Komunikacja miejska na Woli
Moderator: Wiliam
- ZielonyJamnik
- Posty: 707
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Tam to zastanawiam się czy nie dałoby się przystanku Stare Bemowo (tego w stronę Górczewskiej) przenieść za skrzyżowanie. Obecnie nieźle 167 musi się gimnastykować. A tak jadąc z Fortu Radiowo nie musiałoby robić bezsensownego oberka przez pętlę.
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ogólnie gdyby do Fortu Radiowo jechała linia z Radiowej to bardzo ułatwiałoby sprawę. Z przystankiem zbiorczym na Kaliskiego w kierunku Górczewskiej jest taki problem, że tam po prostu nie ma miejsca, bo zajmują je drzewa.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja wiem, że to herezja i pewnie zabronione na wszystkie możliwe sposoby i wstydzę się za siebie, ale gdyby przystanek był na rondzie przy budzie z kwiatami? Wtedy takie 167 powracające z fortu zrobiłoby po prostu 1,5 fyrtla wokół klombu.
Inna rzecz, że obsługa fortu linią jadącą przez pół miasta to jest jakaś potwarz.
Inna rzecz, że obsługa fortu linią jadącą przez pół miasta to jest jakaś potwarz.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
167 to jest w ogóle jakaś mieszanina wszystkich możliwych relacji i z której strony się na to nie spojrzy to wychodzi tak samo źle - ogólnie dowozu Kaliskiego do Metra Bemowo nie powinna realizować linia przez pół miasta. A z przystankiem pod budą z kwiatami jest ogólnie taki problem, że o ile solówka zmiesciłaby się na styk, to przegub wystawałby już na rondo i blokował przejazd.
Czy najlogiczniej nie byłoby wydłużyć wybrane kursy 523 do Fortu Radiowo?
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Na pewno byłby to najprostszy sposób na ucywlizowanie kwestii przystankowej. A i tej garstce ludzi jeżdżących do Fortu w sumie by się poprawiło.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ja bym wydłużył wybrane kursy 201. Co trzeci dałby zbliżoną do obecnej częstotliwość 30/45, tylko do tego to pewnie trzeba byłoby dołożyć brygadę, a na to miasta które utrzymuje kursowanie 171 i karolińskiego 112, jak wiadomo, nie stać.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Fort Radiowo to koniecznie musi mieć niekoniecznie regularną linię z miasta zamiast jakieś dedykowanej dla siebie krótkiej i przewidywalnej linii? Jakieś Bemowo - Górczewska - Lazurowa - Radiowa, coś na wzór 149 i osiedla Groty?
Zawsze można buchnąć brygadę z 523. ZTM już pociął szczyt do 5', to może też pociąć do 6'
Nie zawsze poważne opinie
W cywilizowanym świecie Fort Radiowo, a także cała Kaliskiego i Lazurowa dostałaby dedykowaną linię na solówki do Metra Bemowo (i tylko tam), najlepiej w koordynacji ze 149. Ale lepiej ciągnąć tasiemce przez pół miasta.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
- Lokalizacja: Natolin
Przepisy niestety nie dopuszczają możliwości wyznaczenia przystanku na rondzie. Trzeba by było zrobić z tego 5 oddzielnych skrzyżowań, jeszcze z tramwajem przez środek - nie sądzę, żeby ktokolwiek się na to zgodził.
Na Kaliskiego na wysokości wjazdu na pętlę jezdnia ma 7-7,5 m szerokości. Gdyby ją zwęzić do 6,5 m to do torowiska zostają nam 3-4 m. Odejmując bodajże 0,5 m (nie pamiętam) na skrajnię dla tramwajów zostaje nam jeszcze trochę miejsca. Jeżeli dobrze pamiętam wytyczne miasta i ZTM to wymagają one, żeby peron przystanku miał minimum 2,5 m szerokości. Trochę nie wiem tylko co z tymi pasażerami potem zrobić, bo na drodze do obecnego przejścia dla pieszych jest drzewo. Może między wjazdem na pętlę, a Gąsiorowskiego by trzeba było wcisnąć kolejne przejście.
Według mnie nie jest to niemożliwe, ale to ZTM musiałby coś pokminić, przy okazji na nieco bardziej szczegółowym planie niż moje mierzenie na mapie UM.
Ale najmniej kosztowne byłoby po prostu przetrasowanie innej linii na Fort. Swoją drogą, zatrzymanie 167 w zatoce przed rondem to też mocny pomysł.
Zaraz... A L-6 nie może mieć po prostu dodanego przystanku przy Forcie Radiowo?
Obawiam się, że rozbije się to o honorowanie biletów jednorazowych w elkach.
-
- Posty: 12141
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
No i może jednak bez przesady żeby ścinać to okno na świat do 60/120 tylko w DP...
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka
I już nie stały pasażer świetnej linii 527.