Modernizacja WWK

Moderator: JacekM

Która linia powinna być zmodernizowana w pierwszej kolejności? (3 zaznaczenia)

Czas głosowania minął 22 kwie 2006, 10:16

Kutno - Płock
1
1%
Warszawa Wileńska - Zielonka
5
6%
Warszawa Zachodnia - Grodzisk Mazowiecki
7
9%
Warszawa Zachodnia - Rembertów
8
10%
Tłuszcz - Ostrołęka
0
Brak głosów
Warszawa Zachodnia - Włochy
3
4%
Warszawa Wschodnia - Otwock
11
14%
Warszawa Gdańska - Warszawa Praga
2
2%
Legionowo - Wieliszew - Tłuszcz/Zegrze
4
5%
Warszawa - Łódź
13
16%
Warszawa - Radom
3
4%
Warszawa - Gdynia
16
20%
Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz
4
5%
Warszawa - Stojadła - Lublin
4
5%
 
Liczba głosów: 81

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 25 paź 2007, 22:21

JotPeCet pisze:Czterotorowa! :D Przypomnę że tor 4 był remontowany specjalnie dla SKM, która pojawiła się na nim dwa razy
A gdzie ten tor jest?!

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 25 paź 2007, 22:29

bohun pisze:Modlin - trzeci tor do Legionowa jest, można by pomyśleć czy dalej tez ma sens (natężenie ruchu).
Znaczy się, że cały ruch dalekobieżny Warszawa-Gdynia ma odbywać się po jednym (trzecim) torze?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27425
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 paź 2007, 22:30

JotPeCet pisze: Czterotorowa! :D
W peronach trzytorowa. :>
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 25 paź 2007, 22:31

solaris8315 pisze:
JotPeCet pisze:Czterotorowa! :D Przypomnę że tor 4 był remontowany specjalnie dla SKM, która pojawiła się na nim dwa razy
A gdzie ten tor jest?!
Już poza strefą ważności Wspólnego Biletu ;)
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 paź 2007, 22:31

JaBaal pisze:Znaczy się, że cały ruch dalekobieżny Warszawa-Gdynia ma odbywać się po jednym (trzecim) torze?
Nie, tak jak się to odbywa teraz na odc. Praga - Legionowo

EDIT Odbywało przed modernizacją ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 25 paź 2007, 22:51

Pisząc o ruchu dalekobieżnym miałem na myśli
ja pisze:Znaczy się, że cały ruch dalekobieżny Warszawa-Gdynia ma odbywać się po jednym (trzecim) torze?
odcinek ze wzmożonym ruchem podmiejskim, tj. do Modlina (ewentualnie Nasielska).
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 paź 2007, 22:54

Wiem ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 paź 2007, 8:18

Fikander pisze:
JotPeCet pisze: Czterotorowa! :D
W peronach trzytorowa. :>
Dokładnie.
Chociaż teoretycznie można sobie wyobrazić wyprzedzanie przed/za peronami ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 26 paź 2007, 17:07

inż. Glonojad pisze: Chociaż teoretycznie można sobie wyobrazić wyprzedzanie przed/za peronami ;)
A wyprzedzanie torem dodatkowy na trasie z Vmax 160?
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 26 paź 2007, 18:30

bohun pisze:
JaBaal pisze:Modlina, Wołomina, Sulejówka-Miłosny, Otwocka, Piaseczna, Błonia...
(...)
Błonie, Miłosna (a nawet Stojadła) - jak najbardziej.
No! Tylko podwójne tory utratują sprawę.
Skoro PLK będą modernizować stację Miłosna, to mogłyby się już i tym zająć.
Tylko nie wiem gdzie te ewentualne nowe tory?
:arrow: W tunelu pod obecnymi - na pewno nie, za drogo i za skomplikowanie.
:arrow: Mostem nad obecnymi - kolizja z WOW.
:arrow: Jadąc z Centrum - na prawo od obecnych torów - w Wesołej zniszczy się świeży P&R, nową ulicę z zatokami pod autobusy i pas zieleni dzielący tory od pierwszych domów. Dalej też blisko zabudowań..
:arrow: Jadąc z Centrum na lewo od obecnych torów - chyba tylko tu się da - jest jedynie ulica Okuniewska i zieleń dzieląca ją od torów. Obok już tylko poligon. Bloki osiedla Wojskowego w dostatecznej odległości. Ale tak jest tylko do granicy z Sulejówkiem. W Sulejówku zaczynają się zabudowania także na lewo:/

[ Dodano: 2007-10-26, 18:35 ]
JaBaal pisze:Właściwie to powinienem to pisać w wątku o przebudowie WWK, ale... Jako mały chłopiec jeździłem do rodziny w Brwinowie z Warszawy. To były moje pierwsze w życiu doświadczenia z podrózy koleją. 'Oczywistą oczywistością' wówczas był dla mnie układ czterotorowy. Pamiętam, jak się zdziwiłem mocno, kiedy z ciocią z Brwinowa pojechaliśmy po coś-tam (nie pamiętam, cel nieistotny) do Żyrardowa i zobaczyłem układ dwutorowy. Było to dla mnie niepojęte: przecież w takim Jaktorowie czy Międzyborowie pociąg dalekobieżny musi wpaść na pociąg podmiejski... Do pewnego czasu byłem wręcz święcie przekonany, że wszystkie linie kolejowe są czterotorowe. ZTCW czterotorowa linia do Grodziska jest starsza, niż CMK. A więc już dość dawno istniała potrzeba rozdzielenia ruchu podmiejskiego od dalekobieżnego. Jak dla mnie, aby uniknąć kolizji i wstrzymywania pociągów (właściwie to można powiedzieć korków na kolei) niezbędne wydaje mi się 'uczterotorowienie' linii wychodzących z Warszawy do: Modlina, Wołomina, Sulejówka-Miłosny, Otwocka, Piaseczna, Błonia...
PS. Wyobrażacie sobie, jakim szokiem dla mnie było 'odkrycie', że istnieją linie jednotorowe?
Po cztery tory w dalszej perspektywie powinny się znaleźć na wszystkich szlakach, przynajmniej do granic obsługiwanych przez przyszłe SKMki.
A teraz trzeba zmodernizować linię na Mińsk - przecież np. taki pociąg do Moskwy nigdy nie będzie ustępował naszym podmiejskim pociągom, dlatego musi mieć odrębny tor.
R1+R2
R3+R7
R8+R9

Flash8222
Posty: 7621
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 30 paź 2007, 10:40

Znalezione na PMK
PMK pisze: Od 12 listopada do 8 grudnia nieczynny będzie jeden tor podmiejski średnicy
między W-wa Wsch. i W-wa Zach. Najpierw jeden a potem drugi. Ruch do
Zachodniej będzie się odbywał jednym torem podmiejskim (raz właściwym a raz
niewłaściwym), a ruch do wschodniej układem dalekobieżnym - ale wiadomo że
nie wszystkie pociągi się zmieszczą wiec 12 ma być zawieszonych, a 19
skróconych / rozszytych.
Ma być też uruchomiony pociąg wahadłowy po zamkniętym torze w relacji
Warszawa Zach - Warszawa Stadion, co 40 minut.

Wszystko spowodowane jest przebudową głowicy zachodniej stacji Warszawa
Wsch. w celu umożliwienia przejazdu z układu podmiejskiego na dalekobieżny i
odwrotnie. Przebudowa jest częścią modernizacji linii Radomskiej do Okęcia.

Awatar użytkownika
Jacek Mocki
Posty: 28
Rejestracja: 23 cze 2006, 4:53
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: Jacek Mocki » 06 lis 2007, 7:13

Mysle, ze z powyzszych wpisow mozna sie zorientowac, ze do zrobienia jest bardzo duzo. Jednak, co ta ankieta ma na celu, pokazanie czy ludzie sa wystarczajaco poinformowani o tym jakie prace modernizacyjne przygotowuje PLK?

Tendencja w PLK SA jest taka, zeby modernizowac cale linie, a nastepnie zastanawiac sie nad wezlami. Wedlug mnie dobieranie linii do modernizacji na czuja, lub wedlug opcji kto glosniej i rozsadniej mowi nie ma sensu.
Jedynym wyznacznikiem jest ekonomia i migracja ludnosci. Widac golym okiem, ze ludzie ktorzy wyrabiaja najwiecej dla PKB pracuja w duzych miastach. Czesto maja dobra prace i lokalizuja swoje domy w odleglosci do 50km od miejsca pracy. Na weekendy jada odwiedzic rodziny mieszkajace na wsiach lub malych miasteczkach. Jada najczesciej samochodami, stad koniecznosc budowy autostrad. Jak dolozy sie do tego dzialkowcow, to ludzie jada 100km przez dwie godziny, albo i lepiej.
Jednak PLK SA moglaby zarabiac na powiekszajacej sie sprzedazy na liniach do 50km w obrebach duzych miast!!!! Z tego punktu widzenia koniecznosc reorganizacji infrastruktury podmiejskiej. Wezly w tym ukladzie odgrywaja ogromne znaczenie.

Co do linii dalekobieznych. Prosze odpowiedziec na pytanie, czy modernizacja linii Warszawa-Poznan do predkosci 160km/h byla wystarczajaco radykalnym posunieciem. Czy ktos podrozuje pomiedzy Warszawa a Poznaniem. Czy ta podroz jest wystarczajaco szybka? I czy jak pociag wyjezdza z Warszawy, to osiaga kolo 100km/h na WWK?

Pozdrawiam serdecznie

Jacek Mocki

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 lis 2007, 17:49

Prosze odpowiedziec na pytanie, czy modernizacja linii Warszawa-Poznan do predkosci 160km/h byla wystarczajaco radykalnym posunieciem.
Na razie okazało się, że po modernizacji linia stała się "wąskim gardłem" i przepustowość nie uległa poprawie dzięki likwidacji stacji czy rozjazdów...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Jacek Pudło
Posty: 62
Rejestracja: 11 maja 2006, 21:26
Lokalizacja: Lublin & Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacek Pudło » 06 lis 2007, 18:17

MeWa pisze:Na razie okazało się, że po modernizacji linia stała się "wąskim gardłem"
Co przez to rozumiesz?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 06 lis 2007, 18:30

brak możliwości wyprzedzania się pociągów na długich odcinkach (np. osobowych przez dalekobieżne, towarowe itp)

ODPOWIEDZ