiłem mocno, kiedy z ciocią z Brwinowa pojechaliśmy po coś-tam (nie pamiętam, cel nieistotny) do Żyrardowa i zobaczyłem układ dwutorowy. Było to dla mnie niepojęte: przecież w takim Jaktorowie czy Międzyborowie pociąg dalekobieżny musi wpaść na pociąg podmiejski... Do pewnego czasu byłem wręcz święcie przekonany, że wszystkie linie kolejowe są czterotorowe. ZTCW czterotorowa linia do Grodziska jest starsza, niż CMK. A więc już dość dawno istniała potrzeba rozdzielenia ruchu podmiejskiego od dalekobieżnego. Jak dla mnie, aby uniknąć kolizji i wstrzymywania pociągów (właściwie to można powiedzieć korków na kolei) niezbędne wydaje mi się 'uczterotorowienie' linii wychodzących z Warszawy do: Modlina, Wołomina, Sulejówka-Miłosny, Otwocka, Piaseczna, Błonia...
PS. Wyobrażacie sobie, jakim szokiem dla mnie było 'odkrycie', że istnieją linie jednotorowe?
A teraz trzeba zmodernizować linię na Mińsk - przecież np. taki pociąg do Moskwy nigdy nie będzie ustępował naszym podmiejskim pociągom, dlatego musi mieć odrębny tor.
R1+R2
R3+R7
R8+R9
R3+R7
R8+R9
Znalezione na PMK
PMK pisze: Od 12 listopada do 8 grudnia nieczynny będzie jeden tor podmiejski średnicy
między W-wa Wsch. i W-wa Zach. Najpierw jeden a potem drugi. Ruch do
Zachodniej będzie się odbywał jednym torem podmiejskim (raz właściwym a raz
niewłaściwym), a ruch do wschodniej układem dalekobieżnym - ale wiadomo że
nie wszystkie pociągi się zmieszczą wiec 12 ma być zawieszonych, a 19
skróconych / rozszytych.
Ma być też uruchomiony pociąg wahadłowy po zamkniętym torze w relacji
Warszawa Zach - Warszawa Stadion, co 40 minut.
Wszystko spowodowane jest przebudową głowicy zachodniej stacji Warszawa
Wsch. w celu umożliwienia przejazdu z układu podmiejskiego na dalekobieżny i
odwrotnie. Przebudowa jest częścią modernizacji linii Radomskiej do Okęcia.
- Jacek Mocki
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 cze 2006, 4:53
- Lokalizacja: Brisbane
Mysle, ze z powyzszych wpisow mozna sie zorientowac, ze do zrobienia jest bardzo duzo. Jednak, co ta ankieta ma na celu, pokazanie czy ludzie sa wystarczajaco poinformowani o tym jakie prace modernizacyjne przygotowuje PLK?
Tendencja w PLK SA jest taka, zeby modernizowac cale linie, a nastepnie zastanawiac sie nad wezlami. Wedlug mnie dobieranie linii do modernizacji na czuja, lub wedlug opcji kto glosniej i rozsadniej mowi nie ma sensu.
Jedynym wyznacznikiem jest ekonomia i migracja ludnosci. Widac golym okiem, ze ludzie ktorzy wyrabiaja najwiecej dla PKB pracuja w duzych miastach. Czesto maja dobra prace i lokalizuja swoje domy w odleglosci do 50km od miejsca pracy. Na weekendy jada odwiedzic rodziny mieszkajace na wsiach lub malych miasteczkach. Jada najczesciej samochodami, stad koniecznosc budowy autostrad. Jak dolozy sie do tego dzialkowcow, to ludzie jada 100km przez dwie godziny, albo i lepiej.
Jednak PLK SA moglaby zarabiac na powiekszajacej sie sprzedazy na liniach do 50km w obrebach duzych miast!!!! Z tego punktu widzenia koniecznosc reorganizacji infrastruktury podmiejskiej. Wezly w tym ukladzie odgrywaja ogromne znaczenie.
Co do linii dalekobieznych. Prosze odpowiedziec na pytanie, czy modernizacja linii Warszawa-Poznan do predkosci 160km/h byla wystarczajaco radykalnym posunieciem. Czy ktos podrozuje pomiedzy Warszawa a Poznaniem. Czy ta podroz jest wystarczajaco szybka? I czy jak pociag wyjezdza z Warszawy, to osiaga kolo 100km/h na WWK?
Pozdrawiam serdecznie
Jacek Mocki
Tendencja w PLK SA jest taka, zeby modernizowac cale linie, a nastepnie zastanawiac sie nad wezlami. Wedlug mnie dobieranie linii do modernizacji na czuja, lub wedlug opcji kto glosniej i rozsadniej mowi nie ma sensu.
Jedynym wyznacznikiem jest ekonomia i migracja ludnosci. Widac golym okiem, ze ludzie ktorzy wyrabiaja najwiecej dla PKB pracuja w duzych miastach. Czesto maja dobra prace i lokalizuja swoje domy w odleglosci do 50km od miejsca pracy. Na weekendy jada odwiedzic rodziny mieszkajace na wsiach lub malych miasteczkach. Jada najczesciej samochodami, stad koniecznosc budowy autostrad. Jak dolozy sie do tego dzialkowcow, to ludzie jada 100km przez dwie godziny, albo i lepiej.
Jednak PLK SA moglaby zarabiac na powiekszajacej sie sprzedazy na liniach do 50km w obrebach duzych miast!!!! Z tego punktu widzenia koniecznosc reorganizacji infrastruktury podmiejskiej. Wezly w tym ukladzie odgrywaja ogromne znaczenie.
Co do linii dalekobieznych. Prosze odpowiedziec na pytanie, czy modernizacja linii Warszawa-Poznan do predkosci 160km/h byla wystarczajaco radykalnym posunieciem. Czy ktos podrozuje pomiedzy Warszawa a Poznaniem. Czy ta podroz jest wystarczajaco szybka? I czy jak pociag wyjezdza z Warszawy, to osiaga kolo 100km/h na WWK?
Pozdrawiam serdecznie
Jacek Mocki
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Na razie okazało się, że po modernizacji linia stała się "wąskim gardłem" i przepustowość nie uległa poprawie dzięki likwidacji stacji czy rozjazdów...Prosze odpowiedziec na pytanie, czy modernizacja linii Warszawa-Poznan do predkosci 160km/h byla wystarczajaco radykalnym posunieciem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
- Lokalizacja: Lublin & Warszawa
- Kontakt:
Co przez to rozumiesz?MeWa pisze:Na razie okazało się, że po modernizacji linia stała się "wąskim gardłem"