Strona 61 z 64

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 gru 2021, 14:04
autor: bartoni722
Skoro doszliśmy do 228 jako w miarę sensownej międzydzielnicówki, to może warto byłoby ją skierować przez P7P na Niedźwiadek, załatwiając przy okazji dojazd tegoż do PKP Włochy oraz ciekawą alternatywę dla niekursującego w DS 401 w relacji na Mokotów. A może i nawet w DP mogłoby się sprawdzić dla niektórych części Mordoru.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 gru 2021, 14:16
autor: Autobus Czerwon
fik pisze:
08 gru 2021, 13:48
Prowadzenie linii z 1 Sierpnia w Nowoworoniczą rodzi istotne problemy z absurdalnie niedogodnymi przesiadkami, uważam że to powinno jakoś na zakładkę iść, przy okazji dając więcej możliwości przesiadek.
Nie ma w terenie miejsca na uzupełnienie ZP PKP Żwirki i Wigury poprzez przystanek w stronę Centrum?

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 gru 2021, 14:33
autor: fik
Niezależnie od rzeczonego uzupełnienia (gdzie?), trzeba by było zapewnić możliwość przejścia między przystankiem nowym a istniejącym, co też będzie istotnym wyzwaniem. Zwłaszcza jeśli mamy dogmat o niezwężaniu ulic i budowaniu zatok.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 gru 2021, 15:34
autor: Glonojad
Zasadniczo 218 jest moim zdaniem absolutnie wystarczające, ZP Racjonalnizacji i Maklakiewicza obejmują strefą dojścia całą część mieszkaniową, która ma daleko do Baleya i tramwajów na Marynarskiej. Po prostu przystanki są tam nawciskane w opór, stąd wrażenie, że "daleko bo tyyyyyle przystanków".

Ewentualnie można by przekierować 218 na Suwak, o ile ma ku temu parametry.

Co do 228 - trzeci pas zaczyna się i tak od skrzyżowania z I sierpnia i to przystankiem autobusowym, więc równie dobrze można go zrobić buspasem aż do Baleya - na przepustowość nie będzie to miało absolutnie żadnego wpływu, bo tę trzyma w tym kierunku Racławicka. A na buspasie przystanek można zrobić gdziekolwiek, choć oczywiście najlogiczniej tam, gdzie jest jakieś przejście dla pieszych. W związku z tym ja bym proponował zrobić go na prawym pasie (obecnie do skrętu) przed Woronicza, ze śluzą umożłiwiającą wyjazd autobusu bezkolizyjnie z prawoskrętem/pieszymi. Bo rozumiem, że zrobienie normalnych pasów na północnym wlocie skrzyżowania z I sierpnia i przeniesienie przystanku na wylot niedasie.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 gru 2021, 15:42
autor: fik
Ja się osobiście z argumentacją dotyczącą trzeciego pasa zgadzam, ale w przeciwnym kierunku też są trzy pasy i trzeba było św. zatoczkę.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 gru 2021, 16:10
autor: TGM
Jak 136 się nie podoba to zabieramy tam gdzie było. Dajemy 141 przez Woronicza i Idzikowskiego - jest dojazd do metra. A w zamian 141 zabranego z Odyńca podbijamy 172 do częstotliwości dawnej - co 8 minut. Bo przecież ta koordynacja 172 i 141 to w praktyce kpina.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 gru 2021, 17:12
autor: Łukasz
Glonojad pisze:Zasadniczo 218 jest moim zdaniem absolutnie wystarczające, ZP Racjonalnizacji i Maklakiewicza obejmują strefą dojścia całą część mieszkaniową, która ma daleko do Baleya i tramwajów na Marynarskiej. Po prostu przystanki są tam nawciskane w opór, stąd wrażenie, że "daleko bo tyyyyyle przystanków".

Ewentualnie można by przekierować 218 na Suwak, o ile ma ku temu parametry.

Co do 228 - trzeci pas zaczyna się i tak od skrzyżowania z I sierpnia i to przystankiem autobusowym, więc równie dobrze można go zrobić buspasem aż do Baleya - na przepustowość nie będzie to miało absolutnie żadnego wpływu, bo tę trzyma w tym kierunku Racławicka. A na buspasie przystanek można zrobić gdziekolwiek, choć oczywiście najlogiczniej tam, gdzie jest jakieś przejście dla pieszych. W związku z tym ja bym proponował zrobić go na prawym pasie (obecnie do skrętu) przed Woronicza, ze śluzą umożłiwiającą wyjazd autobusu bezkolizyjnie z prawoskrętem/pieszymi. Bo rozumiem, że zrobienie normalnych pasów na północnym wlocie skrzyżowania z I sierpnia i przeniesienie przystanku na wylot niedasie.
218 jest trochę po coś innego, niemniej tu można pracować częstotliwością w połączeniu z 308.

Po Suwaku na razie jeździ się ciężko, oprócz 3 hopek i przejść dla pieszych są problemy z parkowaniem i niezakończoną budową oraz zakrętami przy rondzie z Etiudy.

Można zrobić pętle na rondzie przy Wyględowskiej, jednak wtedy odpadnie dojazd do Żwirki.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 gru 2021, 22:01
autor: Glonojad
fik pisze:
08 gru 2021, 15:42
Ja się osobiście z argumentacją dotyczącą trzeciego pasa zgadzam, ale w przeciwnym kierunku też są trzy pasy i trzeba było św. zatoczkę.
W przeciwnym kierunku jest ta zatoczka równie bezsensowna, ale jednak byłby to przystanek w ciągu trzech pasów ogólnych o istotnej długości. Tutaj można natomiast to sprzedąc uprzywilejowaniem autobusów nawet.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 09 gru 2021, 7:41
autor: Daniel_FCB
@Łukasz
Parkowanie jest straszne. Zarówno na Suwaku jak i na Domaniewskiej. Tam jest kopalnia pieniędzy dla straży miejskiej, wystarczy się tylko po nie schylić. Przez tydzień pisałem na 19115, ale chłopaki są na tyle leniwi, że jedyne co pozostaje, to chyba tylko kopać w zderzaki...

Problemy komunikacyjne Służewca

: 09 gru 2021, 8:43
autor: Łukasz
Daniel_FCB pisze:[mention]Łukasz[/mention]
Parkowanie jest straszne. Zarówno na Suwaku jak i na Domaniewskiej. Tam jest kopalnia pieniędzy dla straży miejskiej, wystarczy się tylko po nie schylić. Przez tydzień pisałem na 19115, ale chłopaki są na tyle leniwi, że jedyne co pozostaje, to chyba tylko kopać w zderzaki...
Ja tez pisze

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 lut 2022, 17:13
autor: Autobus Czerwon
Czy ktoś ma jakiś pomysł z jakiej okazji istnieje taka linia jak 365? Nie dość że dowozi pasażerów z Cybernetyki do innej stacji niż 317, to jeszcze nie trudno odnieść wrażenie że istnieje tylko dla jednego przystanku (ZP Centrum Targowe), gdzie wcale tłumu ludzi nie dowozi. Nawiasem mówiąc nawet na Wilanowskiej tłumów w niej nie zaobserwowałem. Z "Centrum Targowego" do pętli na Bokserskiej jest zaledwie 350 metrów, a jednak oferta dużo bogatsza, co powoduje że zapewne większość zainteresowanych idzie właśnie tam. Gdyby te 3 dodatki z 365 przerzucić na 317 (tak, wiem że inny rozmiar taboru, ale akurat Woronicza zazwyczaj ma problem z niedoborem solówek) to mogłoby jeździć co 12 minut w szczycie, zamiast co 15, albo przeznaczyć je po prostu na jakikolwiek inny pożyteczny cel.

W ogóle na Mokotowie jest jakiś straszny problem jeśli chodzi o dowóz do stacji Wilanowska i Służew z rejonu Wilanowa i Stegien. Np. 108 jest jedyną linią ze Stegien która jedzie na Metro Wilanowska, tak samo 317 jest jedyną linią z alei Wilanowskiej która jedzie do Metra Służew. Nie mam pojęcia czy ma to jakikolwiek głębszy sens, choć chyba najczytelniej byłoby gdyby wszystkie linie z danego ciągu dojeżdżały do tej samej stacji. Szczególnie jeśli mówimy o 108 czy 317 które nie mają rewelacyjnej częstotliwości, więc jeśli ktoś chce się przesiąść z metra i jechać dalej na Stegny to najprędzej zapewne i tak przesiądzie się na Służewie, tak samo jest pewnie jeśli chodzi o jazdę na aleję Wilanowską. W przypadku 108 widać to całkiem mocno, mając tę linię kiedyś w sobotę, udało mi się przewieźć na wyjeździe z pętli maksymalnie około 5 osób.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 lut 2022, 18:08
autor: Łukasz
Sugerujesz, że 365 jeździ na przegubach, żeby poprawić wentylację mordoru?

A 365 to nawet zastępuje 317 tam, gdzie jest potrzebne, jak nie przyjeżdża z miasta na czas, czyli swojego czasu często.

To, ze dowozi do innej stacji niż 317 to bez znaczenia, za to jeździ tam, gdzie 218 i 165, dając częstotliwość 5 minut od ronda UE to Mw (akurat 4-4-7, ale i tak nie jeżdżą co do minuty).

Problemy komunikacyjne Służewca

: 07 lis 2022, 10:42
autor: Łukasz
https://www.petycjeonline.com/petycje_o ... EQJBngWEek

Sama petycja nie jest najlepiej zbudowana, niemniej warto, żeby ktoś dostrzegł problem.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 lis 2022, 19:42
autor: Piotrek_2274
Akurat wlot Postępu w Marynarską od strony Domaniewskiej musi mieć takie sterowanie, tj. tylko wyjazd na zielonej strzałce. Alternatywą jest albo całkowita likwidacja tej sygnalizacji, albo osygnalizowanie również jezdni ul. Marynarskiej.

Problemy komunikacyjne Służewca

: 08 lis 2022, 19:44
autor: Łukasz
Piotrek_2274 pisze:Akurat wlot Postępu w Marynarską od strony Domaniewskiej musi mieć takie sterowanie, tj. tylko wyjazd na zielonej strzałce. Alternatywą jest albo całkowita likwidacja tej sygnalizacji, albo osygnalizowanie również jezdni ul. Marynarskiej.
Albo likwidacja wyjazdu. Przynajmniej dla nieDOPów.