Strona 61 z 87

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 14:26
autor: ZielonyJamnik
Żeby było jeszcze gorzej?

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 14:28
autor: reserved
Tam to zastanawiam się czy nie dałoby się przystanku Stare Bemowo (tego w stronę Górczewskiej) przenieść za skrzyżowanie. Obecnie nieźle 167 musi się gimnastykować. A tak jadąc z Fortu Radiowo nie musiałoby robić bezsensownego oberka przez pętlę.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 16:54
autor: Autobus Czerwon
Ogólnie gdyby do Fortu Radiowo jechała linia z Radiowej to bardzo ułatwiałoby sprawę. Z przystankiem zbiorczym na Kaliskiego w kierunku Górczewskiej jest taki problem, że tam po prostu nie ma miejsca, bo zajmują je drzewa.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:20
autor: fik
Ja wiem, że to herezja i pewnie zabronione na wszystkie możliwe sposoby i wstydzę się za siebie, ale gdyby przystanek był na rondzie przy budzie z kwiatami? Wtedy takie 167 powracające z fortu zrobiłoby po prostu 1,5 fyrtla wokół klombu.

Inna rzecz, że obsługa fortu linią jadącą przez pół miasta to jest jakaś potwarz.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:29
autor: Autobus Czerwon
167 to jest w ogóle jakaś mieszanina wszystkich możliwych relacji i z której strony się na to nie spojrzy to wychodzi tak samo źle - ogólnie dowozu Kaliskiego do Metra Bemowo nie powinna realizować linia przez pół miasta. A z przystankiem pod budą z kwiatami jest ogólnie taki problem, że o ile solówka zmiesciłaby się na styk, to przegub wystawałby już na rondo i blokował przejazd.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:32
autor: Jelcz4755
Czy najlogiczniej nie byłoby wydłużyć wybrane kursy 523 do Fortu Radiowo?

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:33
autor: Autobus Czerwon
Na pewno byłby to najprostszy sposób na ucywlizowanie kwestii przystankowej. A i tej garstce ludzi jeżdżących do Fortu w sumie by się poprawiło.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:40
autor: fik
Ja bym wydłużył wybrane kursy 201. Co trzeci dałby zbliżoną do obecnej częstotliwość 30/45, tylko do tego to pewnie trzeba byłoby dołożyć brygadę, a na to miasta które utrzymuje kursowanie 171 i karolińskiego 112, jak wiadomo, nie stać.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:44
autor: primoż
Fort Radiowo to koniecznie musi mieć niekoniecznie regularną linię z miasta zamiast jakieś dedykowanej dla siebie krótkiej i przewidywalnej linii? Jakieś :mewa: Bemowo - Górczewska - Lazurowa - Radiowa, coś na wzór 149 i osiedla Groty?
fik pisze:
19 sty 2023, 17:40
Ja bym wydłużył wybrane kursy 201. Co trzeci dałby zbliżoną do obecnej częstotliwość 30/45, tylko do tego to pewnie trzeba byłoby dołożyć brygadę, a na to miasta które utrzymuje kursowanie 171 i karolińskiego 112, jak wiadomo, nie stać.
Zawsze można buchnąć brygadę z 523. ZTM już pociął szczyt do 5', to może też pociąć do 6' :term:

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:49
autor: Jelcz4755
W cywilizowanym świecie Fort Radiowo, a także cała Kaliskiego i Lazurowa dostałaby dedykowaną linię na solówki do Metra Bemowo (i tylko tam), najlepiej w koordynacji ze 149. Ale lepiej ciągnąć tasiemce przez pół miasta.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:53
autor: Georg
Jelcz4755 pisze:
19 sty 2023, 17:32
Czy najlogiczniej nie byłoby wydłużyć wybrane kursy 523 do Fortu Radiowo?
Też o tym myślałem. Ale punktualność 523 przez bałagan na TŁ i zakorkowane okolice Zachodniego wcale nie jest większa niż 167.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:54
autor: Matt Cubis
fik pisze:
19 sty 2023, 17:20
Ja wiem, że to herezja i pewnie zabronione na wszystkie możliwe sposoby i wstydzę się za siebie, ale gdyby przystanek był na rondzie przy budzie z kwiatami? Wtedy takie 167 powracające z fortu zrobiłoby po prostu 1,5 fyrtla wokół klombu.
Przepisy niestety nie dopuszczają możliwości wyznaczenia przystanku na rondzie. Trzeba by było zrobić z tego 5 oddzielnych skrzyżowań, jeszcze z tramwajem przez środek - nie sądzę, żeby ktokolwiek się na to zgodził.

Na Kaliskiego na wysokości wjazdu na pętlę jezdnia ma 7-7,5 m szerokości. Gdyby ją zwęzić do 6,5 m to do torowiska zostają nam 3-4 m. Odejmując bodajże 0,5 m (nie pamiętam) na skrajnię dla tramwajów zostaje nam jeszcze trochę miejsca. Jeżeli dobrze pamiętam wytyczne miasta i ZTM to wymagają one, żeby peron przystanku miał minimum 2,5 m szerokości. Trochę nie wiem tylko co z tymi pasażerami potem zrobić, bo na drodze do obecnego przejścia dla pieszych jest drzewo. Może między wjazdem na pętlę, a Gąsiorowskiego by trzeba było wcisnąć kolejne przejście.

Według mnie nie jest to niemożliwe, ale to ZTM musiałby coś pokminić, przy okazji na nieco bardziej szczegółowym planie niż moje mierzenie na mapie UM.

Ale najmniej kosztowne byłoby po prostu przetrasowanie innej linii na Fort. Swoją drogą, zatrzymanie 167 w zatoce przed rondem to też mocny pomysł.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 17:59
autor: reserved
Zaraz... A L-6 nie może mieć po prostu dodanego przystanku przy Forcie Radiowo?

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 18:03
autor: Jelcz4755
Obawiam się, że rozbije się to o honorowanie biletów jednorazowych w elkach.

Komunikacja miejska na Woli

: 19 sty 2023, 18:04
autor: bartoni722
No i może jednak bez przesady żeby ścinać to okno na świat do 60/120 tylko w DP...

Wysłane z mojego CPH1941 przy użyciu Tapatalka