Trasa tramwajowa na Tarchomin i Nowodwory

Moderator: Wiliam

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 11 sty 2013, 11:17

Prędkość projektowa na drogach S jest z reguły o 20 (czasem o 30...) km/h mniejsza od prędkości dopuszczalnej. :) Nie wiem, jak to się przenosi na tramwaje...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10656
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 sty 2013, 12:20

Na drogach prędkość projektowa to prędkość 85. percentyla samochodów. Natomiast zdawało mi się, że na kolei to już projektuje się na tę samą prędkość, szlakową...

Może ktoś to wyjaśnić (ew. poprawić mnie)?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 11 sty 2013, 12:27

Zwycięzca przetargu na spriorytetyzowanie sygnalizacji Huta-Tarcho ma dokonać tego, na czym pośliznął się IR?
miłośnik 13N

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 11 sty 2013, 13:38

KwZ pisze:Na drogach prędkość projektowa to prędkość 85. percentyla samochodów. Natomiast zdawało mi się, że na kolei to już projektuje się na tę samą prędkość, szlakową...

Może ktoś to wyjaśnić (ew. poprawić mnie)?
Zgadza się, no i nie ma czegoś takiego jak przekroczenia prędkości. Ale generalnie jest to trochę bardziej skomplikowanie, bo przy projektowaniu dochodzi kwestia charakterystyki ruchu i późniejszej eksploatacji. Prędkość szlakowa jest zasadniczo taka sama dla wszystkich, ale nie zawsze jest to maksymalna możliwa prędkość do osiągnięcia w danych warunkach. Problem wynika z dużych różnic maksymalnej dopuszczalnej prędkości dla pociągów pasażerskich i towarowych. Pierwsze gnają 160 km/h albo i więcej (a co se żałowac będziemy), drugie maksimum 100 (przy próżnych i odpowiednich wagonach da się ewentualnie 120 km/h, ale chyba nie ma takich pociągów u nas na sieci, z kolei przy cięzkich pociągach liczy sie maks. 80). Jeżeli na danej linii ma być duży udział pociągów towarowych, obniża się maksymalną prędkość (mimo, że przy tej samej geometrii przebiegu możnaby dać więcej), żeby zrobić mniejsze przechyłki na łukach. Chodzi o uniknięcie tzw. wywracania pociągów towarowych - sytuacji, gdy na linii dostosowanej pod 160 km/h, jedzie pociąg towarowy z V=80. Powoduje to bardzo przyspieszone zużycie szyn, a im więcej takich sytuacji tym gorzej.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 12 sty 2013, 8:31

No i gdzież ci wszyscy piewcy wspaniałego ZMIDu? Skoro zaprojektowano most na 55 km/h, a w nocy wolno jeździć 60, to gdzie stosowne "kwadraty" na moście?

[ Dodano: |12 Sty 2013|, 2013 08:32 ]
Stary Pingwin pisze:Zwycięzca przetargu na spriorytetyzowanie sygnalizacji Huta-Tarcho ma dokonać tego, na czym pośliznął się IR?
Ło matko, nie mieszaj projektanta z zatwierdzającym (a jeszcze inwestor po drodze)!
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 sty 2013, 16:00

KwZ pisze:Na drogach prędkość projektowa to prędkość 85. percentyla samochodów
Jakie to ma uzasadnienie?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10656
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 12 sty 2013, 17:16

Oidp tak jest napisane w ustawie czy tam rozporządzeniu, ale dlaczego tak, to nie mam pojęcia. Poczytaj na Siskomie.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

szparag
Posty: 186
Rejestracja: 12 sty 2011, 22:44
Lokalizacja: Natolin

Post autor: szparag » 13 sty 2013, 21:18

Paweł D. pisze:Szkoda, że nie ogłosili przetargu na bezwzględny priorytet tramwajów na Marymonckiej (w końcu to będzie "trasa na Tarchomin"). A to kwestia przesunięcia o parę(naście) metrów pętli indukcyjnych na Przy Agorze i spowodowanie "widzenia" tramwaju przy Żeromskiego.
Przetarg na Marymoncką był ogłoszony jakiś czas temu.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 sty 2013, 22:24

Czy przy Farysa w końcu będzie przystanek, czy nie?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 sty 2013, 22:27

Na razie na pewno nie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 sty 2013, 14:27

http://www.rynek-kolejowy.pl/38674/_War ... odniu_.htm

Otwarcie trasy przez most prawdopodobnie pod koniec tego tygodnia.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 sty 2013, 21:20

Start w poniedziałek. WINB wydał pozwolenie na użytkowanie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sty 2013, 21:40

Chyba się starzeję. Otwarcie tej trasy (było nie było - dobrze ponad 2 km nowej infry) kompletnie mnie nie rajcuje... a wręcz czuję ... niesmak. No cóż.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 18 sty 2013, 22:12

Glonojad pisze:Chyba się starzeję. Otwarcie tej trasy (było nie było - dobrze ponad 2 km nowej infry) kompletnie mnie nie rajcuje... a wręcz czuję ... niesmak. No cóż.
I to [20] na dylatacjach :) A miało być [30]....
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 sty 2013, 22:15

Przecież Ty nie lubisz szybkiej jazdy tramwajem. :-"
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ